Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja is idd voor de ontsteking timing. En blijkbaar als dat eenmaal warm werd weigerde de sensor dienst. maar zoals je kunt zien hebben de pickups (juiste term?) over de sensor geschraapt en er een hele hap uit gesleten.. verbaasde me dat ie koud wel altijd startte met deze sensor.. en er is eerder aan gerommeld; rondom de stekkerverbinding van deze sensor waar hij het blok in gaat zit allemaal vloeibare pakking gesmeerd..


Als die kabel met een rubbertje omvat is dan zit er idd wat kit omheen.

Ik zal goed op de mijne gaan letten of die ook al niet ingesleten is?
 
Begin augustus ga ik met een vriend een dag of 10 weg met de motor. We zijn nu bezig met de plaatsen/landen waar we naartoe willen gaan. Momenteel hebben we Luxemburg, de vogezen en de moezel in gedachten. Iemand hier nog tips of opmerkingen welke steden of plekken we niet moeten vergeten?

Groetjes :]
 
In Luxemburg is de weg van Wiltz naar Kautenbach niet te missen, Esch-sur-Sure, Vianden zijn mooi, het Müllertal... eigenlijk kun je in Luxemburg alleen maar mooie wegen rijden. Langs de Moezel: de weg omhoog bij Piesport, met prachtig uitzicht over het dal van de rivier. In de Vogezen: Ballon d’Alsace (en alle andere Ballons...)
Tien dagen, heerlijk hoor. Hopen op goed weer!
 
Begin augustus ga ik met een vriend een dag of 10 weg met de motor. We zijn nu bezig met de plaatsen/landen waar we naartoe willen gaan. Momenteel hebben we Luxemburg, de vogezen en de moezel in gedachten. Iemand hier nog tips of opmerkingen welke steden of plekken we niet moeten vergeten?

Groetjes :]
Mooie trip heb je in het verschiet, Willem heeft al goede tips gegeven die ik kan onderschrijven :)
In Luxemburg is de weg van Wiltz naar Kautenbach niet te missen, Esch-sur-Sure, Vianden zijn mooi, het Müllertal... eigenlijk kun je in Luxemburg alleen maar mooie wegen rijden. Langs de Moezel: de weg omhoog bij Piesport, met prachtig uitzicht over het dal van de rivier. In de Vogezen: Ballon d’Alsace (en alle andere Ballons...)
Tien dagen, heerlijk hoor. Hopen op goed weer!
In de Vogezen kun je trouwens gewoon de route des Cretes rijden, ben je gelijk klaar!
Route des Crêtes: langs de hoogste toppen van de Vogezen
Ons clubje wil binnenkort voor 3 of 4 dagen naar de Vogezen, bedankt voor de tips betreft in dat gebied!

Bij een weekendje Luxemburg hebben we altijd een "vaste uitvalsbasis" (op dag 1 naar een hotel, dag 2 rondje in Luxemburg en terug naar hetzelfde hotel en dag 3 via de Ardennen naar huis). Voor de Vogezen zitten we erover te denken om een soort rondreis te doen (twee of drie hotels) zodat we een groter gebied af kunnen dekken. Wat is jouw ervaring (van anderen mag natuurlijk ook :)) om het beste te doen?
 
In Luxemburg is de weg van Wiltz naar Kautenbach niet te missen, Esch-sur-Sure, Vianden zijn mooi, het Müllertal... eigenlijk kun je in Luxemburg alleen maar mooie wegen rijden. Langs de Moezel: de weg omhoog bij Piesport, met prachtig uitzicht over het dal van de rivier. In de Vogezen: Ballon d’Alsace (en alle andere Ballons...)
Tien dagen, heerlijk hoor. Hopen op goed weer!
Ik ha het niet beter kunnen verwoorden *O*
 
Mooie trip heb je in het verschiet, Willem heeft al goede tips gegeven die ik kan onderschrijven :)Ons clubje wil binnenkort voor 3 of 4 dagen naar de Vogezen, bedankt voor de tips betreft in dat gebied!

Bij een weekendje Luxemburg hebben we altijd een "vaste uitvalsbasis" (op dag 1 naar een hotel, dag 2 rondje in Luxemburg en terug naar hetzelfde hotel en dag 3 via de Ardennen naar huis). Voor de Vogezen zitten we erover te denken om een soort rondreis te doen (twee of drie hotels) zodat we een groter gebied af kunnen dekken. Wat is jouw ervaring (van anderen mag natuurlijk ook :)) om het beste te doen?

Dat is natuurlijk de bekende afweging:
Meerdere nachten in zelfde hotel/huisje betekent in tussenliggende tijd rijden zonder bagage achterop. Hangt er helemaal vanaf wat je zelf het fijnste vindt! Ik vind van A naar B leuker, dan heb je meer een einddoel elke dag. Ik heb zelf voor juli een tripje staan met een paar man met twee nachten twee verschillende huisjes in de Eifel (hotels Luxemburg te duur), eentje wat noordelijker en eentje wat zuidelijker in de Eifel. Plan is om in Luxemburg te gaan rijden :+
 
Dat is natuurlijk de bekende afweging:
Meerdere nachten in zelfde hotel/huisje betekent in tussenliggende tijd rijden zonder bagage achterop. Hangt er helemaal vanaf wat je zelf het fijnste vindt! Ik vind van A naar B leuker, dan heb je meer een einddoel elke dag. Ik heb zelf voor juli een tripje staan met een paar man met twee nachten twee verschillende huisjes in de Eifel (hotels Luxemburg te duur), eentje wat noordelijker en eentje wat zuidelijker in de Eifel. Plan is om in Luxemburg te gaan rijden :+
Met bagage rijden vinden we niet erg (ik heb in 2016 een kofferrek in elkaar geknutseld en je merkt amper dat de koffers er op zitten). Denk dat we de trip vooralsnog in gaan richten met elke dag van A naar B. Thanks!
 
Double bubble ruitje is binnen, op het eerste oog al een heel verschil!
2018-06-21-15.56.55-Medium.jpg

2018-06-21-16.35.11-Medium.jpg

Kijk nu net onder het ruitje ipv erop. Niet per definitie mooier, maar als het een hoop herrie in de helm scheelt op de snelweg teken ik ervoor.

R&G spul uit Engeland is er nog niet helaas...
 
Jup, ik ga geen 70-80 euro betalen voor een Puig 'om maar te proberen', bevalt het en gaat deze stuk of wordt ie lelijk kan het altijd nog. :)


Zag het meteen .... herken China goods in het donker en ook al op 250km afstand _O- :P :P

Als je nu een Puig of liever nog een MRA koopt dan heb je nog veel meer hoogte met hogere bubbel.

Oh ja en een betere kwaliteit ........ :+
 
Dat jij daar zo een neus voor hebt of valt het gewoon zo erg op? :P

Mra had ik ook al naar zitten kijken idd, weet zo niet welke van die 2 modellen ik zou verkiezen en waarom.
 
Dat jij daar zo een neus voor hebt of valt het gewoon zo erg op? :P

Valt zo op omdat ik dezelfde china meuk heb op de circuitmotor _O-

Maare, ik heb er ook wel oog voor , ken de meeste merken en weet ook hoe ze eruit zien :P

Mra had ik ook al naar zitten kijken idd, weet zo niet welke van die 2 modellen ik zou verkiezen en waarom.


En heb de MRA op mijn straatkuip zitten en die is keer beter :t
 
Laatst bewerkt:
Jup, ik ga geen 70-80 euro betalen voor een Puig 'om maar te proberen', bevalt het en gaat deze stuk of wordt ie lelijk kan het altijd nog. :)

Om jouw gedachte wat kracht bij te zetten.

Ik ben vorig jaar verhuist en had toen ook een andere motor gekocht. Een R6. Supermooi ding, reed verder enorm kut, maar dat ter zijde.

Ook een nieuwe helm, een HJC RPHA 11. Wat een kut helm, maar dat ook ter zijde.

Anyway... heeeeeeel veeel last van windruis en ik rij met schuimpjes die tot 39db dempen. Echt alles geprobeerd van het afplakken van alle ventilatie tot uiteindelijk maar een andere helm kopen.

Tussentijds ook een ander ruitje voor mijn R6 gekocht in de hoop dat de wind dat anders tegen de helm zou waaien. Fabri ruitje. 80 euro :(

Omdat precies op dat moment mijn achtertuin werd betegeld (de vorige bewoners hadden er een soort Amazone gebied laten groeien) kon de motor dus niet achter staan en moest deze 2 dagen in de voortuin staan.

Ik ben s'ochtens geen held en dan druk ik mij voorzichtig uit.
Afijn, die motor stond dus letterlijk voor de voordeur mooi te zijn met het nieuwe ruitje die ik er de dag er voor op had gezet.

Ik smorgens de deur uit, maar de motor stond met de linkerkant helemaal tegen de kliko's aan en ik kon dus niet normaal opstappen. Dan maar vanaf de "verkeerde" kant.

Ik buig er overheen, klap met mijn hand de standaard in, zet de motor rechtop en bedenk mij dat ik iets vergeten ben. Oh ja..... zet die motor weer terug en vergat dat ik de standaard had ingeklapt...... :X :X :X :X :X

Die flikkert om tegen de kliko's aan met mij er half achteraan want je probeert met alles wat je hebt te voorkomen wat je ziet gebeuren, maar helaas.

Bijna niets beschadigd behalve dat ruitje. Helemaal in 2. :( :( :( :(
Heb er geen dag mee gereden (*@&#(*&@(*&^$@#*(

Uiteindelijk dus maar weer het OEM ruitje terug gezet, want weer 80 euro betalen vond ik klote B| B|

Slim dus om het eerst te testen :t
Aan de andere kant had ik gewoon mega pech |(


Ik heb op mijn Suzuki een origineel Suzuki (donker) double bubble ruitje. Die voelt wel solide.

Ik heb thuis een MRA ruitje liggen voor een CBR en die voel ook wel solide (gewoon stevig).
Ik heb ook een Chinese gehad op een vorige CBR en die voelde wat slap. Dun materiaal, maar werkte prima eenmaal op de kuip.

Het ruitje van Fabri op de R6 voelde eigenlijk net zo slap\ dun als mijn Chinese.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een heel verhaal om te vertellen dat je Fabri ruitje sneuvelde toen er veel gewicht tegenaan kwam.

Met druk op de verkeerde manier/plek sneuvelt alles.
De China zooi is vaak minder door gebruikt materiaal, pasvorm en afwerking. Je krijgt waarvoor je betaald.
 
Haha hoeveel pech kun je hebben. :P

Qua gewicht en stevigheid viel het mij reuze mee, pasvorm was ook zeer goed en qua afwerking nog niks kunnen vinden. Maar dat ie sneller stuk zal zijn door een steentje of iets geloof ik wel.
 
Thanks voor jullie tips, die neem ik mee in het maken van de routes!
We doen ook een rondje op de Nurburgring, altijd al willen doen!
Als ik de tour heb gemaakt volgen de plaatjes :)

Groetjes :]
 
Ach voor die 15-20 euro prima toch. Ik had een puig van meen 100 euro en die is in 20 stukken geklapt toen ik ermee tegen de deurklink reed.
 
Wat is dan precies beter als ik vragen mag? :)


Het MRA is 5 cm langer lees hoger dus 30 - 35 cm en de bubbel is ook 5 cm breder. dus 40-45 cm.

Meet maar eens na dus je zit 5cm beter uit de wind en de MRA leid de wind beter omhoog :t
 
Laatst bewerkt:
Ach voor die 15-20 euro prima toch. Ik had een puig van meen 100 euro en die is in 20 stukken geklapt toen ik ermee tegen de deurklink reed.
Mja, dat kan je beter niet doen natuurlijk _O-.

Van mijn goedkope Chinese ruitje (door de vorige eigenaar gemonteerd) is vorig jaar een bevestigingspunt afgebroken. Vond de Puig ruit wel een mooie vervanger dus die maar besteld (ook als is die factor 3 in de prijs).
 
Puig Fabri en MRA dat zijn allemaal top ruitjes .

Natuurlijk breken die uiteindelijk ook het is meer dat deze merken functioneler zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan