KTM SuperDuke 990 Deel 14

Sow, 1 brok kennis hier :)

Ik zou persoonlijk ook eventjes alles nakijken, wat ik los gegooid heb. Maar kan ook toevallig zijn na een onderhoud.
 
Je zou het bij Kobo in Drachten kunnen proberen, al denk ik niet dat die verhuren.
 
Ik zie dat nikosvz z'n duke ook op marktplaats heeft staan.

Zal hij volgend jaar wel aansluiten bij onze collega SuperDuke rijders, maar dan in de 1290 klasse :]
Tenminste, daar was hij geloof ik serieus over aan het nadenken.
 
Laatst bewerkt:
Had een half uurtje over, alvast de SuperDuke een beetje uitgekleed voor de grote beurt:
Ob1L9b2.jpg

Heerlijk hoe makkelijk dat ding in no-time kaal is.
:)
 
Verzekering eist minimaal art 4 slot, dus die zit er altijd op.
Als ze eenmaal binnen zijn kunnen ze rustig hun gang gaan, dus wil het ze niet te makkelijk maken.


Heb pas ook een nieuw schijfremslot gekocht. Ik ontdekte per toeval dat het art 4 keurmerk van mijn slot niet meer geldig was.
Op zich niet vreemd aangezien ik dat slot kocht voor m'n eerste brommer in 2004.
Maar het is wel iets om in te gaten te houden als je een sloteis in je polis hebt staan.
Want in het geval van diefstal ben je dan dus niet verzekerd. :X
 
Laatst bewerkt:
:? een slot waarvan de ART-4 niet meer geldig is, hoe lang kun je em gebruiken dan?

Ik heb de motor binnen in de schuur staan maar ik zet em ook altijd nog met een zeer degelijk kettingslot en een grondanker op slot.

Goed bezig Neem, je bent weer heel wat van plan kwa onderhoud deze winter periode :
Wat voor schijfremslot heb je zo 1?

https://www.motor-forum.nl/media/1127533/full
 
Laatst bewerkt:
De eisen worden steeds strenger omdat het boeventuig ook met steeds betere apparatuur komt. Hadden ze vroeger niet meer dan een betonschaar, komen ze nu met een accuslijptol of zelfs zoutzuur en dergelijke.
Sloten die vroeger wel aan de eisen voldeden komen nu niet meer door de keuring.

Ik heb deze gekocht:
Abus_37_Mini.jpg


Die roadlock van Ktm is niet art gekeurd geloof ik, en ik vind het er niet uit zien O-)
En daarbij is hij ook nog best duur.
 
Zie op fb die jersen airbox voorbijkomen ,onder de noemer goedkoper als rottweiler.
Maar is maar een beetje goedkoper, en in mijn ogen een stuk lelijker .
En het filteroppervlak ook nog eens kleiner als stock
 
De eisen worden steeds strenger omdat het boeventuig ook met steeds betere apparatuur komt. Hadden ze vroeger niet meer dan een betonschaar, komen ze nu met een accuslijptol of zelfs zoutzuur en dergelijke.
Sloten die vroeger wel aan de eisen voldeden komen nu niet meer door de keuring.

Ik heb deze gekocht:
[afbeelding]

Die roadlock van Ktm is niet art gekeurd geloof ik, en ik vind het er niet uit zien O-)
En daarbij is hij ook nog best duur.

Maar hoe lang is geldigheid dan?
 
Zie op fb die jersen airbox voorbijkomen ,onder de noemer goedkoper als rottweiler.
Maar is maar een beetje goedkoper, en in mijn ogen een stuk lelijker .
En het filteroppervlak ook nog eens kleiner als stock

Wat een lelluk ding en idd weinig filter=doorlaat oppervlak.
Ik hou het op de ITG, rondom maximale doorlaat :}
 
Maar hoe lang is geldigheid dan?

Dat is het beroerde, er is geen vaste tijd voor. Iets dat nu nog goedgekeurd is, kan bij wijze van spreken morgen niet meer voldoen.
Maar aangezien mijn vorige slot het +-13 jaar heeft gered, denk ik dat er weer even tegen kan.

Wat die airbox betreft, zal qua prestaties weinig verschillen met de rottweiler, motohooligan DNA enz. Het filteroppervlak lijkt misschien kleiner, maar het gaat erom dat je niet meer beperkt bent door die snorkel waar de standaard airbox door moet ademen. In de SuperDuke cup in Engeland reden ze met aangepaste standaard airbox (zie foto), die gaven vergelijkbare vermogenswinst als de motohooligan.
K&N filter in het originele deksel geplakt:
IMG_20160317_193951.jpg

Foto is van een smt, maar het idee is hetzelfde.
Vergelijkbaar met die jersen airbox, en zelf te doen voor een paar tientjes.
Qua performsnce maakt het allemaal weinig uit.
Op SD.net heeft iemand ooit geüpgraded van zo'n aangepast deksel naar een motohooligan airbox, en daar zat eigenlijk geen winst in.
Behalve de looks en dergelijke dan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan