Android Smartphone Navigatie

Dirk, kan me voorstellen dat je even moet wennen aan het idee dat de houder de telefoon benadert qua waarde ;)

Wat de belasting betreft; Ik ben in 2016 een keer flink aangeslagen met een pakketje vanuit de VS (50e bijbetalen op een set gebruikte voetsteuntjes van 20USD :( )
Om dat te voorkomen heb ik Hondo Garage gevraagd of ze me konden matsen met de waarde op de verpakking. Dat was geen enkel probleem. Ik meen dat ik uiteindelijk zo'n 80e kwijt was inclusief verzending. En geen invoerbelasting :t
De RAM accessoires had ik gelukkig nog liggen.

Slimme oplossing met de stylus! Laat je die gewoon bungelen aan een touwtje of hoe doe je dat onderweg?
 
Laatst bewerkt:
Wat de belasting betreft; Ik ben in 2016 een keer flink aangeslagen met een pakketje vanuit de VS (50e bijbetalen op een set gebruikte voetsteuntjes van 20USD :( )

Ik bestel wel wat vaker dingen uit de US, maar zorg er voor dat de waarde onder de 22 Euro blijft, dan betaal je niks voor invoeren e.d., hoe heb je dat gedaan? Of heeft de verkoper de nieuwwaarde opgegeven?

~dgr schreef op 12 april 2018 @ 14:51
Slimme oplossing met de stylus! Laat je die gewoon bungelen aan een touwtje of hoe doe je dat onderweg?


Ik laat het voor nu even bungelen, maar ik denk dat ik ergens een pennenhoudertje (stukje electrabuis o.i.d.) monteer, ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik wil de Kyocera XD nog eigenlijk beter zekeren (met mooi gevlochten paracord aan een carabiner o.i.d.), wellicht zou ik daar ook een stylus aan kunnen maken.
 
De verkoper heeft het op mijn verzoek als 'gift' opgestuurd. *D

Wat de stylus betreft, ik heb een heel sterk magneetje aan een styluspen geplakt, zodat ie aan het pootje van de spiegel (of elk ander metalen deel) blijft hangen. Pennetje blijft zo perfect zitten, zelfs op een trillende 1cilinder :)
 
Ik heb de Cardo Freecom 4 headset gekocht. Na een korte test blijft bij de Freecom 4 de navigatie aanwijzingen wel netjes door de headset komen als de intercom open staat.

Bij de exact zelfde test gaat het keer op keer fout bij de Schuberth SRCS kraag.
 
Ik heb de Kyocera binnen gekregen. Een erg degelijk toestel met een mooi groot (5,7 inch) scherm. Ziet er perfect uit zo op het eerste gezicht.

Beste Paul,

mag ik je vragen waar je de Kyocera gekocht hebt. Ik heb ze idd al bij Aamzon en Eaby zien staan maar steeds in de states. Met de bijkomende douane kosten worden ik er niet vrolijk van.
Zijn deze toestellen niet in de EU verkrijgbaar?
Ik wil nl upgraden van een CE toestel met Igo met motoreditie, naar een Android toestel gekoppeld via wifi met een andere smartphone met simkaart.

mvg

Wim
 
Je zou ook pre-paid kunnen overwegen voor de data. Dat werkt ook heel Europa (behalve bij Simyo) en bij T-Mobile is dit 0.05 euro per MB. Dat is dus ook goed te betalen voor het incidentele gebruik. Een eigen simkaart werkt gewoon net wat makkelijker.
 
De Kyoceras worden eigenlijk alleen vanuit Amerika verkocht. Naast de XD is de Duraforce Pro ook erg aan te raden. Deze week stonden er 2 op Ebay in Italië. (XD's). 2 stuks voor 84 Euro. Had ik wel willen hebben, maar helaas ben ik vergeten te bieden. Ze zijn niet verkocht dus komen binnenkort misschien weer terug. Bestellen in Amerika of zoals ik gedaan heb in China is op zich ook geen probleem. Verzendkosten ca 20 Euro. En als je pech hebt ook nog eens 20 Euro belasting. Maar dat ging bij mij goed. D1rk heeft die van hem via Amazon.de besteld. Die had hem binnen een paar dagen. Ebay duurt vaak wat langer. Een beetje Kyocera koop je al voor 80-100 Euro.
 
Aanvulling op de Kyoceras. Het zijn super degelijke toestellen met een helder groot scherm. De GPS is erg nauwkeurig. En er zit een kompas in. Dus de route berekening wordt sneller opgepakt dan bij een telefoon zonder kompas. De accu houdt het lang vol en er zijn externe laadcontacten aanwezig.
Nadelen zijn er ook. Het toestel is Engelstalig. Dit is niet zo 123 te veranderen. Een Nederlandse sim kaart werkt ook niet zondermeer omdat de meeste toestellen gelocked zijn voor een Amerikaanse provider. Unlocken is wel mogelijk volgens mij.
Qua bevestiging kun je kiezen voor een xgrip of zo'n vingerding als D1rk heeft. Je kunt ook net als ik een hardcase bestellen. Daarin zit de Kyocera super stevig. En je kunt allerlei bevestigingen aan deze hardcase schroeven en/of lijmen.
Het laden kan via de externe contacten. Ik heb er weer voor gekozen om een usb stekkertje door het waterdichte dekseltje van de usb poort te maken. Dat werkt goed en deze dekseltjes zijn los te bestellen.
Gewoon een tijdje Ebay in de gaten houden. Er komt vanzelf weer wat op te staan. Ik zie nu zo snel ook geen superdeal staan.
 
Ik heb trouwens wel ontdekt dat als je de telefoon via de usb aansluiting wilt laden dat je dan de draadjes van de datalijn (groen en wit) in het laadkabeltje moet kortsluiten. De gemeten laadstroom gaat dan van 0,5 Ampère naar 1,25 Ampère. 0,5 Ampère was net genoeg om het verbruik van de telefoon bij te houden. Na een middagje rijden kwam ik dan thuis met een paar procent minder in de accu dan waarmee ik vertrokken was. Met kortgesloten datakabels wordt er daadwerkelijk geladen onderweg. Dit schijnt standaard te zijn voor veel telefoons.
 
Ja, er zitten 4 kabels in de usb kabel. Rood en zwart is plus en min. Daarnaast zit er groen en wit in. Deze moet je aan elkaar solderen. De gemeten laadstroom ging bij mij van 0,5 Ampere naar 1,25 Ampere. Als ik de telefoon nu aan de voeding leg met het scherm aan dan loopt het accu percentage op in plaats van gelijk te blijven of heel langzaam af te tellen.
 
Klopt. Bij de Chineze telefoons werkte het zonder kortsluiten van de data lijnen. Maar áls je problemen hebt met te weinig laadstroom is het het proberen waard. Bij mij ging hij van 0,5 naar 1,2 Ampère.
 
Voor Chinese telefoons weet ik het niet maar Europese telefoons (Samsung) zijn heel gevoelig voor dit soort sockets.

De 1A uitgang vaak wel goed maar de 2.1A uitgang blijft meestal steken op 0,2A laadstroom.

Nu heb ik een QC socket gekocht. In de hoop dat deze wel voldoende stroom kan leveren aan Europese telefoons maar helaas werkt deze ook niet.
 
Samsung is niks Europees aan. Het schijnt dat de truck van het kortsluiten van de datalijnen ook werkt bij Samsung. Al geprobeerd?
 
Ik snap dat niet. 5 Volt is 5 Volt. Zolang de lader het kan leveren en daarbij netjes op 5 Volt blijft zou het Amperage van zo'n lader niks uit moeten maken. De enige manier hoe de telefoon info krijgt over de laadsnelheid van de lader is via de data kabeltjes (groen en wit). Soms is er sprake van echte communicatie met de lader. Soms zijn de datakabeltjes gewoon kortgesloten. Of zoals ik las een weerstand minder dan 200 Ohm. En soms wordt er een spanning op de datakabeltjes gezet dmv meerdere weerstanden.
Ik gebruik gewoon een 3 Ampere omvormertje van Ebay. Die heb ik al zeker 3-4 jaar in gebruik. Dat ding heeft mijn Chinese Windows CE toestel gevoed, de Becker Mamba en diverse Android telefoons. Nu pas bij de Kyocera heb ik ontdekt dat hij bij kortgesloten data kabels veel sneller laadt.
 
Ik heb ook een 12 naar 5 volt 3A omvormer. Bij de USB kabel de datalijnen aan elkaar geknoopt meldt de Samsung 0.07A laadstroom met een piek van 0.4A. Daar heb ik dus niets aan. Zonder datalijnen aan elkaar geknoopt ligt het zelfs iets hoger maar nog steeds onbruikbaar.

In de originele lader krijg ik netjes ongeveer 1A met een piek van 1,5A. In andere duurdere Chinese Lader (Blitzwolf) krijg ik ook netjes 1A. In de meeste ronde 1A USB Sockets van Aliexpress krijg ik gemiddeld 0.7- 0.9A. Dat is bruikbaar maar houdt niet over. In de 2.1A socket blijft het hangen op gemiddeld 0.2A. Er zit dus weldegelijk iets in de duurdere laders en/of Smartphone waardoor het laden sneller gaat.
De Smartphone is overigens een Samsung XCover 4
 
De Nomu's zijn volgens mij ook prima. En ook gewoon via deze Nederlandse handelaar te verkrijgen:
nomu
Adverteerder: Witgoedstore in Mobiele telefoons | Overige merken
Witgoedstore uit Haarlem - Advertenties op Marktplaats.nl

Ik heb deze marktplaats verkoper gecontacteerd maar jammer genoeg hebben de Nomu S30 mini niet op voorraad.
Wie heeft ervaringen met China webshops (Ali, DX, Banggood, Gearbest, ...) ivm aankoop van duurdere spullen (+ 22€)?
Ik koop geregeld klein spul bij Ali maar nooit meer dan een paar Euries. Hoe groot is de kans dat je pakket er wordt uitgepikt en moet bij betalen?
 
Kans van 50/50 denk ik. De laatste tijd had ik geluk.

Waarom moet het persé de Nomu S30 mini zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan