KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Het probleem schijnt te zijn dat ze zuiger zichzelf scheef wil drukken, dan beschadigd ook de wand en krijg je lekkage. Meerdere o-ringen zorgen er ook voor dat de zuiger netjes uitgelijnd blijft. Als je geluk hebt blijft het goed gaan en gaat de o-ring ook eigenlijk bijna niet stuk, die ligt wel lekker in de olie.

Tja ik wacht af. De zuiger kan eigenlijk niet/nauwelijks kantelen deze zit namelijk op de koppeling staaf geschoven. En de enige reden (volgens mij) waarom er meer speel ruimte komt voor de zuiger om te kantelen is een versleten O-ring
 
De Husky gaat de deur uit, komt vanaf volgende week op MP, verkoop gaat via Brouwer te Zwartebroek.
Mocht je interesse hebben, of iemand kennen, pm me!

kmstand moet ik even nakijken, onder de 10. Akra erop.
 
Ik doe alle motor dingen weg, ik heb te veel spullen!
Beter op de fiets en af en toe een motor huren voor een tripje..
 
Nee serieus :)
Ik had serieus geld nodig om door te hebben dat al die spullen me serieus niet gelukkig maken..
Al een jaar of wat natuurlijk die kant op aan het ontwikkelen, the minimalists gaven het laatste zetje.
 
Nee serieus :)
Ik had serieus geld nodig om door te hebben dat al die spullen me serieus niet gelukkig maken..
Al een jaar of wat natuurlijk die kant op aan het ontwikkelen, the minimalists gaven het laatste zetje.

Mooi dat je daar bewust mee bezig bent. Ik zit min of meer in dezelfde modus: ipv 3 nu nog 2 motoren. Eentje voor mezelf en 1 om uit lenen aan vrienden om samen te toeren, en voor de afwisseling.
Wanneer de kids (bijna) het huis uit gaan op zoek naar een zgh 'tiny house' en een schuur om de creatieve kant ruimte te geven.
Alleen af en toe een motor huren, gaat dat er wel van komen?
 
Zou kunnen van niet, maar dan is de behoefte er blijkbaar niet. Ik hou mijn helm en pak, de rest gaat de deur uit.

Voor mij ging het lampje branden toen ik naar een nieuwe auto ging kijken. Van 90k. Waar ben ik mee bezig? Dat mensen die ik niet ken denken dat ik geslaagd ben? Nu gaat de huidige auto de deur uit.. en ik heb een rust in mijn lijf en hoofd, bizar.

Ruimt lekker op, al 10 verhuisdozen nutteloze spullen het huis uit.. daar valt de motor in mijn geval ook onder. Alleen maar in de stad op en neer, ipv de fiets. En dan naar de sportschool voor beweging.. hilarisch eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
Zou kunnen van niet, maar dan is de behoefte er blijkbaar niet. Ik hou mijn helm en pak, de rest gaat de deur uit.

Voor mij ging het lampje branden toen ik naar een nieuwe auto ging kijken. Van 90k. Waar ben ik mee bezig? Dat mensen die ik niet ken denken dat ik geslaagd ben? Nu gaat de huidige auto de deur uit.. en ik heb een rust in mijn lijf en hoofd, bizar.

Ruimt lekker op, al 10 verhuisdozen nutteloze spullen het huis uit.. daar valt de motor in mijn geval ook onder. Alleen maar in de stad op en neer, ipv de fiets. En dan naar de sportschool voor beweging.. hilarisch eigenlijk.

Yep :Y
Ga al 10 jaar met de trapfiets naar m'n werk, 21km enkele reis. Mooiste is, rij ik langs een sportschool waar allemaal van die idioten zitten te spinnen :') terwijl er een MTB route langs die sportschool loopt _O-
Tsja mijn garage is vol dus voor mij geen 701SM helaas, anders wie weet.... :? Mijn leefmotto is meer naar wat mijn moeder altijd zegt: Jongen in je laatste hemd zitten geen zakken..... 8-)
 
Zou kunnen van niet, maar dan is de behoefte er blijkbaar niet. Ik hou mijn helm en pak, de rest gaat de deur uit.

Voor mij ging het lampje branden toen ik naar een nieuwe auto ging kijken. Van 90k. Waar ben ik mee bezig? Dat mensen die ik niet ken denken dat ik geslaagd ben? Nu gaat de huidige auto de deur uit.. en ik heb een rust in mijn lijf en hoofd, bizar.

Ruimt lekker op, al 10 verhuisdozen nutteloze spullen het huis uit.. daar valt de motor in mijn geval ook onder. Alleen maar in de stad op en neer, ipv de fiets. En dan naar de sportschool voor beweging.. hilarisch eigenlijk.

Paar jaar geleden gedaan, alles nagekeken, wat ik drie jaar lang niet gemist had had ik dus schijnbaar ook niet nodig, weg ermee dus...reist gemakkelijk met een lichte rugzak...
En mocht het je weer gaan kriebelen, dan koop je er weer een, mits tijd en geld aanwezig...je bent nog jong...
 
Nee serieus :)
Ik had serieus geld nodig om door te hebben dat al die spullen me serieus niet gelukkig maken..
Al een jaar of wat natuurlijk die kant op aan het ontwikkelen, the minimalists gaven het laatste zetje.

Kijk dan. Dat is leuk. Ik zeg koop een VW campertje en trek de wereld in :)
 
Even een vraagje voor de 990 Adventure rijders van hier.

Ik ga van de week met een beetje geluk een 990 ophalen. Alleen zitten hier Continental TKC 80 noppenbanden onder. Nu rij ik vrijwel altijd op de weg, met hier en daar wat onverhard en wat bossen/weilanden, maar niks echt spannends. Dus die banden ben ik niet nodig (worden wel bewaard voor bepaalde tripjes).

Wat voor banden zouden jullie hiervoor aanraden? Zelf zat ik te denken aan Metzler Tourance of iets in die richting.
Hebben jullie ergens specifiek goede of slechte ervaringen mee?
 
Even een vraagje voor de 990 Adventure rijders van hier.

Ik ga van de week met een beetje geluk een 990 ophalen. Alleen zitten hier Continental TKC 80 noppenbanden onder. Nu rij ik vrijwel altijd op de weg, met hier en daar wat onverhard en wat bossen/weilanden, maar niks echt spannends. Dus die banden ben ik niet nodig (worden wel bewaard voor bepaalde tripjes).

Wat voor banden zouden jullie hiervoor aanraden? Zelf zat ik te denken aan Metzler Tourance of iets in die richting.
Hebben jullie ergens specifiek goede of slechte ervaringen mee?
Als je ook bossen en weilanden (niet altijd droog) gaat rijden is een Tourance band wel heel erg weg georiënteerd denk ik persoonlijk. Zou toch kijken voor ene goede dual sport band in dat geval.
 
Als je ook bossen en weilanden (niet altijd droog) gaat rijden is een Tourance band wel heel erg weg georiënteerd denk ik persoonlijk. Zou toch kijken voor ene goede dual sport band in dat geval.

Dan hoor ik graag wat voor aanraders jij/jullie hebben ;)

Met de Tourance kon ik me op m'n F650 altijd heel aardig redden, maar die is ook wat lichter en minder dan de helft van het vermogen.
 
Dit is meer mijn idee van een ideaal campertje. Geen luxepaard, maar wel van alle gemakken voorzien: eigen stroom via zonnepanelen, koelkastje dat kan vriezen, fijn bed, wc-tje, stromend water, en het allerbelangrijkste: de motoren kunnen mee, en we kunnen er ook in slapen als de motoren erin staan (de GS is inmiddels verruild voor een 1050 adv. trouwens). Kostte geen 40 duizend (zoals het voorbeeld van die luxe vw-camper op marktplaats), maar nog geen 3 (het vertimmeren, isoleren en inrichten nog wel wat meer dan dat volgens mij).

full

full

full

full
 
Even een vraagje voor de 990 Adventure rijders van hier.

Ik ga van de week met een beetje geluk een 990 ophalen. Alleen zitten hier Continental TKC 80 noppenbanden onder. Nu rij ik vrijwel altijd op de weg, met hier en daar wat onverhard en wat bossen/weilanden, maar niks echt spannends. Dus die banden ben ik niet nodig (worden wel bewaard voor bepaalde tripjes).

Wat voor banden zouden jullie hiervoor aanraden? Zelf zat ik te denken aan Metzler Tourance of iets in die richting.
Hebben jullie ergens specifiek goede of slechte ervaringen mee?
Voor op de weg is Pirelli toch wel de Adv vriend. De "gewone" MT90 (standaard montage) is 70-30 en daarmee prima voor straat geschikt. Het rubber is tussendoor nog een keer geüpdated dus hij is redelijk bij de tijd en goed in de regen. Ziet er ook goed uit, want past bij de motor en matcht zelfs met de profieltjes in je voetsteunen, voor het geval je daarom geeft :P Karkas is hard, dus stuurt strak en stabiel.

Op zich, als je eraan "toegeeft" vooral op straat te rijden, kun je ook de Scorpion Trail 2 proberen. We hebben ze hier op de Pegaso en die rijden echt goed, komen ook uitstekend uit alle testen maar: wel een 90-10 band en in het terrein spelen ze weinig klaar. Ook een hard karkas.

De Metzelers die je noemt zijn zeker niet slecht, maar vallen in dezelfde categorie als de Trail 2, en die schijnt domweg beter te zijn.

De Mefo Super Explorers zijn een personal favourite van mij, die zijn 50/50 tot 30-70 naar terrein, afhankelijk van wie je het vraagt. Gaan ook behoorlijk lang mee voor deze categorie, en de grip offroad is goed behalve in de echte blub. Nadeel: Op de weg lijken ze wel wat te "drijven" en bij fanatiek bochten maken zweef je soort van over twee wielen wat naar buiten, maar daar wen je aan. Driften is peanuts, gewoon ietsje teveel gas geven. Super comfortabel, maar geven in de regen echt geen vertrouwen.

De banden die er nu op zitten (TKC80) is op straat niet eens zo slecht. Enige echte nadeel is dat ie slijt waar je bij staat, dus die voor offroad bewaren is niet zo'n gek idee.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Ik zoek idd weg 70/30 off-road. Ik vind het erg belangrijk dat de grip onder verschillende omstandigheden redelijk voorspelbaar blijft (dus ook in de regen).

Als ik dit zo lees kom ik het beste weg met de MT90.
Dat detailtje van de voetsteunen vind ik ook wel grappig (veranderd niks aan de keuze natuurlijk).
 
Mooie oplossing. Hoe heb je dat gedaan met het bed. Kun je echt erop slapen als de motoren erin staan. Heb nu een nissan nv200 maar zit ook te denken om iets te maken dat de motor erin kan en we evt erin kunnen slapen.
Dit is meer mijn idee van een ideaal campertje. Geen luxepaard, maar wel van alle gemakken voorzien: eigen stroom via zonnepanelen, koelkastje dat kan vriezen, fijn bed, wc-tje, stromend water, en het allerbelangrijkste: de motoren kunnen mee, en we kunnen er ook in slapen als de motoren erin staan (de GS is inmiddels verruild voor een 1050 adv. trouwens). Kostte geen 40 duizend (zoals het voorbeeld van die luxe vw-camper op marktplaats), maar nog geen 3 (het vertimmeren, isoleren en inrichten nog wel wat meer dan dat volgens mij).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
 
Terug
Bovenaan Onderaan