*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Ik heb vandaag eens een spreadsheetje gemaakt met daarin de kosten van deze ZX-9R
Kom ik op een totaal uit van 3125 euro :X

Dat is toch iets meer dan ik verwacht had. Daarom toch maar besloten om een paar maanden met deze motor te rijden (tot de banden op zijn).
Rijdt wel lekker hoor. Enige luxe probleem is dat ik inmiddels al een vervangende ZX-9R had gekocht.
Nu dus 6 motoren waarvan er 3 in de stalling staan. |(
 
Ik zie dat we op een nieuwe pagina zitten. Dus ook een nieuwe foto nodig O-)

full
 
Een vervangende ZX9R? Wat was daar het idee achter? In betere staat, ander bouwjaar?
een veeeeeeeeeeeeel betere staat
2003 tot mijn verbazing is er toch wel wat verandert
meest opvallende zijn de boutjes
en deze heeft benzine-afschakel op de carbs, ik had ooit van Joop begrepen dat alleen duitse motoren deze hebben?

Nu toch wel een groene toch😁😁😁
ik heb al 3 groenen, dat groen komt mij de neus uit :(

dus een blauwe
 
Dat carburateur afschakel systeem zat ook op mijn Duitse zx6
 
Wat is benzine afschakel op de carburateurs als ik vragen mag , zit het benzine kraantje anders aan gesloten dan .

Ik zeg eerlijk ik heb mijn 9 in geruild maar het liefst had ik deze ook gehouden , gewoon een een super fijn rijdende fiets en vind hem nog steeds super om te zien maar er staan al 2 motoren binnen en 3 gaat maar word ook wel krapjes .
En in de woonkamer mag ik hem niet zetten van vrouw lief ;(
 
Ben ook wel benieuwd naar dat afschakelsysteem, de mijne is van oorsprong ook Duits.

@ jean-pie: vrouw de keuze geven, motor in de kamer of zij er uit :P
 
Ok maar hoe of wat werkt / doet het precies , is dit ook een verbetering, carburateurs is toch meer mechanisch en niets elektrisch
 
Mijn ninja heeft nu naast een kromme schijf ook een tik in het blok, ik heb hem weggebracht. Ik hoop dat het een uitlaatpakking is, zo klinkt het, maar het kan ook iets anders zijn.

Niet zoveel mazzel met deze motor gehad, hoewel ik het een fijne motor vind op de zithouding na.

Gelukkig heb ik ook nog een onverwoestbare maxim waar ik op kan rijden.
 
Mijn ninja heeft nu naast een kromme schijf ook een tik in het blok, ik heb hem weggebracht. Ik hoop dat het een uitlaatpakking is, zo klinkt het, maar het kan ook iets anders zijn.

Niet zoveel mazzel met deze motor gehad, hoewel ik het een fijne motor vind op de zithouding na.

Gelukkig heb ik ook nog een onverwoestbare maxim waar ik op kan rijden.


Soort geknetter van voorzijde van het blok ? Idd waarschijnlijk een kapotte ring/bus

Hoezo vind je de zithouding niet fijn ? Heb serieus nog nooit iemand gehoord over de zithouding.. tenminste niet negatief.

Zaken met de remschijf kunnen oplossen ?
 
Wat jij beschrijft bleek inderdaad het probleem te zijn, is inmiddels weer gerepareerd. Probleem met schijven nog niet verholpen, ik kan de schijf naar bolski opsturen voor onderzoek dit doe ik na de elfstedentocht even.

En voor een racer zit de motor inderdaad prima, maar ik ga in 2019 op de motor op reis, dan is wat anders meer geschikt denk ik.

Net nog even naar Holwerd geweest voor een meeting, 340 motoren! Meer mensen uit dit topic daar geweest?
 
Wat jij beschrijft bleek inderdaad het probleem te zijn, is inmiddels weer gerepareerd. Probleem met schijven nog niet verholpen, ik kan de schijf naar bolski opsturen voor onderzoek dit doe ik na de elfstedentocht even.

En voor een racer zit de motor inderdaad prima, maar ik ga in 2019 op de motor op reis, dan is wat anders meer geschikt denk ik.

Net nog even naar Holwerd geweest voor een meeting, 340 motoren! Meer mensen uit dit topic daar geweest?

Was het toevallig ook nog de 1ste cilinder ? meest linkse als je op de fiets zit.

Elfstedentocht ?? It GIET OAN !? sorry, kon het niet laten :)

Ik heb juist een 9 omdat ik wel sportief wou maar niet zo op de polsen hangen, de 9 staat daar ook om bekend vandaar dat ik een beetje "schrok"toen je iets over de zithouding zei.. maar ik begrijp je nu beter ;)
 
Vraag; heeft een ZX-9R wel of niet last van bevriezende carburateurs?

Vele kilometers ermee gereden maar ik weet het niet meer |(
Ik had ooit een ZZ-R 600 waarmee ik ook vaak 's winters reed, nooit problemen mee gehad,
Later diverse ZX-6R-ren gehad en daarmee was het een drama, vaak langs de kant van de weg gestaan en wachten totdat het weer ontdooide. Het staat mij bij dat het vooral bij temperaturen van een paar graden boven het vriespunt het ergst was.

Nu weet ik natuurlijk dat de laatste modellen speciale verwarming hebben (aftakking van het koelcircuit). Maar of dit ook voldoende helpt??
 
Ik weet dat het model 2002 F1 /2003 F2 , dat deze carburateurs verwarming hebben , zelf nooit geprobeerd want ik heb winterstop en ben een mooi weer rijder , maar ik ken wel iemand en die zegt dat het werkt , hij rijdt wel met droog koud weer in de winter maanden .
 
Was het toevallig ook nog de 1ste cilinder ? meest linkse als je op de fiets zit.

Elfstedentocht ?? It GIET OAN !? sorry, kon het niet laten :)

Ik heb juist een 9 omdat ik wel sportief wou maar niet zo op de polsen hangen, de 9 staat daar ook om bekend vandaar dat ik een beetje "schrok"toen je iets over de zithouding zei.. maar ik begrijp je nu beter ;)

Het was inderdaad de meest linker cilinder. :P

Haha, ja dat snap ik. Je zit niet zoals op bijv. een fireblade. Ik heb de motor net (met kromme schijf) verkocht voor 1150 euro.

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp bij deze motor in het topic! Ik blijf lurken.

Ik heb nog een blauwe monoseat over die in ieder geval op 98-99 past, voor de liefhebber.
 
VErkocht ?! Das snel gegaan dan !
Ik stuur je ff een pb over de mono seat.. voor een leuk prijsje maak ik hem groen :)
 
Uitkijken! Ik heb mijn motor voor 1150 verkocht (blauw met wave schijven). Ik zie hem nu weer op facebookgroepen voorbijkomen voor 600 euro meer zonder de vermelding dat er een schijf krom is... Hij heeft hem gisteren gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Die persoon denkt misschien snel winst te kunnen maken .
De gene die in deze ZX-9R belang stelling heeft gaat eerst proefrijden neem ik aan en dan zal deze persoon het wel voelen als hij in zijn rem knijpt dat er een trilling in de motor zit bij het remmen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan