Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, langverwachte update, maar het duurde even eer alles binnen was. :P

Anyway, afgelopen week de brommer weggebracht voor een beurtje, nieuwe remvloeistof en een nieuwe achterband. Oude T30 Evo was helemaal vierkant en aardig op:
2018-06-09-09.53.42-Custom-e1531473506311.jpg

Wel 24dkm volgehouden op een gixxer! :) Erg tevreden over. Nu de beurt aan de opvolger, de T31, ziet er wel mooier/sportiever uit maar schijnt ook net wat beter te sturen, ben benieuwd:
2018-07-11-19.35.38-Custom-e1531474810464.jpg

Maar 24dkm dus ja, maart vorig jaar de brommer gekocht met 28dkm en nu de 54dkm beurt. :Y

En alle spulletjes bij elkaar:
2018-07-10-19.06.41-Custom-e1531474849434.jpg

Kentekenplaathouder van R&G (met kentekenplaatverlichting), adapterplaatjes, adapterkabels, knipperlichten, knipperlichtrelais, etc.

Nu had ik dit eronder zitten:
2018-07-11-20.19.08-Medium.jpg

Knippers ingebouwd in een wit achterlicht, geen kentekenplaatverlichting, beetje sjonnie en écht niet zichtbaar... Mag niet, en vorig jaar bijna een MT-10 in mijn nek gehad, dus het werd eens tijd, zeker ook met de strengere controles in Duitsland en aangezien ik ook steeds grotere ritten ga doen. :)

En omdat ik al een vermoeden had alle kabels en stekkertjes die ik nodig zou kunnen hebben besteld en voorbereid op het werk, en maar goed ook, ik heb _alles_ eruit geflikkerd en vernieuwd:
2018-07-11-20.29.16-Medium.jpg

Originele achterlicht: 8-)
2018-07-11-20.54.32-Custom.jpg

Houder met alle kabels:
2018-07-12-17.42.52-Medium.jpg

2018-07-12-17-Medium.jpg

Knipperlichten voor met nieuwe adapterplaatjes, nu zonder gaten, vallen verder naar buiten en sluiten netjes af:
2018-07-12-20.44.50-Medium.jpg

Eindresultaat! *O*
2018-07-13-10-Custom.jpg

2018-07-13-10.45-Custom.jpg

Lekker fel! 8-)
2018-07-13-10.43.22-Medium.jpg

2018-07-13-10.43.44-Medium.jpg

2018-07-13-10.46.26-Medium.jpg


En mooi op tijd klaar voor een lang weekendje Luxemburg-Eifel. 8-)
2018-07-13-10.49.20-Medium.jpg

Maatje met een GSX-R 1000 komt zo, dadelijk een andere kameraad met een Bandit 1200, dus dan weten jullie het wel. ;) Alles in de zadeltas kunnen krijgen voor het weekend, niks op de rug, heerlijk!
 
Nou, langverwachte update, maar het duurde even eer alles binnen was. :P
Mooi werk Johan :t
Veel plezier komend weekend!

Ben zelf afgelopen weekend in de (zuid?) eifel geweest, omgeving Cochem. Ik hoor vaak negatieve verhalen over het asfalt in de Ardennen en dat het in Duitsland zo strak is als een biljartlaken... Nou, niet waar wij zijn geweest B| gelukkig via het fijne asfalt van Luxemburg terug naar huis gereden :)

Holy shit wat een dildo is die valdop _O-
_O- _O-
 
Toevallig in de Vulkaan Eifel geweest? Daar is het idd put ja...
Gewone Eifel is prima, Ruhrsee enzo wordt je ziek van de controles en snelheidsbeperkingen en afsluitingen. Helaas maar waar...

En dankjewel :Y
 
Toevallig in de Vulkaan Eifel geweest? Daar is het idd put ja...
Gewone Eifel is prima, Ruhrsee enzo wordt je ziek van de controles en snelheidsbeperkingen en afsluitingen. Helaas maar waar...

En dankjewel :Y
In de hoek van de Vulkaan Eifel inderdaad. Op dag 2 langs de Nürburgring gereden. We wilden bij een van de vele punten even kijken wat er zoal rondrijdt. Helaas was er toen een race bezig en was het te druk waardoor we niet dicht genoeg bij het circuit konden komen.

Een ander ding trouwens, na een ± een uur gereden te hebben op dag twee begon ineens het olielampje en F1 code te branden :/ kort daarna gestopt en even naar de olie gekeken. Oliepeil was goed. Had toen geen mogelijkheid om in de dealermode te komen, maar na het starten was het weg (waar ik ook op hoopte). Daarna is de F1 code ook niet meer in beeld geweest. Hopelijk blijft ie weg :W
 
Ziet er goed uit Johan. Ik vind die achterkant er veel beter uitzien met het originele achterlicht en normale (mooie) knippers. Ik ben zelf dan ook niet zo'n fan van die slecht zichtbare knippers in een achterlicht.

Ik moet ook nieuwe banden en ik zie dat jij ook met sport \ tour banden rijdt. De tegenhangers een beetje van Michelin en zo te lezen ben je er tevreden mee. Heb je toevallig ook ervaring met de Michelin Road serie ter vergelijking?

Ik heb vroeger op mijn K6 Bridgestones gehad (geen idee meer welke, maar dat was de sportband en niet de sport \ tour), maar die vond ik zo slecht dat ik eens Michelins heb geprobeerd en daar altijd bij ben gebleven.

Sta wel open voor andere goede bandjes. Hoef niet perse Michelin :)
 
Laatst bewerkt:
Michelin Road is teveel tour, lange levensduur maar te weinig grip voor een Gixxer, zelfde met Dunlop Roadsmart. Krijg je spijt van onder een Gixxer. Ook qua stuurgevoel en alles.

Lekker de Bridgestone T31's nemen. :) Bridgestone was vroeger niet super, zeker in de regen. Qua sport tour had je BT021 en de BT023, de eerste was echt levensgevaarlijk en heb ik mijn eerste motor mee afgeschreven. Maar ook de BT016 sportband was niet super, die zat onder mijn Gixxer toen ik hem kocht. Dit is een wereld van verschil! Eigenlijk vanaf de T30 en S20 is men silicium gaan gebruiken, vandaar.

En idd, is niet alleen mooier maar ook een stuk beter voor de Duitse vrienden. ;)
 
Laatst bewerkt:
Vulkaaneifel is niet overal meer zo slecht *O* N257 is helemaal vernieuwd en zo nog wat stukken, heerlijke dag! Band goed ingereden, nieuw record met 294 op de teller op de autobahn (Christus wat hard), maar niet goed voor zo een oud beestje. Letterlijk vlammen met overschakelen :P

Nog even genoten van de goeie zorg in Duitsland, rooie kruis kon ik zo niet vinden dus een lokale apotheek ingedoken. Had behoorlijk last van een wespensteek in mijn pols, van knokkels tot elleboog helemaal dik, pijnlijk en stijf. Lokale apotheek in, ik groet die vrouw, die groet terug, ziet mijn arm, trekt mij half over de toonbank, rits die mouw open en kijkt mij helemaal na, allerlei vragen en dingen, geeft mij medicijnen en een zalfje, tekst en uitleg en hoe en wat, betalen... Uh ja 16 euro is goed. Maak dat in Nederland eens mee...
 
Vulkaaneifel is niet overal meer zo slecht *O* N257 is helemaal vernieuwd en zo nog wat stukken, heerlijke dag! Band goed ingereden, nieuw record met 294 op de teller op de autobahn (Christus wat hard), maar niet goed voor zo een oud beestje. Letterlijk vlammen met overschakelen :P

Nog even genoten van de goeie zorg in Duitsland, rooie kruis kon ik zo niet vinden dus een lokale apotheek ingedoken. Had behoorlijk last van een wespensteek in mijn pols, van knokkels tot elleboog helemaal dik, pijnlijk en stijf. Lokale apotheek in, ik groet die vrouw, die groet terug, ziet mijn arm, trekt mij half over de toonbank, rits die mouw open en kijkt mij helemaal na, allerlei vragen en dingen, geeft mij medicijnen en een zalfje, tekst en uitleg en hoe en wat, betalen... Uh ja 16 euro is goed. Maak dat in Nederland eens mee...
Als je kiest voor een happy end ga je het niet redden met 16 euro’s _O-
Maar geen last meer? Zalfje geholpen?
 
Spanningsregelaar van de srad uit 96 is kaduuk.
Geeft 13,2v en 1 van de connectorpinnen is half weg gesmolten.

Nu ben ik opzoek naar een ander. Origineel is ruim 170 euro. Dus dat gaat m niet worden.
Iemand tips merken voor aftermarket..? Had op ebay MTP racing gevonden. Duits? Weet niet óf het ook van duitse komaf is. Vertrouw die 2 tientjes chna dingen niet zo..
 
:W

Al lang geen GSX-R meer, wel een RGV. En vroeg me af of er hier nog mensen vorige week op de GSX-R clubdag bij het IDM te Zolder zijn geweest?
 
Spanningsregelaar van de srad uit 96 is kaduuk.
Geeft 13,2v en 1 van de connectorpinnen is half weg gesmolten.

Nu ben ik opzoek naar een ander. Origineel is ruim 170 euro. Dus dat gaat m niet worden.
Iemand tips merken voor aftermarket..? Had op ebay MTP racing gevonden. Duits? Weet niet óf het ook van duitse komaf is. Vertrouw die 2 tientjes chna dingen niet zo..


Ik heb er ooit eens eentje van Carmo te Helmond gemonteerd !! Zorg bij elke spanningsregelaar dat de stekkers niet kunnen wiebelen.Dan krijg je dit soort taferelen. Heb er destijds er een dun tyrapje opgezet.

Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics
 
Laatst bewerkt:
Spanningsregelaar van de srad uit 96 is kaduuk.
Geeft 13,2v en 1 van de connectorpinnen is half weg gesmolten.

Nu ben ik opzoek naar een ander. Origineel is ruim 170 euro. Dus dat gaat m niet worden.
Iemand tips merken voor aftermarket..? Had op ebay MTP racing gevonden. Duits? Weet niet óf het ook van duitse komaf is. Vertrouw die 2 tientjes chna dingen niet zo..

gewoon MP/eBay een 2e handse. Die dingen gaan normaal niet kapot dus kan je rustig 2ehands kopen.
 
Spanningsregelaar van de srad uit 96 is kaduuk.
Geeft 13,2v en 1 van de connectorpinnen is half weg gesmolten.

Nu ben ik opzoek naar een ander. Origineel is ruim 170 euro. Dus dat gaat m niet worden.
Iemand tips merken voor aftermarket..? Had op ebay MTP racing gevonden. Duits? Weet niet óf het ook van duitse komaf is. Vertrouw die 2 tientjes chna dingen niet zo..
Volgens mij had ik hem via mpartz gekocht. Hij doet het nog steeds prima.
 
Ja zit inmiddels te zoeken naar een tweedehanse. Degene die nu stuk is is een noname ding..
Zag bij boonstra een aantal van een gsxr 600 uit 2004. Moet ook passen toch? Stekker is het zelfde..
 
Nope ,ik wist niet dat die dag er was :N

Jammer man. Ik heb getwijfeld tot de avond er voor. Maar zag op het Kevin Schwantz topic dat hij voor iedereen toegankelijk was. Daarom besloten te gaan. Niet alleen voor de GSX-R eigenaren een prachtige dag. Ook voor tweetaktliefhebbers en bezoekers een dag om niet snel te vergeten. Weet niet of iemand het op prijs stelt, maar hier een verslag van die dag:Verslag IDM Zolder 08 Juli 2018 met als gast Kevin Schwantz
 
Jammer man. Ik heb getwijfeld tot de avond er voor. Maar zag op het Kevin Schwantz topic dat hij voor iedereen toegankelijk was. Daarom besloten te gaan. Niet alleen voor de GSX-R eigenaren een prachtige dag. Ook voor tweetaktliefhebbers en bezoekers een dag om niet snel te vergeten. Weet niet of iemand het op prijs stelt, maar hier een verslag van die dag:Verslag IDM Zolder 08 Juli 2018 met als gast Kevin Schwantz
Ah een liefhebber! :}
Wat een verslag zeg, top man!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan