Xenon installatie ... wat gaat er toch steeds mis???

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje177

Guest
Iemand die mij kan helpen? Ik ben nu echt ten einde raad -O-

Heb mijn koplamp (origineel H7 dimlicht, H1 grootlicht), omgebouwd, en er twee bi-xenon projectors in gemonteerd.
Namelijk deze:
2.5 inches Mini HID Bi xenon Projector Lens, Xenon Lamp 4300 K 8000 K, Ballast CCFL Angel Eye voor Auto Koplamp Retrofit Kit in 2.5 inches Mini HID Bi xenon Projector Lens, Xenon Lamp 4300 K-8000 K, Ballast CCFL Angel Eye voor Auto Koplamp Retrofit Kit van op AliExpress.com | Alibaba Groep
Eens alles erin werkt het heel mooi en goed, tot na een kleine 8000km ... plots niets meer. Maar ik hoor het relais wel schakelen. Nu heb ik bij een van mijn vorige moteren ook xenon van AliExpress ingebouwd gehad (twee x H4 bi-xenon) en daar is dat relais ook kapot gegaan, en was opgelost met een niew relais, en is toen blijven werken tot ik de motor (ruim 55.000km later) weg deed.

Dus bestel ik twee nieuwe relais (eentje extra als reserve), is wel mét kabelboom erbij want niet apart bij AE te krijgen, maar het is niet zo kostelijk:
FSYLX 12 V 35 W 55 W 75 W HID Bi xenon H4 Draad Harness Controller voor Auto Koplamp Retrofit sluit hid bixenon projector lens in FSYLX 12 V 35 W 55 W 75 W HID Bi xenon H4 Draad Harness Controller voor Auto Koplamp Retrofit sluit hid bixenon projector lens van Draad op AliExpress.com | Alibaba Groep

Ik neem het relais uit de nieuwe kabelboom en plug het in die van de motor; de xenons doen het weer!
Ja ... maar een 5000km later ... weer van hetzelfde ...
Ach, dat is dikke pech gehad dacht ik. Dus thuis die andere relais erin, en die doet niets.
Ik bestel mij nog een derde, en die doet het weer, voor een slordige 6000km ...
Denk ik, wat zijn dit slechte rellais!

Dus besluit ik iets te proberen; ik neem een van die nieuwe kabelbomen, en neem het zogezegde kapotte relais dat bij die kabelboom hoort, steek het erin en sluit het zo in een voorlopige manier aan op de motor ... en ja hoor! Het werkt!
Oude kabelboom eruit, die andere erin, alles op zijn plaats, nog eens testen, het werkt! Wil alles weer monteren (kuipdelen dus), test ik tussendoor nog eens uit nieuwsgierigheid ... werkt weer niet meer ...

Intussen wel even bijzeggen dat alle connecties wel degelijk gemaakt zijn en niet zo van die amateuristische aftakkinkjes zijn. Meerdere malen uitmeten bewees ook dat zowel positieve als negatieve stroom komen daar waar ze moeten komen.

Dus, uiteraard wordt ik dat gehele gedoe nu wel beu. Nu wil ik een goede oplossing.
En besluit buiten AE om een nieuwe kabelboom/relais te zoeken, en kom op deze uit:
Pilot H4 Bi-Xenon relaiskabel kopen? | HID Xenon Verlichting
Incl verzending, 30€. Niet min, maar als dat dan wel een goede is heb ik het ervoor over.
(met grote dank aan Post.nl die het idd wel volgens belofte snel geleverd hebben!)

Voor 16u besteld, morgen in huis, dat klopte, ik installeer hem meteen.
Het werkt!!!
Ja, tot na een paar keer testen :(

Nu heb ik altijd al gedacht, de ballasten en bulbs moeten ok zijn want ik krijg ze telkens aan de praat. Maar nu twijfel ik wel.
Zou het kunnen zijn dat er iets mis is met de ballasten en/of de bulbs wat er voor zorgt dat het relais (of iets in die kabelboom) kapot maakt?

Ik was nu aan het denken om nog één laatste redmiddel toe te passen;
Alles nieuw zetten, kabelboom, relais, twee slim ballasten, twee bulbs.
Maar ja, dat gaat wat meer kosten dan een nieuwe kabelboom/relais, dus wil ik wat zekerheid ...

Iemand hier die wat meer kennis heeft van xenon installaties, en de (verborgen) mankementen die daaraan kunnen optreden?
En of ik er goed aan doe nog 1 keer te proberen door alles nieuw te nemen?
In dat laatste geval doe ik het uiteraard wel buiten AE om.

Alvast mijn dank aan degenen die mij proberen te helpen! :t
 
Lijkt me sterk dat relais telkens stuk gaat. Is het geen slechte schakelaar of stekker of een draad breuk.
Bij de laatste kabelboom heb ik de voeding, zowel + als - vanaf de accu opnieuw aangelegd, omdat ik idd ook aan kabelbreuk dacht.

De schakelaar is het niet (de lichtschakelaar van de motor zelf bedoel ik dan), want het relais schakelt dus wel, en de grootlichtklepjes werken ook, alleen gaan de xenons niet meer aan. Heb de schakelaar ook uitgemeten.

Alle verbindingen die ik gemaakt heb zijn degelijk gedaan, heb ik extra aandacht aan besteed.
Een, of beide stekkers komende van de ballasten naar de relais, of die naar de bulbs zouden misschien idd niet meer goed kunnen zijn.
Maar dan blijft het wel raar dat beide lampen het gelijktijdig opgeven.
 
Bij de laatste kabelboom heb ik de voeding, zowel + als - vanaf de accu opnieuw aangelegd, omdat ik idd ook aan kabelbreuk dacht.

De schakelaar is het niet (de lichtschakelaar van de motor zelf bedoel ik dan), want het relais schakelt dus wel, en de grootlichtklepjes werken ook, alleen gaan de xenons niet meer aan. Heb de schakelaar ook uitgemeten.

Alle verbindingen die ik gemaakt heb zijn degelijk gedaan, heb ik extra aandacht aan besteed.
Een, of beide stekkers komende van de ballasten naar de relais, of die naar de bulbs zouden misschien idd niet meer goed kunnen zijn.
Maar dan blijft het wel raar dat beide lampen het gelijktijdig opgeven.

Waarom vervang je dan telkens het relais? Ik heb nog wel een ballast liggen om te kunnen testen. Past door de brievenbus, als die het blijft doen neem je hem van mij over...
 
Hoe heb je besloten dat het relais kapot gaat/is? Gemeten?
Omdat de accu-, spanningsval en laadspanning helemaal ok zijn.
Maar op aanraden van de goede tips hier vond ik het beter eens te laten nameten door een proffesional, en die meette nog betere waardes. Want ja, het is best mogelijk dat het relais kapot ging door overspanning.
En mijn meet toestelletje is van de allerlaagste cattegorie :P
En omdat telkens bij vervangen van relais (al dan niet met kabelboom) de xenons even wel werkten. Daarom dus dat voor mij de ballasten en bulbs ok leken, en dus het relais kapot gaat, maar wat is de oorzaak dat die kapot gaat? Alvast niet door de accu- en laadspanning.
Lijkt mij nu eerder een van de ballasten of bulbs? Want het is niet omdat die ballasten en bulbs telkens werken bij een wissel van het relais, dat er niets mee scheelt.
Dat er een soort van beveiliging in dat systeem zit die de xenons uitschakeld bij minder dan x aantal V kan, maar dan zouden ze wel weer moeten werken nadat de motor gestart heeft (uiteraard door uit- en weer inschakelen van de lichten), maar doet telkens helemaal niets meer.

Waarom vervang je dan telkens het relais? Ik heb nog wel een ballast liggen om te kunnen testen. Past door de brievenbus, als die het blijft doen neem je hem van mij over...
Omdat bij het eerste falen ik eerder dacht aan "dat is paech hebben" ...
Dus twee relais besteld, 1 ter vervanging en 1 in reserve. Dat nr 2 zo snel ging kapot gaan had ik niet verwacht ... en nog veel minder dat die reserve helemaal niets zou doen.
Ik ging er van uit dat deze relais van een zelfde en slecht lot konden zijn, dus besluit nog 1 keer te proberen en bestel weer een nieuwe ... maar ook die valt tegen ...

Daarna wil ik de H1 LED's die ik al eventjes had liggen erin, maar de "stift" waar de LED's inzitten is te dik om door de opening van de projector te krijgen ...

Ik google een beetje en kom uit op een xenonsite uit NL, en besluit nog 1 keer een kabeloboom/relais te proberen, maar dus niet via AliExpress. Deze laatste was er een van Pilot. Hij heeft gewerkt, maar van korte duur dus.

Daarom dus ook dat ik zo goed als zeker ben dat iets die relais kapot maakt, maar dus niet door de accu en de spanningen/stromen.
Als ik zou weten hoe de ballasten uit te meten ...

Alvast bedankt dat je aanbiedt om je ballast uit te proberen, maar, ten 1ste ik heb er twee nodig, en ten 2 ik denk dat dat opsturen (en terugsturen) meer kost dan een nieuwe ;)

Ik heb denk ik wel een beetje een idee hoe het relais uit te meten, ik zal me daar vandaag of een andere dag in de week even mee bezig houden.
 
Overspanning nog steeds?

Ik weet even zo niet hoe/wie/wat waar over de ballasten,
maar er bestaan self-resettable fuses die er in kunnen zitten.

Die slaan door en dan werkt alles niet meer, en na een tijdje "resetten" die zichzelf en werkt 't weer....
makkelijk te testen:

"er uit laten klappen" zodat ie het niet meer doet, en dan (half) dagje? iets anders gaan doen en van het geheel afblijven.
Dan (half) dagje later lampen weer aan proberen te zetten ;)
 
als het relais te licht is voor de stromen die het moet inschakelen, zal het inderdaad niet lang leven. probeer eens een zwaarder relais (eentje van een gerenomeerd merk dat meer dan een halve euro kost).
 
...
"er uit laten klappen" zodat ie het niet meer doet, en dan (half) dagje? iets anders gaan doen en van het geheel afblijven.
Dan (half) dagje later lampen weer aan proberen te zetten ;)
Eigenlijk doe ik dat al. Als de xenons niet werken zet ik de lichtschakelaar op parkeer licht, en staat de dimlicht stand uit, zodat de xenons niet zogezegd aangestuurd zouden worden. De ochtend erop, xenons willen nog steeds niet.


als het relais te licht is voor de stromen die het moet inschakelen, zal het inderdaad niet lang leven. probeer eens een zwaarder relais (eentje van een gerenomeerd merk dat meer dan een halve euro kost).
Dat heb ik dus gedaan met die laatste kabelboom/relais. Was eentje van Pilot, was 24€. Dus bijna drie maal zo duur als die van AE ;)
En die begaf het dus ook -O-

Daarom denk ik dus dat het wellicht de ballasten en/of de bulbs zijn, die na het opstarten teveel stroom vragen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenlijk doe ik dat al. Als de xenons niet werken zet ik de lichtschakelaar op parkeer licht, en staat de dimlicht stand uit, zodat de xenons niet zogezegd aangestuurd zouden worden. De ochtend erop, xenons willen nog steeds niet.Dat heb ik dus gedaan met die laatste kabelboom/relais. Was eentje van Pilot, was 24€. Dus bijna drie maal zo duur als die van AE ;)
En die begaf het dus ook -O-

Daarom denk ik dus dat het wellicht de ballasten en/of de bulbs zijn, die na het opstarten teveel stroom vragen.

Ik geloof nog steeds niet dat je meerdere relais sloopt....
 
Eigenlijk doe ik dat al. Als de xenons niet werken zet ik de lichtschakelaar op parkeer licht, en staat de dimlicht stand uit, zodat de xenons niet zogezegd aangestuurd zouden worden. De ochtend erop, xenons willen nog steeds niet.

Even helemaal ontkoppelen dat er zeker nergens spanning op staat (en of doorlekt)?

Dus besluit ik iets te proberen; ik neem een van die nieuwe kabelbomen, en neem het zogezegde kapotte relais dat bij die kabelboom hoort, steek het erin en sluit het zo in een voorlopige manier aan op de motor ... en ja hoor! Het werkt!
Oude kabelboom eruit, die andere erin, alles op zijn plaats, nog eens testen, het werkt! Wil alles weer monteren (kuipdelen dus), test ik tussendoor nog eens uit nieuwsgierigheid ... werkt weer niet meer ...

Uit bovenstaande maak ik op dat je kabelboom nog goed is en de relais die iedere keer "dienst weigeren" ook gewoon nog goed zijn...
Relais kun je evt. makkelijk controleren op werking door op de juiste contactpunten even spanning te zetten, dan hoor je hem schakelen.... is ie nou heel stil (die zijn er) dan even je multimeter op piepstand en aan de andere contacten van het relais hangen, dan piept je multimeter op het moment dat je 'm bekrachtigd.

--edit:
Idee: misschien ontstaat er ergens kortsluiting op moment van montage kuipdelen?
Kabelboom los op tafel aan lamp+ballast en accu aansluiten en dan kijken of ie aan wilt?
en aan blijft bij het "rammelen" (schudden) met de bekabeling?
(Even er vanuit gaande dat het 'circuit' gesloten word ook zonder 'aarding' van je frame)
 
Laatst bewerkt:
heb je ze wel eens doorgemeten?
Nog niet omdat dat niet zo gemakelijk is, zo een relais heeft fijne en kort bij elkaar staande contactpunten.

Maar ik denk een manier te hebben bedacht hoe het uit te meten, maar is niet meer voor vandaag.



en Piet, wat hebben we geleerd ?
... wat gebben we heleerd vandaah ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
... de relais die iedere keer "dienst weigeren" ook gewoon nog goed zijn...
Dat blijft voor mij nog het grootste raadsel ...
Al is het niet geheel onlogish, als je een zogenaamd kapotte gloeilamp indraaid kan die soms ook nog eventjes werken door dat de loshangende gebroken gloeidraad door de bewegingen toch nog effe contact maken en bijven plakken door de warmte en dan nog enkele minuten tot enkele dagen kan werken.
Idee: misschien ontstaat er ergens kortsluiting op moment van montage kuipdelen?
Idd een goed punt om eens goed te bekijken. Ik betwijfel het, maar ga het eens bekijken.
Kabelboom los op tafel aan lamp+ballast en accu aansluiten en dan kijken of ie aan wilt?
en aan blijft bij het "rammelen" (schudden) met de bekabeling?
En dat ga ik zeker eens proberen :t
 
Nog niet omdat dat niet zo gemakelijk is, zo een relais heeft fijne en kort bij elkaar staande contactpunten.

Maar ik denk een manier te hebben bedacht hoe het uit te meten, maar is niet meer voor vandaag.


... wat gebben we heleerd vandaah ;)



Kom kom, waarschijnlijk passen ze gewoon in kabelschoentjes. 4 stuks met draad en klaar is DKP
 
Intussen zijn we weer een eindje verder … en … rijd ik weer mét koplampen! xenon koplampen nog wel!

Lang verhaal, maar best de moeite om te lezen …

Omdat ik heel dat probleem gedoe gewoon k*tsbeu was, had ik besloten toch nog één keertje een volledig nieuwe xenonset te bestellen, maar dus niet via AliExpress. Ze komen dit keer van een site uit NL.
Zijnde een nieuwe H4 bi-xenon kabel/relais, 2 slim ballasten, en 2 Xenon bulbs type H1 ftitting.

Ik installeer de gehele set, en wil het uitproberen … doet helemaal niets.
Nou, dat is vreemd, alles is nieuw en goed aangesloten, maar niets werkt …

Dus, meten is weten. Toch?

Alles weer afgaan, en ik begin te meten daar waar de zelf bijgelegde voeding aangesloten zit op de draden van de kabelboom zelf. Daar meet ik mooi ongeveer 12V batt spanning is al iets afgenomen wegens langere tijd met contact aangestaan te hebben en de DRL’s en achterlicht aan. Om de relais uit te meten is het eigenlijk heel simpel, je neemt gewoon de connectors die naar de ballasten gaan, sluit uw meettoestel erop aan, zet je lichtschakelaar aan, en jawel, ook daar meet ik bijna 12V. Dus, deze nieuwe relais doet het.

Ik denk, nu moet ik toch ook effe de oude relaitjes uit testen twee van de drie heb ik nog liggen, eentje had ik al weg gepleurd, en ja, die geven idd ook spanning door. Allebei. Maar dan merk ik iets raars, op het moment ik de lichtschakelaar uitzet, valt die spanning niet meteen weg, die heeft bijna 30 seconden nodig om terug tot 0 te komen. Dat vind ik vreemd, en probeer dat nog eens met die andere zogenaamd kapotte relais, en die doet net hetzelfde. Ik begin me af te vragen of dit normaal is, en steek de nieuwe relais er terug op, en bij deze valt de spanning gewoon meteen terug tot 0. Dus ja, toch iets raars aan de hand met die oudere relaitjes.

Maar intussen krijg ik dus wél spanning tot op de connectors naar de ballasten toe, dus, iets met de ballasten? Geen idee hoe je die kan uitmeten, en al zeker niet de startstroom, want mijn meet toestelletje kan max 1000V gelijkspanning aan, en de startstroom is 23.000V. Dus ik probeer het anders, sluit heel het systeem weer, zet de lichtschakelaar aan, wacht enkele seconden om zeker te zijn dat de startstroom gepasseerd is de lichten gaan uiteraard niet aan, en ontkoppel een van de ballasten, en wil de spanning op diens connector meten … dit keer geeft ie niets. Koppel ook ballast 2 af, wil meten, ook niets. Ik zet de lichtschakelaar weer uit, en weer aan, ik meet weer bijna 12V. Dat doe ik een drietal keer na elkaar, telkens ik de ballasten wil activeren, en ze afkoppel, meet ik niets meer, totdat ik de lichtschakelaar uit en weer aan zet, dan komt de spanning terug op de connectors van de ballasten te staan.
Dus ik begin te denken aan wat hier al enkele keren genoemd werd, wellicht een of andere beveiliging die uitslaat, wellicht door iets wat mis is in de ballasten?

Nu begin ik ook echt wel te denken, ik ben het slachtoffer van de wet van Murphy, vorige systeem kapot, elke keer opnieuw, en dit nieuwe systeem heeft slechte ballasten, dat is pas pech hebben.

Daardoor ben ik echter dat gehele xenon gedoe k*tsbeu. Maar ik wil koste wat kost de dag nadien mét koplampen naar het werk rijden. Ik heb nog twee gele Halogeen H1’tjes liggen, dus denk, laat ik die erin zetten. Ik steek er eentje in een van de projectors om het lichtbeeld te testen door ze rechtstreeks aan de batterij te koppelen, en tegen mijn verwachtingen in, geeft dat gewoon een zeer mooi lichtbeeld. (heb ook nog even met een bijgewerkte LED H1 bulb geprobeerd, maar besloot wegens omstandigheden toch (tijdelijk) voor de gele H1’s te gaan)

Dus installeer ik binnen de twee gele H1’s in de koplampunit. Om te veel geknip en gepruts in de al dan niet originele kabelboom te vermijden, knip ik van de oude ballasten de connector weg, en gebruik die om de H1’s te verbinden met de ballast connectors aan de kabelboom, vermits daar bij inschakelen van de koplampen immers 12V op uitkomt, en ik de kabelboom/relais toch ook moet behouden voor de grootlicht klepjes in de projectors. Ik voorzie die afgeknipte connectors van kabelschoentjes, installeer de koplampunit weer, en sluit ze aan … en dan … testen … eu … waarom doen die niets???
Ik ontkoppel de connectors weer, meet aan de connectors van de kabelboom, niets, zet de lichtschakelaar weer uit en aan … daar is die 12V weer??? WT* is hier het probleem???

Ik haal die H1 er weer uit, en koppel hem nog eens rechtstreeks aan de batterij, en jawel, die brand, probeer nogmaals aan de sluiten op die connector, maar zet de H1 NIET in de projector, want nu begon ik te denken dat daar iets mis was een beetje zoals een wasmachine waarbij er elektriciteit op de buitenkomt komt te staan en daardoor misschien een soort van veiligheid inschakelt en de stroom afgesloten wordt. Ik probeer nog allerhande dingen, meet nog een hoop dingen, maar alles geeft 12V waar het moet op het moment dat het moet

Op een gegeven moment besluit ik nog eens terug te gaan naar de zelf bijgelegde rechtstreekse voeding, waar die geconnecteerd is met de kabelboom van de xenon. Ik meet, en meet opnieuw 12V, ik rammel een beetje met de zekering houder die direct na de batterij geplaatst is, om zeker te zijn dat daar geen probleem zit … geeft geen kik, blijft mooi op 12V staan. Sluit alles weer aan … maar weer niets …
Sluit alles weer af, en wil die H1 rechtstreeks aansluiten op het punt waar mijn zelf bijgelegde rechtstreekse voeding op de kabelboom komt, maar heb dan wel die kabelboom afgekoppeld, zodat enkel die H1 er nog aan hangt.
Maar … die wil gewoon niet branden. Ik zet de meter op de contactpunten van de H1, en meet gewoon helemaal niets!
Ik koppel de H1 weer af, ik plaats de meter op de voedingskabels, en weer meet ik de nodige 12V. Dus moet die H1 toch kunnen branden? Koppel hem terug aan, brandt niet, en meet weer niets. Koppel weer af, sluit de meter aan, 12V, laat de meter eraan zitten, en tik de draadjes die ik aan de H1 heb gehangen ertegen, lamp gaat niet branden, zelfs niet een heel klein beetje, maar de spanning valt volledig weg, trek de draadjes weer weg, de 12V komt weer terug.

Dat vind ik zeer vreemd!
Kijk alles nog eens goed na … maar, ik wil meer zekerheid, en die massa verbinding die ik gemaakt heb door met een speciaal kabelschoentje contact te maken met het frame door middel van een bout die in het frame zit, te lossen, en te verplaatsen rechtstreeks naar de batterij, net zoals de + pool.
(Ik meende eerst dat de massa verbinding al rechtstreeks naar de -pool van de accu ging, maar de verbinding die ik daar zag was van een USB lader die ik onder het zadel heb gemonteerd, maar omdat beide negatieve draden deels achter de achterkuip lopen, dacht ik dat die aansluiting van de xenons was. De negatieve van de xenon had ik dus blijkbaar met een "oog" onder de bout van het achterremvloeistofreservoir gestoken, omdat die tenslotte ook rechtstreeks in het frame zit)
Nou, wat ik daar zag, die was redelijk goed geoxideerd, maar geen gewone roest, zo wit uitgeslagen op de foto heb ik dat oog al een beetje gereinigd, maar dacht, eerst een foto voor ik verder doe.
Gevolg van de remvloeistof die misschien eens wat gelekt heeft?

Dus ja, massa verlegd, rechtstreeks van de batterij nu, en de nieuwe set xenons doet het nu dus wel weer. En de oude ballasten, scheelde daar iets mee? Tja, dat kan ik niet meer te weten komen, heb die connectors afgeknipt …
Wel blijf ik het raar vinden dat die twee oudere relaitjes ongeveer 30 seconden nodig hadden om het systeem weer stroomloos te maken, in tegenstelling tot die nieuwe, schakelaar uit en meteen van 12V naar 0V.

Dus, ik weet nu dat de uitdrukking: METEN IS WETEN niet helemaal juist is.
Het zou eerder moeten zijn: METEN is VEEL WETEN, maar NIET ALLES WETEN.
Dat ik gewoon 12V op die voeding kreeg deed toch echt denken dat daar geen probleem lag.
Overal waar ik 12V moest meten, kreeg ik die ook, en bewegen met de bekabeling gaf geen schommelingen.

Om dan ook even terug te komen op een van mijn eerste probeersels, een van de andere kabelbomen met een van de zogenaamde kapotte relais, die toen wél werkte, is nu ook verklaard, bij die voorlopige aansluiting had ik mijn massa ergens anders van genomen. Toen ik deze definitief installeerde, kwam de masse echter weer waar die voorheen vandaan kwam, en liet dus blijkbaar niet voldoende stroom door, waardoor die dus toch niet werkte. Het mysterie van een plots terugwerkende relais die dan weer even plots weer dienst weigert is dus ook opgelost.

Dus, nu weer rijden met de xenons, en wat was dat aangenaam om weer mét koplampen te rijden deze ochtend naar het werk!
En de LED’s? Die houd ik achter de hand, want je weet maar nooit …

Ach … eind goed al goed zullen we maar zeggen zeker :P
 
Beterschap Patrick
Dank je! Ben intussen weer aan de beterhand, maar toch nog wat last van nek- schouder- en achterhofdpijn B|
En die ballasten, extra kabels e.d. de deur uit doen en een knappe ledlamp kopen :Y
Heb op het punt gestaan de LED's, die ik hiervoor aangekocht had, te monteren, maar er was een aanpassing aan nodig, heb dat gedaan, maar wegens vorige bericht toch de xenons weer in gebruik.
DKP in "Het grote GSX-F topic deel 12"
Ondanks ik de indruk hebben dat de LED's nog beter zijn dan de xenons, vond ik het zonde, om de nieuwe xenonset, na het eindelijk opgelost hebben van dat sh*tprobleem, niet te gebruiken :')
Had de xenon set misschien in de auto kunnen gebruiken, maar die heeft H7 als dimlicht, en H1 als grootlicht, en xenon voor een gescheiden grootlicht vind ik maar niets.
Heb er één van een merk uit uw schone land en na bijna 3 jaar (garantie is 2 jaar) hield die er mee op. Ondanks dat de garantie al ruim verlopen was kreeg ik direct een nieuwe :t
Het moet lukken, dat er op die site LED's staan die ik ook op mijn motor heb als DRL's, aan de zijkanten van het voorspatbord gemonteerd.
Het gaat hem dus om deze stuks, met het enige verschil dat die van mij via AliExpress zijn toegekomen, nog geen vierde van de prijs waren, met enige punt, er zat iets minder beugel bij, die zwarte "buisbeugels" zaten er bij mij niet bij.
En ook heb ik flood beam genomen ipv spot beam omdat ze als DRL's moesten dienen en dat dan beter is.
(aan de foto op die Belgische site te zien, gaat het hier om spot beams)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan