KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Enkele weken geleden heb ik gepost dat via Motoshare mijn 990 SM een schuiver heeft gemaakt en dat het verzekeringswerk is geworden. Graag wil ik hier het verdere verloop en de afhandeling delen voor het geval iemand er in de toekomst iets aan heeft.

Zoals vermeld had ik (met mijn domme hoofd) de 990 SM verhuurd via Motoshare. Meneer de huurder is op de terugweg onderuit gegaan, niks meer dan een kleine schuiver, waardoor er een reparatie bij kwam kijken. Na wat heen en weer gebel tussen mij en OHRA (moederbedrijf van Motoshare) hebben zij besloten er een schade-expert van CED naar te laten kijken. Vanaf het moment van schade tot aan het schakelen met CED heeft zeker 6 weken in beslag genomen. Het heeft geloond om vrijwel elke dag te bellen want meerdere malen heeft het balletje bij OHRA gelegen en hebben ze er niks mee gedaan. Soms moet je het dus even zelf aan het rollen brengen O-) Anyway; motor is door CED als economisch total loss verklaard. Ik heb het schadeformulier aangevraagd en ze kwamen uit op een reparatie-bedrag van €5600. Op aanraden van jullie heb ik met CED gebeld om te vragen waarom de motor dan total loss is verklaard en hun verhaal is; de dagwaarde van de motor is €7000 en er zat al schade op van €1000 dus dat bedrag minus de dagwaarde minus de reparatiekosten is de moeite niet waard.
Tijdens dat ene belletje heb ik aangegeven het niet eens te zijn met de dagwaarde waarna die gestegen is tot €7750. Ook heb ik aangegeven dat de bestaande schade aan de hoge kant is en niet meer dan €500. Al met al is een belletje van 10 minuten genoeg geweest om de vergoeding met €1250 te laten stijgen. Een aanrader dus! Ze legde mij 2 opties voor; 1) afstand doen van de motor en de dagwaarde minus bestaande schade vergoed krijgen, 2) de motor terugnemen en een kleinere vergoeding krijgen (deze is berekend op de dagwaarde minus hoogste bod dat OHRA voor de motor heeft kunnen krijgen bij verkoop). Ik ben akkoord gegaan om de schade uit te laten betalen en ik afstand doe van de motor omdat ik al een aanbetaling heb gedaan voor een andere 990 SM van 2 jaar jonger.

Al met al een heel gedoe en ik ben zeker 2 maanden mijn motor kwijt geweest. Dit is de moeite zeker NIET waarde geweest! Echter heb ik nu een motor van 2 jaar jonger met een bedrag van €750 over voor leuke onderdelen. Dat is een schrale troost.
Lessons learned; Verhuur een motor als de 990 nooit en ga nooit direct akkoord met het papierwerk van de verzekering :W
Sow, wat een verhaal.
Ik hoop dat je blij wordt van je nieuwe motor.

Er zijn een paar dingen die ik niet uitleen.... mijn motor, mijn kettingzaag en mijn vriendin...
 
Het weekend de motor geprobeerd te starten na de vakantie, maar nada. Accu opgeladen maar nog steeds nada. Accus is net nieuw, benzinepomp ook en net een grote beurt gehad bij de dealer.

Geluiden bij starten:
- startrelais ok
- geen benzinepomp
- geen startmotor

Checks so far
Accu opgeladen
Zekeringen zijn goed
Dodemansknop staat goed
Staat in z'n vrij
Met de standaard in proberen - geen verschil

Omdat benzinepomp en startmotor niks doen, denk ik in eerste instantie aan de switch van de zijstandaard. Weet iemand een manier om dat makkelijk te testen...?

Of misschien andere suggesties...?
 
Loctite? Op batte...
_O-

:X :X
Zou k zo ook voor kunnen hebben.

Blij voor jou dat het dat maar was!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog niet tevreden met het aan / uit effect van mijn 2012 KTM 990SMT.

Inmiddels heb ik de software van Tune Ecu gedownload en mijn vraag is of er hier iemand mee bekend is.

Ik zoek een Map.hex bestand voor een 2012 SMT met Leo Vince dempers voorzien van DB killers.

Heeft iemand deze en is de bestaande software in de Ecu eerst terug te lezen?

Ik weet dat er bedrijven zijn die dit kunnen, maar zou het leuk vinden het zelf te leren.
 
Kijk hier eens alles uitgelegd over je Smt.
422 pagina,s over tunen van de Smt en tuneecu. Volgens mij met linkjes erbij voor programma,s te downen.
Ik ben nog niet tevreden met het aan / uit effect van mijn 2012 KTM 990SMT.

Inmiddels heb ik de software van Tune Ecu gedownload en mijn vraag is of er hier iemand mee bekend is.

Ik zoek een Map.hex bestand voor een 2012 SMT met Leo Vince dempers voorzien van DB killers.

Heeft iemand deze en is de bestaande software in de Ecu eerst terug te lezen?

Ik weet dat er bedrijven zijn die dit kunnen, maar zou het leuk vinden het zelf te leren.
 
Ik overweeg mijn KTM 990 SMR te verkopen/ in te ruilen....... helaas -O- .

Na mijn vakantie met de SMR kan ik er toch niet echt vrienden mee worden/ blijven :N . Had gehoopt dat de vakantie onze relatie weer nieuw leven zou inblazen _O- :+
Op de korte bochtige wegen is het mijn vriend! mijn maatje waar je blind op kan vertrouwen.... :} helaas op de langere stukken kan ik niet wennen en mis ik het karakter van mijn vorige motor (triumph). Ik wil dan ook weer de overstap maken naar een triumph maar dit keer i.p.v. een speed triple de tiger sport.

Ik ga hem mogelijk inruilen, maar als er personen zijn die een mooie 2009 SMR willen in zeer nette staat. stuur me een PB. Oja, inruil tiger sport in uiteraard mogelijk :P

iets meer info over de motor:
bj 2009 (model met mooie wielen en gave Brembo klauwen)
km stand (dacht 27k maar zal nog ff kijken, rij altijd met dagteller in beeld vanwee de minimale tankinhoud :-)) zelf er zo'n 5000 km mee gereden
Akra dempers (origineel aanwezig)
gekocht bij Motorcentrum Eibergen januari 2018)
a band 50%
v band 75%
remblokken achter 10% (nieuw set aanwezig)
Remblokken voor prima staat
ketting tandwielen (prima staat), met speciaal oranje superprox achtertandwiel
extra SMT zadel voor lange afstanden/ extra comfort
KTM tanktas (SMT model maar past ook op SMR tank)
KTM racing textiel jas (maatje 52, voor persoon van 1.85)
eventueel met TOM Tom 450 rider (gaat anders mee naar nieuwe motor)
SAS afgedopt en motor in juli laten afstellen door Motorcentrum Eibergen.

Motor staat in Arnhem (goed op slot :P )

foto's op verzoek via PB
 
Loctide voor accu polen? Dat is echt niet nodig.

Mijn ervaring is anders: Geen big deal als je het weet, maar niet het eerste waar ik aan dacht toen mijn fiets op de rijksweg af en toe in hield... Maar inderdaad eerste keer in 20+ jaar rijden.

Aan de andere kant had ik niet verwacht dat een druppeltje loctite zo'n goede isolatie zou geven.
 
Ik overweeg mijn KTM 990 SMR te verkopen/ in te ruilen....... helaas -O- .

Na mijn vakantie met de SMR kan ik er toch niet echt vrienden mee worden/ blijven :N . Had gehoopt dat de vakantie onze relatie weer nieuw leven zou inblazen _O- :+
Op de korte bochtige wegen is het mijn vriend! mijn maatje waar je blind op kan vertrouwen.... :} helaas op de langere stukken kan ik niet wennen en mis ik het karakter van mijn vorige motor (triumph). Ik wil dan ook weer de overstap maken naar een triumph maar dit keer i.p.v. een speed triple de tiger sport.

Ik ga hem mogelijk inruilen, maar als er personen zijn die een mooie 2009 SMR willen in zeer nette staat. stuur me een PB. Oja, inruil tiger sport in uiteraard mogelijk :P

iets meer info over de motor:
bj 2009 (model met mooie wielen en gave Brembo klauwen)
km stand (dacht 27k maar zal nog ff kijken, rij altijd met dagteller in beeld vanwee de minimale tankinhoud :-)) zelf er zo'n 5000 km mee gereden
Akra dempers (origineel aanwezig)
gekocht bij Motorcentrum Eibergen januari 2018)
a band 50%
v band 75%
remblokken achter 10% (nieuw set aanwezig)
Remblokken voor prima staat
ketting tandwielen (prima staat), met speciaal oranje superprox achtertandwiel
extra SMT zadel voor lange afstanden/ extra comfort
KTM tanktas (SMT model maar past ook op SMR tank)
KTM racing textiel jas (maatje 52, voor persoon van 1.85)
eventueel met TOM Tom 450 rider (gaat anders mee naar nieuwe motor)
SAS afgedopt en motor in juli laten afstellen door Motorcentrum Eibergen.

Motor staat in Arnhem (goed op slot :P )

foto's op verzoek via PB

Waarom kun je geen vriendjes worden?
 
Waarom kun je geen vriendjes worden?

Te veel trillingen van een twin (had na 5 dagen rijden een redelijk dood gevoel in mijn duim).
Te veel schakelen in verhouding tot een triumph. Mijn oud motor was mee op vakantie dus heb nog een aantal keer kunnen wisselen. Toen merkte ik dat het triumph blok soepeler loopt. Dus vanaf 60 km tot 240 in z'n 5de.

Het concept "ready to race" klopt te goed voor de KTM :Y :Y :+ Heb veel supermoto circuit gereden en daar is deze zeker goed voor. Aangezien ik daar juist mee gestopt ben zoek ik toch meer een woon-werk-vakantie motor. Had verwacht gezien dit blok ook in een SMT zit dat hij wat meer geschikt zou zijn. Qua uiterlijk zeker, circuitgebruik ook, qua langere afstanden helaas niet. Vandaar de keuze voor een triple te gaan.... })
 
De 990 is niet de meest soepele Vtwin, de nieuwe LC8 blokken zijn een stuk vriendelijker.
De 1050Sport is als toermotor zeker beter geschikt, heb er zelf ooit eens mee proefgereden, maar was blij weer op m'n SMT te stappen. Vind het jammer dat ze die Tiger1050 nauwelijks updaten, ding ziet er zo gedateerd uit, alle aandacht lijkt te gaan naar de Speed en de 800/1200 Tigers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan