Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.686
9.002
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Zijn ze ook echt niet meer te repareren? Koolborstes en snoeren zijn te vervangen...




wel interesse in zo'n hele grote haakse slijper O-) O-)

hoe vaak heb je zo'n ding nodig....
en dan komen ze nog wel eens voorbij bij de lidl of aldi voor weinig, of ga anders een keer naar de markt in utrecht/vleuten, of de zwarte markten, daar ligggen zo voor 25 euro
 

Het lijkt mij een (regelbare?) remdruk begrenzer.
Bij auto's zonder abs zag je het wel eens op de remleidingen naar de achterremmen om blokkeren te voorkomen. Die Had je dan als vaste en last afhankelijke..

Met de vaste betekende dat dat de remkracht op ongeveer 500 - 600N begrenst werd.
 
iemand toevallig een fatsoenlijk ultrasoonbadje staan waar je niks meer mee doet? of iemand een linkje van bepaald merk?

Hoef maar zelden keer iets te reinigen, in dit geval wil ik een scooter carburateur schoonmaken.
 
iemand toevallig een fatsoenlijk ultrasoonbadje staan waar je niks meer mee doet? of iemand een linkje van bepaald merk?

Hoef maar zelden keer iets te reinigen, in dit geval wil ik een scooter carburateur schoonmaken.
Op MP staan diverse aanbieders welke dit voor 15 euro ofzo doen..
Als er 1 in de buurt zit zou ik daar even langsrijden..
 
Je ziet ze zo vaak staan , aanhangers.. liefst afgeladen.. of sleurhutten met
een kapotte band.
Hele dag, of vakantie meteen naar de klote..

Wat je nou doet he, is af en toe niet alleen kijken of er genoeg lucht in zit,
maar ook.. vaker als 1x in de 10 jaar.. kijken hoe de staat is van het bandje.

( in mijn geval "hobbelde" de kar nogal als ie leeg was )... niet gek..


Toch wel lekker, je eigen bandenwissel "beunstyle" hebben :) :)

Screenshot

Screenshot


En maar vloeken als die blauwe je eens aan de kant zetten voor een technische controle ;p
 
Laatst bewerkt:
Je ziet ze zo vaak staan , aanhangers.. liefst afgeladen.. of sleurhutten met
een kapotte band.
Hele dag, of vakantie meteen naar de klote..

Wat je nou doet he, is af en toe niet alleen kijken of er genoeg lucht in zit,
maar ook.. vaker als 1x in de 10 jaar.. kijken hoe de staat is van het bandje.

( in mijn geval "hobbelde" de kar nogal als ie leeg was )... niet gek..


Toch wel lekker, je eigen bandenwissel "beunstyle" hebben :) :)

Screenshot

Screenshot


En maar vloeken als die blauwe je eens aan de kant zetten voor een technische controle ;p
Vloeken deed ik niet, maar 140 Euro boete voor 1 los draadje in de aanhangerstekker vond ik wel wat veel. En dan heb ik de 9 Euro administratiekosten nog niet eens meegeteld......
 
Oh nee, ging niet om dat ze laatst jou hadden -genaait-
Maar ze doen het hier soms in de buurt wel eens, even naar de milieustraat karretjes kijken.

Dat er wel een netje met 10x10 mazen over een bakje zand ligt ... dat soort controle..
 
Toen ik ons karretje kocht was hij opgeknapt door de eigenaar.... Hout en verlichting waren goed maar als er in 2014 nog banden op zitten met "made in West germany "...... De droogte scheuren waren dieper dan het profiel.....
 
Vloeken deed ik niet, maar 140 Euro boete voor 1 los draadje in de aanhangerstekker vond ik wel wat veel. En dan heb ik de 9 Euro administratiekosten nog niet eens meegeteld......
Ik heb m ook gehad.

Aanhangertje onder 750 kg. Zat kettinkje aan, hoeft niet.

Maar als ie er aan zit, moet het per se op de juiste manier aangesloten worden.

Dus was ik de sjaak. Omdat er iets op zat wat niet nodig was.

Meneer kon het me niet uitleggen. En toch schrijven. Opleidingsfuik.

Hij had ook geen enkele mening toen ik vroeg wat hij er zelf van vond. Dat is de toekomst van politie: geen enkele mening.

Gewoon dokken, anders verdubbeld het :t

Boete bij mij was 100 ex. Misschien weer duurder geworden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toen ik ons karretje kocht was hij opgeknapt door de eigenaar.... Hout en verlichting waren goed maar als er in 2014 nog banden op zitten met "made in West germany "...... De droogte scheuren waren dieper dan het profiel.....

Het kan nog sterker, het karretje dat ik afgelopen zomer kocht, had nog banden: made in the DDR.

Ondanks het ontbreken van droogte scheurtjes toch maar nieuwe geregeld, ze waren denk ik niet gemaakt voor een peage met vmax van 130.
 
Ik heb m ook gehad.

Aanhangertje onder 750 kg. Zat kettinkje aan, hoeft niet.

Maar als ie er aan zit, moet het per se op de juiste manier aangesloten worden.

Dus was ik de sjaak. Omdat er iets op zat wat niet nodig was.

Meneer kon het me niet uitleggen. En toch schrijven. Opleidingsfuik.

Hij had ook geen enkele mening toen ik vroeg wat hij er zelf van vond. Dat is de toekomst van politie: geen enkele mening.

Gewoon dokken, anders verdubbeld het :t

Boete bij mij was 100 ex. Misschien weer duurder geworden?
Het ging bij mij (ook in een opleidingsfuik) niet om het kettingkje, maar om de aardedraad van het rechter aanhangerlicht. Dan doet daar niets het dus....
En ook al was de verlichting van de auto goed zichtbaar, ze schreven toch voor het feit dat "de verlichting van de aanhanger niet overeen kwam met het getrokken voertuig".
 
Op mijn werk hebben we al jaren verschillende machines van makita. Het meeste 14,4 volt.
Nu zag ik laatst dat we ook 5 en 4 ah accu's hebben. Voorheen alleen 3ah.
BL1430, BL1440 en BL1450

Die zijn qua afmetingen exact gelijk. Weet iemand hoe dat mogelijk is?
Ik dacht altijd dat hoe meer ah, hoe groter de accu is. Ze zijn alle drie lithium-ion
Het verschil tussen 3ah en 1,3 ah is er wel bij makita.
 
Het ging bij mij (ook in een opleidingsfuik) niet om het kettingkje, maar om de aardedraad van het rechter aanhangerlicht. Dan doet daar niets het dus....
En ook al was de verlichting van de auto goed zichtbaar, ze schreven toch voor het feit dat "de verlichting van de aanhanger niet overeen kwam met het getrokken voertuig".

Eerst doen of je heel onterecht een bekeuring hebt gehad voor een los draadje, komt later de aap uit de mouw dat daardoor de hele rechter verlichting het niet doet :') :')
Wat maakt het nou uit of je de verlichting van de auto kunt zien, je weet gewoon dat de verlichting van de kar hoort te werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan