KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Lekker het hele forum afspeuren zodat ik ergens mijn ongezouten mening kan geven, heerlijk!
 
Goedemorgen,

Even een vraagje.
Sinds een paar weken begint de motor af en toe ineens in te houden.
Als er dus een constante snelheid wordt gereden dan ineens komt er een hik in het vermogen.
Lijkt of er iets in de brandstof zit. Maar heb de tank al leeggehaald en gespoeld met schone brandstof.
zou het te maken kunnen hebben met een open lucht filter?
Iemand een idee waar ik naar kan kijken?

Greetz, Richard
 
Goedemorgen,

Even een vraagje.
Sinds een paar weken begint de motor af en toe ineens in te houden.
Als er dus een constante snelheid wordt gereden dan ineens komt er een hik in het vermogen.
Lijkt of er iets in de brandstof zit. Maar heb de tank al leeggehaald en gespoeld met schone brandstof.
zou het te maken kunnen hebben met een open lucht filter?
Iemand een idee waar ik naar kan kijken?

Greetz, Richard

Kijk je brandstof filter eens na of die niet ver dicht zit...
 
Pomp aan het overlijden? Dat is helaas een slijtagedeel bij de LC8 950. (of heb je een 990 :p)
Hikken kan ook een onstekingsdingetje zijn.

Waarom denk je dat er iets in je brandstof zit?
 
Denk misschien ook de brandstoffilters. Ik heb bij de mijne beide filters vervangen met 82000km en er ws merkbaar verschil. Veel soepeler lopen en minder schokkerig.
 
Laatst bewerkt:
Ben gisteren weer eens naar belgie geweest nu met de sas plates erop. Maar merk toch wel een heel verschil. Hij gaat veel sneller door de toeren heen en als je gas loslaat remt ie minder af op de motor.
Je rijdt nu nog makkelijker te hard moet ik zeggen.
 
Goedemorgen, ik ben op zoek naar een vervanger van mijn huidige motor(tuono) en omdat ik al verschillende KTM modellen heb gehad en ik altijd al gecharmeerd was van de 950/990 denk ik dat ik nu maar eens eentje moet aanschaffen. Maar dan de vraag waarom de 990 of de 950? Wat zijn de grootste verschillen/problemen buiten de injectie en uiterlijk?
Alvast bedankt! :)
 
Goedemorgen, ik ben op zoek naar een vervanger van mijn huidige motor(tuono) en omdat ik al verschillende KTM modellen heb gehad en ik altijd al gecharmeerd was van de 950/990 denk ik dat ik nu maar eens eentje moet aanschaffen. Maar dan de vraag waarom de 990 of de 950? Wat zijn de grootste verschillen/problemen buiten de injectie en uiterlijk?
Alvast bedankt! :)

Die zijn er niet echt. Heb nu de 990 smt, daarvoor de 950 sm. De zit is iets anders en de 950 met carbs is iets soepeler. de prijs is wel anders uiteraard. maar een mooie 950 is niets mis mee.

Edit,

Krijg nou wat, mijn oude staat te koop.

Nette ktm 950 sm
€ 5.299,00
≥ Nette ktm 950 sm - Motoren | KTM - Marktplaats.nl
 
Laatst bewerkt:
Beste rijders,

Heeft iemand de kroonplaat en T-stuk van een KTM 990? Ik zoek een T-stuk met de bouten op de kroonplaat om de stuurslag te regelen.

Ik ben bezig met een project om WP48 voorvering op mijn motor te zetten. :)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Zijn er nog problemen bij bepaalde km stand?
Los van de standaard dingetjes (slave cilinder, hier en daar een nokkenaskettingspannertje en een oliedrukveertje) eigenlijk niet. Erg betrouwbare apparaten, zowel de 950 als 990. Enige verschil technisch is een beetje grotere boring en injectie, en zeker de vroege injectie was niet beter dan de carburateurs. Uiteindelijk kun je er met injectie wel net iets meer uit persen, als je dat nodig vindt.
 
Jeujj, eindelijk na een heleboel gedoe de tijd gehad om de Adv weer in elkaar te knutselen *O* Waren vlak voor m'n vakantie nog wat o-ringen van de carburateur naar god verhuisd waardoor de benzine nog net niet in de rondte vloog, en daarnaast bleek ook dat de seal van de schakelas spontaan was gaan lekken tijdens het niets doen gedurende een half jaar. Bijzonder, maar ik heb ze vandaag allemaal maar even vervangen. Naast de waterpompas/seal en die van de carterventilatie.

Ik mis m'n Ferrari-F1 stijl oliewalm bij het starten nu wel helaas, maar dan weet ik in ieder geval dat het niet de klepseals waren _O- Nu maar hopen dat het ding klaar staat voor nog 100.000km :)




In alle eerlijkheid, je ziet er wel wat kilometers aan af ondertussen. Maar ach, een Adventure mag er een beetje geleefd uitzien *O*
 
Los van de standaard dingetjes (slave cilinder, hier en daar een nokkenaskettingspannertje en een oliedrukveertje) eigenlijk niet. Erg betrouwbare apparaten, zowel de 950 als 990. Enige verschil technisch is een beetje grotere boring en injectie, en zeker de vroege injectie was niet beter dan de carburateurs. Uiteindelijk kun je er met injectie wel net iets meer uit persen, als je dat nodig vindt.
:t dankjewel. Hoe zit het met olieverbruik eigenlijk? Dat kom ik wel vaak tegen als dingetje.
 
Goed bezig geweest! Alle problemen nu dus ook opgelost?

Mijn 950 verbruikt ook wel 1L/3-4000km, tja zolang je het optijd bij vult niet zo'n punt lijkt me :9
 
Enkele weken geleden heb ik gepost dat via Motoshare mijn 990 SM een schuiver heeft gemaakt en dat het verzekeringswerk is geworden. Graag wil ik hier het verdere verloop en de afhandeling delen voor het geval iemand er in de toekomst iets aan heeft.

Zoals vermeld had ik (met mijn domme hoofd) de 990 SM verhuurd via Motoshare. Meneer de huurder is op de terugweg onderuit gegaan, niks meer dan een kleine schuiver, waardoor er een reparatie bij kwam kijken. Na wat heen en weer gebel tussen mij en OHRA (moederbedrijf van Motoshare) hebben zij besloten er een schade-expert van CED naar te laten kijken. Vanaf het moment van schade tot aan het schakelen met CED heeft zeker 6 weken in beslag genomen. Het heeft geloond om vrijwel elke dag te bellen want meerdere malen heeft het balletje bij OHRA gelegen en hebben ze er niks mee gedaan. Soms moet je het dus even zelf aan het rollen brengen O-) Anyway; motor is door CED als economisch total loss verklaard. Ik heb het schadeformulier aangevraagd en ze kwamen uit op een reparatie-bedrag van €5600. Op aanraden van jullie heb ik met CED gebeld om te vragen waarom de motor dan total loss is verklaard en hun verhaal is; de dagwaarde van de motor is €7000 en er zat al schade op van €1000 dus dat bedrag minus de dagwaarde minus de reparatiekosten is de moeite niet waard.
Tijdens dat ene belletje heb ik aangegeven het niet eens te zijn met de dagwaarde waarna die gestegen is tot €7750. Ook heb ik aangegeven dat de bestaande schade aan de hoge kant is en niet meer dan €500. Al met al is een belletje van 10 minuten genoeg geweest om de vergoeding met €1250 te laten stijgen. Een aanrader dus! Ze legde mij 2 opties voor; 1) afstand doen van de motor en de dagwaarde minus bestaande schade vergoed krijgen, 2) de motor terugnemen en een kleinere vergoeding krijgen (deze is berekend op de dagwaarde minus hoogste bod dat OHRA voor de motor heeft kunnen krijgen bij verkoop). Ik ben akkoord gegaan om de schade uit te laten betalen en ik afstand doe van de motor omdat ik al een aanbetaling heb gedaan voor een andere 990 SM van 2 jaar jonger.

Al met al een heel gedoe en ik ben zeker 2 maanden mijn motor kwijt geweest. Dit is de moeite zeker NIET waarde geweest! Echter heb ik nu een motor van 2 jaar jonger met een bedrag van €750 over voor leuke onderdelen. Dat is een schrale troost.
Lessons learned; Verhuur een motor als de 990 nooit en ga nooit direct akkoord met het papierwerk van de verzekering :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan