Android Smartphone Navigatie

Tja TomTom, vooral niet de originele track als lijntje in beeld brengen.
En de (ontbrekende) kaartkleuren zijn ook nog ruk.

Het dispay van de Kyocera geeft wel een strak en duidelijk beeld.
Ook bij de andere smartphones best wel goed.
Bij de TT Rider is de helderheid meer dan genoeg maar mis ik een hoger contrast. (En kaartkleuren a la Belgica. Meer kleurgebruik en minder flets zodat je je beter op het schem kunt oriënteren bij het maken van een spannende route bijvoorbeeld op de Rider zelf)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat 'm dat in dit geval geholpen had.
Dat denk ik wel. Nu moet je de aankomsttijd in de gaten houden en als die een grote stap maakt, stoppen en checken.
Met de ori track ernaast, zie je veel gemakkelijker of ie een short-cut neemt of wat anders.
Maar goed, men wil er niet aan. Hun zaak.
 
De Rider heeft een lus gemaakt naar het startpunt. Dat betekent dat hij eerst de originele route gewoon moet vervolgen tot aan het eindpunt en dan weer terug naar het startpunt. Dus jouw originele track ernaast zou dan niet zichtbaar zijn geweest.
 
Vanmorgen Osmand op mijn telefoon gedownload en een gpx route ingeladen en dit beviel me eigenlijk best goed. Enige nadeel is dat de accu van de telefoon wel snel leeg ging.

Nou zie ik veel verschillende USB laders welke te koop zijn (e-bay, ali etc) welke direct op de accu aangesloten worden. Bij de recensies kom ik af en toe tegen dat het lijkt dat de accu eerder leeggetrokken wordt en amper oplaad. Nu zie ik in dit topic veel technische kreten welke mij zelf niet zoveel zeggen. Paar vragen:

Ik heb een Samsung A5 met USB-C aansluiting. Hoeveel ampere lader is geschikt (max 1A, 2.1A maar ik zie ze ook wel hoger?)? Op de lader welke in het stopcontact gaat staat 9.0v 1.67A / 5.0V 2.0A. Kan een foute lader / laadstroom schade aanbrengen aan de batterij / accu van tel.?

Ik zie ook USB SAE aansluitingen van optimate welke de motoraccu beschermt en stopt met laden na 3h of als de accu <50% is. Hier betaal je wel meer voor.

Wat is aan te raden..?
 
Bij die chinezen zit echt veel rommel tussen. Dus is het lastig om daar een goed product aan te bevelen.

Deze werkt sowieso. Maar waarschijnlijk niet wat je zoekt.
[Qualcomm Certified BlitzWolf® BW-C6 30W Quick Charge QC 2.0 Two Port USB Car Charger for Samsung Galaxy S6 / S6 Edge / Edge+, Note 5, Note 4 / Edge, Nexus 6, HTC M9, Xperia Z3 / Z2, Moto X and More

Ook deze zouden moeten werken maar daar ik geen antwoord op geven omdat ik deze in eerst instantie verkeerd had aangesloten. Nu deze wel goed is aangesloten heb ik het nog niet getest maar ik heb goede hoop dat het nu wel goed is.
https://nl.aliexpress.com/wholesale...180521081754&SearchText=waterproof+qc+charger
 
Laatst bewerkt:
@MCE
Dat optimate spul is wel goed spul. Altijd wel aan te raden maar of het de beste combinatie met je Samsung is weet ik niet.

Die universele 12V/5V-usb 1A/ 2.1A laders moet je mee korreltje zout nemen.
Degene die TomTom bijlevert in hun upgrade pakket levert effectief een behoorlijke laadstroom voor de TT toestellen.
In de praktijk betekent het dat je met de universele (Chineese) 1A/2.1A USB laders een veel lagere laadstroom krijgt.
En is de 1A uitgang de uitgang die effectief en betrouwbaar de meeste laadstroom levert.
Snellaad functies werken alleen maar als de lader en toestel (gsm) op elkaar afgestemd zijn en elkaar herkennen. Dit blijft in het algemeen fabrikant eigen.
De telefoon geeft de adapter toestemming tot snelladen.

De laadstroom is dikwijls te verhogen door de twee data-draden in de USB kabel met elkaar door te verbinden. De meeste telefoons accepteren dan een hogere laadstroom.

Als op jouw adapter staat 9V /1,..A // 5V /2A zal deze wel automatisch omschakelen binnen deze bereiken. Als je de adapter met de USB kabel verbonden hebt aan je gsm kan deze dus 2 Amp. leveren om je gsm op te laden.
 
Laatst bewerkt:
@Athome dat is inderdaad net niet wat ik zoek. Ik zag onderstaande lader welke me aanspreekt, mede doordat ik deze kan loskoppelen en netjes door frame kan prutsen.
https://www.amazon.com/dp/B073VCL8Z...Mm&pd_rd_r=09SC38HK049CJH0CGQSJ&pd_rd_w=Q3rCD

@Hervelt, als ik het goed begrijp bepaald de telefoon dus hoeveel stroom toegevoerd wordt naar de accu? Dus al koop ik een 3A lader zal de telefoon kunnen snelladen met 2A bijvoorbeeld? En is een 3A lader dan ook de voorkeur tov een 1 of 2A lader?

Ohja ik zie ook veel laders met een zwart kastje (omvormer?) er tussen. Is dit nodig / beter of maakt het geen verschil.
 
Laatst bewerkt:
Aan 3A zul je in de praktijk niets hebben.
Er kan van alles bij staan maar dikwijls zijn het overdreven opgaven.
Wat je nodig hebt aan laadstroom kan Athome je beter vertellen.
De telefoon bepaalt inderdaad de laadstroom en als hij een originele snellader herkent zal die functie ook geactiveerd worden.
Universele laders zullen in de regel niet echt werken met een snellaad functie. Ook al staat er 2.1A op.

De EU heeft eerder afgedwongen dat er een universele telefoon laad-plug moest komen.
Dat werd de micro-USB connector. Een slechte keuze die incl specificaties als universele standaard werd vastgelegd.
Fabrikanten wilden natuurlijk geen marktaandeel verliezen in de verkoop van losse adapters en bedachten een slimme oplossing.
Fabrikanten hebben, naast het voldoen aan die universele standaarden, extra functionaliteit ingebracht bij hun telefoons en laders door zich te onderscheiden met een snellaad functie. Die alleen maar op hun eigen adapters werkt.
En dit is niet verboden.
 
Laatst bewerkt:
Ja, je telefoon bepaalt hoeveel stroom er toegelaten wordt.

Heb je een link van zo'n omvormer? Ik denk dat ik weet welke je bedoelt maar ik kan ze zo gauw niet vinden.
 
Wat is aan te raden..?

Heb ik gelukkig geen last van.
Mijn NC700 Integra heeft een 12V aansluiting onder het zadel.
Bij de action een USB-hub met 4 usb poorten gehaald, een degelijke 12V aansluiting eraan gesoldeerd en gaan met die banaan.
Zowel de S10pro als mijn Huawei worden geladen tijdens het rijden.
De kabels die ik hiervoor gebruik zijn gewone USB kabels.
 
Die prijs is wel aantrekkelijk (tov optimate).

Misschien die bovenste maar bestellen en mocht hij voor de vakantie niet geleverd zijn dan alsnog een optimate adapter halen.
 
Ik heb deze houder besteld waarin de oplader ingebouwd zit:

https://nl.aliexpress.com/item/2017...45b0bcb&transAbTest=ae803_1&priceBeautifyAB=0

Echter moet ik nog iets verzinnen om de houder vast te maken aan het stuur.

Standaard RAM kogel op het stuur. Daar past deze houder op (via het verlengstuk). Zijn dezelfde maten als origineel RAM

ram-mount-laptop-stangmontage-rolstoel-ram-149-234.jpg
 
Standaard RAM kogel op het stuur. Daar past deze houder op (via het verlengstuk). Zijn dezelfde maten als origineel RAM

[afbeelding]

Daar was ik ook al voor aan het kijken. O.a. ook de standaard bevestigingen die bij een TomTom / Garmin geleverd worden. Ben echter aan het overwegen om een Honda Pan European te kopen, die hebben echter zo'n stuur:

2007-honda-st1300-13.jpg
 
Klopt had de opties al gezien. Vind het echter belachelijk wat ze vragen voor zo'n stomme beugel. Wil juist naar de smartphone optie om niet veel geld uit te geven aan een apparaat wat veroudert. Dan kan het er bij mij niet in om veel geld uit te geven om een houder te kunnen vastmaken.
 
Ik heb dezefde houder op een ramkogel en de telefoon zit echt wel vast.

Daar twijfel ik ook niet aan. Maar ben dus iets aan het verzinnen om voordelig de ramkogel te monteren op een centrale plek. Zoals hier ook al mensen aangeven, zijn er oplossingen. Maar ik vind het belachelijk om 90 euro oid te betalen voor een simpel beugeltje.
 
Daar twijfel ik ook niet aan. Maar ben dus iets aan het verzinnen om voordelig de ramkogel te monteren op een centrale plek. Zoals hier ook al mensen aangeven, zijn er oplossingen. Maar ik vind het belachelijk om 90 euro oid te betalen voor een simpel beugeltje.

Ik gebruik deels nep-RAM dingen en deels RAM kogels van marktplaats. Ik heb op iedere motor in het gezin (8 of zo) een RAM kogel van marktplaats rest (verlengstuk en houder) is dan mee te verplaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan