Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje heb ik;

Jullie rijden beide met slip on dempers.

Hadden jullie de db killers er in en mocht je er zo mee door Duitsland en zelfs de Ring op?

Ik dacht dat ze daar mega streng waren in Duitland (als je alle internetverhalen moet geloven) :? :?

Zo'n K8 maakt weinig geluid met de katalysator er nog onder, maar zo'n R6 met Akra (en ook het inlaatgeluid) is toch best luid?

Die van mij had db killers er in (wel een andere uitlaat), maar eenmaal rond de 5000 rpm maakte de inlaat zeker meer geluid als mijn Suzuki.
 
Laatst bewerkt:
Duitsland valt mee, met killer en goedgekeurde uitlaat zul je niet snel problemen hebben. :) Op Zolder wordt je idd met een combinatie van de inlaat, kettinggeraas en uitlaat eraf gehaald worden. Pajic racing maakt fluisterdempers en kan ook performance luchtfilters leveren die iets dempen. Ze vertellen dat er dan een soort van flap overheen zat die ook wat extra dempte.
 
Laatst bewerkt:
Zonder DB killer hebben we gereden.
En ook bij de Ring geen controle oid alleen 30 euro betalen voor toeganspasje en dan gaan.
 
Vraagje heb ik;

Jullie rijden beide met slip on dempers.

Hadden jullie de db killers er in en mocht je er zo mee door Duitsland en zelfs de Ring op?

Ik dacht dat ze daar mega streng waren in Duitland (als je alle internetverhalen moet geloven) :? :?

Zo'n K8 maakt weinig geluid met de katalysator er nog onder, maar zo'n R6 met Akra (en ook het inlaatgeluid) is toch best luid?

Die van mij had db killers er in (wel een andere uitlaat), maar eenmaal rond de 5000 rpm maakte de inlaat zeker meer geluid als mijn Suzuki.

Ik rij met een bos demper zonder e-keur, wel met killer erin en daarmee stiller dan origineel :P
Wel een grote controle op de grens bij Vianden, maar ons groepje mocht door omdat wij allemaal met killer reden :)
Ben niet staande gehouden,er stond een microfoon opstelling en in het voorbij rijden keek er 1 van achter naar de motor of er een killer in zat ;)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje heb ik;

Jullie rijden beide met slip on dempers.

Hadden jullie de db killers er in en mocht je er zo mee door Duitsland en zelfs de Ring op?

Ik dacht dat ze daar mega streng waren in Duitland (als je alle internetverhalen moet geloven) :? :?

Zo'n K8 maakt weinig geluid met de katalysator er nog onder, maar zo'n R6 met Akra (en ook het inlaatgeluid) is toch best luid?

Die van mij had db killers er in (wel een andere uitlaat), maar eenmaal rond de 5000 rpm maakte de inlaat zeker meer geluid als mijn Suzuki.


Als die moffen je aanhouden zonder db killer en je hebt deze ook niet bij de hand.Heb je pech dan kan je gaan lopen .Natuurlijk rij je weer weg na een paar km lopen :+ Mits men de motor niet van de weg haalt ?

Mijn K4 circuitmotor daar rij ik mee op Assen er zit een nep db killer in O-) *D deze blijft kennelijk binnen de Assen db norm ?

De 1400 zonder db killers ,overweeg ze wel deze erin te zetten om een berg ellende tegen te gaan tijdens een controle.

De SRAD heeft een db killer erin met gaatjes en iedereen kijkt om O-) }) Komt ook omdat zo'n SRAD een machtig mooi zwaar ruw geluid produceert :t
 
....

Hadden jullie de db killers er in en mocht je er zo mee door Duitsland en zelfs de Ring op?

...

Op de ring moet je redelijk je best doen, het dynamische geluidlimiet op de Nordschleife is 130 dBa.
Ter vergelijking: Assen is het 101 dBa :P
 
Laatst bewerkt:
Naar Duitsland? => de killer erin anders lopen als je een slechte treft met een dikke prent :Y
Dikke prent valt mee, of je moet zeggen dat je de killer bij je hebt en kan plaatsen, dan pleeg je ineens een milieudelict :+ En die is wel duur kan ik je zeggen...
 
Laatst bewerkt:
Als je geen killer erin hebt zitten krijg je een bekeuring van een paar tientjes vanwege geluidsoverlast/gedoe, niet zo spannend. Maar, als je dan aan de agent aangeeft van joh, ik heb de killer ook bij me, zal ik die er anders in doen. Dan is het van: "Ooooo! Dus je deed dit bewust? Aha!" Dan pleeg je een milieudelict, en laat die bekeuring in Duitsland een factor 3 zijn, die is voor Duitse begrippen erg duur.

Verslag van gister, ik moest voor een afspraak in Wijk en Aalburg zijn, gelijk een mooie reden voor een uitgebreide route naar huis, maar ook om half 5 een origineel led achterlicht op te halen. *O*

Maar goed, vanuit Wijk en Aalburg langs Slot Loevestein, langs Brakel zo naar Aalst, Nederhemert, Delwijnen, Kerkwijk, De kampen, etc zo naar Empel, zo al die dorpjes langs en doorheen, mooi om te zien en goed te rijden daar. :)
2018-06-06-14.07.42-Medium.jpg

Natuurlijk heeft die gekke gixxer altijd dorst. :P

Vanuit Empel weer door naar boven naar Maren-Kessel om in Lith nog even een bakkie te doen en wat te eten. :9
2018-06-06-14.48.51-Medium.jpg

2018-06-06-15.06.11-Medium.jpg

En zo richting Ravenstein langs Den Bosch:
2018-06-06-14.26.46-Medium.jpg

En dan richting Schaijk en zo door. Ook het bewijs dat een Gixxer prima offroad kan. ;)
2018-06-06-16.12.20-Medium.jpg

2018-06-06-16.12.38-2-Medium.jpg

En het origineel achterlicht dus:
2018-06-06-17.50.05-Medium.jpg

*O*

Uiteindelijk nog bijna een duur achterlicht geworden ook, ze stonden op de N277 te controleren, en het stuk ervoor met invoegen redelijk enthousiast gedaan... :$ Gelukkig zat ik net achter een trage hendrik in een Mercedes. :P

Achterlicht komt erop vanwege de vele Duitsland/Luxemburg reizen, ik heb nu knippers in het achterlicht zitten en los van het feit dat het slecht zichtbaar is, moeten knipperlichten 15cm uit het midden zitten. Dat heb ik dus niet, én ik heb geen kentekenverlichting... Dus een houder van R&G liggen, fellere led knipperlichten heb ik ook al liggen, origineel led achterlicht dus weer gescoord (vind ik ook netter) en dan binnenkort de boel monteren. Week 28 voor de grote rit gaat ie weer voor een beurtje, tik nu bijna de 53dkm aan en hij zal dan op de 54dkm staan, met een nieuwe achterband. :) Helder double buble ruitje is ook al besteld, benieuwd of dat echt verschil gaat maken op lange snelwegritten, heb nu stiekem toch best wel wat gebulder op de helm van de wind. :)
 
Laatst bewerkt:
Als je geen killer erin hebt zitten krijg je een bekeuring van een paar tientjes vanwege geluidsoverlast/gedoe, niet zo spannend. Maar, als je dan aan de agent aangeeft van joh, ik heb de killer ook bij me, zal ik die er anders in doen. Dan is het van: "Ooooo! Dus je deed dit bewust? Aha!" Dan pleeg je een milieudelict, en laat die bekeuring in Duitsland een factor 3 zijn, die is voor Duitse begrippen erg duur.

Verslag van gister, ik moest voor een afspraak in Wijk en Aalburg zijn, gelijk een mooie reden voor een uitgebreide route naar huis, maar ook om half 5 een origineel led achterlicht op te halen. *O*

Maar goed, vanuit Wijk en Aalburg langs Slot Loevestein, langs Brakel zo naar Aalst, Nederhemert, Delwijnen, Kerkwijk, De kampen, etc zo naar Empel, zo al die dorpjes langs en doorheen, mooi om te zien en goed te rijden daar. :)
[afbeelding]
Natuurlijk heeft die gekke gixxer altijd dorst. :P

Vanuit Empel weer door naar boven naar Maren-Kessel om in Lith nog even een bakkie te doen en wat te eten. :9
[afbeelding]
[afbeelding]
En zo richting Ravenstein langs Den Bosch:
[afbeelding]
En dan richting Schaijk en zo door. Ook het bewijs dat een Gixxer prima offroad kan. ;)
[afbeelding]
[afbeelding]
En het origineel achterlicht dus:
[afbeelding]
*O*

Uiteindelijk nog bijna een duur achterlicht geworden ook, ze stonden op de N277 te controleren, en het stuk ervoor met invoegen redelijk enthousiast gedaan... :$ Gelukkig zat ik net achter een trage hendrik in een Mercedes. :P

Achterlicht komt erop vanwege de vele Duitsland/Luxemburg reizen, ik heb nu knippers in het achterlicht zitten en los van het feit dat het slecht zichtbaar is, moeten knipperlichten 15cm uit het midden zitten. Dat heb ik dus niet, én ik heb geen kentekenverlichting... Dus een houder van R&G liggen, fellere led knipperlichten heb ik ook al liggen, origineel led achterlicht dus weer gescoord (vind ik ook netter) en dan binnenkort de boel monteren. Week 28 voor de grote rit gaat ie weer voor een beurtje, tik nu bijna de 53dkm aan en hij zal dan op de 54dkm staan, met een nieuwe achterband. :) Helder double buble ruitje is ook al besteld, benieuwd of dat echt verschil gaat maken op lange snelwegritten, heb nu stiekem toch best wel wat gebulder op de helm van de wind. :)
Benieuwd wat je van die double buble vindt. Bij mijn beviel hij op het circuit goed, maar op de snelweg was het een ramp. Rijwind precies op mn helm, zelfs met oordoppen niet te harden. Hoop dat jij meer geluk hebt, het kan ook zomaar goed uitpakken. Beetje afhankelijk van hoe lang je zelf bent natuurlijk :]
 
Ik ben 1.97m :P Merk zelf dat als ik iets rechterop gaat zitten of juist in elkaar duik dat het een stuk beter wordt. Dus ik heb stille hoop dat het werkt. :P Is altijd maar een beetje de vraag idd. :)
 
Als je geen killer erin hebt zitten krijg je een bekeuring van een paar tientjes vanwege geluidsoverlast/gedoe, niet zo spannend. Maar, als je dan aan de agent aangeeft van joh, ik heb de killer ook bij me, zal ik die er anders in doen. Dan is het van: "Ooooo! Dus je deed dit bewust? Aha!" Dan pleeg je een milieudelict, en laat die bekeuring in Duitsland een factor 3 zijn, die is voor Duitse begrippen erg duur.

Nou, dat durf ik sterk te betwijfelen.
Zonder db killer rijden met opzet of per ongeluk maakt niet uit. Dat zou het zelfde zijn alsof ze verschil maken tussen per ongeluk te hard rijden of met opzet te hard.
Wat wel zo is, heb jij je katalysator eruit dan voldoet je motor niet meer aan de emissie eisen en dat is wel een milieudelict.

Maar goed ik ram hem er gewoon in en geen gezeik.
 
Betwijfelen mag je met de desbetreffende bromsnor doen in Duitsland, volgens ons stond zijn pet verkeerd. :P

Hier trouwens ook altijd de killer erin, zonder is ook gewoon te. Nu hoor ik de airbox nog boven de uitlaat haha. Ook de reden ik achter weer knipperlichten ga plaatsen, gedonder met controles voorkomen...
 
Betwijfelen mag je met de desbetreffende bromsnor doen in Duitsland, volgens ons stond zijn pet verkeerd. :P

Hier trouwens ook altijd de killer erin, zonder is ook gewoon te. Nu hoor ik de airbox nog boven de uitlaat haha. Ook de reden ik achter weer knipperlichten ga plaatsen, gedonder met controles voorkomen...

Scheelt dat mijn Duits vloeiend is maar zou het iig aanvechten.
De RSV die ik had was zonder db killers echt tè erg. Stond eens een meter of 4-5 van een vrouw af en probeerde al zachtjes te starten (ja beeld je dat eens in) en die vrouw kwam een meter van de grond _O-
Sindsdien maar netjes db killer erin.
 
Haha ja beste blokken zijn dat, klapperen lekker. :P Maatje voelde zich ook altijd zo opgelaten als je door die rustige dorpjes rijdt. :P

En idd, ik heb geen talenknobbel en we spreken beiden geen vloeiend Duits. Prima om jezelf duidelijk en verstaanbaar te maken en basis dingen te kunnen doen, maar goed ja dat komt toch anders over als dat je netjes en soepel praat. :)
 
Haha ja beste blokken zijn dat, klapperen lekker. :P Maatje voelde zich ook altijd zo opgelaten als je door die rustige dorpjes rijdt. :P

En idd, ik heb geen talenknobbel en we spreken beiden geen vloeiend Duits. Prima om jezelf duidelijk en verstaanbaar te maken en basis dingen te kunnen doen, maar goed ja dat komt toch anders over als dat je netjes en soepel praat. :)

Dat idd.
Heb eigenlijk alleen naar IoM zonder gereden, verder alles met en dan was hij nog luid zat :P

Maar hoe dan ook, beter lekker rijden en geen gekloot.
Misschien eens zien dat we met het topic een weekendje Eifel ofzo doen...
Ach ik wil nog zoveel maar eerst mijn huis klaar, kunnen we mooi een bbq doen en eens wat brainstormen.
 
Nou, dat durf ik sterk te betwijfelen.
Zonder db killer rijden met opzet of per ongeluk maakt niet uit. Dat zou het zelfde zijn alsof ze verschil maken tussen per ongeluk te hard rijden of met opzet te hard.
Wat wel zo is, heb jij je katalysator eruit dan voldoet je motor niet meer aan de emissie eisen en dat is wel een milieudelict.

Maar goed ik ram hem er gewoon in en geen gezeik.
Heb je het nog steeds over de DB killer? :+

Over de Eifel/Duitsland hoor ik veel over de uitlaten, veel 60 km/h en doorgetrokken strepen, wegen die afgesloten zijn in het weekend tot zelfs uitgedaagd kunnen worden door Die Polizei op een Yamaha R1.. Deze "verhalen" hebben mij er eigenlijk altijd van weerhouden om daar te gaan rijden.
 
Heb je het nog steeds over de DB killer? :+

Over de Eifel/Duitsland hoor ik veel over de uitlaten, veel 60 km/h en doorgetrokken strepen, wegen die afgesloten zijn in het weekend tot zelfs uitgedaagd kunnen worden door Die Polizei op een Yamaha R1.. Deze "verhalen" hebben mij er eigenlijk altijd van weerhouden om daar te gaan rijden.

Soms wel, soms niet })

Wss veel in de kroeg gehoord. Ik heb er nog nooit problemen gehad. Sowieso niet, rij er ook veel met de truck. Je moet alleen niet teveel en te gek in drukke gebieden rijden, net als in NL.
 
Heb je het nog steeds over de DB killer? :+

Over de Eifel/Duitsland hoor ik veel over de uitlaten, veel 60 km/h en doorgetrokken strepen, wegen die afgesloten zijn in het weekend tot zelfs uitgedaagd kunnen worden door Die Polizei op een Yamaha R1.. Deze "verhalen" hebben mij er eigenlijk altijd van weerhouden om daar te gaan rijden.
Dat is de Ruhrsee, was tot een jaar of 6-7-8 geleden nog prima rijden, maar veel mensen gebruikten het daar als een circuit met veel ongevallen en gevaarlijke situaties tot gevolg. Mensen die daar woonden werden er ook helemaal knettergek van, dus met gevolg dat een paar jaar geleden overal en nergens allerlei beperkingen zijn alsin wegen afgesloten voor motoren in het weekend, snelheidsbeperkingen, heel veel controles en rondrijdende politie etc. De Eifel gaat er nu hard achteraan, maar ik merk in het Sauerland ook nog verschil.

Ruhrsee zijn we vorig jaar nog doorheen gekomen op de terugweg waar we eigenlijk allemaal wel de balen erin hadden, plus een maatje die keerde werd zowat overreden door een zure local, toen was het toch wel klaar.

Eifel komen we nog wel eens maar geen volledige weekenden meer zoals vroeger. Sauerland gaan we binnenkort nog eens proberen, Vulkaaneifel veel te veel slecht asfalt en geen rijden op een SS.

Vandaar dus dat we graag naar Luxemburg gaan, Zwarte Woud en op de terugweg een stuk door de Eifel. :)
 
Als die moffen je aanhouden zonder db killer en je hebt deze ook niet bij de hand.Heb je pech dan kan je gaan lopen .Natuurlijk rij je weer weg na een paar km lopen :+ Mits men de motor niet van de weg haalt ?

Mijn K4 circuitmotor daar rij ik mee op Assen er zit een nep db killer in O-) *D deze blijft kennelijk binnen de Assen db norm ?

De 1400 zonder db killers ,overweeg ze wel deze erin te zetten om een berg ellende tegen te gaan tijdens een controle.

De SRAD heeft een db killer erin met gaatjes en iedereen kijkt om O-) }) Komt ook omdat zo'n SRAD een machtig mooi zwaar ruw geluid produceert :t

Die verhalen lees ik wel vaker hier op MF. Vandaar dat ik dacht dat het een no go was. Schijnt dus wel mee te vallen als ik het zo lees.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan