Wie gaat mee: Oost Siberie via o.a. Mongolië - zomer 2018

M5V

MF'er
4 sep 2008
138
1
Korte interesse peiling :

Wie: naast mijzelf (man, 27 jaar, werkend) mogelijk met vrienden voor een deel van de reis, vermoedelijk dus niet tot eindbestemming.

Waarheen: uiteindelijk Magadan, via grofweg:
- noord / Oost Europa en Mongolië, of
- Zuid Europa, Turkije, Caucasus, Iran, stan-landen, Mongolië.

Heen en terug wil ik per motor doen, beide richtingen komen dus aan bod. Maar hoe starten staat nog open.

Alleen interesse in een deel van de route, m.i. geen probleem.


Wanneer: zeer waarschijnlijk in juni juli en augustus 2018.


Hoe: geen transport tussendoor of terug verschepen o.i.d.; alles per motor, weinig snelweg, geen enorme luxe (dus ook vooral camperen), rest n.t.b.


Ga er nu geen heel verhaal van maken, als er concrete interesse is dan spreek ik liever af :)
Ben benieuwd!
 
Gewoon, ook uit interesse: je wil dus heen en terug met de motor naar Magadan in 3 mnd.
Dat is min. 25000 km ofwel zo'n 300km per dag gemiddeld, als je elke dag rijdt / kunt rijden.
Dat is stevig doorrijden, vooral als je wat verder weg zit.

Wel een mooi plan en staat (na het zien van de 'long way round') ook hoog op mijn wensenlijst.

Heb je al een idee met wat voor motor je gaat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik reken zelf idd op meer kilometers dus inderdaad bepaalde delen wel doorrijden. Grote kans dat een groot deel Rusland een deel van de heen- of terugreis zal worden, dat is (helaas) een deel waar het vooral kilometers maken is i.p.v. vaak stoppen en zien / doen. Maar bepaalde delen daar is het simpelweg vlak en saai. Zorgt dan weer wel voor meer tijd in interessantere delen...

Gezien de eindbestemming en de laatste paar duizend kilometers daar ga ik uit van een "lichte" motor. Xt600 oid.
En ja maakt het aantal kilometers wel uitdagend :).

200-300 km is voor landen als Mongolië wel reëel als max aantal per dag maar in andere landen vind ik het persoonlijk prima om er meer te maken.



Gewoon, ook uit interesse: je wil dus heen en terug met de motor naar Magadan in 3 mnd.
Dat is min. 25000 km ofwel zo'n 300km per dag gemiddeld, als je elke dag rijdt / kunt rijden.
Dat is stevig doorrijden, vooral als je wat verder weg zit.

Wel een mooi plan en staat (na het zien van de 'long way round') ook hoog op mijn wensenlijst.

Heb je al een idee met wat voor motor je gaat?
 
Ok, interessant project.
Met welk budget reken je?

En wat doe je met evt ondersteuning?
Ik neem aan het meeste onderhoud en reparaties zelf oplossen.
Maar heb je bv al een idee over bepaalde punten waar naartoe onderdelen kunnen worden gestuurd indien nodig en wie dat gaat (gaan) doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Grofweg 10.000 maar ik heb verschillende zaken nog niet welke ik alvast heb meeberekend.

Geen ondersteuning...

Ok, interessant project.
Met welk budget reken je?

En wat doe je met evt ondersteuning?
Ik neem aan het meeste onderhoud en reparaties zelf oplossen.
Maar heb je bv al een idee over bepaalde punten waar naartoe onderdelen kunnen worden gestuurd indien nodig en wie dat gaat (gaan) doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan