Android Smartphone Navigatie

Toestel is idd waterdicht.
De aansluiting zit onder een rubberen afdichting. Aan de onderkant, dus als je toch door een regenbui wordt verrast kan er geen vocht naar boven lopen, zwaartekracht heeft dat netjes geregeld.
De batterij gaat ook gerust een ganse dag mee, heb zelf al meedere dagtochten van om en bij 500km gemaakt op 1 laadbeurt.
 
Toestel is idd waterdicht.
De aansluiting zit onder een rubberen afdichting. Aan de onderkant, dus als je toch door een regenbui wordt verrast kan er geen vocht naar boven lopen, zwaartekracht heeft dat netjes geregeld.
De batterij gaat ook gerust een ganse dag mee, heb zelf al meedere dagtochten van om en bij 500km gemaakt op 1 laadbeurt.

Indrukwekkend die battterij. Welke software gebruik je dan? TomTom slurpt nogal.
 
Ik heb dus een Doogee S60 besteld. Ook ik moet nog afwachten of de kwaliteit in orde is.
Op de website van Doogee staat in de kleine letters wel vermeld dat een IP68 certificering niet automatisch betekent dat ieder afzonderlijk toestel uit die serie (de S60 dus) ook werkelijk aan de IP68 specs voldoet.
 
Ik heb dus een Doogee S60 besteld. Ook ik moet nog afwachten of de kwaliteit in orde is.
Op de website van Doogee staat in de kleine letters wel vermeld dat een IP68 certificering niet automatisch betekent dat ieder afzonderlijk toestel uit die serie (de S60 dus) ook werkelijk aan de IP68 specs voldoet.
Ik ben heel benieuwd. Zeker ook naar afleesbaarheid van het scherm in zonlicht.
Klanten reviews niet lekker: Amazon.de:Kundenrezensionen: Smartphone Ohne Vertrag, DOOGEE S60 Wasserdichte Outdoor Handy - Dual Sim Robustes Smartphones Android 7.0-4G 5.2 Zoll FHD - Helio P25 Octa-Core - 6G RAM+64G ROM - 8.0MP+21.0MP - 5580mAh - Schwarz
Met name op:
1. Knopjes aan zijkant erg gevoelig. Daar gaat mijn x-grip
2. BT issues. Dat zou goed kunnen, want Android 7 heeft daar issues mee.
3. Geluid tijden bellen
4. En last but not least: Wireless laden gaat bijna niet. Schijnt dat Doogee niet de industrie-standaard volgt.

Hoop dat ie van jouw het goed doet.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik mijn iPhone om te navigeren. TomTom Go voor de iPhone kan nog steeds geen routes synchroniseren met MyDrive. Ik was benieuwd hoe dat bij Android ging. Oude Galaxy S3 met Android 4.3 en gebarsten scherm uit kast getrokken. Fabrieksinstellingen terug gezet en TomTom geïnstalleerd. Wat me opvalt:

- TomTom lijkt nog prima op Android 4 te draaien
- MyDrive synchronisatie van routes werkt prima
- De Android versie geeft mijn contacten op de kaart weer. Ook fijn.

Ik ga eens nadenken wat ik doe. Ik zit behoorlijk in het iPhone ecosysteem. Dus ik moet nadenken wat ik doe. Wachten tot TomTom bedenkt hoe ze dit voor de iPhone voor elkaar krijgen, of een goedkoop rugged amdroid toestel erbij kopen.
Ik zou niet zo snel een prijzige iPhone op m'n stuur monteren. Daar is zo'n Chinees bij uitstek geschikt voor. Gaat het niet dan is er niet zoveel verloren.
 
Met die dikke handschoenen waar ik mee vertrokken ben is het niet gelukt.
De dunnere handschoen hebben "touch" vingertippen, daarmee lukt het wel, maar echt goed gaat dat niet. Ik denk eerder kwestie van dikke vingers.

Moet hier toch ff op terugkomen.
Heb een paar alpinestar zomerhandschoenen met touch aangekocht.
Hiermee lukken de basis handelingen. Berichten wegvegen, tussen 2 apps wisselen, routetype wijzigen,... dat lukt redelijk.
 
Ik ben heel benieuwd. Zeker ook naar afleesbaarheid van het scherm in zonlicht.
Klanten reviews niet lekker: Amazon.de:Kundenrezensionen: Smartphone Ohne Vertrag, DOOGEE S60 Wasserdichte Outdoor Handy - Dual Sim Robustes Smartphones Android 7.0-4G 5.2 Zoll FHD - Helio P25 Octa-Core - 6G RAM+64G ROM - 8.0MP+21.0MP - 5580mAh - Schwarz
Met name op:
1. Knopjes aan zijkant erg gevoelig. Daar gaat mijn x-grip
2. BT issues. Dat zou goed kunnen, want Android 7 heeft daar issues mee.
3. Geluid tijden bellen
4. En last but not least: Wireless laden gaat bijna niet. Schijnt dat Doogee niet de industrie-standaard volgt.

Hoop dat ie van jouw het goed doet.

1. Ik gebruik geen X-Grip dus dat probleem zal niet spelen. Ik heb het wel gelezen.
2. Denk eerder dat een Mediatek probleem is. Mijn Galaxy S6 met Android 7 werkt probleemloos. Moet dus afwachten.
3. Bellen doe ik niet. Alleen Navigatie
4. Heb ik gelezen maar gebruik ik waarschijnlijk toch niet.

Afleesbaarheid in zonlicht heb ik ook positieve dingen over gelezen. Zou gewoon goed moeten zijn en beter dan de BV8000Pro in de reviews die ik gelezen heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet zo snel een prijzige iPhone op m'n stuur monteren. Daar is zo'n Chinees bij uitstek geschikt voor. Gaat het niet dan is er niet zoveel verloren.

Ja, is wel een overweging. Maar heb lang een iPhone 6 van mijn werk gebruikt. En nu de oude 6s Plus van mijn werk. Zijn niet de duurste modellen meer. De laatste zit in een Catalyst case en een Catalyst houder op een RAM mount. Werkt op zich prima, maar ik erger me aan acthterstand van de iOS TomTom Go appl. Ik heb ook nog een TomTom Rider V1 met kronkelroutes en kaarten van 2018, maar daar mis ik de verkeersinfo. En uiteindelijk wil ik maar 1 apparaat voor onderweg. Ik twijfel daarom.

 
Laatst bewerkt:
Ik denk zelf niet dat TomTom een achterstand heeft op IOS t.o.v Android maar Apple gewoon dwarsligt met zijn regels
 
Laatst bewerkt:
Ik denk zelf niet dat TomTom geen achterstand heeft op IOS t.o.v Android maar Apple gewoon dwarsligt met zijn regels

Daar heeft het ongetwijfeld mee te maken. Maar toch snap ik het niet. Het lukt MyRoute app wel om online routes te open met hun eigen navigatie app of met Sygic. Waarom TomTom dan niet?
 
Ik zou niet weten welke Apple-regel dat tegen zou houden... Ik heb ook wat apps gemaakt en moest me er dus wel enigszins in verdiepen.
 
Het is bekend dat Apple meer moeite heeft om derden toe te laten tot bepaalde gegevens waar je in Android wel bij kan.

TomTom benadert zijn gegevens blijkbaar anders en is daar blijkbaar toegang voor delen van IOS voor nodig die Apple niet vrijgeeft. Het is maar gewoon een gok.

Om dit te veranderen is het denk ik nodig dat aan de kant van TomTom dingen veranderen. Die veranderingen hebben wellicht weer gevolgen voor de PND's en Android App. Dan moet je dus afwegingen maken.

Wederom gewoon een gok. De Android App is namelijk ook al een jaar niet bijgewerkt. De Iphone versie een stuk recenter wel.
 
Laatst bewerkt:
Bepaalde dingen zijn misschien iets strenger bij iOS, maar dat is geen belemmering voor dit doel. De TT-app hoeft niet bij de gegevens van andere app te komen of bij gebruikersgegevens of wat dan ook. Hij hoeft alleen online te kijken of er iets nieuws te downloaden valt op de TT-server, en zo ja, dat te doen. Eigenlijk precies hetzelfde als met de kaarten in de app, en dat gaat vanaf het begin al prima...

Het kan zelfs met GPX-bestanden die naar je iOS-device gestuurd worden, dan kun je kiezen in welke app ze geopend moeten worden. Het is dus in principe ook mogelijk zonder MyDrive te gebruiken, al kan ik me voorstellen dat dat niet de voorkeur van TT heeft.
 
Ik wil bij het volgende toestel met de montage van SP Connect aan de gang. En dan de Universal variant. De rest heb ik al op de motor zitten.

Heb even gekeken maar ik denk dat de oplossing voor de armor 2 een andere moet worden. Ding heeft knoppen aan de zijkant dus x-mount kan niet, daarnaast zo'n "opbouw" op de achterkant van het harnasje om te telefoon.

Heb het nu een aantal uren laten draaien, gaat goed. Redelijk gebruikt, kids op zitten gamen, ik apps geïnstalleerd en mee zitten spelen en surfen. Drie dagen op een acculading, valt me niet tegen. Straks eens kijken hoe dat gaat als de gps constant moet werken.
 
Bepaalde dingen zijn misschien iets strenger bij iOS, maar dat is geen belemmering voor dit doel. De TT-app hoeft niet bij de gegevens van andere app te komen of bij gebruikersgegevens of wat dan ook. Hij hoeft alleen online te kijken of er iets nieuws te downloaden valt op de TT-server, en zo ja, dat te doen. Eigenlijk precies hetzelfde als met de kaarten in de app, en dat gaat vanaf het begin al prima...

Het kan zelfs met GPX-bestanden die naar je iOS-device gestuurd worden, dan kun je kiezen in welke app ze geopend moeten worden. Het is dus in principe ook mogelijk zonder MyDrive te gebruiken, al kan ik me voorstellen dat dat niet de voorkeur van TT heeft.

Sterker nog, de TT-app kan nu al bij gegevens. Je kunt vanuit de app adressen opzoeken die in je contactgegevens staan. Dat is kennelijk geen probleem.
 
Vandaag mijn Doogee S60 binnen gekregen.
Alles geinstalleerd maar verder nog niets gedaan. Het scherm is wel lekker fel/helder. Dat belooft goeds voor in de zon.

Even een andere vraag.

Kurviger of Callimoto?
Wat zijn de verschillen?
Of waarom juist de een kiezen t.o.v de ander.

Callimoto is best prijzig (70 euro All-time licentie)
Callimoto kan in de app simpel rondritten plannen.
Callimoto ziet er grafisch netjes uitgewerkt uit.

Kurviger is een stuk goedkoper
Met de website kan je rondritten maken en deze als GPX in de app importeren.
Wat ik in de gratis versie niet zie is de rondrit functie. Heeft de betaalde versie dit wel?
De gratis versie voegt niet veel toe t.o.v TomTom Go of MyRoute Navigatie die ik beide al "bezit"
 
Vandaag mijn Doogee S60 binnen gekregen.
Alles geinstalleerd maar verder nog niets gedaan. Het scherm is wel lekker fel/helder. Dat belooft goeds voor in de zon.

Even een andere vraag.

Kurviger of Callimoto?
Wat zijn de verschillen?
Of waarom juist de een kiezen t.o.v de ander.

Callimoto is best prijzig (70 euro All-time licentie)
Callimoto kan in de app simpel rondritten plannen.
Callimoto ziet er grafisch netjes uitgewerkt uit.

Kurviger is een stuk goedkoper
Met de website kan je rondritten maken en deze als GPX in de app importeren.
Wat ik in de gratis versie niet zie is de rondrit functie. Heeft de betaalde versie dit wel?
De gratis versie voegt niet veel toe t.o.v TomTom Go of MyRoute Navigatie die ik beide al "bezit"

Ik heb vaak routes via Kurviger gemaakt en vervolgens in de TomTom geimporteerd. De bochtige functie stuurt je met Kurviger namelijk zo min mogelijk door dorpjes. De TomTom heeft op de meest bochtige route juist routes door dorpjes. Volgens mij is de betaalde versie van Kurviger maar een paar euro, dus zou die eerst proberen. Callimoto is toch een stuk prijziger.
 
Ik heb de betaalde versie van kurviger. Prima app waarmee je ook rondritten of routes kunt maken. De routes zelf ben ik ook wel tevreden over, je komt op mooie wegen die ik zonder de app niet gevonden had.
 
Ik heb als nadeel nog gevonden dat Callimoto geen nederlandse aanwijzingen geeft.

Kan je in betaalde app van Kurivger ook rondritten maken van eigen lengte en richting of is die functie voorbehouden aan de website?
 
Terug
Bovenaan Onderaan