Motor-Forum

Select Forum

Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Spreik Je Moehs Taal

Reg. datum:
26 feb. 2009
Zojuist met een nijptang gemonteerd. Kopsnijtang zou vanwege de spitseren bek vast een mooier resultaat geven. Maar het zit prima zo nu. Duidelijk een knelling te zien in de slang dus die schiet heus niet van de koppeling af. n, het belangrijkste; hij lekt niet :t
Suzuki SV650SA K8

___Huh?__

Reg. datum:
25 okt. 2014
quote:
Disaster-Master schreef op 22 januari 2018 @ 19:38:
Zojuist met een nijptang gemonteerd. Kopsnijtang zou vanwege de spitseren bek vast een mooier resultaat geven. Maar het zit prima zo nu. Duidelijk een knelling te zien in de slang dus die schiet heus niet van de koppeling af. n, het belangrijkste; hij lekt niet :t

Ook zo gedaan en zit prima. Veel eleganter dan een slangklem en heb er ook meer vertrouwen in.
Suzuki GS1000, Suzuki GSX550ES, Honda CB550 K3, XS'en 750 en op Marktplaats staan trouwens nog wat onderdeeltjes te koop

Moderator

Jeg elsker deg ogs

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
Helaas alleen via FB: https://www.facebook.com/...videos/10215764032082363/

https://coolnewtools.com/products/nibble-metal-cutting

Weer iets dat er geweldig uitziet. Maar of het irl zou werken ?
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

Intens Verdrietig ;(

Reg. datum:
02 jan. 2002
quote:

knabbelschaartje :) alleen nu als opzetstuk voor de boormachine.
of dat ook goed werkt hmm ???
In to each life some rain must fall...but I didn't expect a monsoon
Sander wat mis ik je
't leven is kut !! ; :( ...

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
Ik heb wel eens met een echte knabbelschaar gewerkt maar dat is nog niet zo eenvoudig als dit filmpje. Een lijntje recht volgen of een bocht maken is niet eenvoudig. Daarnaast kan je plaat gaan klapperen als hij niet goed "aan" ligt.
Zo'n wiebelding op je boormachine lijkt me al helemaal voor incidenteel gebruik. En is het dan veel handiger dan een decoupeerzaag?
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
03 jun. 2009
In het echt moet je je pneumatische (3x compactere) knabbelschaar al heel goed vast houden, wil je mooi werk leveren op een stuk carrosserieplaat. Dat ze als enige knabbelscharen leveracier geen max. plaat dikte opgeven, zegt in mijn ogen ook wat.
I strive to understand the inner-workings of my machine, from the most basic to the most complex. I will learn everything I can about my machine, so that I am reliant upon no one but myself for its health and wellbeing.

Reg. datum:
04 jun. 2004
niet alleen via FB, Herman Buitelaar heeft 'm ook gewoon:

https://www.hbm-machines....r-voor-in-de-boormachine/
http://sidecarracing.blogspot.com

Reg. datum:
04 aug. 2009
Als je in dunne plaat werkt is er geen betere knabbelschaar als "Draco"
http://nl.dracotools.com/

grtz,

Cees
Julian Sas Band rocks, my Suzuki rolls

Reg. datum:
04 jun. 2004
quote:
bluesrider schreef op 26 januari 2018 @ 20:37:
Als je in dunne plaat werkt is er geen betere knabbelschaar als "Draco"
http://nl.dracotools.com/

grtz,

Cees

en kwaliteit heeft z'n prijs. Goedkoopste type is 399...
http://sidecarracing.blogspot.com

Reg. datum:
14 aug. 2011
Iemand die een mooie set voor afgebroken bouten dol gedraaid spul los maken weet?

Reg. datum:
01 aug. 2008
Las apparaat ?????

zij met u !!

Reg. datum:
02 sep. 2004
quote:
halflive schreef op 25 januari 2018 @ 19:09:
Ik heb wel eens met een echte knabbelschaar gewerkt maar dat is nog niet zo eenvoudig als dit filmpje. Een lijntje recht volgen of een bocht maken is niet eenvoudig. Daarnaast kan je plaat gaan klapperen als hij niet goed "aan" ligt.
Zo'n wiebelding op je boormachine lijkt me al helemaal voor incidenteel gebruik. En is het dan veel handiger dan een decoupeerzaag?

Een decoupeerzaag is misschien handiger, en een haakse slijpmachine ook, maar als je met een knabbelschaar wilt werken, dan heb je daar waarschijnlijk een reden voor. Geen warmte in het materiaal, geen bramen en beschadigingen, enzoverder...
Maar om dan nu zo'n ding op een boormachine te gebruiken :? Ik heb er niet veel vertrouwen in...
Deelnemen aan het MF_Gieterspel ?

Beste mor weer

Reg. datum:
22 sep. 2006
quote:
Disaster-Master schreef op 21 januari 2018 @ 21:54:
Ik heb een luchthaspel van Airpress met draaibare koppelingen. Deze bleven maar lekken en ik was het beu en heb dus die koppeling er af gesneden. Nieuwe knel koppelingen gehaald van Stanley.

Iemand een idee wat de juiste manier is om ze te knijpen ?
Ik zou denken dat ik de 2 kleine “uitsteeksels” met bijv een waterpomptang kan dichtknijpen?

Maar ik wil ze niet verkloten dus ik vraag t even hier :)
[afbeelding]

Ik moest een nieuwe ashoes plaatsen (auto) en dan moest de ashoesklem worden geklemt Ik heb deze tang er voor aangeschaft het gaat nu makkelijker en de klem word netter aangeknepen als eerder,eerder gebruikte ik gewoon een nijptang voor die klemmen (maar nu klemt het toch strakker en netter) .

Ik heb ook oetiger klemmen gebruikt bij mijn compressor slangen. Knijp ik ook lekker strak aan met deze tang klemt netjes ,eerder gebruikte ik altijd gewone slangeklemen maar die zijn soms scherp als je de slang wilt pakken

Hier onder heb ik mijn tang gekocht :)
https://www.autogereedsch...lemband-borgtang-midlock/
Tang.jpg
Zon wind of regen je komt ons overal tegen

Spreik Je Moehs Taal

Reg. datum:
26 feb. 2009
Ik ga in februari naar de motorbeurs; daar staat die duitse tent met bijna alles van BGS. dus als die tang er ligt neem ik hem wel mee. Online is die tang nog geen 2 tientjes maar ook gelijk weer 6 euro porto. En gezien ik toch naar de beurs ga kijk ik daar wel even ;)
Suzuki SV650SA K8

Reg. datum:
03 jun. 2009
quote:
Disaster-Master schreef op 27 januari 2018 @ 23:30:
Ik ga in februari naar de motorbeurs; daar staat die duitse tent met bijna alles van BGS. dus als die tang er ligt neem ik hem wel mee. Online is die tang nog geen 2 tientjes maar ook gelijk weer 6 euro porto. En gezien ik toch naar de beurs ga kijk ik daar wel even ;)

Als BGS die zelfde tang had zou ik 'm ook wel verkopen ;)

Het is f iets dat er op lijkt maar van de helft dunner materiaal is gemaakt, f het andere "algemeen bekende" type Oetiker tang.
I strive to understand the inner-workings of my machine, from the most basic to the most complex. I will learn everything I can about my machine, so that I am reliant upon no one but myself for its health and wellbeing.

Beste mor weer

Reg. datum:
22 sep. 2006
quote:
Mechanism schreef op 28 januari 2018 @ 16:06:

[...]

Het is f iets dat er op lijkt maar van de helft dunner materiaal is gemaakt, f het andere "algemeen bekende" type Oetiker tang.

En toch is die er :) wel duurder dan midlock tang trouwens

Link http://www.klopagencies.n...mm--oetiker-sys--bgs-466/

BGS.jpg

Reg. datum:
02 aug. 2007
Door het gepraat over Fluke multimeters in het aldi/lidl/gamma topic heb ik mijn multimeter er eens bijgepakt. Deze blijkt helaas slechts CAT 2 te zijn. Niet echt geschikt dus om straks aan de 380V automaten te hangen in de zekeringkast.

Nu heb ik deze gevonden. Is dit setje wat? Verschil tussen een 17B en 18B lijkt mij alleen de mogelijkheid om LED-jes te testen?

Spreik Je Moehs Taal

Reg. datum:
26 feb. 2009
quote:
Mechanism schreef op 28 januari 2018 @ 16:06:

[...]

:?

Dat doe je toch ook?
Je kwam op de vorige pagina zelfs nog met het plaatje ervan aanzetten.. BGS 161;
https://www.autogereedsch...es-klemband-borgtang-bgs/
Suzuki SV650SA K8

fka Wild Chocolate

Reg. datum:
11 jan. 2010
quote:
benjo schreef op 28 januari 2018 @ 18:42:

[...]

En toch is die er :) wel duurder dan midlock tang trouwens

Link http://www.klopagencies.n...mm--oetiker-sys--bgs-466/

[afbeelding]

Of bedoelt Mechanism deze met "iets dat erop lijkt maar van de helft dunner materiaal is gemaakt"?

quote:
Disaster-Master schreef op 28 januari 2018 @ 20:01:

[...]

:?

Dat doe je toch ook?
Je kwam op de vorige pagina zelfs nog met het plaatje ervan aanzetten.. BGS 161;
https://www.autogereedsch...es-klemband-borgtang-bgs/

En dat dus met "het "algemeen bekende" type Oetinger tang"...
Remco met een K wijzigde dit bericht op zondag 28 januari 2018 20:10 (28%)
BMW K100RS 1986 / Yamaha XJ600S Diversion 1992 na 14 jaar trouwe dienst nu Diversion-topic onderdelenfiets

altijd leuk als het opschiet..

Reg. datum:
20 jun. 2012
quote:
Joris v B schreef op 28 januari 2018 @ 19:52:
Door het gepraat over Fluke multimeters in het aldi/lidl/gamma topic heb ik mijn multimeter er eens bijgepakt. Deze blijkt helaas slechts CAT 2 te zijn. Niet echt geschikt dus om straks aan de 380V automaten te hangen in de zekeringkast.

Nu heb ik deze gevonden. Is dit setje wat? Verschil tussen een 17B en 18B lijkt mij alleen de mogelijkheid om LED-jes te testen?

Dat is een prima meter! wel bedoeld voor de aziatische markt, en heeft geen true rms. De 17b heeft meer nuttige metingen tov de 18b, die heeft alleen led test als extra (is ook beperkt bruikbaar).
SH300: Zo'n rechtop modelletje met een lage instap waarop ook middelbare scholieren en pizzajongens rondrossen...

Beste mor weer

Reg. datum:
22 sep. 2006
quote:
Remco met een K schreef op 28 januari 2018 @ 20:08:

[...]

Of bedoelt Mechanism deze met "iets dat erop lijkt maar van de helft dunner materiaal is gemaakt"?

[...]

"...

Zou het niet weten .Maar ik heb een tang van midlock goede stevige tang en gekocht bij Mechanism

Reg. datum:
04 jul. 2012
Op ibood staat nu wat elektrisch gereedschap haakseslijper met accus/accuboor van dewalt. Is dat wat? Of gaat de voorkeur toch eerder uit naar panasonic/makita/hitachi en andere eerder genoemde merken hier?

Edit:
Ik ben opzoek naar accuboor evt met klopstand, en haakse slijper op accu. Zou mooi zijn als alles uitwisselbaar is met accu’s. En is hobbymatig gebruik. Later eventueel uitbreiden met slagschroevendraaier.
MichaelTR1 wijzigde dit bericht op maandag 29 januari 2018 10:36 (36%)

Reg. datum:
03 jun. 2009
quote:
Remco met een K schreef op 28 januari 2018 @ 20:08:

[...]

[...]

En dat dus met "het "algemeen bekende" type Oetinger tang"...

JA en JA (al is die zware BGS Oetiker tang wel even dik, maar minder hard) ;)

Ik kan in sommige gevallen aan "exact dezelfde" Oetiker, klemband, CTC, etc. tangen met dezefde rode handvatten komen in diktes van 2.5 tot 4.5mm per helft en hardheden van 15 tot 58 HRC. Oftewel, het zelfde ding is leverbaar van onbruikbare baggerkwaliteit t/m professioneel. De meeste die die eerste verkopen hebben precies dezelfde foto er bij staan als de integere verkopers die voor de dikke gaan. Niemand merkt daar wat van, want als je "wil geloven"... :')

Schade in de autoruit?

Reg. datum:
20 apr. 2005
merk alleen zegt niet zoveel. Bijna alle a merken verkopen ook budget troep.
WWW.QUICKFIXRUITREPARATIE.NL

Reg. datum:
04 jul. 2012
quote:
Big Vin schreef op 29 januari 2018 @ 12:52:
merk alleen zegt niet zoveel. Bijna alle a merken verkopen ook budget troep.

Logisch, waar zoal op letten? Of wat zijn nu hobbymatig goede modellen?
Accuboor: 2 of 5Ah accu, gewicht(<2kg?), rpm?
Haakse slijper:...?

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.