KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

De Engelsen hebben nog een mooie uitdrukking : "Don't hold your breath"...

Bij problemen indertijd (2014) met mijn Franse KTM 690 ENDURO R, vroeg mijn dealer, ten einde raad, me ook om rechtstreeks Mattighofen te willen aanschrijven (in Frankrijk is er geen echte importeur, maar louter een agentschap van KTM).

Twee aangetekende en gemotiveerde brieven, in het Engels én het Duits zijn tot op heden nog steeds gewoon onbeantwoord gebleven... uiteindelijk heeft de dealer de niet werkende ABS-dongle teruggenomen en -betaald, zuchtend dat dit "typiquement KTM" was.....

Good luck !

;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een ander zadel voor mijn 990 Adv van 2006, iets van touratec ofzo. Heeft iemand tips? Liefst verhoogd en comfortabel, wat niet erg moeilijk moet zijn omdat er nu een houten plank op ligt.
 
Heb de mijne niet gekregen. Ben nu bezig om het geld terug te krijgen.
Snap niks van die zen 1ste x besteld verzonden nooit aangekomen. Via ebay het geld terug gekregen omdat hij geen track en trace kon overleggen.
Daarna 2de x geprobeerd. Weer niks nu heeft is het helemaal niet verzonden.
Kan ik dat setje van jou overnemen zodra ik het geld retour heb.
Kire wou zoals ik begreep voor de aluminium kleurige gaan.
Deze is het, maar vanaf morgen ben ik weer een paar dagen naar Duitsland/Luxemburg dus ff geduld

[afbeelding]
 
Inderdaad, dat wat er zat is nu weg. Aan beide kanten! '( Dus beste middenbokkers, check even de status van je bok. Ik heb nu een bout in 1 van de gaten geschroefd zodat de bok weer recht hangt. Achterbrug is beschadigd maar kan er wel mee rijden zo te zien. Ik moet de groeven zien weg te schuren en de brug bijspuiten. Het is aluminium en geen keihard materiaal dus dat moet te doen zijn. Of een nieuwe brug er in lepelen. Voor nu maar even de 1e optie.
Het is wat. Ik ga toch eens KTM informeren over het gebeuren. Denk niet dat de KTM dealer me direct zal helpen. Weet iemand de contact gegevens van de KTM (importeur) voor NL?
Cheerio.
Ik ben eens in Frankrijk mijn middenbok bijna verloren. Hij hing nog aan één boutje en kwam bijna onder het wiel. Ik ben me dood geschrokken. Ik heb toen ik thuis was een mail naar KTM gestuurd en de volgende dag was ik uitgenodigd bij de importeur om de boel te laten fiksen.
Mail naar KTM dus.
 
Heb de mijne niet gekregen. Ben nu bezig om het geld terug te krijgen.
Snap niks van die zen 1ste x besteld verzonden nooit aangekomen. Via ebay het geld terug gekregen omdat hij geen track en trace kon overleggen.
Daarna 2de x geprobeerd. Weer niks nu heeft is het helemaal niet verzonden.
Kan ik dat setje van jou overnemen zodra ik het geld retour heb.
Kire wou zoals ik begreep voor de aluminium kleurige gaan.
Een vriend had op de zelfde dag besteld en ook niet geleverd gekregen, de set gaat voorlopig naar hem toe
 
Inderdaad, dat wat er zat is nu weg. Aan beide kanten! '( Dus beste middenbokkers, check even de status van je bok. Ik heb nu een bout in 1 van de gaten geschroefd zodat de bok weer recht hangt. Achterbrug is beschadigd maar kan er wel mee rijden zo te zien. Ik moet de groeven zien weg te schuren en de brug bijspuiten. Het is aluminium en geen keihard materiaal dus dat moet te doen zijn. Of een nieuwe brug er in lepelen. Voor nu maar even de 1e optie.
Het is wat. Ik ga toch eens KTM informeren over het gebeuren. Denk niet dat de KTM dealer me direct zal helpen. Weet iemand de contact gegevens van de KTM (importeur) voor NL?
Cheerio.
Ik ben de middenbok van mijn toenmalige motor (SMT 2012) al eens kwijtgeraakt en de dealer aansprakelijk gesteld. Middenbok zat er nog niet heel lang op, en ik had de motor daar in regelmatig onderhoud. Proberen ze de schuld eerst op mij te schuiven, “ja, je moet wel alles even natrekken af en toe.” Ik ben toch zeker niet die onderhoudsmonteur! Ik heb dat ding niet geplaatst, en ik verwacht van een professionele, officiële KTM dealer dat die de zaakjes goed voor elkaar heeft, en bv de bouten met loctite vastzet. Was kennelijk niet gebeurd dus. Uiteindelijk heb ik er wel weer een middenbok opgekregen, ze hadden nog wel ergens een oudje liggen.
Punt is dat KTM er zo langzamerhand wel van op de hoogte moet zijn. Je zou verwachten dat ze dealers beter instrueren over de voorkeurmontage.
 
Ik ben op zoek naar een ander zadel voor mijn 990 Adv van 2006, iets van touratec ofzo. Heeft iemand tips? Liefst verhoogd en comfortabel, wat niet erg moeilijk moet zijn omdat er nu een houten plank op ligt.

Niemand?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de middenbok van mijn toenmalige motor (SMT 2012) al eens kwijtgeraakt en de dealer aansprakelijk gesteld. Middenbok zat er nog niet heel lang op, en ik had de motor daar in regelmatig onderhoud. Proberen ze de schuld eerst op mij te schuiven, “ja, je moet wel alles even natrekken af en toe.” Ik ben toch zeker niet die onderhoudsmonteur! Ik heb dat ding niet geplaatst, en ik verwacht van een professionele, officiële KTM dealer dat die de zaakjes goed voor elkaar heeft, en bv de bouten met loctite vastzet. Was kennelijk niet gebeurd dus. Uiteindelijk heb ik er wel weer een middenbok opgekregen, ze hadden nog wel ergens een oudje liggen.
Punt is dat KTM er zo langzamerhand wel van op de hoogte moet zijn. Je zou verwachten dat ze dealers beter instrueren over de voorkeurmontage.

“ja, je moet wel alles even natrekken af en toe.” _O-
Dat had net zo goed mijn Buell dealer van destijds kunnen zijn.
Natuurlijk weten ze bij KTM van de middenbok problemen, dat kan niet anders.
 
Ik ben eens in Frankrijk mijn middenbok bijna verloren. Hij hing nog aan één boutje en kwam bijna onder het wiel. Ik ben me dood geschrokken. Ik heb toen ik thuis was een mail naar KTM gestuurd en de volgende dag was ik uitgenodigd bij de importeur om de boel te laten fiksen.
Mail naar KTM dus.

Dat is nou netjes van KTM. Heb jij toevallig voor mij het KTM email adres van destijds?

Via de website van KTM kun je namelijk alleen vragen stellen als je naast je klacht vertelt hoe oud je bent, wat je BSN is, VIN, lieveingelingskleur, huisdieren etc.

Alvast bedankt!
 
Iemand dit al eens meegemaakt?
Afgelopen weekend een enorm gerammel wat duidelijk ergens onderuit het uitlaatsysteem kwam van m'n 990 SMR. Vermoedde dus al dat er iets los in lag en heb geprobeerd het eruit te blazen door de Akra's er af te halen en even gas te geven. (klinkt aardig dan maar ga daar geen vrienden mee maken..)
Niet gelukt uiteraard omdat er voor de Y-pijp nog een katalysator(tje) in zit. (of beter gezegd, in zat...)
Bleek een gegolfd plaatje los te liggen in het voorste deel van het uitlaatsysteem.

full


Ik kan niet echt thuisbrengen waar dit vandaan komt maar wat vorm en afmetingen betreft zou het hebben kunnen zitten op de plek waar de pijpen van de voorste en achterste cylinder samenkomen.
Komt het iemand bekend voor en heeft iemand toevallig ervaring met het loskomen van dit stukje?
Kan me voorstellen dat het er in zit (zat) voor de uitlaatgasflow, maar betwijfel of ik er iets van ga merken nu 't weg is.
 
Ik heb bericht van KTM NL, mijn kwestie is inmiddels bij de juiste afdeling belegd.
Ik zie de reactie gaarne tegemoet, wacht af en hoop op een goede oplossing. :Y
 
Motor staat er klaar voor, inclusief op MotoGP gebaseerde achterspoiler waar ik toevallig ook wat bagage op kan plaatsen :P de nieuwe achterband bevalt ook goed, vorige band bleek een 190 te zijn, de 180 stuurt aanzienlijk beter. Op naar de Eifel :]

20180612_202641_zpsulldpf87.jpg

20180610_220259_zpshzce8ykq.jpg

20180610_220311_zpsedj0apfb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Motor staat er klaar voor, inclusief op MotoGP gebaseerde achterspoiler waar ik toevallig ook wat bagage op kan plaatsen :P de nieuwe achterband bevalt ook goed, vorige band bleek een 190 te zijn, de 180 stuurt aanzienlijk beter. Op naar de Eifel :]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
;) ;) zou wel maar de killers meenemen of erin zetten. De laatste tijd zijner veel controles in de eifel. Snelheid en geluid.
 
Iemand dit al eens meegemaakt?
Afgelopen weekend een enorm gerammel wat duidelijk ergens onderuit het uitlaatsysteem kwam van m'n 990 SMR. Vermoedde dus al dat er iets los in lag en heb geprobeerd het eruit te blazen door de Akra's er af te halen en even gas te geven. (klinkt aardig dan maar ga daar geen vrienden mee maken..)
Niet gelukt uiteraard omdat er voor de Y-pijp nog een katalysator(tje) in zit. (of beter gezegd, in zat...)
Bleek een gegolfd plaatje los te liggen in het voorste deel van het uitlaatsysteem.

[afbeelding]

Ik kan niet echt thuisbrengen waar dit vandaan komt maar wat vorm en afmetingen betreft zou het hebben kunnen zitten op de plek waar de pijpen van de voorste en achterste cylinder samenkomen.
Komt het iemand bekend voor en heeft iemand toevallig ervaring met het loskomen van dit stukje?
Kan me voorstellen dat het er in zit (zat) voor de uitlaatgasflow, maar betwijfel of ik er iets van ga merken nu 't weg is.

Het zegt mij in ieder geval niks. Anders heeft contact met de dealer opnemen, zij zullen het vast weten.
 
;) ;) zou wel maar de killers meenemen of erin zetten. De laatste tijd zijner veel controles in de eifel. Snelheid en geluid.

Is het zo erg? Over een paar weken vertrekken we naar Italië en rijden daar heen via o.a. de Eiffel. Killers gaan sowieso mee hoor maar wel erg opletten dus...
 
Motor staat er klaar voor, inclusief op MotoGP gebaseerde achterspoiler waar ik toevallig ook wat bagage op kan plaatsen :P de nieuwe achterband bevalt ook goed, vorige band bleek een 190 te zijn, de 180 stuurt aanzienlijk beter. Op naar de Eifel :]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Haha dat soort oplossingen verwacht je bij brikkies van 500 euro _O-

Niet een paar oogjes aan maken voor het vastsjorren?
 
Db killers gaan er nog in ja. Zet je die eigenlijk nog vast met een moertje, of blijft het boutje vanzelf vast zitten?

Plankje heeft me nu euro gekost voor paar m8 ringetjes, vind het onzin om honderden euro's uit te geven voor een rek wat ik misschien maar 1 keer ga gebruiken. Tas ga ik vastzetten met 2 spanbandjes, zo'n bagagespin vertrouw ik nooit helemaal.
 
Is het zo erg? Over een paar weken vertrekken we naar Italië en rijden daar heen via o.a. de Eiffel. Killers gaan sowieso mee hoor maar wel erg opletten dus...

Ligt er ook een beetje eraan wanneer je er komt, de weekends zijn ze er meestal want willen en signaal afgeven.
Kom je er zoals ik een donderdagavond of vrijdagmorgen dan kun je meestal doorhalen.
Ze hebben nu op sommige stukken de snelheid verlaagt en controleren daar ook vaker. Opletten bij bv heimbach de weg wat gaat narr het maria klooster. Die is 50 nu en daar staan ze vaak halverwege met laser of meteen onderaan als je het dorp uitrijd meteen rechts is een parkeerplaats daar staat de motoragent te wachten op je.
 
Heeft er nog iemand een Ergo-seat in de verkoop? Ik heb het reguliere en het SMR-zadel, maar ik ben op zoek naar iets meer comfort en hoogte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan