Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik verwacht dat er niets of bijna niets gesteld moet worden bij 24k en dat vind ik zonde van alle moeite waardoor ik het liever iets rek waardoor het wel de moeite waard is, omdat er dan wel kleppen dicht bij de minimale marge zitten.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar andere hun ervaringen met de 24k beurt en dan eigenlijk vanaf 2006.

Mijn ervaring is 0 kleppen. Ik lees hier 1 ervaring en dat is 3 kleppen.
B
Met nog een paar zou ik een conclusie kunnen trekken mbt de GSXR. :)


Die onderhoudsintervallen in het wphb neem ik niet altijd heel nauw. Om de 6k nieuwe olie is ook zo iets. Daar zit toch echt meer achter dan dat het echt nodig is.
Ik rijd er meestal 10k mee. Ik rijd alleen snelweg bijna en trek dat ding nooit open. Zit je alleen maar te racen dan houd je jou er bijvoorbeeld ook niet aan, want dan doe je het weer vaker.

Omdat niet elke motor hetzelfde is zoals je aangeeft (zelfs binnen hetzelfde model niet) wil ik hier toch even peilen voor ik dit zomaar uitstel. Klepspeling is toch een "dingetje" zeg maar.

Het zegt niet alles, maar geeft zeker een indicatie in grote lijnen.
In de garage is het tegen de marge zitten al gauw goed. Voordeel als je het zelf doet dat je deze klep wel gaat stellen.
 
In de garage is het tegen de marge zitten al gauw goed. Voordeel als je het zelf doet dat je deze klep wel gaat stellen.


Yep en vaak zie je toch bij Suzuki dat IN cil 1 en soms 2 gauw te krap staan (0,12) .En de uitlaatkleppen beter op 0,28 kunnen staan als op 0,24 vanwege de koeling.
 
In de garage is het tegen de marge zitten al gauw goed. Voordeel als je het zelf doet dat je deze klep wel gaat stellen.

Dat klopt zeker. :Y

Ik heb even de notities van mijn circuitmotor er bij gepakt, want daarvan heb ik afgelopen winter de kleppen gesteld.

Daar zat 1 klep tussen die veel te strak stond en 7 die net aan konden. Ik heb uiteindelijk 8 shims vervangen.

Ik vraag mij af of ze dit in een zaak ook hadden gedaan. Misschien wel, maar misschien inderdaad ook weer niet.
Zo'n shim voor een 600RR kost 10 euro. Dat tikt aardig aan en ik kan mij voorstellen dat een zaak denkt dat als het niet hoeft, dan ook niet hoeft.
 
Laatst bewerkt:
Yep en vaak zie je toch bij Suzuki dat IN cil 1 en soms 2 gauw te krap staan (0,12) .En de uitlaatkleppen beter op 0,28 kunnen staan als op 0,24 vanwege de koeling.

Ok, dat is fijne info.
Bij de R6 uit 2006+ geven ze ook aan dat je deze beter wat ruimer mag nemen dan aangegeven. Ik ben alleen nooit zover gekomen bij die motor dat ik de klepspeling ben gaan controleren.

Ik kijk het nog ff aan of er niemand met wat schokkends komt bij zijn \ haar eerste check. :o


Van het weekend vast de olie en filter doen. Voorbandje bestellen en vast alle simpele klusjes doen \ checken.
Bougies moeten volgens mij ook als ik het goed heb gezien. Genoeg te doen. :X
 
Laatst bewerkt:
Toen ik mijn motor ophaalde bij Hoegee gaven ze ook aan dat de beurt nu gedaan zou moeten worden met kleppen stellen.
Maar dat er eigenlijk nooit iets gesteld hoefde te worden, dus dat ik dat wel over kon slaan en dan inderdaad bij de 52.000 km. beurt wel laten nakijken.
 
Ok, thanks!

Denk dat ik er wel aardig uit ben voor nu.

Met het tempo dat ik rij zit ik toch zo aan die 10k :X
 
Het klopt wat jij zegt. Ik doel op 2 keer in 64k. Wat ik er mee op schiet is dat ik 1. nu niet de speling ga controleren. 2. Als ik het ga controleren ik zeer waarschijnlijk ook moet stellen (ga ik vanuit) ipv alles open trekken om er achter te komen dat er niets bijgesteld hoeft te worden.

Het is geen klusje van 200 euro. MotoPort rekent 350 en dan is er nog geen 1 klep gesteld. Daarom doe ik het zelf. Vind ik overigens leuk \ interessant zo nu en dan.

Ja MP, noem je ook wel wat op. En dan zeker complete motor incl kuipen aanleveren?

Lever de motor kant en klaar bij een normale zaak aan en voila...
 
Laatst bewerkt:
Leuk voorbeeld voor mensen die ooit een nieuwe accu nodig hebben ? Deze is voor mijn GSX1400.Die van de Gixxer is nog goedkoper.

Uw prijs YTX14-BS
Prijs: 107,59 EUR (excl. BTW, excl. Verzendkosten ) Nederland.

Via Duitsland Ebay OEM EUR 51,95 Batterie YTX14-BS yuasa
(inkl. MwSt.)


Slapend rijk wordt je ervan :+
 
Laatst bewerkt:
Leuk voorbeeld voor mensen die ooit een nieuwe accu nodig hebben ? Deze is voor mijn GSX1400.Die van de Gixxer is nog goedkoper.

Uw prijs YTX14-BS
Prijs: 107,59 EUR (excl. BTW, excl. Verzendkosten ) Nederland.

Via Duitsland Ebay OEM EUR 51,95 Batterie YTX14-BS yuasa
(inkl. MwSt.)


Slapend rijk wordt je ervan :+
Ik heb bij mijn motorzaak ook maar een tientje of 7 betaald, opgeladen en gewisseld voor mij. Kan dus wel :Y
 
Laatst bewerkt:
Woohoo, kappenset is uit de douane en onderweg naar een Post Pakketpunt (wel 170,- inklaringskosten betalen.. :') ) maar binnenkort dus een gixxer-make over!
 
Mijn "monteurs maatje" is het niet eens met mijn filosofische gedachten mbt de klepspeling :(

Controleren en niet lullen. Daar zit woord Frans bij dus ik moet er maar aan geloven.
 
Ja ze gaan ook alleen strakker met de tijd,en dan gaan de kleppen open

Dat wist ik niet! :t

Dat betekent dat die dus zo weinig speling hadden bij 24k dat de kleppen open zijn gaan staan??

Dat moet je toch merken lijkt mij? Dan klopt er niets meer van. -O-
 
Laatst bewerkt:
Woohoo, kappenset is uit de douane en onderweg naar een Post Pakketpunt (wel 170,- inklaringskosten betalen.. :') ) maar binnenkort dus een gixxer-make over!

Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ook naar de algehele ervaring mbt pasvorm, kwaliteit \ stevigheid e.d. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan