Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Sinds een paar dagen ( op letterlijk de eerste nacht van de vakantie) helaas ook kennis gemaakt met de Exped problemen. Bij mij is een baan van mijn Synmat 7lw losgeraakt. Gelukkig de buitenste dus ik heb er op zich geen last van, maar ik hoop niet dat er meer volgen want dan wordt het vervelend. Als ik onderweg een kampeerwinkel tegenkom ga ik toch maar wat nieuws proberen te scoren. Heb plek genoeg om de oude mee terug te nemen dus thuis maar eens kijken of ik de bon nog heb.

Mijn Exped ging niet kapot maar ik kreeg iedere avond de vraag of ik weer op een chipszak ging liggen....... _O-
 
Vervelend Janenjoep. Hoop dat je snel herstelt en we je in de toekomst wellicht weer op twee wielen zien staan!

Bedankt, maar dat op twee wielen gaat niet meer lukken.
Na een zwaar motorongeluk ben ik weer gaan rijden met een beenprothese, eerst op twee, later op drie wielen; maar na die beroerte kan ik nog max 70 km/dag rijden.... En dat doe ik mezelf niet aan, da's een brok frustratie.
Dus met 63 jaar maar het autorijbewijs gehaald en een Kangoo gekocht; deze heb ik omgebouwd naar campertje, en zo crossen we nu door Europa! Anders, maar ook leuk!
 
Bedankt, maar dat op twee wielen gaat niet meer lukken.
Na een zwaar motorongeluk ben ik weer gaan rijden met een beenprothese, eerst op twee, later op drie wielen; maar na die beroerte kan ik nog max 70 km/dag rijden.... En dat doe ik mezelf niet aan, da's een brok frustratie.
Dus met 63 jaar maar het autorijbewijs gehaald en een Kangoo gekocht; deze heb ik omgebouwd naar campertje, en zo crossen we nu door Europa! Anders, maar ook leuk!
Mijn complimenten voor je flexibiliteit!
 
Bedankt, maar dat op twee wielen gaat niet meer lukken.
Na een zwaar motorongeluk ben ik weer gaan rijden met een beenprothese, eerst op twee, later op drie wielen; maar na die beroerte kan ik nog max 70 km/dag rijden.... En dat doe ik mezelf niet aan, da's een brok frustratie.
Dus met 63 jaar maar het autorijbewijs gehaald en een Kangoo gekocht; deze heb ik omgebouwd naar campertje, en zo crossen we nu door Europa! Anders, maar ook leuk!

Pff, heftig verhaal. Maar gelukkig heb je er wel plezier in om op een andere manier Europa door te crossen!
 
Bedankt, maar dat op twee wielen gaat niet meer lukken.
Na een zwaar motorongeluk ben ik weer gaan rijden met een beenprothese, eerst op twee, later op drie wielen; maar na die beroerte kan ik nog max 70 km/dag rijden.... En dat doe ik mezelf niet aan, da's een brok frustratie.
Dus met 63 jaar maar het autorijbewijs gehaald en een Kangoo gekocht; deze heb ik omgebouwd naar campertje, en zo crossen we nu door Europa! Anders, maar ook leuk!

Top dat je niet blijft hangen in wat je niet meer kan, maar juist inziet wat je nog wel kan :}
 
Ik heb de eerder in het topic genoemde Nordkap Avesta gekocht bij Louis. Goede prijs voor € 130. Thuis even uitgepakt om te kijken hoe het in elkaar zit. Bij het weer in elkaar rollen en proberen in te pakken is meteen de zak waar hij in hoort gescheurd. Leek wel een natte krant! An sich niet zo erg, de tent moet toch in een aparte tas.


Ben benieuwd hoe hij slaapt, hoop hem z.s.m. te testen. Moet nog een zak en mat kopen!
 
In 2008 voor het laatst op de camping gestaan met de motor in Zwitserland.
Duur, veel regen, zware motor, geen goede ervaring: einde kamperen...

Door een nieuwe baan moet ik enkele dagen k(r)amperen voor mijn werk.
Afgelopen september een dag bivak en gisteren een dag scouting veld.

Gisteren iets heel anders geprobeerd: Een hangmat onder een tarp.
Dit beviel heel goed, geweldig geslapen en ondanks de regen alles droog.
Voldoende ruimte om te staan, te koken, etc.

Oftewel: Kamperen begint weer te kriebelen, maar dan wel "hangende".
Zijn er meer MF-ers die dit doen? Welke spullen gebruik je?
Zijn er altijd voldoende plekken op een camping om te "hangen"?

Ik speel met de gedachte om op deze manier te gaan wildkamperen in Scandinavië.
Dit natuurlijk lekker afwisselen met hotels/AirBnB.
 
Ik kom op de 1 of andere manier altijd gebroken uit een hangmat, als ik daar te lang in lig....
 
Het schijnt dat je er diagonaal in moet liggen, dus niet als een banaan. Als je diagonaal ligt, lig je er recht in ;)

Ik overweeg ook om een hangmat set er bij te nemen, het spreekt me ontzettend aan, maar tegelijkertijd zit ik met dezelfde punten als Freewman. Eerst maar eens een setje lenen van iemand en testen of ik er lekker in kan slapen.
 
inderdaad diagonaal inliggen is wat je moet doen.
Ik doe dit al geruime tijd omwille van het feit je niet veel nodig hebt ervoor. Enkel op campings heb je vaak een probleem vanwege het ontbreken van bomen of de plaatsen zijn ervoor al bezet door de aanwezigheid van schaduw. Voor wildkamperen is het ideaal.

Vanwege het campingverhaal ben ik net aan het zien naar een tent bij te nemen.
 
mede kampeerders ik ben op zoek naar iets : ik ben op zoek naar iets waar ik de naam niet van ken : het is het onderdeeltje dat aan een slaapzak hangt , als je de koortjes aan het hoofdeinde van je slaapzak aantrekt dan schuif je daar zo'n dingetje tegenaan om te voorkomen dat het koortje terug loskomt , aan het zakje waar je een slaapzak in bewaart hangt ook zo'n dingetje , ik zou er zo enkele willen aankopen voor een project bij mijn naaister maar het wordt moeilijk zoeken als je de naam niet kent , hopelijk kennen jullie de benaming , alvast bedankt voor het meedenken.
 
Mensen het leven is soms zo makkelijk, hij zocht een stop voor op een koord.

Zoek op Google voor koordstopper en voila 😁 maar een willekeurige knopenwinkel zal ze wel hebben liggen, helaas verdwijnen die uit het straatbeeld.
 
Diagonaal liggen in een hangmat is een must inderdaad.
Ook zorgen dat de lijnen op 30 graden of minder zijn, dan lig je ook recht.
Komt dus wel beetje precies met ophangen, maar dan heb je ook comfort.

Ik heb het geluk een vakantiehuisje in het bos te hebben met redelijke tuin.
Afgelopen keren met een slaapzak gehangen, maar dat is niet ideaal.
Er zijn slaapzakken die zeg maar om de hangmat heen gaan.
Deze ga ik bestellen om eens te proberen in de tuin, als het niet bevalt stuur ik het terug (lang leve internetbestellingen).

Ook bestel ik een bijpassende muggennet.
Dit maakt het ook fijner om te slapen in de hangmat, want dan word je niet opgegeten door beestjes.

Alles past in 1 rugzak, dus lekker lichtgewicht.
 
Het schijnt dat je er diagonaal in moet liggen, dus niet als een banaan. Als je diagonaal ligt, lig je er recht in ;)

Dat hangt wel van de hangmat. De traditionele zonder spreidstok lig je inderdaad diagonaal in. De hangmat mét spreidstok lig je recht in. Die moet je dan ook veel strakker ophangen zodat je niet als een hoepeltje hangt. Met daarbij het grotere risico van uit de hangmat vallen.

Ik heb vaak een kleine hangmat mee op vakantie gehad. Zo'n reishangmatje neemt nauwelijks ruimte in, maar het is me maar een paar keer op camping gelukt een goede plek te vinden om dat ding op te hangen. Ik neem hem dus meestal niet meer mee.
 
Iemand hier ervaring met een rugtas op de motor, heb zelf een osprey 24L, en een camelbak of vergelijkbaar? En ook hoe dit zich verhoud als je de rugtas tijdens het rijden om hebt.
 
Een rugzak is een NO GO! Veel te gevaarlijk als je gaat rollen tijdens een val. De enige veilige optie is inderdaad een camelbag (of iets soortgelijks van een ander merk) waar je dan alleen water in doet... moet er niet aan denken dat er net iets hards uit die rugzak tegen je ruggenwervel komt terwijl je aan het rollen bent.
Natuurlijk moet je niet vallen maar dat heb je niet altijd zelf in de hand weet ik uit ervaring.
 
Iemand hier ervaring met een rugtas op de motor, heb zelf een osprey 24L, en een camelbak of vergelijkbaar? En ook hoe dit zich verhoud als je de rugtas tijdens het rijden om hebt.
Dan heb je MF er nog niet goed op nagelezen.

Volgens de berichten kan een rugzak bij een ongeval gevaarlijk zijn.
Iets buiten de camping wat boodschapjes halen, ook dan ben ik er al heel snel klaar mee.

Een rugzak tijdens motorrijden op de rug is een RAMP!!!! :X :X :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan