KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Mooie oplossing. Hoe heb je dat gedaan met het bed. Kun je echt erop slapen als de motoren erin staan. Heb nu een nissan nv200 maar zit ook te denken om iets te maken dat de motor erin kan en we evt erin kunnen slapen.
We kunnen erop slapen als we onderweg naar verre bestemmingen zijn en de motoren er in staan. Het is wat behelpen, maar het gaat. Het bed, een dubbele bedboden met stalen frame, is opgehangen aan blindklinkbouten met ogen aan het metalen frame van de bus. Daar hangt ie aan met spanbanden. Verder hebben we een houten frame gemaakt ter ondersteuning, voor de zekerheid. Zie de foto’s in verschillende stadia van constructie en de twee verschillende posities.
full

full

full

full

full

full
 
Nou ik hoor er nu ook bij.
Ik heb mezelf gister een 990 Adventure uit 2007 opgehaald.

Flink wat van de prijs afgekregen, maar met rede. Het apparaat gooit zijn olie er uit hoewel ik heg nog niet helemaal traceren kan.

Ter hoogte van de koppakkingen is het droog. Ter hoogte van de voetpakkingen is het nat. Bij de voorste cilinder aan de rechterkant zie ik echter het meest, maar kan hrt nog niet echt vinden omdat er vanalles voor zit.

Zijn er ook bekende lekkages waar ik naar kan zoeken? En als het de voetpakkingen zijn, heeft iemand misschien een linkje naar een how-to ofzo? Eventueel ook met de onderdelen en speciaal gereedschap dat ik nodig ben?
 
Nou ik hoor er nu ook bij.
Ik heb mezelf gister een 990 Adventure uit 2007 opgehaald.

Flink wat van de prijs afgekregen, maar met rede. Het apparaat gooit zijn olie er uit hoewel ik heg nog niet helemaal traceren kan.

Ter hoogte van de koppakkingen is het droog. Ter hoogte van de voetpakkingen is het nat. Bij de voorste cilinder aan de rechterkant zie ik echter het meest, maar kan hrt nog niet echt vinden omdat er vanalles voor zit.

Zijn er ook bekende lekkages waar ik naar kan zoeken? En als het de voetpakkingen zijn, heeft iemand misschien een linkje naar een how-to ofzo? Eventueel ook met de onderdelen en speciaal gereedschap dat ik nodig ben?

Bekendste euvel is de olie druk sensor

Zie ook Forum.lc8.nl
 
Laatst bewerkt:
Dat is een goeie om te checken, waar kan ik die oliedruksensor vinden (sorry dit is mijn eerste motor waar zoveel op zit).
 
Dat is een goeie om te checken, waar kan ik die oliedruksensor vinden (sorry dit is mijn eerste motor waar zoveel op zit).

Stukje naar beneden scrollen hier.

Ik heb wel eens een truckje gelezen dat ze alles goed schoon maken en dat wel meel ofzo rond de verdachte plekken strooien, stukje rijden dan dan kun je zien waar de meel is gaan plakken.

Als je het nou echt niet kunt vinden wellicht een optie, geeft wel een zooitje vrees ik :+
 
Laatst bewerkt:
Thanks, als ik dit zo zie is de uitdaging eigenlijk om het blok er fatsoenlijk uit en weer in te krijgen.

Nee joh, appeltje eitje.
Gewoon schroeven en zorgen dat je geen onderdelen overhoud.
Wel handig als je een haak/spanband hebt om de achterkant omhoog te houden als je het blok eruit moet trekken.
Is was voor blokwissel ca. 5 a 6 uur kwijt inclusief aftappen etc.
Wel op een heftafel en met lier en samen met maatje en potjes bier dus mss niet helemaal representatief :)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, die sensor kost nog geen €10,-

Heel wat anders dan de voetpakking dus, waar we bij het afdingen wel allebei van uitgingen omdat die nat waren.
Heb dus een mooi goedkope fiets _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan