Motor-Forum

Select Forum

*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

ZX-6/7/9/10R

Reg. datum:
19 mei. 2003
En het resultaat na serieus poetsen:

PB190040C.jpg

Dus het glimmen gaat niet meer lukken.
De kleur groen is voor kikkers en tuingereedschap, niet voor dingen die snel gaan.

ZX9-R 2001

Reg. datum:
08 sep. 2002
Vreemd dat ie nie wil glimmen
Dat waren nog eens tijden

ZX10R 2005

Reg. datum:
28 nov. 2005
quote:
Kabouter Puntmuts schreef op 19 november 2017 @ 10:46:
[afbeelding]

Kawasaki lak :')
Ivm kosten laat ik het zo.

Bekend probleem :(
Vergeet niet te tanken, vooral niet als je vriendin voor de eerste keer mee achterop gaat ...

ZX-6/7/9/10R

Reg. datum:
19 mei. 2003
@pivo: Het zijn ribbels. Geen idee waarom je ribbels op een tandwiel wil, maar dat maakt het poetsen extra moeilijk.

PB190043C.jpg
Er zat trouwens droog bruin vuil tussen de rubberen afdichting en het lager van het voorwiel.
Blijkbaar dicht dat rubber toch niet zo goed. Waarschijnlijk is het lager nog wel OK.

Trouwens, best wel spannend in het donker door de regen op de motor tussen de file door.
En je wordt er drijfnat van. Mijn dikke winterhandschoenen hebben waarschijnlijk dagen nodig om weer droog te worden.
De kleur groen is voor kikkers en tuingereedschap, niet voor dingen die snel gaan.

ZX-6/7/9/10R

Reg. datum:
19 mei. 2003
Ik begon net weer op gang te komen met mijn ZX-9R project maar ik moet het tijdelijk onderbreken.

Ik heb via MF een motor gekocht voor de winter maanden: http://www.motor-forum.nl...-Kawasaki-zx-6r-2009.html

Staat inmiddels hier in huis :9 en ziet er verder prima uit. Nu eerst nieuwe banden.
En er zijn tijdens de 48k nooit kleppen gesteld :X daarom dit weekend eens kijken of ik dit zelf kan of dat de motor naar Molenaar moet.
En vervolgens helemaal insprayen met ACF-50 tegen de pekel.

Dus tot over een paar weken :j

Kawacruisin'

Reg. datum:
28 mrt. 2007
Die pekelfiets is nieuwer als mijn goed-weer-fiets!
ZX9R 1995 -> ZX6R 2007 + Husky 510SMR 2010

ZX9-R 2001

Reg. datum:
08 sep. 2002
quote:
Kabouter Puntmuts schreef op 22 november 2017 @ 21:46:
Ik begon net weer op gang te komen met mijn ZX-9R project maar ik moet het tijdelijk onderbreken.

Ik heb via MF een motor gekocht voor de winter maanden: http://www.motor-forum.nl...-Kawasaki-zx-6r-2009.html

Staat inmiddels hier in huis :9 en ziet er verder prima uit. Nu eerst nieuwe banden.
En er zijn tijdens de 48k nooit kleppen gesteld :X daarom dit weekend eens kijken of ik dit zelf kan of dat de motor naar Molenaar moet.

Goed bezig mooie kleur😁 zeker nog lekker nieuw👍

Reg. datum:
10 jul. 2015
quote:

Kleppen stellen is idd geen overbodige luxe dan, al meen ik dat dergelijke modellen om de 24 of 36 gesteld mogen worden ipv om de 12 ?
Mean and Green !

ZX-6/7/9/10R

Reg. datum:
19 mei. 2003
@ZXRH88: Kleppen stellen bij deze 6 is om de 42k, dus zit er nog niet extreem overheen.

Reg. datum:
16 jun. 2008
Is er een manier om te bepalen of je kleppen moet stellen (zonder het blok open te maken)? Van mijn "9" weet ik niet wanneer dat voor de laatste keer is gebeurd...
'89 ZX550A (GPZ) > '98 ZX9R

Bmw K 1300 S

Reg. datum:
21 apr. 2010
quote:

M'n 9 staat ook te koop bij molenaar is dat niks voor je ;) perfect onderhouden door hun al die jaren. En ben er altijd super zuinig op geweest. Heeft bijna nooit een regendruppel gezien.
Koppel is alles

Reg. datum:
10 jul. 2015
quote:
Kabouter Puntmuts schreef op 23 november 2017 @ 21:17:
@ZXRH88: Kleppen stellen bij deze 6 is om de 42k, dus zit er nog niet extreem overheen.

ZO ! 42 k zelfs. dan valt het idd heel erg mee.

quote:
Dafje1986 schreef op 24 november 2017 @ 09:02:
Is er een manier om te bepalen of je kleppen moet stellen (zonder het blok open te maken)? Van mijn "9" weet ik niet wanneer dat voor de laatste keer is gebeurd...

Er zijn mensen die het een beetje kunnen inschatten aan de manier waarop je motor loopt maar zekerheid is er alleen zodra er gemeten word !
Persoonlijk vind ik het iets wat je gewoon moet doen als het onbekend is, kosten vallen opzich nog aardig mee hoor als niet alles gesteld meot worden
Mean and Green !

ZX-6/7/9/10R

Reg. datum:
19 mei. 2003
Saaie boel hier :P

PC040095C.jpg

I love bling-bling.

Reg. datum:
10 jul. 2015
Inderdaad nogal een saaie boel hier :P

Iemand nog een motogerelateerd sint kado gehad ? Ik niet.. dus heb ik mezelf maar een set nieuwe rem en koppelingshendels kado gedaan en zo n mooi verlicht kawasaki led bord.
Mean and Green !

ZX-6/7/9/10R

Reg. datum:
19 mei. 2003
Ik heb helemaal niks gehad van de Sint ;(

Nog wel lekker warme winter handschoenen gekocht *D

Vraagje; vandaag de ZX-6R opgehaald van het kleppenstellen en het rapport opgevraagd.
Bleek dat bijna alle uitlaat kleppen op 0,18mm stonden terwijl het handboek 0,24 - 0,31 als grenswaarden opgeeft.
Weet iemand of dit erg is?

Bmw K 1300 S

Reg. datum:
21 apr. 2010
quote:
Kabouter Puntmuts schreef op 06 december 2017 @ 21:08:

Vraagje; vandaag de ZX-6R opgehaald van het kleppenstellen en het rapport opgevraagd.
Bleek dat bijna alle uitlaat kleppen op 0,18mm stonden terwijl het handboek 0,24 - 0,31 als grenswaarden opgeeft.

Te strak is nooit goed maar als je op tijd bent kan het niet zo veel kwaad. Ik citeer een monteur van molenaar. Bij m'n 9 stonden ze destijds ook bijna allemaal te strak .
Koppel is alles

Reg. datum:
10 jul. 2015
quote:
Kabouter Puntmuts schreef op 06 december 2017 @ 21:08:

Winterhandschoenen is wel fijn met dit weer ;)

Poe dat is idd wel erg krap ! Meteen laten bij stellen
Mean and Green !

ZX-6/7/9/10R

Reg. datum:
19 mei. 2003
De kleppen van de 6 zijn van de week gesteld door Molenaar. Vandaag op deze 6 tussen de auto's door naar het werk. Rijdt serieus goed.
Maar zat mij wel af te vragen of die strakke kleppen nadelige gevolgen heeft. Het blok is de afgelopen 48600 km nooit open geweest dus weet niet hoe lang deze al te strak stonden.

Anyway, back on topic

PC070101C.jpg

Kawasaki lak kwaliteit :')

Bmw K 1300 S

Reg. datum:
21 apr. 2010
quote:
Kabouter Puntmuts schreef op 07 december 2017 @ 22:03:
De kleppen van de 6 zijn van de week gesteld door Molenaar. Vandaag op deze 6 tussen de auto's door naar het werk. Rijdt serieus goed.
Maar zat mij wel af te vragen of die strakke kleppen nadelige gevolgen heeft. Het blok is de afgelopen 48600 km nooit open geweest dus weet niet hoe lang deze al te strak stonden.

Anyway, back on topic

[afbeelding]

Kawasaki lak kwaliteit :')

Dan heeft de vorige eigenaar qua onderhoud steken laten vallen '( Onderhoud is behoud.
Sjon-71 wijzigde dit bericht op vrijdag 08 december 2017 21:58 (10%)
Koppel is alles

Kawacruisin'

Reg. datum:
28 mrt. 2007
De 6 waar het over gaat heeft hij net pas gekocht... Wel opletten ;)
ZX9R 1995 -> ZX6R 2007 + Husky 510SMR 2010

ZX-6/7/9/10R

Reg. datum:
19 mei. 2003
quote:
Sjon-71 schreef op 08 december 2017 @ 21:44:
[...]
Dan heeft de vorige eigenaar qua onderhoud steken laten vallen '( Onderhoud is behoud.

Ik wist het vantevoren, daar was de prijs ook naar.

Inmiddels staat de 9 eindelijk weer op eigen wielen.
Dus wie weet kan ik er in het voorjaar weer op rijden :]

P1040111C.jpg

Voorjaar 2019 dan hè :P

Reg. datum:
25 feb. 2014
https://i.imgur.com/th7HLYY.jpg

Ik zag dat er dringend behoefte was aan nieuwe leden; reden om mijzelf voor te stellen
Jan, 55 jaar oud en naast de ZX9R in het bezit van een TDM900. De ZX9 heb ik vorig jaar overgekocht van iemand die hem als 1e motor toch wel wat te bruut vond. De motor had een schuifschade aan de zijkant. Afgelopen seizoen (behalve voorremolie en blokken)weinig aan gedaan. Afgelopen maand ketting, tandwielen en olie vervangen, k&n filter gemonteerd, lekke voorvorkkering (en olie) vervangen. Op mijn wensenlijstje staan nog stalen remleidingen.
Gezien de km.stand (32000) de investering nog dubbel en dwars waard.
Eigenlijk ben ik altijd een 2-cilinder rijder geweest maar het vermogen van de ZX is wel erg verslavend moet ik zeggen.
Witte Reus wijzigde dit bericht op woensdag 20 december 2017 19:12 (4%)

ZX9-R 2001

Reg. datum:
08 sep. 2002
Welkom Jan. Kawasaki's zijn verslavend ja😉👍

ZX10R 2005

Reg. datum:
28 nov. 2005
quote:
Witte Reus schreef op 19 december 2017 @ 22:18:
[afbeelding]

Ik zag dat er dringend behoefte was aan nieuwe leden; reden om mijzelf voor te stellen
Jan, 55 jaar oud en naast de ZX9R in het bezit van een TDM900. De ZX9 heb ik vorig jaar overgekocht van iemand die hem als 1e motor toch wel wat te bruut vond. De motor had een schuifschade aan de zijkant. Afgelopen seizoen (behalve voorremolie en blokken)weinig aan gedaan. Afgelopen maand ketting, tandwielen en olie vervangen, k&n filter gemonteerd, lekke voorvorkkering (en olie) vervangen. Op mijn wensenlijstje staan nog stalen remleidingen.
Gezien de km.stand (32000) de investering nog dubbel en dwars waard.
Eigenlijk ben ik altijd een 2-cilinder rijder geweest maar het vermogen van de ZX is wel erg verslavend moet ik zeggen.

Welkom Jan :W
Grappig dat iemand het vermogen te bruut vond (ook als eerste motor). Ik vond hem juist heel soepel het vermogen afgeven. Dus als je de gashendel niet tegen de stuit gooit, reed hij heerlijk rustig :).
Veel plezier met je 9 :Y.
Vergeet niet te tanken, vooral niet als je vriendin voor de eerste keer mee achterop gaat ...

Reg. datum:
10 jul. 2015
Ik heb hem als eerste motor :) Juist omdat die afgifte zo soepel en geleidelijk gaat en ivm mn lengte.

Jan , je hebt in ieder geval 2 heel verschillende 900 cc motoren tot je beschikking
Mean and Green !

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.