Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mja, dat kan je beter niet doen natuurlijk _O-.

Van mijn goedkope Chinese ruitje (door de vorige eigenaar gemonteerd) is vorig jaar een bevestigingspunt afgebroken. Vond de Puig ruit wel een mooie vervanger dus die maar besteld (ook als is die factor 3 in de prijs).


Het was meer rollen met de motor in de hand.
Moraal van het verhaal, het is allemaal plastic meuk alleen met een andere vorm.
 
Ach voor die 15-20 euro prima toch. Ik had een puig van meen 100 euro en die is in 20 stukken geklapt toen ik ermee tegen de deurklink reed.
Volgens mij is dat net zo handig als je motor op zijn kantje te leggen. :+
Het MRA is 5 cm langer lees hoger dus 30 - 35 cm en de bubbel is ook 5 cm breder. dus 40-45 cm.

Meet maar eens na dus je zit 5cm beter uit de wind en de MRA leid de wind beter omhoog :t
Dat is wel iets wat behoorlijk kan schelen ja. :)
 
Thanks voor jullie tips, die neem ik mee in het maken van de routes!
We doen ook een rondje op de Nurburgring, altijd al willen doen!
Als ik de tour heb gemaakt volgen de plaatjes :)

Groetjes :]

Pas je goed op, op de Nürburgring? O-) Er zijn geregeld auto's die schuivertjes de vangrails in maken en dan terug de baan op schuiven...zomaar voor je neus...onderwijl uiteraard olie lekkende...en je bent niet verzekerd daar...
Het lijkt mij ook geweldig om die legendarische baan eens rond te kunnen rijden, maar ik durf het niet. Genoeg gekken gezien daar op de baan toen ik langs de kant stond. -O-
 
Pas je goed op, op de Nürburgring? O-) Er zijn geregeld auto's die schuivertjes de vangrails in maken en dan terug de baan op schuiven...zomaar voor je neus...onderwijl uiteraard olie lekkende...en je bent niet verzekerd daar...
Het lijkt mij ook geweldig om die legendarische baan eens rond te kunnen rijden, maar ik durf het niet. Genoeg gekken gezien daar op de baan toen ik langs de kant stond. -O-

Waar staat dat?
Niets van gelezen in mijn polis voorwaarden?
 
Bij de ene wel bij de andere niet.
Ken een verhaal van een maatschappij die het afdeed als een circuit, maar officieel is het een afgesloten tolweg.
Uiteindelijk heeft hij gewonnen en is z'n motor + schade aan vangrail en bergingskosten door verzekeringsmaatschappij betaald.

Samengevat (voor er weer allerlei blabla volgt):
Staat nordschleife niet benoemd in je polis als uitsluiting of als circuit, dan ben je gewoon verzekerd.
Gaan ze je direct uitkeren etc? Nee. Kun je het winnen? Ja.
Is een GSXR de beste motor? Daar ben ik nog niet uit.
 
Weet het ook niet van alle verzekeringen maar meestal is er wel een artikeltje dat inderdaad Duitse tolwegen uitsluit. En het is de enige tolweg in Duitsland dacht ik :+ Zo niet dan scheelt dat wel een boel maar ik kan het me niet voorstellen dat verzekeraars dat risico nemen.
 
Weet het ook niet van alle verzekeringen maar meestal is er wel een artikeltje dat inderdaad Duitse tolwegen uitsluit. En het is de enige tolweg in Duitsland dacht ik :+ Zo niet dan scheelt dat wel een boel maar ik kan het me niet voorstellen dat verzekeraars dat risico nemen.

Het is gewoon geen circuit maar openbare weg. Maar je zei het zo resoluut dat ik daar even op in wilde haken.

En het duurt niet lang meer tot er heel wat tolwegen bij komen in DE.
 
Weet iemand hoeveel achterwiel pk's een gsxr750k6 ongeveer moet hebben?
De mijne komt op iets van 117 op de bank van Mile en dat lijkt me wat weinig?

full
 
Mja, ik weet de voorgeschiedenis niet. D'r zat een Shark uitlaat op en ik kreeg er een duitstalige 'service-karte' bij dat ie EG gekeurd was. Dus duitse import zou kunnen...
Hoewel, volgens het rdw is datum eerste toelating/afgifte 2006. Lijkt me niet dat een nieuwe geimporteerd wordt...
Over een paar weken ga ik naar Jeroen van der Meer om het ding na te laten kijken. Misschien dat hij wat kan zien...
 
Mja, ik weet de voorgeschiedenis niet. D'r zat een Shark uitlaat op en ik kreeg er een duitstalige 'service-karte' bij dat ie EG gekeurd was. Dus duitse import zou kunnen...
Hoewel, volgens het rdw is datum eerste toelating/afgifte 2006. Lijkt me niet dat een nieuwe geimporteerd wordt...
Over een paar weken ga ik naar Jeroen van der Meer om het ding na te laten kijken. Misschien dat hij wat kan zien...


Eerste toelating ,staan namelijk 2 datums kijk nog eens goed beide dd moeten overeenkomen voor een Nederlandse motor.
 
Mooi dan kunnen we die Duitse ecu schrappen .........

Dan heeft Mile wel een zeer behouden testbank ?

Is je gixxer toevallig niet geknepen?

Heb er zelf ook vaak zat op gestaan, die bank is niet zo gek qua meting. Zal echt in de motor zitten.
Maar kan ook gewoon net een model zijn waar alles met de grootste toleranties bij elkaar in 1 motor komt en dus minder pk's heeft.
 
Heb er zelf ook vaak zat op gestaan, die bank is niet zo gek qua meting. Zal echt in de motor zitten.
Maar kan ook gewoon net een model zijn waar alles met de grootste toleranties bij elkaar in 1 motor komt en dus minder pk's heeft.

Hoeveel pk's had jouw K4 destijds op het achterwiel Roy?

Van Mille ook nog nooit gehoord hij een slome testbank zou hebben.😜

Mijn k4 kwam ook laag uit in pk's en dat met powercommander btw wat normaal is bij Nippon Nikes. Ze hebben een zeer behouden testbank.

Weer bij een andere testbank zou mijn Srad 143pk op het achterwiel hebben :X :P

Moet je veel waarde hechten aan testbanken. :N
 
Hoeveel pk's had jouw K4 destijds op het achterwiel Roy?

Van Mille ook nog nooit gehoord hij een slome testbank zou hebben.😜

Mijn k4 kwam ook laag uit in pk's en dat met powercommander btw wat normaal is bij Nippon Nikes. Ze hebben een zeer behouden testbank.

Weer bij een andere testbank zou mijn Srad 143pk op het achterwiel hebben :X :P

Moet je veel waarde hechten aan testbanken. :N

Naar mijn ervaring geeft de bank van Mile een behoorlijk realistisch beeld. Timo heeft er ook nog de grafieken van 2 andere 750k6'en bijgepakt en die hadden beide behoorlijk wat meer pk's...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan