Honda VTR 1000 B.jaar 1998, loopt soms op 1 cylinder

Waaijer

Die hard MF'er
Donateur
8 feb 2007
594
31
Zoeterwoude
Hallo allemaal.
Ik hoop dat jullie een idee hebben over mijn probleem
Ik heb een VTR 1000 van 1998 waar ik mee op het circuit rij.

Mijn probleem is het volgende:
Als ik een sessie van 20 min rij wil hij na een aantal ronden na het rechte stuk, Zandvoord richting chicane
Audi S de chicane uit even op 1 cilinder lopen 2, 3 tellen en dan pakt hij hem weer goed op.
Ik denk zelf aan benzine probleem, een verstopt brandstoffilter, membraam benzine kraan is goed.
Zit er ook een electrishe benzinepomp op?.....dat die misschien niet oke is.

Hij loopt verder prima stationair en loopt goed tijdens normaal weg verkeer als aanvulling...

Ik hoop van jullie nuttige info te ontvangen. :)

Groet,
Marcel
 
Laatst bewerkt:
Zit geen benzinepomp in, kijk ook ff in firestorm topic.
In de op staat daar iets over een probleem met een vacuumslang die je moet verleggen omdat bij hard remmen anders een tekort aan benzine kan optreden.
 
Na hard remmen wil het wel eens voorkomen dat de motor begint te stotteren of zelfs afslaat. Dit wordt veroorzaakt door een vacuümslang die niet zo handig gemonteerd is. Het is heel makkelijk hier zelf een modificatie op te doen, door de vacuümslang te verleggen zoals aangegeven in de link. http://www.vtr-higgens.de...p?page=1185608367&f=1

Electronica
 
Ik rij er alleen mee naar Zandvoord als het droog is...
Zoals ik al vertelde zitten er nieuwe bougies in...maar lek in de bobine's is een mogelijkheid.
Denk dat ik er voor de zekerheid maar 2 verse op doe met kabels.
Weet iemand nog een adres voor weinig geld nieuw?
 
wat rikkie zegt moet je echt eens uitzoeken of dat dat klopt.
Higgens Technik und Tuning Bereich - Alles rund um die VTR Firestorm und SP1/SP2
full


grote kans dat dit de oplossing is.
 
Neem anders even de proef op de som.
Ga een stukje rijden en rem zo vaak mogelijk zo hard mogelijk af.
Komt je probleem naar voren lijkt de oplossing simpel toch?
Altijd beter als klakkeloos onderdelen te gaan vervangen.
 
Zoals ik reeds verteld heb zit er geen slangen aan de tank ontluchting van de tank en de overloop van de tank, dus kan niet zien, herleiden hoe het verkeerd zit of zat en hoe het dus goed moet zitten.
Het lijkt me als de tankontluchting vrij kan ademen dat dat gewoon goed moet zijn.
De vacuumslang van de benzine kraan is een losse slang die op het het inlaat kanaal aangesloten zit van de achterste cilinder en op de tankkraan. Omdat het soms voor komt dat het membraam van de benzine kraan lekt heb ik deze gedemonteerd en gecontroleerd en is goed.

Ik zal is een stuk gaan rijden en idd zo hard mogelijk remmen maar dat moet met een behoorlijke snelheid gebeuren waar ik geen voorstander van ben....heb mijn vorige van 2015 een jaar geleden betaald van 47 km te hard..
 
Terug
Bovenaan Onderaan