Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Klopt! Coastline is iets hoger.
Hogere zit-leefruimte, maar dan ook weer iets meer windgevoelig.
Zitten in mijn regisseur-stoel in de tent lukt wel degelijk. Houdt niet echt over!

Ergens zal je iets moeten inleveren. ;(

Windgevoeligheid was voor mij dit jaar wel een issue.
Bedoeling was ook kamperen bij Noordkaap. Daar vaak veel wind en kaal.
Keus werd Vango door dit filmpje:

Nee, dat is niet 't weer dat je graag kampeert, maar het kan je overkomen......... :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ook gehad op de Noordkaap, was geen pretje met die wind... Het ging nog redelijk, tot de volgende ochtend de caravans en campers die me een beetje uit de wind hielden vertrokken en ik vol op de wind stond. Omdat ik een paar dagen daarvoor al een gebroken stok had, en ik dus met een noodreparatie zat kneep ik hem wel een beetje, maar alles kwam goed. Ik was de enige tentkampeerder daar, paar Duitse motorrijders in een huisje waren redelijk onder de indruk.
 
Luchtbed werkt als een spouwmuur, die lucht isoleert dus. De koude van de grond kun je misschien wat extra tegenhouden met een alu matje, zoals je ook achter je radiator kunt zetten.
Voor mij dus gewoon een luchtbed van 2 tientjes,prima zacht en lekker warm.
Verdiep je maar eens in warmteleer en stromingsleer, warmtecoëfficiënten, geleiding van warmte door verschillende materialen en je zult zien dat lucht een heel goede isolator is.


Dan weet je ook dat dit niet op gaat met een standaard luchtbedje van zeg 5 tot 10 cm dik...... :/
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk een stom idee, daar ik geen verstand heb van warmteleer, stromingsleer, warmtecoëfficiënten en geleiding van warmte, maar als je dit nou eens onder je slaapzak gooit?

[afbeelding]

Kost €16,-, is ook te gebruiken als minitarp/schaduwplek, pakmaat 30 x 3,5 x 18 cm, uitgevouwen 120x200 cm.

Scheelt inderdaad wel, als je deze tussen je slaapzak en luchtbed steekt.
Ik vind het zelf persoonlijk alleen niet zo heel lekker om daar op te liggen. De glanzende kant moet naar de warme zijde, en dat voelt koud aan als je met je hand of gezicht daar dan op komt.

Wij hebben een verzameling self-inflatebles thuis. Als ik alleen weg ga dan neem ik er 1 van de kinderen mee, van 5 cm dik. Dat ligt prima voor 1 of 2 nachtjes.
Geven ze 's nachts koude af, dan leg ik nog zo'n matje onder de self-inflatable.

Echte luchtbedden begin ik niet meer aan. KLeredingen zijn of loeizwaar of elk jaar lek.

Of ik moet het nog eens in de bol krijgen en zo'n Exped kopen.
Maar ruimtegebrek heb ik niet bepaald, dus zal wel bij de self-inflatable blijven.

Ik heb wel afgelopen jaar een fleece-slaapzak gekocht bij de Xenos, voor weinig.
Daar kruip ik met slaapzak en al in, dat is wel comfy moet ik zeggen.

En de kinderen hebben allebei een opblaasbaar kussentje, in een fleece-hoes. Ze vinden het zelf niet zo heel fijn slapen, maar voor een nachtje met de motor zijn ze prima!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Coleman Kobuk Valley 3.

Beetje voortentje om je kisten snachts neer te zetten en eventueel wat nat spul.
Binnentent ruim genoeg om je spullen kwijt te kunnen.
Totale ruimte eventueel ook grote genoeg om (niet al te lange tijd) een bui uit te zitten.

en ik moet zeggen, die zwarte binnentent is echt heerlijk !!


komende zomer proberen een keer met de oudste (10) samen (of met allebei de kinderen) eens te kamperen op het kidsweekend van de NVZ.
Misschien dat ik er dan wel gewoon de twee 10 cm dikke Megamat 10 Exped matten, in gooi, die kun je aan elkaar knopen.
 
Laatst bewerkt:
Scheelt inderdaad wel, als je een alu-matje tussen je slaapzak en luchtbed steekt.
Ik vind het zelf persoonlijk alleen niet zo heel lekker om daar op te liggen. De glanzende kant moet naar de warme zijde, en dat voelt koud aan als je met je hand of gezicht daar dan op komt.

Wij hebben een verzameling self-inflatebles thuis. Als ik alleen weg ga dan neem ik er 1 van de kinderen mee, van 5 cm dik. Dat ligt prima voor 1 of 2 nachtjes.
Geven ze 's nachts koude af, dan leg ik nog zo'n matje onder de self-inflatable.

Echte luchtbedden begin ik niet meer aan. KLeredingen zijn of loeizwaar of elk jaar lek.

Of ik moet het nog eens in de bol krijgen en zo'n Exped kopen.
Maar ruimtegebrek heb ik niet bepaald, dus zal wel bij de self-inflatable blijven.

Ik heb wel afgelopen jaar een fleece-slaapzak gekocht bij de Xenos, voor weinig.
Daar kruip ik met slaapzak en al in, dat is wel comfy moet ik zeggen.

En de kinderen hebben allebei een opblaasbaar kussentje, in een fleece-hoes. Ze vinden het zelf niet zo heel fijn slapen, maar voor een nachtje met de motor zijn ze prima!
Veel mee eens, maar soms toch precies andersom.............

@ alu-matje: Ik leg 'm op de grond en daar het luchtbed overheen.

@ voelt koud aan; Ik heb een extra lange slaapzak, dus grond raak ik niet zo snel. Verder heb ik een self-inflatable kussen waar ik gewoon een oude sloop van een kussen van thuis overheen trek. Slaapt bijna net zo lekker als thuis. (zonder kussen slaap ik een stuk minder)

@ lek: Bij jou gaan de luchtbedden lek. Dat is mijn ervaring met (goedkope) self-inflatables. Ik ben weer terug bij een luchtbed. (met velours) Slaapt voor mij veel beter en geen problemen met lek. Ze zijn idd iets zwaarder, maar pakvolume is ca gelijk. Mss toch ook maar eens een Exped kopen. (De prijs staat me nog tegen €€€€...!)

@ fleece-slaapzak van Xenos. Ik doe 'm altijd IN de slaapzak. Voelt heel prettig en warm.
Tevens voordeel dat slaapzak dan minder vaak gewassen hoeft te worden. Daar wordt ie niet beter van!
 
Laatst bewerkt:
Even een paar dagen hier naar toe:
ARDECHE VETS / 07
30 ème ANNIVERSAIRE DE L'ARDECHE VETS
Show bike , jeux biker, concerts , bar topless ...
Date : 24 au 26 Aout
Lieu : Largentière 07
ARDECHE 07 / 2018
Contact : 06 73 75 74 93
Site facebook : ardeche.vets
Daarna door naar Donesta en Biaritz. Dan naar Pyla sur mer. Het hoogste duin van Europa bezoeken.
 
Even een paar dagen hier naar toe:
Eind augustus.
ARDECHE VETS / 07
30 ème ANNIVERSAIRE DE L'ARDECHE VETS
Show bike , jeux biker, concerts , bar topless ...
Date : 24 au 26 Aout
Lieu : Largentière 07
ARDECHE 07 / 2018
Contact : 06 73 75 74 93
Site facebook : ardeche.vets
Daarna door naar Donesta en Biaritz. Dan naar Pyla sur mer. Het hoogste duin van Europa bezoeken.
 
Genoteerd. Toevallig in de periode dat ik voornemens ben op vakantie te gaan, ook in het goede gebied!
Wie weet zien we elkaar daar!
 
Bij de laatste keer camperen (met koekblik), heb ik de afdekfolie welke bij het blik in de winter op de voorruit gaat tussen luchtbed en slaapzak gelegd. Zoonlief heeft er heerlijk op geslapen, had het zonder eerst fris gevonden.

Tip van Flip :t
 
full


Zojuist gekcht bij de lidl. Warmhoudbeker 12 volt
 
Waarom morgen pas?

Gisteren geen tijd :)
Getest. Het is geen waterkoker, daar had ik hem ook niet voor gekocht.
Vanmorgen warme koffie erin in de auto geïnstalleerd. Past in de bekerhouder.
Temperatuur koffie 42 graden C. Naar het bos gereden 10 min naar het bos. uurtje in het bos gelopen. Als contact afstaat is bij mij de sigarettenaansteker ook stroomloos.
10 min. naar huis. Temperatuur thuis gemeten 42,3 graden C. Op de motor kan ik hem ook inpluggen er zit in het handvatje een aan/uit schakelaar niet vergeten uit te zetten als je stopt.
Conclusie, het ding werkt en dat voor 4,95 euro. Verwacht er geen wonderen van.
 
Idee om de sigarettenaansteker over je contact te schakelen ?
Kan je het ook niet vergeten :) (Nouja niet zo makkelijk)
 
Ik zou een powerbank meenemen en die opladen tijdens het rijden. Tijdens stilstand laden geeft het risico dat je de volgende dag niet kan starten. Op een fatsoenlijke powerbank zal je koffie wel een poosje warm blijven. ;)
 
Ik heb de aansluiting ook rechtstreeks op de accu, nooit problemen mee gehad. Je moet natuurlijk niet de hele camping gaan voorzien van stroom, maar ik kan gewoon elke avond mijn telefoon en gopro opladen zonder dat ik de volgende ochtend problemen heb met starten.

Ik vind het juist handig om het in de avond te doen, zit ik overdag tijdens het rijden niet te kloten met kabels. Ik heb geen tanktas, dus als ik mijn telefoon wil laden moet ik hem in mijn jaszak stoppen. Die vergeet ik natuurlijk uit te pluggen als ik afstap, heeft me al een keer een beschadigd contact aan mijn telefoon opgeleverd, waardoor ik toen de rest van de vakantie helemaal niet meer kon laden. Nu dus altijd in de avond. Voordeel van de aansluiting rechtstreeks op de accu is dat je hem ook kan gebruiken voor de druppellader. Moet zeggen dat ik tegenwoordig ook heel vaak de powerbank gebruik, die leg ik gewoon ergens in het toiletgebouw of aan een stroompaal om te laden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan