Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.835
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Heb op een beurs eens zo'n koffertje gekocht met van die doppen die op de filters passen. Geen topspul, maar ik gebruik het ook niet zo vaak. Maar die set heeft me al een paar keer uit de brand geholpen.


Heb voor m'n eigen wagen/motor park ook de passende doppen.
Niet voor een beun-bus van een ander ;p

Olieaftap was trouwens ook geinig, een of ander vierkant , nét iets kleiner als een 3/8 vierkant.
Heb je uiteraard ook niet liggen. ( een of ander frans hok )

Nah, dan maar afzuigen met de pomp :)
 
Ik kon het kleppendeksel va n de GSXR750 uit 96 van een vriend van mij niet meer vast zetten. Het schroefdraad in de nokashouders was weg waar het deksel op vast gezet word was foetsie. 4 van de 6 bouten dol en die andere 2 een beetje zo-zo.

Ik heb een helicoil setje besteld bij HBM, maatje M7.
Moet zeggen dat werkt aardig, maar ik merkte bij het boren van bus nummer 5 dat het boren wat minder ging. En bij de 6e bus heb ik het voorzichtig gedaan omdat ik merkte dat de boor op was.
Ook de bijgevoegde tap leek wat minder te zijn geworden. Snijd wat minder lekker maar hij voelt wel nog scherp.

Al met al is het allemaal gelukt. Puur even dus ter info dat na 6x boren in staal (de nokashouders zijn aluminium, maar er zit een stalen bus in) het setje toch wel snel op ging.
De boor is vast te slijpen, is gewoon een HSS stalen boor, en de tap sneed wat minder bij gaatje nr. 5 en 6.

Heb wel zowel bij het boren als het tappen snijolie gebruikt van WD40 (gele spuitbus)

Nou was het setje ook niet de hoofdprijs. Er is zéker beter te koop maar had niet verwacht dat ik na 6 gaatjes het spul klaar is.

Doe er je voordeel mee :) :W
 
Laatst bewerkt:
dan moet je het eigenlijk gewoon wegmikken, het heeft de job gedaan voor niet te veel geld.
en voor een volgende klus bestel je weer een nieuw setje.
maar ja...........dat is zo'n zonde, dat doe je dus niet, (ik ook niet ;)),...volgende keer weer gewoon gebruiken voor die 2 gaten kan nog wel, en dan breekt de tap in het 2e gat....k*t k*T k*T zooi.
 
Heel bijzonder om de draad in stalen bussen verrot te draaien. Dan beschik je echt over bijzondere talenten. Die bussen zijn meestal geen pisbakkenstaal dus dan heeft het HBM setje het niet verkeerd gedaan. Maar op is op, jammer maar helaas, voor twee tientjes heb je geen andere kop.
 
dan moet je het eigenlijk gewoon wegmikken, het heeft de job gedaan voor niet te veel geld.
en voor een volgende klus bestel je weer een nieuw setje.
maar ja...........dat is zo'n zonde, dat doe je dus niet, (ik ook niet ;)),...volgende keer weer gewoon gebruiken voor die 2 gaten kan nog wel, en dan breekt de tap in het 2e gat....k*t k*T k*T zooi.

Of je houdt het setje en vervangt alleen wat je gesloopt hebt.

Mocht je plots nog weer s wat willen snijden heb je iig die andere maten bij de hand, zelfs al zijn ze daarna ook aan vervanging toe :)
 
Weet iemand een webshop ( nederland! ) waar ze carb. afstel schroevendraaiers verkopen ?

Op ali-b staan ze zat, voor een nice price.. maar in "el hollande" kan ik niks vinden
om de scooter van de buurman af te stellen :)

EVANX Carburateur Instellingsgereedschappen Kit Carb Schroevendraaier Set Multitul Voor Gemeenschappelijke Motor Motorfiets Onderhoud Tool in EVANX Carburateur Instellingsgereedschappen Kit Carb Schroevendraaier Set Multitul Voor Gemeenschappelijke Motor Motorfiets Onderhoud Tool van Schroevendraaier op AliExpress.com | Alibaba Groep

zo iets..

Denk niet dat ie een week of 3 wilt wachten met rijden.

- lees, goedkoop - .. heb een "D" nodig..
 
Laatst bewerkt:
Amazon is tegenwoordig een soort dependance van Ali-Express, ook veel Chinese meuk, maar dan met wat kortere levertijden.

Een setje:
https://smile.amazon.de/Vergaser-Ei...=1532286301&sr=8-7&keywords=d+schraubendreher

Als je Prime lid bent, verzenden ze alle Prime artikelen gratis naar NL (tenzij het niet naar NL geleverd wordt...), anders vanaf €29,-

EDIT: Je kan Prime gratis een maand proberen, wel op tijd opzeggen, anders gaan ze geld afschrijven. Kan je ook Prime-Video kijken.(The man in the high castle is wat mij betreft een aanrader, en natuurlijk The Grand Tour)
 
Laatst bewerkt:
Heel bijzonder om de draad in stalen bussen verrot te draaien. Dan beschik je echt over bijzondere talenten. Die bussen zijn meestal geen pisbakkenstaal dus dan heeft het HBM setje het niet verkeerd gedaan. Maar op is op, jammer maar helaas, voor twee tientjes heb je geen andere kop.
Ja. Ze horen met 14nm vast die bouten. En dat zaten ze echt niet. Zijn door een beun vast gezet denk ik. Reden denk ik ook wel te weten; het blok lekte al die tijd al. Zowel kleppendeksel als de bouten waarmee alles vast zit, de rubberen ringen ook zelfs die onder de bouten zitten zaten ónder de vloeibare pakking..

Plaatjes;
full


full


full


full



De tap voelt nog wel scherp als ik er overheen wrijf. Maar hij leek wat minder tr snijden. Denk dattie nog wel even mee gaat. De boor niet, die is op. Dus of vervangen of slijpen. En dat laatste kan wel; is gewoon een HSS en geen kobalt ofzo..
 
Blok lekte ook olie uit de deksels van de startkoppeling/vliegwiel.
Ook daar een en al ellende met vloeibare pakking. Heb alles weggescrobt en nieuwe pakkingen geplaatst.

Die fiets is ruim 20 jaar oud. Sommige rubbers zijn dan gewoon op. Die van de carbs moeten ook nog bijvoorbeeld. Maar ik snap niet waarom men het dan niet vervangt. Zo duur zijn die pakkingen niet. OEM of aftermarket. Maar verváng die zooi gewoon ipv het vol te smeren met TROEP en dan “lekker strak” aandraaien want dan lekt het niet meer.. pff :( B| |(
 
Laatst bewerkt:
Blok lekte ook olie uit de deksels van de startkoppeling/vliegwiel.
Ook daar een en al ellende met vloeibare pakking. Heb alles weggescrobt en nieuwe pakkingen geplaatst.

Die fiets is ruim 20 jaar oud. Sommige rubbers zijn dan gewoon op. Die van de carbs moeten ook nog bijvoorbeeld. Maar ik snap niet waarom men het dan niet vervangt. Zo duur zijn die pakkingen niet. OEM of aftermarket. Maar verváng die zooi gewoon ipv het vol te smeren met TROEP en dan “lekker strak” aandraaien want dan lekt het niet meer.. pff :( B| |(
Des te groter het genoegen als het weer soepel werkt en oliedicht is.
 
Ja. En niet eens met succes want het ding lekte alsnog.



Iets anders;
Heeft iemand een adres (bij voorkeur in zuid holland, maar versturen is ook en optie) waar ik mijn momentsleutls kan laten kalibreren? Ik heb 3 sleutels van Tengtools, Q serie lijn ongeveer 100 euo per stuk aanschafwaarde.

Heb een paar bedrijven wel gevonden; maar rekenen allemaal zo rond de 50 euro ec btw per sleutel. Vind ik wat aan de prijzige kant voor mijn hobby gebruik.

E.T. Euro Trade Nederland B.V, 50 ex btw zit in Rhoon.
LACO Zaandam B.V. in Zaandam 45 euro per sleutel (geen idee in of ex?)
Kalibratie Centrum Nederland in ‘s-Gravendeel vraagt 55 ex btw
 
Ja. En niet eens met succes want het ding lekte alsnog.



Iets anders;
Heeft iemand een adres (bij voorkeur in zuid holland, maar versturen is ook en optie) waar ik mijn momentsleutls kan laten kalibreren? Ik heb 3 sleutels van Tengtools, Q serie lijn ongeveer 100 euo per stuk aanschafwaarde.

Heb een paar bedrijven wel gevonden; maar rekenen allemaal zo rond de 50 euro ec btw per sleutel. Vind ik wat aan de prijzige kant voor mijn hobby gebruik.

E.T. Euro Trade Nederland B.V, 50 ex btw zit in Rhoon.
LACO Zaandam B.V. in Zaandam 45 euro per sleutel (geen idee in of ex?)
Kalibratie Centrum Nederland in ‘s-Gravendeel vraagt 55 ex btw

bij een bedrijf is het altijd ex BTW als er niets bij staat...
maar verder geen info daarover..
 
Ja. En niet eens met succes want het ding lekte alsnog.



Iets anders;
Heeft iemand een adres (bij voorkeur in zuid holland, maar versturen is ook en optie) waar ik mijn momentsleutls kan laten kalibreren? Ik heb 3 sleutels van Tengtools, Q serie lijn ongeveer 100 euo per stuk aanschafwaarde.

Heb een paar bedrijven wel gevonden; maar rekenen allemaal zo rond de 50 euro ec btw per sleutel. Vind ik wat aan de prijzige kant voor mijn hobby gebruik.

E.T. Euro Trade Nederland B.V, 50 ex btw zit in Rhoon.
LACO Zaandam B.V. in Zaandam 45 euro per sleutel (geen idee in of ex?)
Kalibratie Centrum Nederland in ‘s-Gravendeel vraagt 55 ex btw

En als je er nu eens eentje laat doen ,,kun je de andere daarmee testen
 
Terug
Bovenaan Onderaan