Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

En daar kun je ook zo'n alufolie-reddingsdeken halen (zeer kleine pakmaat)die je onder je luchtbed kan doen voor isolatie. :Y

Klopt helemaal. Of pak uit de auto of garage de alu-mat welke je in de winter op de voorruit van de auto legt (tegen het bevriezen van de voorruit). Meenemen en onder je luchtbed/slaapmat leggen.
 
full


Gisteren onze nieuwe tent Coleman Darwin 3+ even proef opgezet in de tuin. En nee, geen haringen erin vandaar dat-ie niet strak staat. Heeft zelfs een grondzeil voor de voortent. Tent is nodig als ik met de directrice-thuis met de motoren op pad ga.

Ik heb ook de 1-persoons variant. Nou ja, die heet volgens mij Coleman Darwin 2, maar daar kan je niet met zijn tweeën in kamperen:


full
 
Goed schoonmaken die Bialetti en thuis altijd goed droog en open wegzetten anders komt er heel snel schimmel in. En gooi er goede koffie in! Illy heeft alu blikken welke met camperen dus ook weer makkelijk zijn.
 
Sowieso een wat grovere maling, die snelfiltermaling gaat door het zeefje heen.
Die twister+ is echt makkelijk, gasbusje en losse brander kan je net wat makkelijker weg stoppen in de bagage.
 
Thanx. Nu nog een pvc125mm aan de binnenkant van het bagagerek monteren, dan kan die campingaz erin.
Alles obv de gouden tips in dit topic !
 
[afbeelding]

Gisteren onze nieuwe tent Coleman Darwin 3+ even proef opgezet in de tuin. En nee, geen haringen erin vandaar dat-ie niet strak staat. Heeft zelfs een grondzeil voor de voortent. Tent is nodig als ik met de directrice-thuis met de motoren op pad ga.

Ik heb ook de 1-persoons variant. Nou ja, die heet volgens mij Coleman Darwin 2, maar daar kan je niet met zijn tweeën in kamperen:


[afbeelding]

Ik heb vorig weekend ook mijn Darwin 3+ Tent getest op het MF test weekend. Zolang je nog flexibel genoeg bent om zittend je kleren aan te doen is deze tent perfect.
Opzetten in 10 minuten en alle zooi kan er in. Misschien voor 2 personen voldoende maar ik vond het beter voor 1 persoon+zooi.
Goede prijs/kwaliteit verhouding
 
Pas geleden mijn oude brander met prikbus de deur gewezen en MSR Pocket Rocket 2 gekocht..

full


De tering.. hij doet zijn naam wel eer aan, volgas lijkt het idd wel een opstijgende raket.
Halve liter water binnen twee minuten aan de kook, dat dan weer wel :Y

Is een stuk handzamer mee te nemen omdat ik nu de brander van het gasbusje af kan halen, bij die oude moesten ze aan elkaar blijven tot het busje leeg was, wat veel ruimte in beslag nam

Past nu netjes in mijn tanktas..
full


Nog een klein maandje en dan ga ik er weer op uit met de tent voor een kleine twee weken.. *O*

Dit keer met minimale spullen, tent, slaapzak, slaapmat en brandertje om koffie te zetten 's morgens. Eten doe ik wel op de campings of onderweg.


Groet Rucarodi...
 
Pas geleden mijn oude brander met prikbus de deur gewezen en MSR Pocket Rocket 2 gekocht..

[afbeelding]

De tering.. hij doet zijn naam wel eer aan, volgas lijkt het idd wel een opstijgende raket.
Halve liter water binnen twee minuten aan de kook, dat dan weer wel :Y

Is een stuk handzamer mee te nemen omdat ik nu de brander van het gasbusje af kan halen, bij die oude moesten ze aan elkaar blijven tot het busje leeg was, wat veel ruimte in beslag nam

Past nu netjes in mijn tanktas..
[afbeelding]

Nog een klein maandje en dan ga ik er weer op uit met de tent voor een kleine twee weken.. *O*

Dit keer met minimale spullen, tent, slaapzak, slaapmat en brandertje om koffie te zetten 's morgens. Eten doe ik wel op de campings of onderweg.


Groet Rucarodi...

Hee vraagje, die vakjes in je tanktas, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Speciaal materiaal of gewoon handig met hout? :)
 
Hee vraagje, die vakjes in je tanktas, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Speciaal materiaal of gewoon handig met hout? :)


Handig met hout..

full


Plaatje 8mm berkentriplex verzaagt en ingedeeld naar wens, is een zegen want het was altijd een zooitje in de tanktas en was de meeste tijd een grabbelton...
 
Ach ... kamperen, heerlijk ... ik heb vier of vijf tenten, maar sinds een jaar of vier geef ik de voorkeur aan comfort. Mijn campertje is altijd gepakt, dus een paklijst hoeft niet meer. Tweepersoonsbed is voor mij beter dan een luchtbed. Vroeger zou ik het niet gewild hebben want hardcore-vrijwel-niks-meenemen-kamperen was de bom. Maar afgelopen week was ik toch weer heul tevreden in het Sauerland!


hSHK6wX.jpg


tkjlsUE.jpg


:Y
 
Pas geleden mijn oude brander met prikbus de deur gewezen en MSR Pocket Rocket 2 gekocht..

Prima ding is dat inderdaad. Ik gebruik hem tijdens het wandelen, want dan warm ik toch alleen maar water op. Lekker compact en snel, maar maakt inderdaad wel een teringherrie en is erg windgevoelig.
 
Prima ding is dat inderdaad. Ik gebruik hem tijdens het wandelen, want dan warm ik toch alleen maar water op. Lekker compact en snel, maar maakt inderdaad wel een teringherrie en is erg windgevoelig.

Volgens mij kan je bij de Campingaz Twister ook de brander scheiden van de gasbus (als er nog gasz inzit) ?.
Ik probeerde het onlangs, ging zwaar en durfde niet verder. Bang voor een door gas "koudverbrande duim". Iemand ervaring met de Twister ?

Verder mooie fotos en ervaringen !!
 
Volgens mij kan je bij de Campingaz Twister ook de brander scheiden van de gasbus (als er nog gasz inzit) ?.
Ik probeerde het onlangs, ging zwaar en durfde niet verder. Bang voor een door gas "koudverbrande duim". Iemand ervaring met de Twister ?

Verder mooie fotos en ervaringen !!

Met de twister geen ervaring, maar om de brander te kunnen scheiden van de gasbus moet het busje voorzien zijn van schroefdraad waar je de brander opschroeft. Als je dit niet hebt dan moeten ze aan elkaar blijven tot het busje leeg is.
 
de twister kun je ook loskoppelen als het gas nog niet op is. Het is een kliksysteem i.p.v. schroefdraad. Even opletten dat je de CV-type busjes koopt van Camping gaz, Die sluiten zichzelf ook na loskoppelen,
 
Volgens mij kan je bij de Campingaz Twister ook de brander scheiden van de gasbus (als er nog gasz inzit) ?.
Ik probeerde het onlangs, ging zwaar en durfde niet verder. Bang voor een door gas "koudverbrande duim". Iemand ervaring met de Twister ?

Verder mooie fotos en ervaringen !!

Ik heb dit ding:
22133191_max.jpg


Volgens mij is dat de Twister.

En ja, je kan hem zo op je glasfles draaien en na gebruik er weer af, zonder dat iets lekt.

Nadeel van het apparaat is dat het niet heel stabiel is. In Kroatie 2 jaar terug is mijn gebakken ei in het gras beland :+
 
Laatst bewerkt:
Yups de twister, ikzelf heb die met onsteking erop.. maar die is inmiddels overleden. Gewoon iedere keer loskoppelen door de bajonetsluiting. Gaat al mee sinds 2005.

Juh1pBE.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nadeel van het apparaat is dat het niet heel stabiel is. In Kroatie 2 jaar terug is mijn gebakken ei in het gras beland :+

Je kunt voor onder die gasblikjes ook van die standaards krijgen. Die klik je er onder zodat hij steviger staat. Zijn opvouwbaar dus nemen nauwelijks plek in. Gebruik ik ook onder de pocketrocket
 
Koffie.. ik kan in d eochtend niet zonder maar zo'n percolator neemt ruimte in en maar 1 kop(en krijg er geen goede koffie uit, ligt aan mij denk ik)
Als ik ga koken zet ik de brander gewoon op m'n bord? Dan staat hij stevig... :t Tipje van sammie.
Alskoffie heb ik vaak 2-in-1 oploskoffiestaafjes..
 
Je kunt voor onder die gasblikjes ook van die standaards krijgen. Die klik je er onder zodat hij steviger staat. Zijn opvouwbaar dus nemen nauwelijks plek in. Gebruik ik ook onder de pocketrocket

Hmmm ik heb even lopen zoeken maar kan ze niet vinden. Zijn die van campinggaz zelf?
 
Koffie.. ik kan in d eochtend niet zonder maar zo'n percolator neemt ruimte in en maar 1 kop(en krijg er geen goede koffie uit, ligt aan mij denk ik)
Als ik ga koken zet ik de brander gewoon op m'n bord? Dan staat hij stevig... :t Tipje van sammie.
Alskoffie heb ik vaak 2-in-1 oploskoffiestaafjes..

Ik neem altijd deze mee:
7f0a635f6e1e433eb50012ca8f30fe12.png


Jawel, ze zijn best duur en nemen ruimte in beslag, maar wel heerlijk. Koffie is 1 van de dingen waar ik niet op bezuinig. :+

Zijn ze op dan zoek ik iets anders in de lokale supermarkt.
 
Laatst bewerkt:
Koffie.. ik kan in d eochtend niet zonder maar zo'n percolator neemt ruimte in en maar 1 kop(en krijg er geen goede koffie uit, ligt aan mij denk ik)
Als ik ga koken zet ik de brander gewoon op m'n bord? Dan staat hij stevig... :t Tipje van sammie.
Alskoffie heb ik vaak 2-in-1 oploskoffiestaafjes..

Die staafjes zijn bij ons ook gewild. Elke ochtend een pannetje water koken en in het bekertje met een staafje koffie poeder.

Wel neem ik altijd de espresso variant omdat de normale koffie wel erg slap wordt.
 
Geen koffie zo goed als uit mijn bialetti. Goede koffie erin gooien en het is mij altijd de ruimte meer dan waard geweest...

@Frazer.. die pocketrocket van jou... ik moest toch effe denken.. google daar maar eens op ;)
 
Ik neem altijd deze mee:
[afbeelding]

Jawel, ze zijn best duur en nemen ruimte in beslag, maar wel heerlijk. Koffie is 1 van de dingen waar ik niet op bezuinig. :+

Zijn ze op dan zoek ik iets anders in de lokale supermarkt.

Ik deze:
thumb350_pl042qe_23.jpg


Maar da's niet met de motor :+

Handpresso lijkt me wel wat, maar ik drink alleen cappucino, en er zit geen stoompijpje op :-(
 
Terug
Bovenaan Onderaan