Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

De Nescafe cappuccino heb ik afgelopen weekend ook geprobeerd. Het is te doen, maar daar is het wel mee gezegd. Voordeel is dat je geen melk hoeft mee te nemen, maar als je iets te weinig roert kom je mogelijk een brok poeder tegen. Da's nie handig op de nuchtere maag. :X
 
Hmmm ik heb even lopen zoeken maar kan ze niet vinden. Zijn die van campinggaz zelf?

Ik heb er een van MSR, maar die past in principe onder alle gasblikjes, zolang er aan de onderkant maar een randje zit waar je hem achter kunt klikken. Dat zwarte ding is een schuif met een veertje, dus hij is bruikbaar voor blikjes met verschillende diameters. MSR Universal Canister Stand - Kampeerwereld.nl

Maar de gasbrander gebruik ik alleen met wandelen want die is lekker licht en compact. In het pannetje kunnen zowel het gasblikje als de brander, dus makkelijk mee te nemen. Leuk voor het snel opwarmer van water, maar koken op zo'n klein dingetje lijkt me niet echt handig. Op de motor gebruik ik altijd een Coleman benzinebrander, die staat van zichzelf al stabiel genoeg en is ook makkelijker om op te koken.
 
Laatst bewerkt:
Als ik ga koken zet ik de brander gewoon op m'n bord? Dan staat hij stevig... :t Tipje van sammie.

Een bord heb ik een paar jaar terug van de paklijst geschrapt, ik eet toch altijd rechtstreeks uit de pan. Scheelt ook weer afwassen :+

Geen koffie zo goed als uit mijn bialetti. Goede koffie erin gooien en het is mij altijd de ruimte meer dan waard geweest...

Voor mij ook geen tripje zonder mijn Bialetti, die staat bijna bovenaan de paklijst, uiteraard met de goede koffie erbij. Begin geen dag zonder.


@Frazer.. die pocketrocket van jou... ik moest toch effe denken.. google daar maar eens op ;)

Hmm, inderdaad. Daar kan je waarschijnlijk wel iemand mee opwarmen, maar ik betwijfel of je het koffiewater er mee aan de kook krijgt :+
 
De Nescafe cappuccino heb ik afgelopen weekend ook geprobeerd. Het is te doen, maar daar is het wel mee gezegd. Voordeel is dat je geen melk hoeft mee te nemen, maar als je iets te weinig roert kom je mogelijk een brok poeder tegen. Da's nie handig op de nuchtere maag. :X

Haha ja goed roeren is heel belangrijk, anders heb je grote kans een klodder poeder te moeten doorslikken :+

@Fazer bedankt voor het linkje, ik ga d'r eentje bestellen. :t
 
Wel, het bord onder de brander heb ik ook mee voor ontbijt..Ergens je broodje op kunnen snijden.
afgelopen jaar is Slovenië me goed bevalen en mijmer er over om dit land weer aan te doen. (nog lang niet alles gezien) Maar de chinese navi gaf er niets aan..(zo'n chinavision ding) Ik weet ook niet of dit op te lossen is? Ineens was het erg moeilijk een pitplek te vinden en dan mis je'm stiekum wel..
 
Afgelopen weekend heerlijk geslapen onder mijn poncho in Luxemburg naast een kabbelend riviertje. Meer heb je niet nodig!

Je blijft netjes droog, de tarp zorgt er voor dat je geen dauw over je heen krijgt.

206jwg8.jpg
 
Wel een mooi compacte opzet, maar ik lig liever buiten de valzone van de motor.
(zelfs als je een onderzettertje voor de jiffy gebruikt)
 
Ik heb hier weleens gelezen dat er goede ervaringen met de xenos slaapzakken zijn. Ik had vooral onthouden dat ze lekker compact zijn, dus ik was vandaag even naar de xenos om te kijken.

Ik heb deze:
http://m.xenos.nl/m20/reizen-en-vri.../slaapzak-microfiber-210x75x60-cm-zwart-grijs

En deze gezien:
http://m.xenos.nl/m20/reizen-en-vri...tten/slaapzak-luxe-compact-220x80-50-cm-grijs

Waarbij de microfiber iets compacter en duurder is en volgens de verpakking geschikt voor 11-25 graden.
En de luxe compacte voor 5-15 graden.

Nu ben ik overdag wel snel koukleum, maar met slapen wel redelijk standaard. Durft iemand een uitspraak te doen of die temperaturen die ze opgeven ook redelijk overeen komen met het gevoel?

Ik heb overigens de microfiber slaapzak weer teruggebracht. Ik was helaas niet zo slim geweest om er thuis even in te gaan liggen. Ik kwam er in mn tentje dus achter dat hij wel erg kort was. Slaapzak kwam netaan tot aan bovenkant schouders, en zat vrij krap bij benen ook. Hij is natuurlijk niet voor niks zo klein :o
Maar daardoor lag ik niet heel lekker en was het met 11 graden niet heel comfi. Dat ging ik niet de hele nacht volhouden, ook niet met fleece dekentje erbij. Dus had het vrij snel opgegeven en mn thermo-slaapzak maar gepakt.
En de slaapzak inmiddels omgewisseld voor de 'luxe' versie, meteen even in gelegen en deze is 'gewoon' lang genoeg en ook normaal rondom de benen :Y

Kijken of het nog een nachtje lukt om te gaan kamperen *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb overigens de microfiber slaapzak weer teruggebracht. Ik was helaas niet zo slim geweest om er thuis even in te gaan liggen. Ik kwam er in mn tentje dus achter dat hij wel erg kort was. Slaapzak kwam netaan tot aan bovenkant schouders, en zat vrij krap bij benen ook. Hij is natuurlijk niet voor niks zo klein :o
Maar daardoor lag ik niet heel lekker en was het met 11 graden niet heel comfi. Dat ging ik niet de hele nacht volhouden, ook niet met fleece dekentje erbij. Dus had het vrij snel opgegeven en mn thermo-slaapzak maar gepakt.
En de slaapzak inmiddels omgewisseld voor de 'luxe' versie, meteen even in gelegen en deze is 'gewoon' lang genoeg en ook normaal rondom de benen :Y

Kijken of het nog een nachtje lukt om te gaan kamperen *O*
Afgelopen weekend gekampeerd in de (hoge) Eiffel. Op 1 nacht was het knap frisjes.
De buurman meldde de volgende ochtend dat het 2°C was geweest.
Volgend jaar staat Norge op het programma, dus was dit vwb temperatuur een goede test.

Ik heb geslapen met mijn zomer-slaapzak van Bristol met erin een fleece binnenzak van Xenos. Van de buitentemp had ik op zich niet veel last. (alleen onderbroek en Tshirt aan)
Wat wel onaangenaam was, dat was de kou vanuit de grond dwars door het luchtbed heen. Die nacht extra een korte broek en ook sokken aangetrokken. Mijn self-inflating kussen leek wel een ijsklomp omdat ook hiervan de kou van onder op het gezicht kwam. Handdoek ertussen en klaar.
Volgende keer wel een zilver matje voor onder het luchtbed mee voor zulke temps!

Komend weekend nogmaals naar de Ardennen, geen kampeerspul, maar nu gewoon in een pension. :z
 
Er is ook een heel erg groot verschil in luchtbedden. Je ligt op een grote zat stilstaande lucht. De goedkope luchtbedjes zijn niet geïsoleerd van binnen en daar heb je het probleem dus al. Dan krijg je het koud. Exped en Thermarest zijn dat wel en dat slaapt een heel stuk beter. Vind je kamperen leuk, investeer gewoon in goed spul ipv te gaan lopen klooien met noodoplossingen zoals isolatiedekens en fleece binnenzakken. 1 goede mat en 1 goede slaapzak moet voldoende zijn.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal gelijk.

Dit weekend heb ik gebruikt om eens te testen in hoeverre mijn zomer-slaapzak en fleece binnenzak warm konden blijven. Mijn mummy-zak (-15) heb ik ook gewoon klaar liggen voor gebruik.

Kijk het nog even aan met mijn luchtbed. (ligt wel heel goed!)
Heb plan om Exped te kopen. Echter onlangs lees ik dat ook Exped snel losse naden.
Om dan €200 te investeren en dan alsnog ellende te hebben.........?

Self-inflatables heb ik pas terug 3 stuks van verschillende merken snel defect.
Dat was het dus ook niet. (voor mij)
 
Laatst bewerkt:
Je moet een exped ook wel een beetje met respect behandelen. Bij thuiskomst na een trip uitgerold bewaren en hetzelfde geld voor goede slaapzakken.
 
Als je het bij een fatsoenlijke zaak koopt, en je mat met respect behandeld, kan je altijd terug voor garantie..
Het is dat ik het geld niet heb, anders kocht ik meteen een Exped (heb nu een 2dehands Therm-a-rest matje).
 
De garantievoorwaarden van Exped zijn zeer goed, dus zolang je de bon goed bewaart en niet bij een of andere wazige webshop koopt zou ik me daar geen zorgen om maken. Het probleem met de loslatende naden was vooral bij de oudere series, de nieuwere series schijnen daar geen last van te hebben. Ik heb er zelf 2 uit een oudere serie, ik gebruik ze behoorlijk intensief (in 2017 alleen al 82 nachten gekampeerd, ook in de winter), maar die van mij zijn nog prima. Luchtbedden kunnen altijd kapot en lek, en een Exped vormt daarop uiteraard geen uitzondering, maar ze zijn kwalitatief echt niet slechter dan andere merken.

Vind je kamperen leuk, investeer gewoon in goed spul ipv te gaan lopen klooien met noodoplossingen zoals isolatiedekens en fleece binnenzakken. 1 goede mat en 1 goede slaapzak moet voldoende zijn.

Helemaal mee eens
 
Ik ben net aan het kamperen. Dit is het plan:
Van Belgie, waar ik woon, tot in de omgeving van Karlsruhe rijden. Was gisteren.
Vandaag doorheen het zwarte woud gereden. Was heerlijk. Behalve het gedeelte waarbij de hagel ineens met bakken uit de lucht viel... Maar desondanks toch in Zwitserland geraakt en in de ochtend wel heel goede wegen gehad. Morgen rijd ik door Zwitserland en moet ik in Italie geraken.

Nu zit in camping Waldesruh: Home

Zeer goede camping!
 
full

full


Fotoootjes van kampeervakantie in Sauerland trip Pinksteren 2018. Foto op 'kronkelweg' ergens tussen Meschede en Brilon. Op camping gestaan langs de Sorpesee, Langscheid (afrader, te dicht bij het Ruhrgebied en daardoor te druk) en een fraaie camping in Brilon (Holiday Resort): rust en uitzicht.

De militaire plunjebaal achterop de Honda CB500 is niet echt handig: wordt simpelweg te dik als er 2 slaapzakken inzitten (en nog wat zooi...). De zadeltassen zitten niet op de CB500: ik moet daarvoor nog de achterknipperlichten meer naar achteren verplaatsen.
 
Ik ben enorm geïnspireerd door alle verhalen over mensen die gaan kamperen met de motor. Eigenlijk ben ik een beetje een luxepaardje en heb last van smetvrees, dus moet nog aan het idee wennen zo minimalistisch mogelijk te leven. Desondanks lijkt me niets leukers dan onderweg te zijn met je huis op de motor.

Er zijn me nog veel dingen onduidelijk. Mag ik jullie ervaringen vragen met:

1. Wat doen jullie als het regent met je motor kleding? Was laatst naar tenten aan het kijken maar het lijkt me niet dat je natte kleding kan ophangen aan die stokkies. Toch moet je kleding volgende dag droog zijn?

2. Hoe zit het met schoonmaken van kookgerei. Er van uitgaande dat je overal drinkwater kan krijgen.. Moet je dan elke keer water koken (gas snel op) en dan met een spons en zeep spoelen? Of zijn er andere manieren voor?

Eerdaags wil ik gewoon een nachtje in de buurt proberen.
 
Ik ben enorm geïnspireerd door alle verhalen over mensen die gaan kamperen met de motor. Eigenlijk ben ik een beetje een luxepaardje en heb last van smetvrees, dus moet nog aan het idee wennen zo minimalistisch mogelijk te leven. Desondanks lijkt me niets leukers dan onderweg te zijn met je huis op de motor.

Er zijn me nog veel dingen onduidelijk. Mag ik jullie ervaringen vragen met:

1. Wat doen jullie als het regent met je motor kleding? Was laatst naar tenten aan het kijken maar het lijkt me niet dat je natte kleding kan ophangen aan die stokkies. Toch moet je kleding volgende dag droog zijn?

2. Hoe zit het met schoonmaken van kookgerei. Er van uitgaande dat je overal drinkwater kan krijgen.. Moet je dan elke keer water koken (gas snel op) en dan met een spons en zeep spoelen? Of zijn er andere manieren voor?

Eerdaags wil ik gewoon een nachtje in de buurt proberen.
1 natte kleding is rot, neem daarom een setje regenkleding mee. Er is altijd wel een ruimte waar je kleding te drogen kan hangen.
2 Er is altijd wel een wasruimte bij de camping waar je gewoon je afwasje kan doen. Indien niet doe je't even met koud water.
3 Tipje van mij; ik heb op reis altijd zo'n pompflacon alcohol-zeep mee (droogzeep) dotje in je handen, goed wrijven en je handen zijn gedesinfecteerd. Te koop bij de drogist. ;)

(iemand nog 'n tip voor de chinanavi funties in Slovenié?
 
Als je gewoon naar campings gaat heb je daar meestal alle faciliteiten, dus naast een koude kraan in 90% van de gevallen ook een warme kraan. Ik heb een schuursponsje en een klein flesje afwasmiddel bij me. Een drupje is genoeg voor een pannetje, evt bord en wat bestek, dus met zo'n flesje kan je makkelijk maanden doen. En mocht je het niet hebben kan je natuurlijk ook gewoon shampoo gebruiken. Als je gewoon direct na het eten de boel schoonmaakt en niet laat indrogen heb je het zo schoon, zelfs met koud water.

Wat motorpak betreft, een zeiknat pak binnen een nacht drogen in een tent kan je wel vergeten. Daarom draag ik in de vakantie bij regen altijd een regenpak over mijn pak. Mijn pak is wel waterdicht, maar door het regenpak blijft je motorpak lekker droog en kan je hem gewoon in je tentje leggen. Het regenpak stop je gewoon in een plastic zak en droog je een dag later weer in de zon. Als ik toch een nat pak heb dan vraag ik op de camping wel eens of ze een plek hebben waar je het kan uithangen, of ik hang het onder een afdak, in de voortent van een onbewoonde caravan, of als het droog is gewoon over de motor.
 
er is bij louis een prachtige nieuwe tent in hun gamma :9~ , iemand hem al gekocht ?
Nordkap dubbelwandige tunneltent Avesta kopen | Louis motor & vrije tijd

Die ziet er inderdaad wel leuk uit! Iemand ervaringen met de Nordkap Avesta?

1 natte kleding is rot, neem daarom een setje regenkleding mee. Er is altijd wel een ruimte waar je kleding te drogen kan hangen.
2 Er is altijd wel een wasruimte bij de camping waar je gewoon je afwasje kan doen. Indien niet doe je't even met koud water.
3 Tipje van mij; ik heb op reis altijd zo'n pompflacon alcohol-zeep mee (droogzeep) dotje in je handen, goed wrijven en je handen zijn gedesinfecteerd. Te koop bij de drogist. ;)

Hah ja desinfectie zeep heb ik altijd.


Als je gewoon naar campings gaat heb je daar meestal alle faciliteiten, (...)

Wat motorpak betreft, een zeiknat pak binnen een nacht drogen in een tent kan je wel vergeten. Daarom draag ik in de vakantie bij regen altijd een regenpak over mijn pak. (...)

Goede tips, bedankt allebei. Regen overall van de Hema misschien maar meenemen, die laat ik wel achter de motor wapperen dan de volgende dag.

Zal ook wel te moeilijk denken als ik jullie ervaringen hoor, moet het gewoon gaan proberen.
 
Laatst bewerkt:
Luxekamperen , of zelfs in hotel.
Even niet mekkeren over milieu en zo maar kijk even naar het gemak.
7 stuks onderbroeken bij Aldi, 8,99 euro. Dan 2 dagen gebruiken en gewoon weggooien. T-shirts, ca 2 euro per stuks. @ dagen gebruiken, 1 keer door de handwas ( tube bij Lidl, 2 euro of zo) en dan weg.
Sokken : 3 paar voor 1,99 euro ( Dirk) , 9 paar meenemenen en om de 2 dagen vers, oude , je raadt het al.
Geen gedoe met was drogen, elke natte spullen. Voor ca 20 euro kun je 14 dagen op vakantie zonder spetters. ( wasserij in een hotel kost meestal een vermogen en ze zijn ook niet blij met wasrommel in de badkamer, en op de motor scheelt het wat knijpers en een waslijn.

Op het totale reisbudget maakt het zo weinig uit en het is zo gemakkelijk......

En de ruimte die je zo langzamerhand overhoudt, daar kun je wat gezelligs mee naar huis nemen.
 
Laatst bewerkt:
Smetvrees en motorvakantie met een tentje past niet heel goed bij elkaar.
Als je op de motor stapt voor een langere trip, zal je soms toch concessies moeten doen.

Vwb ruimte zeker niet met een te klein tentje op pad. Bij slecht weer is een 2p tent beter bruikbaar voor de nodige leefruimte. 3p tent voor 1p nog beter.

Kamperen is leuk, maar het moet niet kramperen worden.
Daarom bij bar slecht weer gewoon in een hotelletje.

Motorkleding wordt in principe niet nat als je een goed regenpak aan hebt.
Vorig jaar in de vakantie een HELE dag in de regen gereden. Bij de hotel-receptie gemeld dat ik met een paar minuten terug zou zijn voor de incheck. Kort erna stond ik als het heertje aan de balie om de gegevens over te dragen.

Ik neem ook altijd oude spullen mee die eigenlijk in de vodden kunnen.
Onderweg 1x aan en daarna in de vuilnisbak.

Voor de was onderweg bestaan tubes voor campinggebruik. Ook neem ik ALTIJD een waslijn (met knijpers) mee op reis. Die span ik als nodig aan de tent maar net zo goed dwars door de hotelkamer. Tussen de CV-pijp en een gordijnroede gaat prima. Dus de was drogen.......... No Problem!
Waslijn heeft half Europa al gezien, maar hing ook al in hotel in Z.Afrika op de 12e verdieping.
Bij aankomst op camping is waslijn zo ongeveer het eerste. Kan je gelijk je motorkleding aan hangen om weer een beetje fris te laten worden. Daarna direct je stoeltje uitklappen en een flink blik bier........... :t
 
Laatst bewerkt:
Handwasje-op-reis!(in tube)
En verder improviseren..
Hier heb ik mijn sokken te drogen ..
ClEaQcR.jpg


En neem altijd zelf een rol WC papier mee en pakje nat wc papier(voor de gebruikers)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan