Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede tip. Zal eens bekijken of omgekeerd schakelen mogelijk is met de standaard schakelset
Bij de k8 is dat mogelijk en volgens mij bij de nieuwere ook. Ik rij met omgekeerd schakelen.

Sterker nog, deze motor heeft de meest chique OEM schakelset van alle motoren die ik heb gehad (wellicht samen met mijn K6 maar toen schakelde ik nog normaal). De schakelset is ook verstelbaar standaard. Dat hebben Honda, Yamahas en Kawa's niet!

Je kan het heveltje 180 graden draaien waardoor je omgekeerd schakelt. De onderste bevestiging van de schakelstang heeft 2 gaten waardoor je deze naar achteren kan verplaatsen zodat deze nergens tegen aan komt.

https://www.gixxer.com/forums/80-06-07-gsx-r600-750/89777-how-gp-shift-pictures.html#/topics/89777

Kan alleen maar lof uiten over de standaard opties op deze GSXR modellen!
Dat zij zelfs dit er standaard op zetten! :}
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn brommert weggebracht voor de 54dkm beurt en een vers achterbandje. Gelijk even de R&G Tail Tidy kit opgehaald:
[afbeelding]
Nu alles compleet. Hopelijk morgen eind van de middag motor halen en dan gelijk het spul erop schroeven, scheelt gedoe en gezeur in Duitsland dit weekend. :)
Wat is dat?
Een kentekenplaathouder?
 
Wel dat heveltje netjes exact monteren op de as zoals de orginele shift zit onder die hoek.Anders krijg je hem moeilijker in de versnelling.
 
Yess, met kentekenplaatverlichting en mogelijkheid om knippers te monteren. Die zitten nu in mijn achterlicht en daar krijg je gezeur mee in Duitsland.

Oh dat is nieuw voor mij.. ik dacht alleen een DB-killer te moeten zoeken, maar mogen de knipperlichten in je achterlicht ook al niet? ;(
 
Vandaag mijn brommert weggebracht voor de 54dkm beurt en een vers achterbandje. Gelijk even de R&G Tail Tidy kit opgehaald:
[afbeelding]
Nu alles compleet. Hopelijk morgen eind van de middag motor halen en dan gelijk het spul erop schroeven, scheelt gedoe en gezeur in Duitsland dit weekend. :)

Mooie spullen :t
 
Oh dat is nieuw voor mij.. ik dacht alleen een DB-killer te moeten zoeken, maar mogen de knipperlichten in je achterlicht ook al niet? ;(
En een reflector kunnen ze om gaan zeuren, etc... Als je in een fuik komt of in groepsverband een gratis apk krijgt is het bingo.

O en om je zadel aan te laten passen, heb het zelf laten doen bij Hawk GT hier op het forum, erg tevreden mee!
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met kleppen stellen bij de 24k beurt?

Bij mijn K6 destijds heb ik betaald om het te laten checken en vervolgens hoefde er niets gesteld te worden.

Ik kan het tegenwoordig zelf, maar het is een beste weekend klusje. Ik zit er aan te denken om 10k verder te rijden en het dan te checken omdat er dan meer kans is dat er dan wel bijgesteld moet worden. De volgende check is namelijk pas tegen de 50k.


Bij mijn vorige straatmotor waarbij ik het ging stellen heb ik dat ook zo gedaan, maar dat was geen GSXR. Dat kan per type motor toch wel verschillen.

Wat is wijsheid met een K8?
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met kleppen stellen bij de 24k beurt?

Bij mijn K6 destijds heb ik betaald om het te laten checken en vervolgens hoefde er niets gesteld te worden.

Ik kan het tegenwoordig zelf, maar het is een beste weekend klusje. Ik zit er aan te denken om 10k verder te rijden en het dan te checken omdat er dan meer kans is dat er dan wel bijgesteld moet worden. De volgende check is namelijk pas tegen de 50k.


Bij mijn vorige straatmotor waarbij ik het ging stellen heb ik dat ook zo gedaan, maar dat was geen GSXR. Dat kan per type motor toch wel verschillen.

Wat is wijsheid met een K8?

De ene motor is de andere niet, zelfs 2 die direct na elkaar van de band kwamen.

Als het nu bij 24.000 moet zal de volgende wel op 48.000 liggen dus wat schiet je ermee op om 10.000 door te rijden?
Of verwacht je dat je dit in de rest van het seizoen rijd en dus in de winter wil gaan doen?
 
Ik verwacht dat er niets of bijna niets gesteld moet worden bij 24k en dat vind ik zonde van alle moeite waardoor ik het liever iets rek waardoor het wel de moeite waard is, omdat er dan wel kleppen dicht bij de minimale marge zitten.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar andere hun ervaringen met de 24k beurt en dan eigenlijk vanaf 2006.

Mijn ervaring is 0 kleppen. Ik lees hier 1 ervaring en dat is 3 kleppen.

Met nog een paar zou ik een conclusie kunnen trekken mbt de GSXR. :)


Die onderhoudsintervallen in het wphb neem ik niet altijd heel nauw. Om de 6k nieuwe olie is ook zo iets. Daar zit toch echt meer achter dan dat het echt nodig is.
Ik rijd er meestal 10k mee. Ik rijd alleen snelweg bijna en trek dat ding nooit open. Zit je alleen maar te racen dan houd je jou er bijvoorbeeld ook niet aan, want dan doe je het weer vaker.

Omdat niet elke motor hetzelfde is zoals je aangeeft (zelfs binnen hetzelfde model niet) wil ik hier toch even peilen voor ik dit zomaar uitstel. Klepspeling is toch een "dingetje" zeg maar.

Het zegt niet alles, maar geeft zeker een indicatie in grote lijnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat er niets of bijna niets gesteld moet worden bij 24k en dat vind ik zonde van alle moeite waardoor ik het liever iets rek waardoor het wel de moeite waard is, omdat er dan wel kleppen dicht bij de minimale marge zitten.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar andere hun ervaringen met de 24k beurt en dan eigenlijk vanaf 2006.

Mijn ervaring is 0 kleppen. Ik lees hier 1 ervaring en dat is 3 kleppen.

Met nog een paar zou ik een conclusie kunnen trekken mbt de GSXR. :)


Die onderhoudsintervallen in het wphb neem ik niet altijd heel nauw. Om de 6k nieuwe olie is ook zo iets. Daar zit toch echt meer achter dan dat het echt nodig is.
Ik rijd er meestal 10k mee. Ik rijd alleen snelweg bijna en trek dat ding nooit open. Zit je alleen maar te racen dan houd je jou er bijvoorbeeld ook niet aan, want dan doe je het weer vaker.

Omdat niet elke motor hetzelfde is zoals je aangeeft (zelfs binnen hetzelfde model niet) wil ik hier toch even peilen voor ik dit zomaar uitstel. Klepspeling is toch een "dingetje" zeg maar.

Het zegt niet alles, maar geeft zeker een indicatie in grote lijnen.

Maar dan zal je die 48-50.000 dus ook niet aanhouden.

Ik vraag me nog steeds af hoeveel je ermee opschiet, normaal 3x checken in 72.000km en op jouw manier 2x in 68.000km. Klusje van 150-200 euro als je het laat doen, wat is dat nu gespreid over zoveel km?

Maar ook de motor waar 3 kleppen gesteld moesten worden zal best niet direct kapot lopen, ik persoonlijk zou het gewoon lekker doen.
 
Ik verwacht dat er niets of bijna niets gesteld moet worden bij 24k en dat vind ik zonde van alle moeite waardoor ik het liever iets rek waardoor het wel de moeite waard is, omdat er dan wel kleppen dicht bij de minimale marge zitten.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar andere hun ervaringen met de 24k beurt en dan eigenlijk vanaf 2006.

Mijn ervaring is 0 kleppen. Ik lees hier 1 ervaring en dat is 3 kleppen.

Met nog een paar zou ik een conclusie kunnen trekken mbt de GSXR. :)


Die onderhoudsintervallen in het wphb neem ik niet altijd heel nauw. Om de 6k nieuwe olie is ook zo iets. Daar zit toch echt meer achter dan dat het echt nodig is.
Ik rijd er meestal 10k mee. Ik rijd alleen snelweg bijna en trek dat ding nooit open. Zit je alleen maar te racen dan houd je jou er bijvoorbeeld ook niet aan, want dan doe je het weer vaker.

Omdat niet elke motor hetzelfde is zoals je aangeeft (zelfs binnen hetzelfde model niet) wil ik hier toch even peilen voor ik dit zomaar uitstel. Klepspeling is toch een "dingetje" zeg maar.

Het zegt niet alles, maar geeft zeker een indicatie in grote lijnen.
De kleppen van mijn fiets hoefden bij 24000 km ook niet gesteld te worden en afgelopen jaar met 48xxx ook nog niet. Maar statistisch natuurlijk lastig te bepalen, straks rijd je 10000 extra en draait de boel in de soep?
 
Laatst bewerkt:
In de soep lopen geloof ik niet. Dat zou dan aan iets anders moeten liggen.

Thanks :t
 
Maar dan zal je die 48-50.000 dus ook niet aanhouden.

Ik vraag me nog steeds af hoeveel je ermee opschiet, normaal 3x checken in 72.000km en op jouw manier 2x in 68.000km. Klusje van 150-200 euro als je het laat doen, wat is dat nu gespreid over zoveel km?

Maar ook de motor waar 3 kleppen gesteld moesten worden zal best niet direct kapot lopen, ik persoonlijk zou het gewoon lekker doen.

Het klopt wat jij zegt. Ik doel op 2 keer in 64k. Wat ik er mee op schiet is dat ik 1. nu niet de speling ga controleren. 2. Als ik het ga controleren ik zeer waarschijnlijk ook moet stellen (ga ik vanuit) ipv alles open trekken om er achter te komen dat er niets bijgesteld hoeft te worden.

Het is geen klusje van 200 euro. MotoPort rekent 350 en dan is er nog geen 1 klep gesteld. Daarom doe ik het zelf. Vind ik overigens leuk \ interessant zo nu en dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan