Banden... Zoveelste keer

GSlandrover

MF veteraan
Donateur
28 jul 2014
2.032
770
Ik sta op het punt te beginnen aan het ombouwen van de 1150GS. Voor het samenvoegen van de motor met het zijspan vind ik het makkelijk als de motorfiets (en het zijspanframe) al op de juiste bandenmaat staat.

Ter info, uiteindelijk zal ie rondom op 3 dezelfde wielen met banden komen te staan.

Ik ben gecharmeerd van wat hogere banden, maar degene die ik zou willen kan ik nergens vinden. Ik weet van diverse anderen dat die rijden met Vredestein snow classic (of plus) 155-15. De hoogte komt dan op ca 80, diameter 62.5cm. Ik kan wel deze band in 165 vinden, maar dat wordt me te breed (ook voor de smalle smartvelg).

Rondom wat kleiner kan ook (155/65-15 diameter 58.5cm). Dat zou voor de trekkracht van de GS wel ten goede komen en dat lijkt me niet verkeerd. Ik denk dan aan de Continental Wintercontact TS850. Deze heb ik onder de Volvo zitten en bevallen me prima. Iemand ervaring met deze band op een driewieler?

Dus; Waar kopen we de 155/80-15 (en niet de Classic Sprint) of wat is een goed alternatief?

Ik wil van een oude velg een steun voor het achterwiel maken zodat de middenbok eraf kan. Dan is het wel handig een definitieve hoogte te hebben.
 
Ben er inmiddels achter dat de 155 Vredestein pas weer gemaakt gaat worden bij voldoende vraag. Dat is dus voor mij geen optie. Iets beginnen te bouwen met een band die nu al schaars is.

Het wordt een 155/65-15. Steun vandaag gemaakt. Van de week wat draaiwerk doen en dan kan het subframe gemaakt worden 😉
 
Ik was even bij Openeo aan het kijken geweest en voor die 155 kreeg ik 1 optie, voor de 165 zes. Ik zou ook ook voor de laatste kiezen.
 
Ik kijk daar ook altijd. Vind de 65 hoog wel best. Daar heb ik er 3 van😉
 
165 op een smalle Smart velg gaat prima, rijd er al jaren mee

Zal inderdaad wel passen, maar wilde eigenlijk niet breder gaan dan 155. Ik heb nu 3 dezelfde banden, waar ik mee kan beginnen. In de toekomst kan er dan altijd nog wat hogers op. Ik ga gewoon rekening houden met iets breder.

Gisteren nog bij een grote bandenboer geïnformeerd hier. De 155 is niet leverbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan