Android Smartphone Navigatie

Het probleem zit eigenlijk in de lader.
Wil je snel kunnen opladen dan is het samenknopen van de twee datalijnen van de USB kabel een veel gebruikte methode. Een andere USB plug op de motor kan ook helpen.
Een 2,4 A socket heeft meestal geen zin en kan zelfs er voor zorgen dat het laden laden langzamer gaat.


gaan we daar eens naar kijken!
:t
 
Wat zijn de gemeten waardes met een aangepaste USB-kabel? Met een originele, onaangepaste kabel haal ik nu tussen 800 en 1100 mha (piekwaarde).
 
Dan is jouw lader goed.

Ik heb in de auto een Chinese socket met een 1A en 2.4A aansluiting.
Sluit ik daar mijn telefoon op aan, krijg ik volgende resultaat.

1A aansluiting:
Een laadstroom van continu gemiddelde van 900 mA

2,4 aansluiting
Een continu gemiddelde van 50 mA (geen 500)

Voeg ik de beide datalijnen samen. Blijft de 1A aansluiting hangen rond de 900 mA en stijgt de 2.4 A aansluiting naar ook ongeveer 900 mA
 
Het zit hem niet in de lader, maar in de tel/Android met als schuldige Apple: Phone Not Charging on the Bike

De tel blokt hogere laaadstrooms als de lader niet herkent wordt als de 'zijne'.
De Nomu S10 accepteert de alle laders als je de data-kabels kortsluit. Is geen generieke oplossing, maar proberen waard.
Veel usb kabels hebben slechts 2 kabels en dan valt er niks door te verbinden. Dus dan effe zoeken naar eentje met 4.
 
Over de door sommige genoemde knelpunten ten aanzien van batterijduur. Uit mijn tijd met de China navi weet ik nog dat de originele batterij vervangen kon worden voor een Nokia batterij. Hierdoor kon je de periode dat het apparaat zonder voeding te gebruiken was verlengen.

De HT20 heeft een verwisselbare batterij. Weet iemand of deze uitwisselbaar is met andere batterijen? Het zou mooi zijn als er 5000mha batterij te koop is.
:)
Helaas, het wordt waarschijnlijk niet meer dan deze 3500 mha batterij:

HomTom HT20 Batterij
 
Het zit hem niet in de lader, maar in de tel/Android met als schuldige Apple: Phone Not Charging on the Bike
Zeker wel.
Met de ene lader kan ik gewoon met 900 mA laden terwijl bij een andere lader, met dezelfde USB kabel, het op 50 mA blijft steken.
Dat de lader niet de enige schuldige is, ben ik het wel mee eens. Als de lader en Smartphone het niet eens met elkaar zijn, gaat het laden traag. Zijn de lader en Smartphone het wel eens, gaat het wel op een hoger tempo.
 
De HT20 heeft een verwisselbare batterij. Weet iemand of deze uitwisselbaar is met andere batterijen? Het zou mooi zijn als er 5000mha batterij te koop is.
Ik las gisteren ergens dat de HomTom20 Pro slechts 1 uur met een batterij lading zou doen.
En de Nomu's S10 bijna 2 uur.

Dat is wel erg kort.
Weet iemand werkelijke tijden ?
 
Laatst bewerkt:
De XCover 4 toch ongeveer een halve dag bij volledige Helderheid en laadt tijdens gebruik toch wel snel op.
Ik ben afgelopen zondag om 10:30 uur vertrokken bij 100% accu en heb ergens rond 13 uur de voeding aangesloten omdat de accu op ongeveer 40% stond. Een kleine 90 min later was de accu weer vol.
 
Laatst bewerkt:
Een Homtom 20 met originele batterij (3500 mha) haalt met TomTom go navigatie ongeveer 6 uur. Ik heb dan mobiele data aanstaan, maar geen bleutooth. Scherm op volle helderheid.

Ook de Ht20 pro houdt het meerdere uren uit. Nog niet getest hoe lang. Dus dat ene uur lijkt mij niet correct.
:)
 
Heeft iemand al succesvol de Ht20 (pro) of een andere telefoon met de MTK chipset geroot?

Denk er over om Android 6.0 naar 8.0 te updaten.
:)
 
Waarom rooten?
Het heeft vooral met het beoogde gebruik te maken maar als puur is voor Navigatie en aanverwante zaken, zie ik zelf geen reden om een upgrade naar 8.0 te doen. Het ding zit op je stuur en je wilt dan graag dat het betrouwbaar werkt. Je mag er vanuit gaan dat de meegeleverde OS de beoogde stabiliteit levert.
Ik ben verder totaal niet op de hoogte van de do en don't van rooten maar je moet wel zeker van zijn dat de benodigde drivers voor jou smartphone aanwezig zijn in de Android versie je er op wilt zetten.

De Adoptable storage vind ik een belangrijk reden om niet minder dan Android 6 te hebben.
 
Dat is al een tijdje gekend, alleen kan je de icoontjes (png) zien in je lijst van POI's als je ze bekijkt op kaart, maar niet tijdens het navigeren, dan blijven het rondjes met een sterretje in. Gewoon ze laten importeren zoals in de link vermeld. Ik heb dit vorig jaar reeds getest en werkend gekregen, maar omdat het niet bruikbaar is tijdens het rijden, vind ik het geen meerwaarde hebben.
Als ik een rit ga rijden met POI's voor die rit, dan transfer ik de lijst naar Plaatsen via MyDrive of gemakkelijk via MRA(MyRouteApp). Mijn punten zijn dan genummerd vooraan met P01, P02, enz. Is de rit gereden dan wis ik gewoon snel al die Pxx punten uit de plaatsen. De POI-lijst kan dan nog blijven staan eventueel.
Spijtig moet je steeds punt per punt uit de lijst de POI's activeren onder Plaatsen (POI's) binnen in de TomTom Go Mobile app, als je de lijsten via MyDrive of MRA hebt uit de cloud gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie van dit toestel ? Ulefone Armor 2 waterproof ip68 4g phone with 6gb ram 64gb rom.
Ulefone Armor 2 Waterproof IP68 4G Phone w/ 6GB RAM / 64GB ROM - Black

Geweldige specs rugged phone. Kost wel dik €200.
Alleen erg jammer dat ze voor de Type-C USB poort een rubber afdekkapje gebruiken i.p.v. een ip68 USB poort van Samsung te gebruiken.

Contrast ratio: 1000:1
450 cd/m²
95% NTSC
Display 5" IPS 1080x1920 pixels. 24 bit
441 PPI
 
Laatst bewerkt:
Er zijn veel smartphone met vergelijkbare specs en prijs. Nadeel is dat er zelden iets gezegd wordt over de scherm helderheid. Er zitten modellen tussen waarbij de helderheid tegenvalt waardoor in zonlicht er weinig te zien is op het scherm
 
En net het scherm komt er daar bekaaid vanaf.
Het gaat om het aantal nits, backlight en dan reflectie.
 
Ik navigeer al enkele jaren met mn android telefoon (nexus 5) icm Osmand en Tomtom.

Nu lijkt mij deze ook wel wat voor $134.99
oPUAYF6.png


AGM A8 4G Smartphone - EU PLUG 3GB RAM 32GB ROM

  • 5.0 inch
  • Quad Core 1.2GHz
  • Android 7.0
  • 3GB RAM
  • IP rating: IP68
  • Waterproof: Yes
  • Dustproof: Yes
  • Bluetooth Version: V4.0

En hier wat meer uitleg over deze jongen.
 
Een leuke smartphone. Heb ik ook naar gekeken. Als ik het me goed herinner liet iemand in een filmpje op youtube zien dat de helderheid op een zomerse dag (wanneer we de motor toch het liefst gebruiken) eigenlijk onder de maat is.
 
Als je de review helemaal leest blijken ze er niet geheel enthousiast over. Wel jammer, ziet er leuk uit. Nadeel van een android Navi telefoon combi is dat ik met navigeren een groter scherm wil en qua telefoon juist iets kleiners zodat je hem ook nog in je broekzak kunt stoppen zonder meteen mank te lopen. Als het toestel dan niet helemaal top is qua helderheid en snelheid..... nog even de verdere ontwikkelingen afwachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan