KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Yep I know, maar de 790 Duke is geen alles is 1 fiets die geschikt is voor zowel: sportiefrijden, toeren, woonwerk door weer en wind, vakanties met 2 zijkoffers, topkoffer en duffelback, duo rijden :-) en dat alles nog een een beetje betrouwbaar ook. Vandaar de Tracer als opvolger van de 950SM, maar KTM blijft trekken... :)

Als er een 790SM komt dan hoop ik inderdaad dat die dat allemaal niet kan :P

En verder heb naked MT-09 gehad en nu een naked 790. De 790 :} is zoveel gaver dan de MT-09. Leuke fiets hoor die MT-09 maar hij deed me net zoveel als een koffiezetapparaat of een airfryer. De 790 is weer gewoon lekker een fiets waarmee je heerlijk kunt knallen 8-)
 
dan brengen ze de motor naar de vakantiebestemming zodat ik alleen lekker terug kan rijden! Maatje van me pik ik onderweg op en dan gaan we via Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, België terug naar Nederland in 4 dagen. Ik weet niet welk deel van de vakantie ik het leukste ga vinden :-) maar voordeel is dat ik eerst 1,5 week kan uitrusten om daarna 4 dagen lekker te sturen.
:t Hoe cool is dat?! Welke motorvervoerorganisatie gebruik je hiervoor?
 
Als er een 790SM komt dan hoop ik inderdaad dat die dat allemaal niet kan :P

En verder heb naked MT-09 gehad en nu een naked 790. De 790 :} is zoveel gaver dan de MT-09. Leuke fiets hoor die MT-09 maar hij deed me net zoveel als een koffiezetapparaat of een airfryer. De 790 is weer gewoon lekker een fiets waarmee je heerlijk kunt knallen 8-)

Hahaha, een 2 pitter is ook nooit een echte SM en daarmee dus altijd geschikt voor alles in 1 met inlevering van een beetje comfort :)

Ik zal het tegen mijn vrouw zeggen dat ze op een koffiezetapparaat\airfryer rijdt...zal ze leuk vinden ;) Overgiens na 50.000km blijkt dit wel een heel betrouwbare koffiezetapparaat\airfryer te zijn. Geen enkel problem mee gehad tot nu toe. Dat was met de KTM wel anders, maar dat schijnt het karakter van de fiets te zijn toch ;)

Dus je bent er wel blij mee...welke fiets uit je garage laat je nu (meer) staan dan nu je de 790 hebt...
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag mijn weer smr opgehaald bij Motorcentrum Eibergen.
SAS losgekoppeld en andere mapping geladen. YES wat een verschil.
Kan in eens weer normaal rustig rijden...... Als ik het zou willen dan.

Over twee weken naar Frankrijk met het gezin en dan brengen ze de motor naar de vakantiebestemming zodat ik alleen lekker terug kan rijden! Maatje van me pik ik onderweg op en dan gaan we via Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, België terug naar Nederland in 4 dagen. Ik weet niet welk deel van de vakantie ik het leukste ga vinden :-) maar voordeel is dat ik eerst 1,5 week kan uitrusten om daarna 4 dagen lekker te sturen.

Via de route des grande alpes terug neem ik aan?
 
https://tbtravel.nl/

Normaal doen ze heen en de terug reis/ motorvakanties. Maar enkele reis kon ook (al koste het wel wat moeite om te regelen). Motor staat dan naast het vliegveld op een afgesloten parkeerplaats/ kelder. Kosten bedragen € 375,- Dus (voor mij) te overzien.

Prima partij, mn motor al eens naar zuid spanje laten brengen voor een rondje marokko.
Met brengen kwamen ze pas om 4.00 aan ipv rond de middag er voor, maar dat was voor ons nog niet echt een probleem. Terug hebben ze wel een week op transport staan wachten in Spanje, maar daar zul jij geen last van hebben.
 
Dus je bent er wel blij mee...welke fiets uit je garage laat je nu (meer) staan dan nu je de 790 hebt...


iene miene mutten tien pond grutten.... :+
Vind het een super ding, teller staat nu op 5700km, vorige week nieuw setje rubber eronder (Diablo Rosso 3) binnenkort weekendje Eifel gepland, ik vrees dat het met de 790 wordt 8-) *O*

Tsja jij hebt minder goede ervaring met KTM...ik niet. Betrouwbaarheid, we gaan het zien. De 990 staat nu op 34.000 en is volledig probleemloos. Maat van me heeft pas een 950AdvS ingeruild met 130.000km op de klok, enkel koppeling vervangen bij 75.000km. De enige mogelijke vervanger is een nieuwe KTM, een 1090Adv in zijn geval. Alleen als KTM met een 1090SMT komt gaat mijn 990SMT eruit, zoniet dan gaat blijft ie gewoon.
 
iene miene mutten tien pond grutten.... :+
Vind het een super ding, teller staat nu op 5700km, vorige week nieuw setje rubber eronder (Diablo Rosso 3) binnenkort weekendje Eifel gepland, ik vrees dat het met de 790 wordt 8-) *O*

Tsja jij hebt minder goede ervaring met KTM...ik niet. Betrouwbaarheid, we gaan het zien. De 990 staat nu op 34.000 en is volledig probleemloos. Maat van me heeft pas een 950AdvS ingeruild met 130.000km op de klok, enkel koppeling vervangen bij 75.000km. De enige mogelijke vervanger is een nieuwe KTM, een 1090Adv in zijn geval. Alleen als KTM met een 1090SMT komt gaat mijn 990SMT eruit, zoniet dan gaat blijft ie gewoon.


:t
 
Goedemorgen! Nou misschien iets minder goed. Afgelopen weekend heb ik via Motoshare mijn KTM 990 SM verhuurd. Deze vriendelijke vriend wilde tanken en is onderweg afgesneden door een fietser die door rood reed. En dan is het rekenen; koude banden + een schrik reactie + flinke remmenklauwen = een glijder met alle schade van dien...Omstanders zagen het gelukkig gebeuren dus de fietser is aansprakelijk gesteld en ze hebben samen een schadeformulier ingevuld en ondertekend. Dat scheelt, er zijn genoeg die snel doorrijden.

De motor lekte vloeistof dus is hij lopende naar hij gegaan, waar de motor nu nog staat, in Amsterdam wel te verstaan. Waarschijnlijk wordt alles door Motoshare (OHRA) gedekt dus moet ik nu alleen nog op zoek naar een goede (KTM) schadebedrijf in Amsterdam.
Uiteraard wilde ik dit verhaal met jullie delen maar daarnaast ben ik ook benieuwd of jullie een goede dealer in Amsterdam kunnen aanraden. Liefst eentje die ook de motor op kan halen. Bedankt :t
 
iene miene mutten tien pond grutten.... :+
Vind het een super ding, teller staat nu op 5700km, vorige week nieuw setje rubber eronder (Diablo Rosso 3) binnenkort weekendje Eifel gepland, ik vrees dat het met de 790 wordt 8-) *O*

Tsja jij hebt minder goede ervaring met KTM...ik niet. Betrouwbaarheid, we gaan het zien. De 990 staat nu op 34.000 en is volledig probleemloos. Maat van me heeft pas een 950AdvS ingeruild met 130.000km op de klok, enkel koppeling vervangen bij 75.000km. De enige mogelijke vervanger is een nieuwe KTM, een 1090Adv in zijn geval. Alleen als KTM met een 1090SMT komt gaat mijn 990SMT eruit, zoniet dan gaat blijft ie gewoon.

Dat is geen antwoord op mijn vraag.... :) Eerste prolbeem kwam bij de 950SM bij mij overigens bij 34000km ;) Dus je bent gewaarschuwd.
Ik weet het nog goed. Uiteraard op vakantie de koppelingscylinder ging er toen aan.

Heb je de SuperDuke nog steeds en rijd je daar op. En verder dat je de 990SMT erbij hebt is uiteraard een oneerlijke optie tov velen en het punt dat ik probeerde te maken. Maar he ben wel jaloers natuurlijk.
 
Goedemorgen! Nou misschien iets minder goed. Afgelopen weekend heb ik via Motoshare mijn KTM 990 SM verhuurd. Deze vriendelijke vriend wilde tanken en is onderweg afgesneden door een fietser die door rood reed. En dan is het rekenen; koude banden + een schrik reactie + flinke remmenklauwen = een glijder met alle schade van dien...Omstanders zagen het gelukkig gebeuren dus de fietser is aansprakelijk gesteld en ze hebben samen een schadeformulier ingevuld en ondertekend. Dat scheelt, er zijn genoeg die snel doorrijden.

De motor lekte vloeistof dus is hij lopende naar hij gegaan, waar de motor nu nog staat, in Amsterdam wel te verstaan. Waarschijnlijk wordt alles door Motoshare (OHRA) gedekt dus moet ik nu alleen nog op zoek naar een goede (KTM) schadebedrijf in Amsterdam.
Uiteraard wilde ik dit verhaal met jullie delen maar daarnaast ben ik ook benieuwd of jullie een goede dealer in Amsterdam kunnen aanraden. Liefst eentje die ook de motor op kan halen. Bedankt :t

Is er niet in 020. Verpalen was dichtbij, maar is gestopt als ktm dealer. Zijn wel aantal algemene zaken en motorcity doet ook ktm
 
René van Verpalen werkt nu bij Motoport Wormerveer en doet daar KTM.

Voor Motoport nieuw, voor René gelukkig niet! :)
 
Je kan naar Motorcity in Amsterdam west gaan, tegenover Geuzenveld aan de N200. Volgens mij ook officieel KTM dealer. Bij de onderdelen balie aardige lui iig. Of ze lekker sleutelen kunnen weet ik niet. Hun garage puilt wel altijd uit. Wel dapper dat je je motor verhuurt. Ik laat alleen intimi op mijn motor rijden en dan nog wacht ik altijd met spanning af of ze weer heel terug komen ; )
 
Bedankt mannen, ik heb ze gebeld en kwamen zeer behulpzaam over. De motor wordt daar morgen naar toe gebracht vanuit Motoshare. Strakke afhandeling moet ik eerlijk zeggen!
 
Trip naar de Auvergne - deel 1:


Trip naar de Auvergne - deel 2:
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tok, Jij bent nogal bekend bij onze zuiderburen. ;)

Heb jij nog tips voor een mooie route met start- en eindpunt Comblain au Pont?

21 en 22 juli is daar WK trial. Die zaterdag willen m'n motormaat en ik daar een ritje maken en zondag de trialwedstrijd kieken.
 
Laatst bewerkt:
Mooie beelden Toktok,mooi groen & lekker slingeren cq omhoogrijden echt nice.
Heb je ook een versie met motorgeluid ipv muziek?

Hahaha, heb het motorgeluid extra op 10% gezet, omdat het anders naar mijn mening irritant zou worden, dus jazeker, ik heb de originele beelden ook nog wel maar gezien het feit dat ik hem niet in de toeren heb gejaagd vind ik het (ook ivm windruis) niet echt van toegevoegde waarde.
 
Hoi Tok, Jij bent nogal bekend bij onze zuiderburen. ;)

Heb jij nog tips voor een mooie route met start- en eindpunt Comblain au Pont?

21 en 22 juli is daar WK trial. Die zaterdag willen m'n motormaat en ik daar een ritje maken en zondag de trialwedstrijd kieken.

Hoi Harry, ik heb wel routes die voorbij komen aan Comblain au Pont (erg mooi daar overal trouwens) maar niet echt een rondrit met Comblain als begin en eindpunt. Maar dat zegt helemaal niks, ik wil er met alle plezier een voor je maken. Geef maar aan hoe lang ongeveer en of je liever een track of een route hebt. Ik opteer voor een track, dan zou je die zelf nog om kunnen zetten naar een route in Basecamp (met je eigen kaartmateriaal, dan kunnen geen vergissingen ontstaan). Laat maar ff weten, dan heb je hem ruim voor 21 juli.

grtz, Tok
 
Weet er iemand wat voor een pakking er tussen een akra demper en de uitlaat moet? De vloeibare pakking is er alweer van tussen geblazen. Ik zie dat er ringen zijn, papier,...
 
Weet er iemand wat voor een pakking er tussen een akra demper en de uitlaat moet? De vloeibare pakking is er alweer van tussen geblazen. Ik zie dat er ringen zijn, papier,...

naar mijn idee is Akra toch slip-on verbinding, moet daar überhaupt een pakking tussen?
 
#39 op de tekening in de sparepartsfinder

60005005002 EXHAUST GASKET

066250500.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan