KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Hij is inderdaad best vies, maar ik dacht ook voor extra bescherming voor de lak

Dan beste met wd 40 op zachte doek poetsen, niet schuren en daarna wassen. Extra bescherming is nergens voor nodig. Ik poets ook de matzwarte kunststof delen van mijn SMR met wd 40, zijn daarna nog gewoon matzwart.
 
Heren, gisteren heb ik een proefrit gemaakt en vanaf eind deze maand kan ik eindelijk mijn eigen KTM 990 SM (2008) ophalen *D De motor is nog in zeer nette staat en heeft in zijn 10 jarige leven 2 zakelijk eigenaars gehad en nog maar 8.400km op de teller.

Maar wat een ruig beest is die machine zeg! Helaas zitten er nog de standaard dempers onder waardoor het klinkt als een rottweiler met een muilkorf en daarom moet daar verandering in komen. Dus; heeft iemand nog een leuke demper liggen? Tips/tricks met betrekking tot de KTM zijn altijd welkom :W
 
Zijn er toevallig SMT rijders die vanaf dit seizoen iets anders willen gaan rijden?
Ik houd mij graag aanbevolen. O-)

btw, is er ergens een overzicht met de kleurstellingen welke zijn uitgebracht voor de SMT?
Alvast bedankt.
 
Vanochtend gewekt door de politie.
Ze zagen midden in de nacht iemand met de 990sm van mijn vrouw lopen.
Vertrouwden het niet. Vent laat 990 vallen en vlucht (succesvol).
Helaas was de 701 al weggehaald :(

Motor nummer 4 die is gejat, en bijna nummer 5.
In een parkeergarage, met camera's, schrijfremsloten en hangsloten, alarm erop...

Ik word er wel een beetje moedeloos van, maar weiger mijn hobby op te geven door een stel (*&^#*&^#
Is er een manier om de kans op diefstal echt drastisch te verkleinen? Iets anders dan een opslag box, want die zijn te ver weg.

:(
 
Poeh dat is zuur. Een vriend van mij heeft hetzelfde gehad. Zijn 690 weg uit de afgesloten parkeergarage bij zijn appartement. Er stond een auto voor en hing vol met sloten. De slijpspetters zaten op zijn achterbumper. Vervolgens van het verzekeringsgeld een 500 gekocht die ook binnen de maand foetsie was. Vaak weten ze bij nieuwere motoren dat er met verzekeringsgeld een nieuwe gekocht wordt en komen vrolijk nog eens terug. Hij heeft het opgegeven en er is geen nieuwe terug gekomen. Ik zou niet weten wat de oplossing is, en verwacht dat verhuizen naar een plek met opslag waar niet zomaar iedereen dat ding ziet staan de enige oplossing is. Sterkte met de afhandeling :(
 
Vanochtend gewekt door de politie.
Ze zagen midden in de nacht iemand met de 990sm van mijn vrouw lopen.
Vertrouwden het niet. Vent laat 990 vallen en vlucht (succesvol).
Helaas was de 701 al weggehaald :(

Motor nummer 4 die is gejat, en bijna nummer 5.
In een parkeergarage, met camera's, schrijfremsloten en hangsloten, alarm erop...

Ik word er wel een beetje moedeloos van, maar weiger mijn hobby op te geven door een stel (*&^#*&^#
Is er een manier om de kans op diefstal echt drastisch te verkleinen? Iets anders dan een opslag box, want die zijn te ver weg.

Echt GVD klote zeg! ze hebben ooit een motor gejat bij mij (en zelf 6 maanden later terug gevonden) en jaren later een poging voor nummer twee, zelfde verhaal als bij jou.... politie belde aan waarom mijn motor ergens 4 straten verder stond en benzine lekte.....
Ik ben (niet om die reden) gaan verhuizen en geen gezeik meer gehad sindsdien. Soms is het toch ook echt de wijk/ locatie waar je woont. Meer sloten op je motor is alleen wat extra uitdaging voor dat soort gasten. Als ze iets willen hebben dan.... gaan ze daar niet eerlijk voor werken maar regelen ze het wel dat ze het "krijgen".

Maar opties die ik overwogen had :+ ... 220/380 Volt op het slot zetten.

Je moet het echt zoeken in het niet verplaatsbaar maken van de motor. De meeste stelen ze door ze weg te duwen en ergens anders op het gemak te starten. Door ze veel tijd te laten besteden om de motor te kunnen verplaatsen maak je ze het i.i.g. wat moeilijker.

Voorwiel verwijderen (is klote als je zelf wil gaan rijden... en skateboard maakt het verplaatsen weer makkelijk. Reden waarom een schijfremslot niet goed werkt).
Stuur klemmen er af halen (dus geen stuur aan de motor)
Banden laten leeglopen (en compressor regelen).
Motor inparkeren met auto waardoor de motor niet verplaatst kan worden.
Toch nog meer sloten maar dan om de motor vast te leggen aan een huis, boom, lantarenpaal o.i.d.
Iets aan de motor vastzetten waardoor deze niet goed meer kan rollen (BV: middenbok slot. zijstandaard slot, ketting aan stuur waardoor je niet meer kan sturen e.d.)

Ik plaats mijn motor juist ook altijd in het zicht! Dat maakt dat het stelen ook "zichtbaar" moet gebeuren. Door hem in een steegje te zetten kunnen ze lekker ongezien hun gang gaan....

Er zit helaas geen manier bij die 100% werkt..... Helaas blijven er altijd mensen die liever iets langere tijd "lenen" dan er zelf voor te gaan werken :( -O- :X B|
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend gewekt door de politie.
Ze zagen midden in de nacht iemand met de 990sm van mijn vrouw lopen.
Vertrouwden het niet. Vent laat 990 vallen en vlucht (succesvol).
Helaas was de 701 al weggehaald :(

Motor nummer 4 die is gejat, en bijna nummer 5.
In een parkeergarage, met camera's, schrijfremsloten en hangsloten, alarm erop...

Ik word er wel een beetje moedeloos van, maar weiger mijn hobby op te geven door een stel (*&^#*&^#
Is er een manier om de kans op diefstal echt drastisch te verkleinen? Iets anders dan een opslag box, want die zijn te ver weg.

Mooi kut zo, dan vergaat je de zin wel. En in de woning zetten?
 
ja ziet er niet naar uit dat hij gesloopt is. Krijg sowieso alle schade vergoed bij poging tot.. meteen ff langs brouwer volgende week
 

lees/ begrijp ik het nu goed.... de reeds gestolen motor wordt door de dief aan een paal vast gezet en dan WEER gestolen maar dit keer door een andere dief maar ziet een agent het :? *D
WTF...... Dan zou ik ook voor een andere motor gaan :+ In je omgeving zijn iets te veel personen die deze motor OOK graag willen hebben.
TE TRIEST VOOR WOORDEN! ophangen die gasten.
 
Dan heb je geluk dat dit een van de weinige lijkt te zijn die in de buurt blijft na diefstal. Waarom staat de koplamp aan op de fotos?
 
Balen, man!

Ik heb hetzelfde probleem - 3 keer gestolen motor... Bij mij op 3 verschillende locaties gebeurd. In mijn ervaring is een gemeenschapelijke parkeergarage eigenlijk geen goede plek. Mensen komen redelijk makkelijk binnen en hebben dan - buiten het zicht - alle tijd. Kun je hem nog beter buiten - goed in het zicht en ergens aan vast - zetten. Blijft irritant...

Ik heb nu een parkeerplaats in een (wel gemeenschappelijke) yuppengarage met cameratoezicht en keep my fingers crossed...

Succes met iets nieuws zoeken!
 
In de woning kan helaas niet :(
Wijk zal het niet zijn. Woon op javaeiland, soort blanke elite eiland, bijna eng. Demografische gegevens zijn hilarisch, laagste criminaliteit en hoogste opleidingsniveau/inkomen van nl zo'n beetje. Kan je nog steeds de pineut zijn dus :(

Ik heb wel eens een afsluitbare container/bak voor motoren gezien, maar eens in verdiepen.

Vooralsnog geen gezeur van verzekering...

Geen idee wat ik nu zal halen trouwens
Wou ik zeggen: een kooi (laten) lassen van hek-elementen met een draaihek ervoor.

zoiets:

insulated-ply-security-shed-2015-022.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan