1986 XJ, luchtfilterdoosrubbers gaan niet om carbs

Wealth

MF'er
1 jul 2016
151
2
Ik krijg de rubbers van de luchtfilterdoos niet om de carburateurs heen :( . Ben al meer uren aan het kloten dan dat ik durf toe te geven.


Verder dan (zie foto) krijg ik het met geen mogelijkheid, fohn, trekken met twee man, niet te doen.

Iemand tips? *O*


EE81_F032_6_F40_43_D5_9353_E54_F3_BA53_D2_C.jpg
 
We zijn een week verder en na verder de motor af te maken is nu het enige wat nog moet gebeuren de rubbers om de carbs heen.


rubbers komen inderdaad van deze fiets af. Verder voel ik me stom; het gaat namelijk niet om een XJ900 maar om een '86 XJ600 (51J), dit had ik moeten vermelden. Naar mijn idee zijn het inderdaad de goede rubbers, maar zijn ze gewoon te oud.

Das jammer voor je want rubbers voor een XJ600 heb ik niet, voor een XJ900 wel. Ik denk nu toch echt dat je "draaing" van de rubbers verkeerd hebt staan want rubbers die door ouderdom zo veel kleiner geworden zijn dat ze niet meer passen heb ik nog niet eerder gezien.
De rubbers worden hard, wellicht zo hard dat ze scheuren, maar ik heb nog geen luchtfilterrubbers gezien die zo veel kleiner geworden waren dat ze niet meer pasten.
Laatst nog een setje uit 1983 (van de 900) bij de hand gehad, ze waren redelijk stug, maar niet kleiner geworden.

Van die XJ600 worden er genoeg particulier gesloopt, zet eens een vraag op marktplaats zou ik zeggen. Of hier in het XJ600/XJ900 topic onder toermotoren. Ik reken dat je dan snel en goedkoop aan een paar rubbers komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan