Hoe maken jullie wheelies?

Ik merk bij de RSV Mille dat deze tot in de 3 z'n voorwiel optilt gewoon bij lomp gasgeven. Voor mij hoeft het allemaal niet zo spectaculair met de motor ver omhoog op het achterwiel, maar wil wel af en toe de Max power van m'n fiets gebruiken. Over de rest kan ik je dus geen tips geven maar het scheelt dus wel veel per motor type of ie erg "wheely Happy" is of niet
 
:') :')

Je hebt pas net je rijbewijs, tenzij je een motorsport hebt gedaan moet je eerst leren rijden ja.

Het is sowieso niet verstandig om het te doen op je trots, want als je echte wheelies wil maken ga je geheid een keer op je muil. Op een motorfiets met een boel PK en een koppeling kan iedereen wel een paar centimeter van de grond komen.

Baby.
 
Wat bedoel je me big-end? Het lager?

Yep, de ZZR1100C krijgt bij het derde big-end lager niet zo'n heel goede smering en als je dan een wheelie maakt loopt het lager op termijn schade op omdat hij daar dan geen olie krijgt. Er is een modificatie voor bedacht.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je op de IC werkt. Ten eerste mijn respect daarvoor. Mijn zus is verpleegster en heeft een vriend die ook op de IC werkt die ook motor rijdt. Ik zelf heb ook het één en ander gezien. Ik begrijp dat je het afkeurt.
Art 5... dat kan op een verlaten weg. Moeten ze wel met een helicopter boven mij vliegen.

Nee, ik werk zeker niet op de IC :+ maar dank voor je respect :)

Helicopter ?

Je bent pas echt echt een held als je tijdens het maken van een wheely je spiegels nog weet te verstellen zodat je ziet wat er tijdens een wheely achter je gebeurd/rijdt :} :}
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik werk zeker niet op de IC :+ maar dank voor je respect :)

Helicopter ?

Je bent pas echt echt een held als je tijdens het maken van een wheely je spiegels nog weet te verstellen zodat je ziet wat er tijdens een wheely achter je gebeurd/rijdt :} :}


Spiegels ? hij kan niet eens lezen!, anders had ie al maanden geweten wat jou werk was _O- _O- _O- _O- _O- .
 

Ik zou je als ik jou was eens aanmelden op “Wie Rijdt?!” op Facebook, zitten allemaal van die pannenkoeken die graag stoer doen. Zie daar met regelmaat ook foto’s voorbijkomen van stoere mannen zoals jij die het allemaal wel even doen. Veel plezier met het oplappen van je motor nadat het voor de eerste keer net niet goed gaat... :W
 
Yep, de ZZR1100C krijgt bij het derde big-end lager niet zo'n heel goede smering en als je dan een wheelie maakt loopt het lager op termijn schade op omdat hij daar dan geen olie krijgt. Er is een modificatie voor bedacht.

Ahh zo. Zelfs bij zo'n korter periode als een wheelie?
 
Ik zou je als ik jou was eens aanmelden op “Wie Rijdt?!” op Facebook, zitten allemaal van die pannenkoeken die graag stoer doen. Zie daar met regelmaat ook foto’s voorbijkomen van stoere mannen zoals jij die het allemaal wel even doen. Veel plezier met het oplappen van je motor nadat het voor de eerste keer net niet goed gaat... :W

Reacties als dit zijn allemaal gefrustreerde reacties van mensen die wheelie's proberen maar het gewoon niet kunnen. Stuur me een PM, ik leg het je uit.
 
Reacties als dit zijn allemaal gefrustreerde reacties van mensen die wheelie's proberen maar het gewoon niet kunnen. Stuur me een PM, ik leg het je uit.

Lucas, laat ik je nog 1 advies geven.

Vergeet dit topic, post hier nooit meer en hoop dat de rest van de lezers dit topic vergeten.

Echt... een beter advies is er nu niet meer.
 
Reacties als dit zijn allemaal gefrustreerde reacties van mensen die wheelie's proberen maar het gewoon niet kunnen. Stuur me een PM, ik leg het je uit.

Wat wil je me uitleggen? Wheelie kan ik prima, geen uitleg nodig. Heeft me wel twee motoren en een gebroken been gekost. Ik probeer je alleen maar uit te leggen dat je misschien niet zo een grote mond moet hebben als je pas 2 weken je rijbewijs hebt. :r
 
Wat wil je me uitleggen? Wheelie kan ik prima, geen uitleg nodig. Heeft me wel twee motoren en een gebroken been gekost. Ik probeer je alleen maar uit te leggen dat je misschien niet zo een grote mond moet hebben als je pas 2 weken je rijbewijs hebt. :r

Want iemand die 2 weken zijn rijbewijs heeft is natuurlijk achterlijk en heeft een motor duidelijk niet onder controle. Zelfs als ik net verteld dat ik op (motor)scooters het kon zolang ik wou en het nu op de motor ook goed gaat en IK ALLEEN VRAAG WAT ANDERE MENSEN HUN TECHNIEKEN ZIJN.
 
Recept voor een veilige wheelie....
Sloop je voorwiel uit je motor,ga er hard mee over de weg rennen wel ff boven je hoofd houden.
Zeker weten dat iedereen naar je kijkt en het is niet strafbaar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan