Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.894
10.412
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon afwasmiddel met een beetje koffiedrab

Dat staat toch al op het aanrecht in de uitklopbak van het espressomachine.

Daarna nog wel even met gewone handzeep anders meur je de hele dag naar koffie.


Overigens.. dit topic heet 'latex of nitril edition' dus waarschijnlijk hebben we al besloten dat handschoenen de beste oplossing zijn
Tenzij condooms ook in nitril gemaakt worden
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek iets waarmee het makkelijk is om halverwege kabel te strippen? Zonder met een mesje de mantel eraf te peuteren. Is er zoiets?

Ik zoek ook nog een fatsoenlijke striptang voor geïsoleerde en ngeïsoleerde stekkers. En een die ik kan gebruiken om bv die connectors met oogjes (voor bv accu polen) netjes te krimpen.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon afwasmiddel met een beetje koffiedrab

Dat staat toch al op het aanrecht in de uitklopbak van het espressomachine.

Daarna nog wel even met gewone handzeep anders meur je de hele dag naar koffie.


Overigens.. dit topic heet 'latex of nitril edition' dus waarschijnlijk hebben we al besloten dat handschoenen de beste oplossing zijn
Tenzij condooms ook in nitril gemaakt worden
Ja maar daar zit dan weer vaak een fruitgeur aan :')
 
Ik zoek iets waarmee het makkelijk is om halverwege kabel te strippen? Zonder met een mesje de mantel eraf te peuteren. Is er zoiets?

Ik zoek ook nog een fatsoenlijke striptang voor geïsoleerde en ngeïsoleerde stekkers. En een die ik kan gebruiken om bv die connectors met oogjes (voor bv accu polen) netjes te krimpen.
https://cdn.zamro.nl/L/85_/a_4000810492_01_all.png

Zoiets gebruik ik, wel een iets andere en goedkopere maar dat is echt ideaal, je trekt als het ware de mantel iets opzij waardoor je een stuk “bloot” draad ziet. En hij stelt zichzelf automatisch in op elke diameter dus je hoeft niet met een schroefje te gokken hoe dik de buitenmantel is.
 
Ik zoek iets waarmee het makkelijk is om halverwege kabel te strippen? Zonder met een mesje de mantel eraf te peuteren. Is er zoiets?

Ik zoek ook nog een fatsoenlijke striptang voor geïsoleerde en ngeïsoleerde stekkers. En een die ik kan gebruiken om bv die connectors met oogjes (voor bv accu polen) netjes te krimpen.




Elektra, kabels, verbindingen en tangen topic


;)
 
Kabelmes

Blijft een mesje, maar werkt wel beter dan een aardappelschiller

Krimptangen waarschijnlijk bij de huisleverancier in het assortiment
Dank

https://cdn.zamro.nl/L/85_/a_4000810492_01_all.png

Zoiets gebruik ik, wel een iets andere en goedkopere maar dat is echt ideaal, je trekt als het ware de mantel iets opzij waardoor je een stuk “bloot” draad ziet. En hij stelt zichzelf automatisch in op elke diameter dus je hoeft niet met een schroefje te gokken hoe dik de buitenmantel is.
Ah, dat is wel een mooi ding inderdaad :)
Bedankt, even doorlezen :)
 
even een vraag over garagezeep.
Tot nu gebruik ik altijd Dreumex, die 4,5 liter blikken.
Die worden echter met het jaar duurder, heeft iemand hier toevallig een goedkoop adres voor?
Of een goed beter betaalbaar alternatief?
Niet betaalbaar, wel erg goed is de garagezeep die ik in de werkplaats gebruik.
Aangezien ik mijn handen soms wel 30 keer op een dag moet wassen wil ik een neutrale zeep die ook meteen invet. En dat heb ik gevonden met de Stoko Kresto classic paste.
https://www.google.nl/shopping/prod...X&ved=0ahUKEwi37Ya8sc3YAhVI6KQKHS9vDKgQ2SsIDQ
 
Nee joh, gewoon bleek of Dasty mengen met biotex. Ideaal voor de veelgebruiker, als je het niet erg vindt dat je knokkels de hele avond bloeden :W

Maar goed, in de echte garagezeep zitten additieven die de huid helpen herstellen, omdat er óók een schuurkorrel in zit. Bij Americol is dat een mengsel van Aloë vera en citrus olie.
 
Niet betaalbaar, wel erg goed is de garagezeep die ik in de werkplaats gebruik.
Aangezien ik mijn handen soms wel 30 keer op een dag moet wassen wil ik een neutrale zeep die ook meteen invet. En dat heb ik gevonden met de Stoko Kresto classic paste.
https://www.google.nl/shopping/prod...X&ved=0ahUKEwi37Ya8sc3YAhVI6KQKHS9vDKgQ2SsIDQ

Kijk ik ben een hobby sleutelaar , maar zouden een paar lekker zittende dunne handschoentjes niet wat zijn als alternatief voor 30 keer je klauwen wassen
Kan me voorstellen dat als je in een ziekenhuis werkt dat dat vereist is maar in een werkplaats ?
 
Ik heb wel eens 'vloeibare handschoen' gehad, moet je voor dat je van start gaat op je handen smeren en dan gaat de rotzooi er daarna gewoon met water af.
Ik had alleen meestal al vieze handen voor ik er aan dacht :P Daarnaast gewoon een raar gevoel, net als handschoentjes maar dat zal persoonlijk zijn.

M'n pa waste z'n handen vroegah (jaren 60) in de autogarage gewoon in een emmertje petroleum volgens mij. Nadat 'ie met lucht het asbest remvoeringstof uit de trommels had gespoten...
 
Kijk ik ben een hobby sleutelaar , maar zouden een paar lekker zittende dunne handschoentjes niet wat zijn als alternatief voor 30 keer je klauwen wassen
Kan me voorstellen dat als je in een ziekenhuis werkt dat dat vereist is maar in een werkplaats ?
Die heb ik natuurlijk ook, maar ze zijn helaas ook zo stuk zodra je ergens tussendoor moet. Daarnaast is het plakken van balanceergewichtjes met handschoenen aan een drama (de rug van het plakvel afpeuteren).
En die 30 keer is omdat ik niet alleen sta te sleutelen, maar ook moet afrekenen met de klanten, de telefoon moet oppakken en notities moet maken.

Ik heb wel eens 'vloeibare handschoen' gehad, moet je voor dat je van start gaat op je handen smeren en dan gaat de rotzooi er daarna gewoon met water af.
Ik had alleen meestal al vieze handen voor ik er aan dacht :P Daarnaast gewoon een raar gevoel, net als handschoentjes maar dat zal persoonlijk zijn.

M'n pa waste z'n handen vroegah (jaren 60) in de autogarage gewoon in een emmertje petroleum volgens mij. Nadat 'ie met lucht het asbest remvoeringstof uit de trommels had gespoten...
Vloeibare handschoen is ideaal. Die gebruik ik dus ook, meestal 2 tot 3 keer per dag herhalen.

"Als" je voor aanvang werkzaamheden de handen invet met vaseline, dan kun je later zo alle vuil van je handen wassen.
Ik probeer dat ook bijna altijd te doen, en zo'n drie keer per jaar lukt het ook nog....
Vloebare handschoen is ongeveer hetzelfde als vaseline (althans de werking).
Het sluit de poriën in de huid af met vet zodat het vuil niet kan intrekken.
Vloeibare handschoen werkt wel heel veel beter dan vaseline, je handen blijven niet lang kleven en het gereedschap glijdt niet uit je vingers.
 
Ik gebruik op dit moment Liberon luiquid glove, te krijgen bij winkels voor kunstenaars benodigdheden, maar is aan de prijs.

Akemi is een ander merk, beter betaalbaar. En je hebt ook no PR88.
 
Terug
Bovenaan Onderaan