Nou, welkom Wilco! :W Binnenkort mag jij ook toeren en foto's maken toch? ;) Mijn eerste foto's in de OP zijn bij jou in de buurt gemaakt (Ketelmeerdijk). Was een paar dagen in L'stad bij mijn ouders :)
 
Laatst bewerkt:
Heldere hemel en maan erbij. Jammer dat de sterren er niet bij op staan.
mb1ro5.jpg


Edit: ik kijk net naar de lens van mn camera en nu snap ik waarom de sterren niet zichtbaar waren :$
 
Laatst bewerkt:
Moest vandaag voor het werk naar Limburg, lekker weertje dus doorwaaipak aan. Koffer zat al flink vol, maar vanwege de warmte wilde ik nog een paar extra flesjes water meenemen. Die flesjes gingen er in, maar wel ten koste van mijn regenpak, het gaat toch vast niet regenen vandaag. Nou, dat heb ik geweten. Ik had beter het weerbericht even kunnen checken vanochtend. Paar beste wolkbreuken moeten doorstaan. Bij Den Bosch stond de halve A2 blank, zag geen hand voor ogen meer. Temperatuur zakte in een paar minuten van 28 naar 18 graden. Dan krijg je het toch best fris in je zeiknatte doorwaaipak. Maar de temperatuur liep al snel weer op en voordat ik terug was, was ik alweer zo goed als droog.

Ondergaande zon zorgde wel weer voor mooie luchten:
full
 
Laatst bewerkt:
Dat het ging regenen in het zuiden van het land zat in de verwachting. Wat niet in de verwachting zat is dat de onweersbuien tot noord Nederland zouden doordringen.

Op dit moment veroorzaakt een flinke hoosbui wateroverlast in Zeeland. :o

Ben blij dat je heelhuids weer thuis bent. Ook nog hagel gehad onderweg?
 
Vanmorgen vertrokken in de Ardennen met zon.
Verschillende keren onweer (heel dichtbij)

In Margraten bij USA-begraafplaats-herdenking geweest. Ook daar onweer heel dichtbij.
Vanavond op TV-nieuws op dat moment wateroverlast Berg-Terblijt.

Ondanks vrijwel hele dag donkere luchten het regenpak niet aan gedaan.
Slechts een paar spetters gehad onderweg naar de Veluwe. (wrs dus veel mazzel) :P
 
Dat het ging regenen in het zuiden van het land zat in de verwachting. Wat niet in de verwachting zat is dat de onweersbuien tot noord Nederland zouden doordringen.

Ben blij dat je heelhuids weer thuis bent. Ook nog hagel gehad onderweg?

Ik was zo stom geweest om niet even de voorspellingen te checken, maar lekker belangrijk, het meeste viel er naast en voor de verkoeling werkte het wel goed. Hagel heb ik gelukkig niet gehad.


In Margraten bij USA-begraafplaats-herdenking geweest. Ook daar onweer heel dichtbij.
Vanavond op TV-nieuws op dat moment wateroverlast Berg-Terblijt.

Precies daar moest ik ook zijn. Veel dreigende luchten maar zolang als ik er was bleef het bij wat spatten en gerommel in de lucht, pas op de terugweg ging het los.
 
Laatst bewerkt:
Precies daar moest ik ook zijn. Veel dreigende luchten maar zolang als ik er was bleef het bij wat spatten en gerommel in de lucht, pas op de terugweg ging het los.

Bij mij is vrijwel alles (gelukkig) ernaast gevallen.

Mijn broer is direct na USA-gebeuren vertrokken en is in midden-NL verzopen aangekomen. ;(
Route Maastricht-Roermond-Nijmegen-Veluwe. (Beetje dom: Geen regenpak)
Wij zijn eerst nog even ergens iets gaan drinken en de verwachting op buienradar leek dat route over Eindhoven-Gorinchem-Ochten minder regen zou gaan brengen.
Iets meer km's maar dus wel (vrijwel) droog! :t
 
FB_IMG_1527792082157.jpg


Fotootje gekopieerd van Atreidez...

Herkenbaar? Het weer is niet alleen maar 'mooi'. Alhoewel...dit soort weersituaties fascineren mij. En het gaat nog vaker en heftiger voorkomen :X

Ik heb een vergelijkbare douche meegemaakt in Ede afgelopen dinsdag. Straten die in rivieren veranderd waren. Pootjes in de lucht :+
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Fotootje gekopieerd van Atreidez...

Ik heb een vergelijkbare douche meegemaakt in Ede afgelopen dinsdag. Straten die in rivieren veranderd waren. Pootjes in de lucht :+

Dan hebben wij waarschijnlijk in dezelfde bui gereden... Ik had alleen bij Arnhem ook nog flinke hagelstenen en die doen nog best pijn bij 120 km/u. Het waren trouwens niet alleen de wegen die in rivieren veranderden. Ook mijn garage helaas :X
 
Thuis liepen de straten onder. Bij mij thuis zelf kan het moeilijk binnen lopen, dan moet heel Linter al onder staan, maar iets verder was het tot en met de voetpaden onder gelopen.

Speciaal voor dit topic toch maar even de motor uit de garage gehaald *D
20180601_102635.jpg

20180601_104456.jpg

20180601_104510.jpg

20180601_104829.jpg

20180601_104844.jpg


Daar waar je op die eerste foto de auto ziet uitkomen, daar wilde ik ook een foto gaan maken met de motor, maar tegen dat ik mijn jas en helm aanhad, had de brandweer die al afgesloten -O-
Zag er toen zo uit ...
Intussen is het meeste water alweer weg ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh echt Eric? :o Schade? Onze dompelpomp heeft keurig gewerkt en het water overgeheveld vanuit de garage naar riool.

Ik reed over door de tooroplaanrivier

Gelukkig niet! Alleen veel overlast. De dompelpomp draaide wel, maar het riool was overbelast.

Veel plezier in de Eifel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan