Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Bommes checkt ook weer in op de motor-forum camping.
1502460881-800-x-600px-IMG_20170807_185639.jpg
 
Iemand nog leuke aanraders op gebied van (motor)campings richting de eifel, luxemburg, eventueel nog iets zuidelijker? Planning is om aankomend voorjaar met de motor + tent op pad te gaan 😊

Ik ben begin augustus hier terecht gekomen: Camping Trois Frontières | Trois Frontières
We waren direct uit het werk gaan rijden, en vonden dit een mooie afstand voor de eerste dag. Zeer aardige Nederlandse eigenaresse, net en gratis sanitair en ook niet onbelangrijk: de broodjes werden de volgende ochtend aan de motor gehangen :9~
Ik vond het top en zou er zo weer naar terug gaan
 
Motorrijden gaat niet meer, motorkamperen dus ook niet meer; vandaar dan maar alles de deur uit. In het najaar vallen de prijzen alleszins mee, daarom:

mijn MSR Dragonfly is te koop; is behoorlijk gebruikt, kun je ook goed zien, maar is nog tiptop in orde. Het windscherm ontbreekt, maar de brandstoffles is inclusief. Ding brand op alles, Coleman fuel, benzine, maakt allemaal niet uit.
Ook heb ik een geheel nieuwe, ongebruikte Expedition Service Kit erbij. Voor alles bij elkaar denk ik aan iets van € 100,-. Berichten graag via pb!

full


full
 
Oh ja, ik lees ook weer lekker mee, af en toe wat inspiratie is toch wel erg fijn.....
 
Laatst bewerkt:
Aanstaande donderdagavond (18:00 - 21:00) is het weer VIP-avond bij Vrijbuiter, met 20% korting op alles. In de winkels en online. Wellicht handig voor iemand die nog wat kampeerspul zoekt.
 
Owja bericht hierboven niet gelezen :P

Vrijbuiter heeft 2x per jaar VIP avond, dan krijg je 20%korting op alles. Moet je alleen even inschrijven voor de nieuwsbrief, dan ben je VIP-klant. Die actie wordt ook altijd alleen via de nieuwsbrief bekend gemaakt en is alleen geldig tijdens die koopavond (ook online). Meestal kondigen ze het ook pas een dag van te voren, of soms pas op de dag zelf aan. Het is 2x per jaar, één keer in het voorseizoen (maart/april) en één keer in het naseizoen, verwacht deze binnen een paar weken want voor zover ik weet is het nog niet geweest. Vrijbuiter is hier om de hoek dus als ik dure dingen wil hebben die ik niet onmiddellijk nodig heb wacht ik vaak even op zo'n avond. Afgelopen voorjaar nog een Exped-mat met 20% korting gehaald, scheelt toch weer.


ik heb de email net binnen van de nieuwe kortingsavond

Owja bericht hierboven niet gelezen :P
 
Laatst bewerkt:
Afgezien van allerlei interessants over equipment en zo, hier een vraagje mbt reizen.
Heeft er iemand ervaring met kamperen in Roemenië ? Ik las ergens dat de campings nogal dun gezaaid zijn en erg matig voorzien van moderne gemakken zoals goede douches en toiletten.

Ben benieuwd !
 
Laatst bewerkt:
Ja, deze had ik al gevonden, beetje veel verouderde info en daarom de vraag maar hier eens gesteld. Het gaat me niet om de wegkwaliteit en zo, of waar je kunt eten, maar meer om de kampeermogelijkheden en de kwaliteit ervan. ( Voorbeeld : we waren dit jaar in Ronda, Spanje, en je kreeg echt met geen mogelijkheid de haringen in de grond ( Rotsharingen en een bijl om te "hameren") .
Het gaat dus om praktische dingen. Zijn de campings tot bijv. 22.00 uur open ? Moet je je paspoort afgeven bij een receptie, dat soort info.


Misschien hier wat info en zo niet iig erg boeiend lees'voer' :

Naar Roemenië en weer terug.

tips motorvakantie Hongarije en Roemenie gevraagd

mocht je dit zelf via die zoekfunctie al gevonden hebben, :t , maar niet iedereen is daar even bekend mee.
 
Afgezien van allerlei interessants over equipment en zo, hier een vraagje mbt reizen.
Heeft er iemand ervaring met kamperen in Roemenië ? Ik las ergens dat de campings nogal dun gezaaid zijn en erg matig voorzien van moderne gemakken zoals goede douches en toiletten.

Ben benieuwd !
Ik ken zelf Roemenië in het geheel NIET! Effe gekeken bij Archies.

Campings te vinden bij: Archiescampings
Ik heb niet verder doorgeklikt maar als de kaart bekijk geven ze 121 campings door heel Roemenië.
 
Laatst bewerkt:
Verslag gelezen van Sammie. Erg informatief, jammer dat sommige foto's weggepoetst zijn.
En ook wel een goed beeld van kamperen, het lijkt niet al te goed geregeld met veel bordjes die een camping aanwijzen en vervolgens je naar een doodlopend weggetje leiden. (Is trouwens een oude truc in het voormalig Joegoslavie, waar je als je een bordje "Pension"volgde zomaar tussen de struikrovers terecht kom komen die je even van je bagage ontdeden.)
Gelukkig zoiets niet gelezen bij Sammie !!

Het zal een interessante trip worden denk ik, ik zal wel een hoop adresjes meenemen van slaapplaatsen die in op internet kan vinden.

Maar, tips and trics blijven heel welkom !!




Sammie heeft ook nog een verslag over Roemenië staan hier, even zoeken

Edit:
sammie in "Sammie goes Trans-Faragas.."

sammie in "Roemenië poging 3"
 
Afgezien van allerlei interessants over equipment en zo, hier een vraagje mbt reizen.
Heeft er iemand ervaring met kamperen in Roemenië ? Ik las ergens dat de campings nogal dun gezaaid zijn en erg matig voorzien van moderne gemakken zoals goede douches en toiletten.

Ben benieuwd !
Ja ik wel, zie Mijn reisverlsag Roemenië poging 3.
Campings met tentjes en zo zijn idd erg dun gezaaid/kennen ze niet zo. Pensionnetjes en kamers kom je overal tegen tussen de 15 en 25 euro/nacht.
 
Verslag gelezen van Sammie. Erg informatief, jammer dat sommige foto's weggepoetst zijn.
En ook wel een goed beeld van kamperen, het lijkt niet al te goed geregeld met veel bordjes die een camping aanwijzen en vervolgens je naar een doodlopend weggetje leiden. (Is trouwens een oude truc in het voormalig Joegoslavie, waar je als je een bordje "Pension"volgde zomaar tussen de struikrovers terecht kom komen die je even van je bagage ontdeden.)
Gelukkig zoiets niet gelezen bij Sammie !!

Het zal een interessante trip worden denk ik, ik zal wel een hoop adresjes meenemen van slaapplaatsen die in op internet kan vinden.

Maar, tips and trics blijven heel welkom !!



NERGENS nooit je paspoort afgeven.. hoe haal je't in je hoofd..
Ik heb me overal wel op m'n gemak gevoeld daar, maar de Roma zijn er wel een probleem. Laat je er ter plekke maar over voorlichten want als ik dat hier schrijf komen er vast een hoop reacties van een bep. soort die het topic vervuilen.
 
Daarnaast is het in Roemenie vergeven van de zwerfhonden die mij meerdere malen aangevallen hebben. Je komt dan ook heel veel ommuurde huisjes tegen. De muren dien ter bescherming tegen honden en andere beesten
Het is domweg gevaarlijk en niet zo slim om in een tentje te gaan liggen met echte gevaren om je heen.
Zoals gezegd kamer/pension kost bijna niks. Gewoon doen.
 
Hoewel de eerste echte motor kampeersessie nog moet plaatsvinden, lees ik al enige tijd mee.

Berichten over de (namaak) Helinox stoeltjes heb ik geregeld voorbij zien komen, vaak gepaard met oplossingen tegen het wegzakken.

full

full

Zelf heb ik wat rubberen (beach tennis) balletjes kruislings ingesneden en deze om de pootjes geschoven. Sindsdien is mijn stoeltje ook op het meest drassige grasveldje netjes blijven staan. Daarnaast past het stoeltje met de balletjes om de poten nog prima in de originele hoes.

Oja, mochten mensen zich afvragen hoe dat gat is ontstaan, ik heb ooit per ongeluk de vuurbestendigheid van het stoeltje gestest :/ :/
 
Laatst bewerkt:
Zelfs oma is hier al het kamperen -O-

Even de agenda erbij gepakt en de balans van 2017 opgemaakt. 81 nachten gekampeerd dit jaar, dat zijn in ieder geval de nachten die ik nog kan achterhalen. Niet allemaal met de motor, maar het grootste deel wel.

Deze blijft me van dit jaar toch wel het meeste bij:
full



Eens kijken of ik dat komend jaar kan verbeteren :]
 
Laatst bewerkt:
ik ga hier ook meelezen :-).
aankomend jaar of het jaar daar op wil ik graag een keer schotland of wales rond touren met een tentje.

als jullie tips hebben dan hoir ik dat graag, zeker omdat ik nog nooit gekampeert heb met een tent.(alleen camper ervaring)

bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan