Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Inderdaad als kind veel moeten eten (50 jaar terug). :+
Maar in 79/80 werd ik er weer mee geconfronteerd maar nu in grote groene ronde blikken die in de noodrantsoenen van het leger zaten. :Y
Ik zelf zat bij de Artillerie maar er gingen geruchten dat de paarden (Cavalerie)deze blikken wel eens (tijdens oefeningen in Duitsland) met Leopard tanks wegschoten omdat ze voor op de loop gezet konden worden. })
En zo mooie vetvlekken op een oude muur konden maken. |(
Danny :W :]
 
Gooide mijn moeder altijd door de macaroni (ipv ham) :+

Aangezien ik de komende maanden zeeën van tijd heb, heb ik over een paar weken een 2 daags tripje naar Sauerland gepland. Gewoon nog een rondje *O*
 
In een (verder) verleden nam ik nog wel eens een blik mee op vakantie als 'vlees-toevoeging' voor macaroni of spaghetti........... Door alle kruiden en saus ect verdwijnt de smaak dan naar de achtergrond.

Nee, tegenwoordig NOOIT meer, want Smac wil nu echt niet meer door mijn keel. Brrrr :r
Beter is effe naar de charcuterie/ boucherie voor viande-hachée.................
 
Laatst bewerkt:
In een (verder) verleden nam ik nog wel eens een blik mee op vakantie als 'vlees-toevoeging' voor macaroni of spaghetti........... Door alle kruiden en saus ect verdwijnt de smaak dan naar de achtergrond.

Nee, tegenwoordig NOOIT meer, want Smac wil nu echt niet meer door mijn keel. Brrrr :r
Beter is effe naar de charcuterie/ boucherie voor viande-hachée.................


Nooit geweten dat dat spul nog levende hersencellen bevatte. :?








:+


Maar, voor alle fijnproevers. Smac ( :9~ ) is nog steeds gewoon te koop hoor. :Y
 
Laatst bewerkt:
niks mis met smac.....

2 van die xl smac blikken samen met een groot blik ham in blokjes hakken en door macaroni..
halve fles maggi erover en klaar... :9~
Is het enige gerecht dat ik kan maken en een delicatesse... :Y *O*
 
niks mis met smac.....

2 van die xl smac blikken samen met een groot blik ham in blokjes hakken en door macaroni..
halve fles maggi erover en klaar... :9~
Is het enige gerecht dat ik kan maken en een delicatesse... :Y *O*
Wijntje erbij, kaarslicht.. :P
 
Hm al deze smac-talk brengt bij mij toch wat nostalgische gevoelens naar boven moet ik zeggen. Komend weekend toch maar een blikje halen.

...Met risico op een grote teleurstelling natuurlijk :P
 
Is het een teleurstelling, kan je het als afdichtmiddel voor je lekkende luchtbed gebruiken.

Wat een gedoe hebben sommigen met Exped matjes. Hoop dat de onze heel blijft.
Ligt heel best, echt comfortabel.
 
Hm al deze smac-talk brengt bij mij toch wat nostalgische gevoelens naar boven moet ik zeggen. Komend weekend toch maar een blikje halen.

...Met risico op een grote teleurstelling natuurlijk :P
Vóór dat je iets eet van die Smac, eerst een fles wijn soldaat maken om de smaak-papillen te verdoven. En zoals hierboven gemeld veel kruiden en een halve fles maggi/ ketjap erover.

Zorg dat je goed bent voorbereid!! *O*
 
Beter is het om de tooltube van PP te maken. Dan is die al mooi zwart en pp kan wat meer hebben dan pvc.

Met die gedachte speel ik ook al een jaartje want pvc is onder de 5 graden niet zo heel veilig.Het nadeel is dat je iemand moet vinden die een lasapparaat heeft om te spiegellassen.
De electromoffen voor het maken van de schroefdeksel is ook ontzettend lomp.Het grote voordeel is dat het vrijwel niet stuk te krijgen is.
 
Sinds jaren weer terug op het motor forum.Door (on)gezondheidsreden de laatste jaren geen heerlijke verre reizen op de bike gemaakt.
Toch blijft ziets knagen en knagen en vooral knagen😁.

Dus vorige week haast in een opwelling een brommertje aangeschaft met de bedoeling om dan maar als een zombie toch weer een flinke hap uit het leven te nemen en weer heerlijk met de motor op vakantie te gaan.

Heb nooit afstand kunnen doen van mijn vakantie gear.Sommige spullen zijn natuurlijk wat gedateerd maar hoop dat ik daar ondanks gezondheidsklachten toch weer van kan gaan genieten.

Het is super om weer dit soort topics door te worstelen.Alleen al door jullie discussies wordt de aandrang tot motor kamperen weer aangewakkert🤗.

Het jammerlijke is dat ik vrijwel niet (meer) rechtuit kan liggen.Een hard Thermarestje is voor mij vrijwel geen optie.Ik weet zeker dat ik binnen 10 minuten zou vergaan van de pijn.Zo'n Synmat zou al een wat betere keuze zijn. Ik ben het zeker eens met diegenen in dit topic die aangaven dat isolatie tussen jezelf en de (koude) grond 1 van de belangrijkste factor is om niet af te koelen.Heb geen problemen met koude grond maar dan er ook in en definitief.
Een luchtbed is dan ook voor mij geen optie, maar zelfs een goed geisoleerde versie die een rc heeft van 5.5 zal waarschijnlijk resulteren in onfatsoenlijke geluiden en een exorcist.

De heer Spock zei ooit eens "als je het meest onlogische uitsluit moet hetgeen wat overblijft het meest logisch zijn"

Na deze beargumentatie op mijzelf toe te passen rest mij dan ook niets anders meer dan om te gaan wild kamperen in Zweden en dan ook nog in een hammock😁.
In dit topic wordt vrijwel niet gepraat over deze manier van kamperen.Dat vind ik heel gek want het lijkt mij op de motor juist ideaal.Ook al heb je geen klachten die je het onmogelijk maken om normaal te liggen.De pakmaat en gewicht is klein.
Zijn er hier mensen met ervaring op het gebied van hammock kamperen?

Hoe gaan jullie bijvoorbeeld om met de kleine leefruimte?
Het drooghouden van je spullen. Ben reuze benieuwd naar tips of adviezen.

Groeten,
 
Zijn er hier mensen met ervaring op het gebied van hammock kamperen?

Geen ervaring mee, maar lijkt me op zich best leuk om een keer te proberen. Hoewel de keren dat ik in een hangmat heb gelegen, ik dit op zich niet echt heel relaxt vond. Ik heb er nog nooit in geslapen, dus misschien valt het wel mee.

Het grote nadeel lijkt mij inderdaad het feit dat je geen spullen kwijt kunt, niet echt makkelijk droog kan koken of even droog kan zitten als het slecht weer is. Natuurlijk kan je wel een tarp spannen, maar dat vind ik zelf ook niet echt ideaal. Als het regent en ook nog flink waait wordt je onder een tarp zowat net zo nat als zonder.

Ik gebruik wel eens een bivakzak, voornamelijk bij het wildkamperen. Werkt prima, maar dat doe ik eigenlijk alleen als het redelijk goed weer is. Je motorspullen kan je in zo'n ding nergens kwijt als het slecht weer is, en dan wordt alles zeiknat. Lijkt me dat je bij een hangmat ongeveer dezelfde nadelen hebt.
 
Ook geen ervaring mee.
Als ik de youtube filmpjes bekijk weet ik niet of ik er gelijk enthousiast van word......?
Zeker met (heel) slecht weer lig ik liever in een hotelbed of in mijn (afgesloten) tentje.
Verder vraag ik me af als er extreem veel muggen (Zweden) zijn, wat dan de oplossing is.

Spasticus geeft aan vanwege gezondheid in een hangmat te willen slapen.
Ik denk dat ik geen oog dicht zou doen. Daarom mss beter voor hem om eerst eens weekendje Veluwe (liefst slecht weer)te gaan proberen hoe dat gaat. Bomen genoeg daar!

Voor je bagage is altijd een simpele oplossing. Zag gister in krantje van Cranenbroek een tentje voor €10. Prima voor al je spullen! (en als je toch niet kan slapen in de hangmat kan je altijd nog in je tentje gaan liggen)

We zijn natuurlijk straks wel heel benieuwd naar jouw ervaringen.................. :t
 
Laatst bewerkt:
@ Muggen................ :z

In verleden gingen we op pad voor een berg-tocht en plan was vertrek lopen vanaf een hoog punt zeer vroeg in de ochtend. Daarom met auto naar startpunt gereden, waar we dan in de slaapzak in het gras zouden gaan slapen. Toen de zon achter de bergkam verdween was het voor alle muggen het sein om wakker te worden. We hebben nog 5 min geprobeerd om dieper in de slaapzak te kruipen, maar het was echt geen doen. Daarom van ellende toch maar in de (warme) auto gaan liggen. Raampjes ook dicht ;(

Mijn conclusie: Wolken met muggen zijn erger dan wolken met regen! :X
 
Overmorgen bepak ik de -inmiddels weer remmende-diesel..
Voer maken voor een nieuw Sammie-reisverslag.
 
Ook geen ervaring mee.
Als ik de youtube filmpjes bekijk weet ik niet of ik er gelijk enthousiast van word......?
Zeker met (heel) slecht weer lig ik liever in een hotelbed of in mijn (afgesloten) tentje.
Verder vraag ik me af als er extreem veel muggen (Zweden) zijn, wat dan de oplossing is.

Spasticus geeft aan vanwege gezondheid in een hangmat te willen slapen.
Ik denk dat ik geen oog dicht zou doen. Daarom mss beter voor hem om eerst eens weekendje Veluwe (liefst slecht weer)te gaan proberen hoe dat gaat. Bomen genoeg daar!

Voor je bagage is altijd een simpele oplossing. Zag gister in krantje van Cranenbroek een tentje voor €10. Prima voor al je spullen! (en als je toch niet kan slapen in de hangmat kan je altijd nog in je tentje gaan liggen)

We zijn natuurlijk straks wel heel benieuwd naar jouw ervaringen.................. :t

Ik zal zeker laten weten hoe het is gegaan.

Echt eerst experimenteren en preventief uit proberen vind ik zonde van mijn toch al zo schaarse tijd.Ook moet ik zuinig omspringen met mijn energie.Ik ga toch maar direkt voor de big game want als het tof gaat ben ik direkt aan het genieten.
Uit proberen kan beweegredenen naar voren brengen om het ongefundeerde positivisme te temperen met als gevolg beren op de weg te gaan zien waardoor ik waarschijnlijk niet op vakantie ga.Geeft de tijd voor het kopen van je nieuwe motor je vaak niet minstens zo veel plezier als de daadwerkelijke koop?
Als een positief ingestelde negatieveling is het beter om gewoon in het diepe te springen met een brede grijns😁.

Het slapen in zo'n hammock heb ik al wel ervaring mee.Inmiddels een DD Jungle Hammock in mijn bezit.

DD Hammocks Superlight Jungle Hammock

Kan er beter in slapen dan op een matras en als het een beetje waait krijg je zo het baarmoeder gevoel terug🤗.
Heb er ook een grote tarp bij die over de hammock wordt gespannen en een soort isolatiedeken die aan de onderkant wordt gespannen.Je raakt aan de onderzijde het isolerende vermogen van je slaapzak kwijt.
Maar ik zie t.o.v. een tent ook nadelen als je met een motor op pad gaat. Ben erg nieuwsgierig hoe anderen daarmee om gaan en dat oplossen.
Een heel simpel en heel klein tentje extra meenemen voor je gear is misschien nog niet eens zo'n gek idee.Enkeldaks is voldoende.
 
En Smack doet mij weer denken aan de macaroni met uien en verplicht kijken naar de ZDF met Rudi Carel😊.
Wat is de mens meer dan de som van zijn gedachten🙄
 
Geen ervaring mee, maar lijkt me op zich best leuk om een keer te proberen. Hoewel de keren dat ik in een hangmat heb gelegen, ik dit op zich niet echt heel relaxt vond. Ik heb er nog nooit in geslapen, dus misschien valt het wel mee.

De grote truc met een hangmat is dat je er scheef in gaat liggen. De hangmat spreidt zich dan uit en je ligt zelf helemaal horizontaal. Op een andere manier lig je er altijd als een hoepeltje in.

Om die reden moet je ook een hangmat zonder spreidstokken hebben, met spreidstok zijn veel minder comfortabel.

Hoewel ik nooit een hangmat meeneem op vakantie, slaap ik geregeld in mijn hangmat op mijn terras, in periodes als deze dat het buiten lekker koel is en binnen nog niet.
 
:W
Zondag wil ik voor een weekje met de motor op pad.
Wil niet te veel plannen maar ardennen, vogezen of morvin en dordogne zijn plekken waar ik langs wil.
Het meeste heb ik al wel maar heeft er iemand een benzinebrandertje te koop?
En als je andere campinggear te koop hebt, laat t me weten misschien ben ik wel geinteresseerd.
 
Overmorgen bepak ik de -inmiddels weer remmende-diesel..
Voer maken voor een nieuw Sammie-reisverslag.
*O* ik heb enorm genoten van de vorige reisverslagen van je, dus ik zal aan je denken de komende tijd, en uitkijken naar de nieuwe belevenissen :] :}
Weet je al welke richting je uitgaat?
Edit;zie nu pas dat je al even onderweg bent, anyway good luck.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan