KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Mooi dat het weer rijdt! *D
Ik zou wel een beetje olie, sleuteltje en slangetje mee nemen op vakantie, er is meestal wel een reden dat hij leeg loopt namelijk!

Ontluchten onderweg kost je een keer 10 minuutjes als je op hebt gelet ;)
 
Mooi dat het weer rijdt! *D
Ik zou wel een beetje olie, sleuteltje en slangetje mee nemen op vakantie, er is meestal wel een reden dat hij leeg loopt namelijk!

Ontluchten onderweg kost je een keer 10 minuutjes als je op hebt gelet ;)

Ik heb het flesje olie meegekregen. Inderdaad, voor het geval dat :+
 
Is het niet verstandig om alsnog voor je vakantie die cilinder te vervangen? Gezien de snelheid waarmee je je vloeistof kwijt bent geraakt, kan ik me best voorstellen dat je nu binnen 200 km weer langs de kant staat met hetzelfde probleem.

Heb de mijne hier besteld:
Oberon Performance koppelingscilinder KTM LC8 - Motodeluxe

Een van de goedkoopste online, en snel geleverd.

Ja, idd. Wel verstandig eigenlijk :+
Heb er even over nagedacht en zojuist een bestelling gedaan 8-) Gewoon bij de dealer en die zetten 'm er ook voor me op. Ben ik direct klaar en kan ik lekker :]
 
Laatst bewerkt:
Ook weer terug, motor heeft zich uitstekend gedragen, alleen schakelpedaal 1 keer bijna er af getrild, moertje zat er gelukkig nog net op :)

Al met al 1730 kilometer gereden, en eigenlijk nergens last van, zelfs kont heeft het redelijk uitgehouden. Enige wat een beetje tegenviel is de versnellingsbak, vooral de 4 en 5 zouden net ietsje langer mogen zijn. Ann de andere kant heeft het de motor wil zijn charme.
 
Ja, idd. Wel verstandig eigenlijk :+
Heb er even over nagedacht en zojuist een bestelling gedaan 8-) Gewoon bij de dealer en die zetten 'm er ook voor me op. Ben ik direct klaar en kan ik lekker :]
Idd, gelijk vernieuwen dat ding. De afdichtingen worden gewoon slecht op de duur. Grote kans dat je snel weer stil staat met de ongerepareerde slave cilinder.
 
Ik zag vandaag op de a27 in zuidelijke richting net iets voorbij Utrecht een KTM 950 sm staan met de wegenwacht. Iemand van hier?
 
Ook weer terug, motor heeft zich uitstekend gedragen, alleen schakelpedaal 1 keer bijna er af getrild, moertje zat er gelukkig nog net op :)

Al met al 1730 kilometer gereden, en eigenlijk nergens last van, zelfs kont heeft het redelijk uitgehouden. Enige wat een beetje tegenviel is de versnellingsbak, vooral de 4 en 5 zouden net ietsje langer mogen zijn. Ann de andere kant heeft het de motor wil zijn charme.

Goed om te lezen dat je je vermaakt hebt. Nog mooie foto's gemaakt om te delen?
 
Goed om te lezen dat je je vermaakt hebt. Nog mooie foto's gemaakt om te delen?
Weinig bijzonders eigenlijk, naar vliegtuigmuseum geweest enzo, weinig motor-foto's. van de week de filmpjes van de gopro trekken, hopelijk staat daar wat leuks op, altijd weer afwachten of hij goed gericht staat :X

In elk geval aanrader om naar toe te gaan, ga alsjeblieft niet naar de Ardennen, 1 uur verder rijden en alles is 10xbeter daar.
 
Zoekt iemand nog een 950 blok?
Heb hoog ingezet op marktplaats maar mag ook voor een vriendelijker prijsje weg...
Ding heeft 35k gelopen en is compleet met alle spulleboel, startmotor dynamo bobines etc.
 
Net te horen gekregen dat mijn schijven wat aan de minimale maat zijn.
Iemand een leuk adres voor remschijven?
Gaat om een 990 SMT..
 
Vorige week met Rimconator ruim 1.800 km naar een door Wales. Zonder enige regen (nou ja, 1x toen we lagen te slapen) en dus veel geluk met mooie vergezichten. En schapen, overal schapen.

3 nationale parken doorkruist;
Peak District
Snowdonia (geweldig)
Brecon Beacons (zo mogelijk nog toffer)
en overal schapen ...

Mooie kustlijnen gereden, steile paden tot 24% en single track roads (niet altijd even veilig) tot motorway.
Burial chambers van 3.000 AD, kastelen, ruïnes, aquaducten en Devil's Bridge.
Veel te zien & leuke mensen gesproken.
Bandjes mooi rond afgesleten, geen rechte weg gezien :]
Veel schapen, had ik dat al gezegd? :+

Deze foto is wel heel typisch *O*
HZpViQw.jpg


Peak District
vIoM9Fo.jpg


Een van de vele meren + vlaggen + kastelen
GQLdXfw.jpg


Devil's Bridge
00tYEPY.jpg


Brecon Beacons
TsI070L.jpg


Colwyn Bay (toffe KTM dealer daar, ketting gespannen voor nop)
LdkJ1ny.jpg


Aberystwyth
fRUoOHS.jpg


Schapen!
XZByATS.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vorige week met Rimconator ruim 1.800 km naar een door Wales. Zonder enige regen (nou ja, 1x toen we lagen te slapen) en dus veel geluk met mooie vergezichten. En schapen, overal schapen.

3 nationale parken doorkruist;
Peak District
Snowdonia (geweldig)
Brecon Beacons (zo mogelijk nog toffer)
en overal schapen ...

Mooie kustlijnen gereden, steile paden tot 24% en single track roads (niet altijd even veilig) tot motorway.
Burial chambers van 3.000 AD, kastelen, ruïnes, aquaducten en Devil's Bridge.
Veel te zien & leuke mensen gesproken.
Bandjes mooi rond afgesleten, geen rechte weg gezien :]
Veel schapen, had ik dat al gezegd? :+

Deze foto is wel heel typisch *O*
[afbeelding]

Peak District
[afbeelding]

Een van de vele meren + vlaggen + kastelen
[afbeelding]

Devil's Bridge
[afbeelding]

Brecon Beacons
[afbeelding]

Colwyn Bay (toffe KTM dealer daar, ketting gespannen voor nop)
[afbeelding]

Aberystwyth
[afbeelding]

Supernice!! Hoe ben je tot deze route gekomen? Veel km's per dag gemaakt?
 
Supernice!! Hoe ben je tot deze route gekomen? Veel km's per dag gemaakt?

Route's heen & terug zelf gemaakt (mijn broer dan).
In Wales; routes gedownload.. ik zal eens vragen vanwaar.

Langste route was 256 (en dat is dan wel zo'n 8 uur onderweg), kortste was 108 (die hebben we met 40 verlengd). Echt in Wales ruim 1.000 km. Rest was heen/terugreis.
Van Cardiff terug naar Hull (boot) was met ruim 400 km de langste rit, maar puur snelweg.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week met Rimconator ruim 1.800 km naar een door Wales. Zonder enige regen (nou ja, 1x toen we lagen te slapen) en dus veel geluk met mooie vergezichten. En schapen, overal schapen.

3 nationale parken doorkruist;
Peak District
Snowdonia (geweldig)
Brecon Beacons (zo mogelijk nog toffer)
en overal schapen ...

Mooie kustlijnen gereden, steile paden tot 24% en single track roads (niet altijd even veilig) tot motorway.
Burial chambers van 3.000 AD, kastelen, ruïnes, aquaducten en Devil's Bridge.
Veel te zien & leuke mensen gesproken.
Bandjes mooi rond afgesleten, geen rechte weg gezien :]
Veel schapen, had ik dat al gezegd? :+

Deze foto is wel heel typisch *O*
[afbeelding]

Peak District
[afbeelding]

Een van de vele meren + vlaggen + kastelen
[afbeelding]

Devil's Bridge
[afbeelding]

Brecon Beacons
[afbeelding]

Colwyn Bay (toffe KTM dealer daar, ketting gespannen voor nop)
[afbeelding]

Aberystwyth
[afbeelding]

Schapen!
[afbeelding]

Leuke trip gehad zo te lezen/zien *O*
 
Net te horen gekregen dat mijn schijven wat aan de minimale maat zijn.
Iemand een leuk adres voor remschijven?
Gaat om een 990 SMT..

Er zijn kickass wavediscs te koop, maar je vraagt vast een adresje omdat je niet te veel wilt uitgeven ;)

Op mijn ouwe smr :

2014-10-07_12.19.24.jpg
 
Inderdaad, ik heb zelf preventief (en voor de pose) de slave vervangen door een oranje Oberon. Is goed zelf te doen als je wat handig bent. Met heel veel voorzichtigheid een uurtje werk denk ik. Echt handige mannen zullen het in 15 min. of sneller kunnen.

EDIT;

Video duurt 20 minuutjes _O-


Interressant. Dit weekend de vervangende oberon slave cilinder (dan wel op de 1190) geinstalleerd. Alles netjes ontlucht, maar nu ontkoppelt hij helemaal niet meer.
Zelfs nog een keer alle olie doorgespoeld.de cilinder wordt gewoon uitgedrukt als je de hendel bedient en je voelt ook weerstand.
Maar het lijkt erop alsof hij niet diepgenoeg gaat en dus niet ontkoppeld.
Vreemd dit. Iemand ideeen?

Oude originele waren inderdaad de afdichtings rubbers behoorlijk weg.
 
Zit dat lagerkogeltje erin? De zuiger van de Oberon die uitsteekt is hol, daar hoort een metalen kogeltje in te zitten. Zit erin geplakt met vet. Kan zijn dat hij in het dopje is blijven plakken dat op die zuiger zit als het in de verpakking zit.
Als dat kogeltje er niet inzit, wordt die stift niet ingedrukt waardoor je koppeling niet vrijkomt.
 
Route's heen & terug zelf gemaakt (mijn broer dan).
In Wales; routes gedownload.. ik zal eens vragen vanwaar.

Langste route was 256 (en dat is dan wel zo'n 8 uur onderweg), kortste was 108 (die hebben we met 40 verlengd). Echt in Wales ruim 1.000 km. Rest was heen/terugreis.
Van Cardiff terug naar Hull (boot) was met ruim 400 km de langste rit, maar puur snelweg.

Ideeen en routes komen hier vandaan: Lokatietest: Wales als motorbestemming
:]
 

Net terug van de Auvergne, prachtig gebied om met de motor te rijden, veel moois te zien (vulkanisch gebergte), al met al 3100km gereden...een aanrader, absoluut, kortste route 220km, langste 450 km. En een super mooi onderkomen voor motorrijders, met grote garage en een super mooie gite, bovendien heel erg vriendelijke en behulpzame eigenaren...dus wil je eens iets anders, ga gerust naar de Auvergne. Mocht iemand belangstelling hebben, routes voorhanden...
 
Mocht iemand na al die mooie reizen denken dat wil ik ook maar ik heb nog geen tassen of koffers.
Ik heb mijn setje op marktplaats gezet. Voor MF leden 50 euro ori ktm tassen met beugels.
Geschikt voor 950 sm en se, iig niet voor adventure 990 weet ik niet.
 
Net terug van de Auvergne, prachtig gebied om met de motor te rijden, veel moois te zien (vulkanisch gebergte), al met al 3100km gereden...een aanrader, absoluut, kortste route 220km, langste 450 km. En een super mooi onderkomen voor motorrijders, met grote garage en een super mooie gite, bovendien heel erg vriendelijke en behulpzame eigenaren...dus wil je eens iets anders, ga gerust naar de Auvergne. Mocht iemand belangstelling hebben, routes voorhanden...

Klinkt goed *O*
3100km alleen in de Auvergne of zitten daar de heen- en terugreis kilometers ook bij?
 
Terug
Bovenaan Onderaan