Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug van een lang weekend Steenwijk. *O* We zaten vlak daarbij op een camping, en mooi zo het natuurgebied de Weerribben in geweest. Goed vermaakt!
IMG-20180510-WA0006-Medium.jpeg

Ingepakt en gas erop ;)
2018-05-10-12.35.06-Medium.jpg

Foto onderweg, en op locatie:
2018-05-10-13.03.45-Custom-e1526222535917.jpg

Tussendoor nog even langs de Action geweest, flink geinvesteerd:
2018-05-12-13.28.29-Medium.jpg

Tip van flip:
2018-05-12-16.00.57-Medium.jpg

Kost 1 euro 25, kun je 2 stuks uithalen, scheelt schuivende bagage en spanbanden die lopen te schuren op je kuipen. :Y

Vandaag voor het noodweer gaan rijden en op een bui bij Nijmegen en wat spetters bij Apeldoorn en hier thuis geen last gehad, maar tot nu toe valt het mee. Gixxer heeft zich goed gedragen, 1 op 14,5 gemiddeld over het weekend. :P Bandje is nog net iets meer dan 2mm, dus die mag binnenkort voor een T31 vervangen gaan worden. :Y

Bij thuiskomst een lading uit China binnen. Nieuwe knipperlichten met verse adapterkabels en een reserve led relais:
2018-05-13-13.46.03-Medium.jpg

2018-05-13-13.50.30-Medium.jpg

Ik mis alleen nog de nieuwe adapterplaatjes voor in de kuip, die komen van de week wel denk ik.

Waarom weer nieuwe knippers? De huidige vallen weg in de zon en zeker met mijn felle koplamp zie je ze totaal niet. Dus vandaar:
2018-05-13-14.35.16-Medium.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij RSZ kan (of inmiddels kon?) je ook vrij rijden tussen de wedstrijden door. Bij de owcup zijn dit jaar ook sommige evenementen gesplitst en worden races en vrij rijden gecombineerd. Dat is misschien voor jullie beide een oplossing.

Dat klinkt inderdaad als de oplossing. Daar ga ik eens induiken. :t :t
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar ik heb dat allemaal niet zo in mijn hoofd, maar wat voor tijden rij jij? Vooropgesteld, met bang in je hoofd is racen geen goed idee. Maar is het onzeker? Daar moet je even doorheen, iedereen raced met begrip voor elkaar.

Wat btb idd correct opmerkt bij bijvoorbeeld RSZ is er mogelijkheid tot vrij rijden op een racedag. Ook weer de vraag wat je nu redelijk constant kan rijden. Soms 1 klasse (fast) vrijrijden soms 2 (medium en fast).

Mijn snelste tijd vorig jaar was 2.08 op Zandvoort. Verwachtte dit jaar toch zeker onder de 2.05 te raken, maar helaas :)

Wat betreft het rijden.
Iedereen rijdt met zijn eigen redenen \ doelstellingen. Mijn doelstelling is vooral lol hebben. Ik vind het leuk om de gashendel vol open te draaien, hard te remmen, met mijn knie over de grond gaan, "snel" door een bocht gaan etc.

Ik heb echter totaal geen competitiedrang. Zelfs niet met mezelf. Ik wil best mijzelf verbeteren, of eigenlijk is het meer kijken wat ik kan en aangezien ik nog veel moet leren zit daar nog veel verbetering in, maar het is geen doelstelling om zo snel mogelijk rond te gaan. Volgens mij is dat juist de bedoeling als je in competitieverband rijdt? Of zie ik dat verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Haha kennen wij elkaar Pilz? Ik ben dus die Pim :)

Was idd een flinke salto. Mezelf volledig over de kop geremd om niet op een voorliggen te crashen. Reed jij achter mij?

Maandag gaan ze het sleutelbeen opereren. Ze zetten een plaatje erop. Hopelijk snel weer operationeel. De motor heeft flink schade, maar gelukkig zijn alle mooie (en dure) onderdelen niet beschadigd. Heb voor de zekerheid alvast een extra srad erbij gekocht voor onderdelen, of om te gebruiken als circuitfiets. Ik begon in die sessie net een beetje lekker te rijden.

Zo stond hij er zondag bij: [afbeelding]

En na sessie 3 stond hij er zo bij. [afbeelding]

Hard huilen dus.


Zone man. Die heeft ook lekker gehapt in de grindbak. Zo op het oog lijkt het een beetje op dezelfde schade welke ik heb. Ook het subframe (alleen niet zo erg als die van jou! :X ) en over de kop een keer in dat zand.

Sterkte met jouw herstel. Gezien alle gebroken botten die dag mag ik in mijn handjes knijpen.

-O-
 
Mijn snelste tijd vorig jaar was 2.08 op Zandvoort. Verwachtte dit jaar toch zeker onder de 2.05 te raken, maar helaas :)

Wat betreft het rijden.
Iedereen rijdt met zijn eigen redenen \ doelstellingen. Mijn doelstelling is vooral lol hebben. Ik vind het leuk om de gashendel vol open te draaien, hard te remmen, met mijn knie over de grond gaan, "snel" door een bocht gaan etc.

Ik heb echter totaal geen competitiedrang. Zelfs niet met mezelf. Ik wil best mijzelf verbeteren, of eigenlijk is het meer kijken wat ik kan en aangezien ik nog veel moet leren zit daar nog veel verbetering in, maar het is geen doelstelling om zo snel mogelijk rond te gaan. Volgens mij is dat juist de bedoeling als je in competitieverband rijdt? Of zie ik dat verkeerd?

Qua Cpz tijden kan je iig al prima mee rijden. Ik zeg altijd onder de 2:10 op Assen kan je leuk mee doen.

En ik denk dat we die doelstelling allemaal hebben. RSZ is nu niet zó profi dat we met budgetten van 5 cijfers elk jaar rijden.
Voor mij was de hoofdreden om in competitie te gaan rijden dat ik de meeste lol had als ik achter een ander kon aanjagen en bij een race heb je altijd iemand voor je die nèt iets sneller is. Met als gevolg automatisch beter te rijden.
Dus je kan prima competitie rijden zonder de drang eerste te worden, maar ook vrij rijden natuurlijk.

Ieder het zijne!
 
Hallo allemaal :W nooit gedacht dat ik in dit topic zou reageren maar een goede "MSL Cup" kennis van mij liet mij weten dat er hier geschreven werd over mij en de crash van de maat van turboO op 5 mei in de Tarzan bocht.

Ten eerste hoop ik op een voorspoedig herstel van de opgelopen blessures, is altijd vervelend om te horen dat er lichamelijk letsel is, en succes met het herstellen van de motoren.

Ik heb alle uitgebreide verslagen van jou goed gelezen maar herken mij als "langzame 1000tje" niet echt ook zoals jij omschrijft "veel eerder remmende" en "veel langzamere bochtensnelheid" herken ik ook niet ik rij makkelijk rondetijden onder de 2 minuten.
Zoals jij schrijft is het inderdaad gebeurd in de het begin van de 2de sessie, volgens mij werd ik halverwege de tweede ronde door jou maat ingehaald, ik doe het dan nog relatief rustig aan om mijn banden goed op temperatuur te laten komen, ik ben hem dan gaan volgen om hem na Bos uit (Arie Luyendyk bocht) in te halen en omdat hij een 600 heeft is dat ook geen enkel probleem voor mij met mijn 1000tje.
Maar jij schrijft dat ik hem pas "aan het einde van het rechte stuk" inhaalde maar ook dat herken ik niet ik was er volgens mij toch al eerder voorbij geknald om mijn eerste snelle rondje te kunnen zetten voor een goed kwalificatie tijd te zetten voor de wedstrijd.
Ik rem eigenlijk altijd net voor het 150 meter bord, en als het er echt om gaat net erna, dat zie ik bijna alle snellere 1000tjes ook doen.
Bij het insturen van de tarzan bocht heb ik in mijn ooghoeken niks gezien dat er een motor langszij kwam, voor mij wordt het nu wat onduidelijk wat er gebeurd is want ik was toch al serieus aan het insturen en plotseling werd ik van achteren aangetikt waarbij ik met meer geluk dan wijsheid de motor recht heb kunnen houden en in de grindbak terecht kwam.
Ik zelf heb inderdaad gelukkig geen schade aan de motor alleen maar een scheur/gat van 5 bij 10 cm in mijn race overall maar dat wordt wel met een lapje leer gerepareerd.

Nu lees ik ook dat alles op film staat ik ben nu erg nieuwsgierig wat er op het complete filmpje staat niet voor de sensatie hoor maar ik zie het meer als een leer momentje want ik wil dit natuurlijk ook niet meer overdoen en een filmpje zegt meer dan 1000 woorden.
Kan jij of je maat het filmpje online plaatsen?

Uiteindelijk toch een fijne dag gehad en in de race als 4de gefinished met een tijd van 1:57.2
Hier onder nog een filmpje van de race:


Ik ben die links naast de cameraman staat met de witte S1000RR
Maakte een slechte start mijn voorwiel ging te snel omhoog (zie je net niet)
Pakte in de 1e bocht meteen 3 man terug en op het filmpje zie je dat ik de cameraman al in de Hugenholtz bocht inhaalde.
Wat later in de eerste ronde bij Audi-S bocht pak ik de laatste, hij verremt zich en ik steek hem binnendoor af daarna niemand meer gezien die waren al vertrokken zonder mij ;)

Hallo Huubke,
Tof dat je reageert, want dat geeft toch het belangrijke andere "point of view"! :W

Gelukkig ben jij er niet afgevlogen en heb je de dag wel lekker afgemaakt. Het had de teleurstelling van de dag wel compleet gemaakt anders.

Jij schrijft dat je rustig aan deed aangezien het de 1e \ 2e rondes waren. Dat doet hij duidelijk wat minder.
Dat verklaart wellicht het verschil in deze ronde en dat zegt weer een hoop over de situatie. Het is duidelijk te zien dat je niet de bochten inknalt zeg maar en nu je zegt dat dit de beginrondes waren is dat eigenlijk volstrekt logisch en ook beter te plaatsen.

Of dat lijkt zo omdat zijn bochtensnelheid hoog ligt. You tell me :)



Op de film zie je dat jij hem na 2 of 3 bochten inhaalt en vervolgens hij jou weer. Dit gaat zo een paar keer totdat jij een een tijdje uit beeld blijft tot het einde van het rechte stuk. Met het einde doel ik op het punt vlak voor je begint te remmen. Je haalt hem in en nagenoeg direct er na begint jouw rempunt.

Hij remt aanzienlijk later en nadert jou daardoor erg snel aan de binnenkant. Echter niet snel genoeg, want op het moment dat jij instuurt zit hij maar voor de helft naast jou. Jij had hem nooit kunnen zien en hij kon geen kant meer op, maar jij gelukkig nog wel. Het moment dat jullie elkaar raakten is het moment dat hij moest insturen. :X
Jullie lijnen zijn compleet verschillend. Jij gebruikt veel van de baan en hij rijdt erg krappe lijnen.
Dat jij die bocht uiteindelijk ging insturen is wel duidelijk. De bocht komt er aan en niemand is van plan daar rechtdoor te rijden dus daar had hij rekening mee moeten houden. Sneller de bocht door of niet.


Toch fijn dat je de dag mooie hebt afgesloten! Helaas zijn er naast ons nog een hoop vanaf gegaan. Ook in het CBR600 topic zijn er een aantal niet heelhuids vanaf gekomen helaas.
Ook een aantal wel! Eén van hen is eerste geworden in de race in de 600 klasse dus gelukkig was het niet één en al drama die dag.

Hopelijk tot een volgende dag. Die maat van mij komt wel goed. Die krijgt vrijdag een plaatje erin geschroeft zodat het mooi recht kan helen. Ziet er allemaal goed uit. :t

Wat betreft het filmpje.
Ik zal vragen of hij deze op youtube zet zodat je het zelf kan bekijken \ analyseren.
 
Laatst bewerkt:
Qua Cpz tijden kan je iig al prima mee rijden. Ik zeg altijd onder de 2:10 op Assen kan je leuk mee doen.

En ik denk dat we die doelstelling allemaal hebben. RSZ is nu niet zó profi dat we met budgetten van 5 cijfers elk jaar rijden.
Voor mij was de hoofdreden om in competitie te gaan rijden dat ik de meeste lol had als ik achter een ander kon aanjagen en bij een race heb je altijd iemand voor je die nèt iets sneller is. Met als gevolg automatisch beter te rijden.
Dus je kan prima competitie rijden zonder de drang eerste te worden, maar ook vrij rijden natuurlijk.

Ieder het zijne!

Ik word er telkens op gewezen dat mijn beeld niet helemaal juist is van competitie rijden. Ook nu weer.

Ik denk dat ik mij hier eens opnieuw in moet oriënteren en verdiepen.

Mijn beeldvorming is (eigenlijk was, kan ik nu wel zeggen) dat jullie allemaal Rossi's zijn die 1. vreselijk hard rond gaan, maar 2. ook zo racen zoals ik ze in de GP en WSBK zie doen. Gaatjes induiken, in de regen met spinnende banden de bochten uitkomen etc. etc.

Ik moet zeggen inmiddels is het wel duidelijk dat ik een hoop beren op de weg zie die er niet zijn. :o
 
Ik word er telkens op gewezen dat mijn beeld niet helemaal juist is van competitie rijden. Ook nu weer.

Ik denk dat ik mij hier eens opnieuw in moet oriënteren en verdiepen.

Mijn beeldvorming is (eigenlijk was, kan ik nu wel zeggen) dat jullie allemaal Rossi's zijn die 1. vreselijk hard rond gaan, maar 2. ook zo racen zoals ik ze in de GP en WSBK zie doen. Gaatjes induiken, in de regen met spinnende banden de bochten uitkomen etc. etc.

Ik moet zeggen inmiddels is het wel duidelijk dat ik een hoop beren op de weg zie die er niet zijn. :o

Nou ja, het ligt er maar aan welke competitie natuurlijk en welke rijder. Bedoel de snelste klasse van de OW cup de jongens vooraan gaan er vermoed ik wel echt vol voor en bij RSZ ook wel maar er zijn er ook genoeg die gewoon lekker willen rijden/gezelligheid.

Was ik maar een Rossi :P
Maar dan moet ik als eerste de BBQ en het biertje de avond ervoor schrappen :N
En ja er word best hard gereden maar met 3 klassen 600 en 3 klassen 1000 is er ruimte voor iedereen.

Het motto bij RSZ is zo ook “Samen door de bocht” en er zullen altijd twijfelachtige acties zijn maar ook op een gewone dag, zie bovenstaand verhaal. Voordeel van RSZ is dan weer dat ik de rijders in mijn klasse een beetje ken en dat rijd ook fijner.

Was je al eens op een racedag van RSZ geweest? Gewoon eens komen, lekker open allemaal.
 
Ik zal net al op de site te kijken. Dat ga ik eens doen, want ben nog nooit komen kijken bij een wedstrijd dag.

Ik zie ook dat er nog een TOMS cursus is in oktober.

Voel ik daar toch stiekem een vooruitzicht kriebelen. _O-
 
Laatst bewerkt:
Haha kennen wij elkaar Pilz? Ik ben dus die Pim :)

Was idd een flinke salto. Mezelf volledig over de kop geremd om niet op een voorliggen te crashen. Reed jij achter mij?

Maandag gaan ze het sleutelbeen opereren. Ze zetten een plaatje erop. Hopelijk snel weer operationeel. De motor heeft flink schade, maar gelukkig zijn alle mooie (en dure) onderdelen niet beschadigd. Heb voor de zekerheid alvast een extra srad erbij gekocht voor onderdelen, of om te gebruiken als circuitfiets. Ik begon in die sessie net een beetje lekker te rijden.

Zo stond hij er zondag bij: [afbeelding]

En na sessie 3 stond hij er zo bij. [afbeelding]

Hard huilen dus.

We hebben elkaar inderdaad nog nooit gesproken (wel in zelfde topics gereageerd), maar ja, als je zo'n mooie fiets van Willem overneemt ben je al snel een bekende MF-er he ;)


Ik reed inderdaad direct achter je, we reden al een tijdje redelijk gelijk. Dacht in eerste instantie dat die R6 voor je plat zou gaan omdat die bij het aanremmen al erg opzij aan het glijden en stuiteren was. Maar jij deed er nog een schepje bovenop door met motor en al een salto te maken. -O- Die R6 en ik keken bij uitkomen Audi-S om en zagen je gelukkig opstaan.

Het leek mij dat je overwoog hem in te halen en schrok van de zijstappen die hij maakte. Op het rechte stuk zat ik naast hem en toen maakte ie ook weer enorme stappen opzij. Heb hem toen maar even laten gaan...

Maar nogmaals, ik ben blij dat het bij een sleutelbeen is gebleven en succes met het herstellen van de fiets! En ik zal me dan de eerstvolgende dag even netjes aan je voorstellen :P
 
We hebben elkaar inderdaad nog nooit gesproken (wel in zelfde topics gereageerd), maar ja, als je zo'n mooie fiets van Willem overneemt ben je al snel een bekende MF-er he ;)


Ik reed inderdaad direct achter je, we reden al een tijdje redelijk gelijk. Dacht in eerste instantie dat die R6 voor je plat zou gaan omdat die bij het aanremmen al erg opzij aan het glijden en stuiteren was. Maar jij deed er nog een schepje bovenop door met motor en al een salto te maken. -O- Die R6 en ik keken bij uitkomen Audi-S om en zagen je gelukkig opstaan.

Het leek mij dat je overwoog hem in te halen en schrok van de zijstappen die hij maakte. Op het rechte stuk zat ik naast hem en toen maakte ie ook weer enorme stappen opzij. Heb hem toen maar even laten gaan...

Maar nogmaals, ik ben blij dat het bij een sleutelbeen is gebleven en succes met het herstellen van de fiets! En ik zal me dan de eerstvolgende dag even netjes aan je voorstellen :P

Inmiddels gaat het ook al een stuk beter. Gisteren een plaat op het sleutelbeen laten zetten en dat voelt al een stuk fijner. Mijn linker been heeft ook een flinke klap gehad, maar die is gelukkig ook herstellende.

De suzuki heeft een flinke tuimeling gemaakt. Achterbrug is krom, subframe gevouwen en aansluitpunt van subframe naar frame is gebogen. Daarom besloten een andere circuitfiets te kopen. Ook een SRAD750 injectie. Dit wordt de basis van de volgende fiets. Alle mooie spullen die onbeschadigd zijn gaan over van de oude naar de nieuwe. Ohlins schokdemper, GSXR 1000 K6 voorpoten met HK aanpassing, gearindicator, Quickshifter, powercommander, brembo rcs19 rempomp, Brembo m4 remklauwen en het Valtermoto schakel en remsetje. De uitlaat heeft het ook overleefd, alleen de demper is wat beschadigd. Misschien ga ik die nog wel vervangen.

Midden augustus gaan we weer rijden. Dan ben ik hersteld en heb ik weer een complete nieuwe fiets. Tot dan lekker sleutelen en herstellen :). Lijkt me leuk om dan even te ontmoeten!
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Omdat één van mijn remschijven voor meer speling heeft dan de ander (lees dat je hem zo af en toe hoort rammelen als je over een drempel of klinkers rijd) wil ik deze graag vervangen.
Wat is raadzaam? Kan ik alleen de remschijf met speling vervangen of moét ik ze dan meteen beide vervangen?
En wat voor een remschijf raden jullie aan? De fiets gebruik ik alleen op de weg, dus er hoeft geen race remmerij op.

Groetjes
:]

KERa6ao.jpg

Foto geschoten in Sauerland
 
Hallo,
Omdat één van mijn remschijven voor meer speling heeft dan de ander (lees dat je hem zo af en toe hoort rammelen als je over een drempel of klinkers rijd) wil ik deze graag vervangen.
Wat is raadzaam? Kan ik alleen de remschijf met speling vervangen of moét ik ze dan meteen beide vervangen?
En wat voor een remschijf raden jullie aan? De fiets gebruik ik alleen op de weg, dus er hoeft geen race remmerij op.

Groetjes
:]

[afbeelding]
Foto geschoten in Sauerland

Nice rijden is Sauerland vond je ook niet ? *O*

Je remschijf mag in totaal c.a 1,5-2 mm links rechts gedraaid kunnen worden.

Wil je nog jarenlang plezier hebben op je GSXR koop dan 2 nieuwe remschijven :t

Jet hebt OEM of NISSIN of de Suzuki of aftermarket OEM merk zoals BREMBO / MOTO MASTER / EBC /BRAKING WAVE etc etc

Ga voor de gein een google op EBAY negeer die goedkope China meukzooi.Kijk wat ze hebben wat voor een aanbod er is.

Of je benaderd Jos Smits eens ?

Remschijven Nissin, metal gear en frixion - voorremschijven, achterremschijven, wave remschijven
 
Hallo,
Omdat één van mijn remschijven voor meer speling heeft dan de ander (lees dat je hem zo af en toe hoort rammelen als je over een drempel of klinkers rijd) wil ik deze graag vervangen.
Wat is raadzaam? Kan ik alleen de remschijf met speling vervangen of moét ik ze dan meteen beide vervangen?
En wat voor een remschijf raden jullie aan? De fiets gebruik ik alleen op de weg, dus er hoeft geen race remmerij op.

Groetjes
:]

[afbeelding]
Foto geschoten in Sauerland

Ik heb dit ook gehad op mijn K6. Leek wel een rammelbak wanneer ik over een klinkerweg reed. De schijf zit losjes op de bussen?

Ik had enkel de defecte schijf vervangen voor een tweedehands OEM schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan