Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.135
10.694
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik het niet mee eens, tenminste niet bij brede wielen. Stel je hebt een autowiel van 30cm breed. Links onder zit een onbalans van 20 gram. Je zou dus 20 gram links boven moeten plakken. Omdat je statisch balanceerd weet je dit niet en je plakt het rechts boven. Dan wordt de dynamische onbalans groter. I.p.v een onbalans in 1 vlak heb je nu een onbalans in 2 vlakken die 30cm van elkaar af liggen. Dat geeft een 'onbalanskoppel' (ik weet het goede woord niet)
Statisch balanceren bij brede wielen is gokken.
Waar de grens ligt tussen breed en smal weet ik niet. En hoeveel last je hiervan gaat hebben ligt aan de auto/ ophanging



Dat klinkt logisch, ik heb het idee van statisch balanceren laten varen, voorlopig mag de bandenboer het doen.
 
Omdat ik vorig jaar gestart ben om wat motorblok zaken te controleren/vervangen, heb ik nog geen jaar geleden een extra momentsleutel gekocht: BGS 3/8 momentsleutel met bereik van 7-105 NM.

Geen topper natuurlijk, maar hopelijk goed genoeg voor de €40-45. Vorig jaar slechts 1x gebruikt en hij heeft enkel ongespannen in de kast gelegen.

Gisteren was ik hem weer nodig en het lijkt nergens meer op.
-20NM was serieus kracht zetten voor de *klik*.
-Geijkte Teng Tools momentsleutel geleend en 20 - 40 en 80NM vergeleken. De Teng geeft een veel beter gevoel.
-80NM was niet te doen met de BGS - zelfs vol kracht er op, geen reactie.

-O-

Dat is raar. Welke heb je dan? Ik heb deze van BGS en die voelt goed aan. Al veel gebruik van gemaakt

271c3159cea815d58cbf2fbffd10433dbdaf3432.jpg
 
Daar ben ik het niet mee eens, tenminste niet bij brede wielen. Stel je hebt een autowiel van 30cm breed. Links onder zit een onbalans van 20 gram. Je zou dus 20 gram links boven moeten plakken. Omdat je statisch balanceerd weet je dit niet en je plakt het rechts boven. Dan wordt de dynamische onbalans groter. I.p.v een onbalans in 1 vlak heb je nu een onbalans in 2 vlakken die 30cm van elkaar af liggen. Dat geeft een 'onbalanskoppel' (ik weet het goede woord niet)
Statisch balanceren bij brede wielen is gokken.
Waar de grens ligt tussen breed en smal weet ik niet. En hoeveel last je hiervan gaat hebben ligt aan de auto/ ophanging
Bij statisch plak je in het midden.
 
En tegenwoordig is (bij ondergetekende) een EFKA set goedkoper dan de Chinese synchronisator setjes elders :t

Setje was erg snel na het bestellen geleverd, en heb meteen diezelfde avond de motor nog gesynchroniseerd:

Ging erg makkelijk en de wijzers van de manometers zijn prima met de stelknop stil te zetten en de boel nauwkeurig af te stellen! Ik heb weliswaar geen vergelijkingsmateriaal met bijv. de carbtune maar ik ben in ieder geval blij dat ik gekozen heb voor de efka's :t
 
Setje was erg snel na het bestellen geleverd, en heb meteen diezelfde avond de motor nog gesynchroniseerd:

Ging erg makkelijk en de wijzers van de manometers zijn prima met de stelknop stil te zetten en de boel nauwkeurig af te stellen! Ik heb weliswaar geen vergelijkingsmateriaal met bijv. de carbtune maar ik ben in ieder geval blij dat ik gekozen heb voor de efka's :t

Altijd goed om te horen. De Efka synchronisator sets zijn met een reden al meer dan 30 jaar in de handel.
 
Daar ben ik het niet mee eens, tenminste niet bij brede wielen. Stel je hebt een autowiel van 30cm breed. Links onder zit een onbalans van 20 gram. Je zou dus 20 gram links boven moeten plakken. Omdat je statisch balanceerd weet je dit niet en je plakt het rechts boven. Dan wordt de dynamische onbalans groter. I.p.v een onbalans in 1 vlak heb je nu een onbalans in 2 vlakken die 30cm van elkaar af liggen. Dat geeft een 'onbalanskoppel' (ik weet het goede woord niet)
Statisch balanceren bij brede wielen is gokken.
Waar de grens ligt tussen breed en smal weet ik niet. En hoeveel last je hiervan gaat hebben ligt aan de auto/ ophanging

En hoe praat je dit recht met LM velgen waar je niet aan de buitenkant kunt aanbrengen, maar aan de binnenkant vaak achter de spaken moet plakken, dan zit je ook al snel 5-6 cm van je velgrand af....
 
ikzelf weet nooit wanneer je een gewone kruis schroevendraaier of en phillips nodig hebt hoe kan je dit nou eigenlijk aan een schroef zien ? ik pas altijd tot ik de shroevendraaier vast heb die het minste spel heeft in de schroef
 
ikzelf weet nooit wanneer je een gewone kruis schroevendraaier of en phillips nodig hebt hoe kan je dit nou eigenlijk aan een schroef zien ? ik pas altijd tot ik de shroevendraaier vast heb die het minste spel heeft in de schroef
PZ heeft streepjes, JIS een puntje, PH heeft niks op de kop staan.

Ow, bollocks.
Ben te laat, en plaatjes zijn altijd beterder :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand ervaring met deze compressoren?

[afbeelding]
Is allemaal enigszins hetzelfde van kwaliteit, als je gaat zoeken kom je nog 20 merken tegen die er hetzelfde uitzien, maar met een ander kleurtje.

Wat tips:
- 2dehands kopen, normaal meer waar voor je geld
- zo groot mogelijk vat, zo zwaar mogelijke motor/pomp
- vergelijk op basis van netto luchtopbrengst, liefst ook bij een bepaalde opgegeven druk, aangezogen debiet zegt niets
- Let op de max. Werkdruk, hoger is vaak beter (bij 10bar zit er 25% meer lucht in je ketel dan bij 8bar)
- Let op het toerental, je hebt er normaal van rond de 3000tpm (meestal goedkope modellen) en rond de 1500tpm. De laatste doet zijn werk een stuk rustiger/stiller :t
 
Is allemaal enigszins hetzelfde van kwaliteit, als je gaat zoeken kom je nog 20 merken tegen die er hetzelfde uitzien, maar met een ander kleurtje.

Wat tips:
- 2dehands kopen, normaal meer waar voor je geld
- zo groot mogelijk vat, zo zwaar mogelijke motor/pomp
- vergelijk op basis van netto luchtopbrengst, liefst ook bij een bepaalde opgegeven druk, aangezogen debiet zegt niets
- Let op de max. Werkdruk, hoger is vaak beter (bij 10bar zit er 25% meer lucht in je ketel dan bij 8bar)
- Let op het toerental, je hebt er normaal van rond de 3000tpm (meestal goedkope modellen) en rond de 1500tpm. De laatste doet zijn werk een stuk rustiger/stiller :t


Deze is 100 liter, max van 10 bar. Motor is 2.2 KW. Lijkt me genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan