Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.969
10.497
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
65 mm dop voor de wielnaaf. Keerringen van de achteras zijn lek. Komt vaker voor bij de achterwiel aangedreven transits. Bij de vorige bus om de 120.000 en nu bij de huidige ook na dezelfde km’s. Ga het dus vaker gebruiken. Losse dop met verloop naar 1/2” zag ik niet zitten, vanwege grote aanhaal moment. (420 nm )
 
Die verloopjes naar 1/2 kunnen inderdaad maar iets van 200nm hebben.

Ik heb er al regelmatig een stukgedraaid, (inbusbout die gruwelijk vast zit en geen 1" inbusdoppen aanwezig, of bout waar je met een 1" dop/ verlengstuk niet bij kan)
 
M'n 10 jaar oude Karcher hogedruk spuitje begint slecht te worden
( kleinste modelletje, heeft een zwaar leven gehad )

Zijn er ook alternatieven / betere ( wil graag wat zwaardere, afdeling.. die de voegen
uit de muur spuit )..

Karcher heeft een "naam" ... laatst had de aldi een 150 bar voor.. wat 9 tientjes ??
( wat zijn de ervaringen hiermee ? )

Of is het hetzelfde als compressors.. de goedkopere tonen de aanzuig lucht, en de echte
vertellen je écht wat er geleverd word .

- geen idee van .. hogedruk spuiten eigenlijk ...
 
M'n 10 jaar oude Karcher hogedruk spuitje begint slecht te worden
( kleinste modelletje, heeft een zwaar leven gehad )

Zijn er ook alternatieven / betere ( wil graag wat zwaardere, afdeling.. die de voegen
uit de muur spuit )..

Karcher heeft een "naam" ... laatst had de aldi een 150 bar voor.. wat 9 tientjes ??
( wat zijn de ervaringen hiermee ? )

Of is het hetzelfde als compressors.. de goedkopere tonen de aanzuig lucht, en de echte
vertellen je écht wat er geleverd word .

- geen idee van .. hogedruk spuiten eigenlijk ...
Karcher maakt ook gebruik vd naam. De huis tuin en keuken dingen zijn gewoon standaard plastic apparaten, maar dan geel en iets te duur.
 
Heb hier een karcher. Al een jaar of 8 oud denk ik. Deed het altijd prima maar begon ineens te lekken. En aan het water te zien wat uit het aparaat lekte zat er olie in.

Uiteindelijk gewoon de keerringen op welke erin zaten. Gerepareerd, euro of 10 + nieuwe olie en hij doet t weer prima!
 
Hoge druk spuiten...
Ja die is slecht want die is van plastic. Maar dat merk is wel goed want die heeft een stalen pomp |(
Karcher, nilfisk en waarschijnlijk nog meerderen hebben de goedkopere en duurdere lijnen. Peugeot heeft immers ook een mini autotje met koffiemolen voor aandrijving maar ze hebben ook luxe en snelle auto's.
Zeggen dat merk a slecht is terwijl je enkel de mini auto variant kent is redelijk kansloos

Daarbij, wie leegt bij het buiten gebruik stellen de machine? Dus zonder waterslang de pomp laten draaien.
Doe je dat niet kun je heel verbaasd gaan reageren als ze na een winter lekken.

Wij hebben een stihl, nog net te tillen en qua specificaties valt op dat de druk iets hoger is dan de bouwmarkt aparaten.

Wat is je budget?

Merken:
Dibo
Stihl
Kranzle
 
Hoge druk spuiten...
Ja die is slecht want die is van plastic. Maar dat merk is wel goed want die heeft een stalen pomp |(
Karcher, nilfisk en waarschijnlijk nog meerderen hebben de goedkopere en duurdere lijnen. Peugeot heeft immers ook een mini autotje met koffiemolen voor aandrijving maar ze hebben ook luxe en snelle auto's.
Zeggen dat merk a slecht is terwijl je enkel de mini auto variant kent is redelijk kansloos

Daarbij, wie leegt bij het buiten gebruik stellen de machine? Dus zonder waterslang de pomp laten draaien.
Doe je dat niet kun je heel verbaasd gaan reageren als ze na een winter lekken.

Wij hebben een stihl, nog net te tillen en qua specificaties valt op dat de druk iets hoger is dan de bouwmarkt aparaten.

Wat is je budget?

Merken:
Dibo
Stihl
Kranzle

Is een probleem van deze tijd, de goedkoopste instapper kopen en dan de kwaliteit van het vlaggenschip model verwachten. Ja maar, het is toch een Bosch?? Nee, het is "een klopboormachine van 5 tientjes". En dan eveneens vergeten dat die geweldige machines van vroegâh omgerekend wel gewoon €400,- kostte ;)
 
Ik heb een dibo , inmiddels ongeveer 25 jaar oud , in de loop van de tijd diverse keren bevroren en weer ontdooit
Keer een nieuwe spuitlans er op en hij is weer als nieuw
Voordeel is ook dat er flink water uit komt en niet zo'n pis straaltje
 
Is een probleem van deze tijd, de goedkoopste instapper kopen en dan de kwaliteit van het vlaggenschip model verwachten. Ja maar, het is toch een Bosch?? Nee, het is "een klopboormachine van 5 tientjes". En dan eveneens vergeten dat die geweldige machines van vroegâh omgerekend wel gewoon €400,- kostte ;)

Je kan het ook andersom bekijken:

De grote merken maken/verkopen goedkope instap-modelletjes om in het doe-het-zelf segment ook een graantje mee te kunnen pikken ;)

Verder heb je natuurlijk wel gelijk, je kan ook bij de bekende merken niet veel verwachten als je de goedkope (instap) modellen koopt.

Zo heb ik 2 jaar geleden een (tweedehands) afkortzaagje gekocht, deze is van het merk Metabo en dit is het model welke bij elke bouwmarkt/webshop enz. verkocht werd.
Met een fatsoenlijk zaagblad erin zaag deze best wel oké maar je ziet aan alles dat het een goedkoop ding is. Bijvoorbeeld als ik verstek wil zagen is het afstellen van de juiste hoek een ramp, je moet dan echt na gaan meten en even een stukje resthout een stukje proefzagen.
Zoveel gebruik ik deze zaag niet en al zeker niet als het een en ander precies gezaagd moet worden, maar tzt vervang ik deze nog wel een keer voor een betere machine :t
 
Budget, 2-300 , zo iets.. ( kwam uit bij de 150.x van Nilfisk, ergens zo rond de 320 op
bol.com

Ga met 2 weken naar Polen, hebben ze ook redelijk van dat materiaal voor vaak
iets aangenamere prijzen.
Ook daar eens een rondje kijken.
( voor het idee, vorige ronde een bosmaaier meegenomen.. In Nederland voor 180,-
Had hem daar in de kofferbak liggen voor 70,- )


Vind het eigenlijk net te veel ( geld ) , maar heb het idee dat deze wel
wat mishandelen kan verduren .. En , redelijk veel druk + opties voor dat geld.

( in verhouding tot de karcher ( 80? ) dat kleintje, wat de afgelopen jaren
hier dienst heeft gedaan.


Me nooit zo verdiept in hogedruk reinigers, blijkt toch meer keus te zijn als ik dacht :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan