KTM SuperDuke 990 Deel 14

Klopt maar duurt ook weer langer om het te bereiken , op rechte stuk cpz kwam ik ook maar aan de 208 op de teller nou is het wel een naked dus wat verschil met een 600 racer is er
Wel.

Maar afgelopen weekend op de nordsleife rechte stuk viel het ook tegen en dat is nog wel een beetje heuvelaf
 
Klopt maar duurt ook weer langer om het te bereiken , op rechte stuk cpz kwam ik ook maar aan de 208 op de teller nou is het wel een naked dus wat verschil met een 600 racer is er
Wel.

Maar afgelopen weekend op de nordsleife rechte stuk viel het ook tegen en dat is nog wel een beetje heuvelaf

Hmm ok, wellicht beginnend brandstof probleem dan inderdaad...
 
Goedemiddag!

Na een tijdje geen motor gereden te hebben, ben ik sinds vorige week de trotse eigenaar van een 2005 SD 990, welke nog redelijk standaard is; enkel een K&N luchtfilter en bar-end spiegels zijn nu gemonteerd.

Allereerst wil ik binnenkort nieuwe bandjes laten monteren (ik twijfel nog tussen de Bridgestone Battlax T31 en de Michelin Road 5) en de olie en het oliefilter verversen. Daarna andere uitlaatdempers en ik zit stiekem al te kijken naar zo'n Rottweiler SAS kit en luchtfilter... :9~

Vanavond ga ik het topic nog eens doorlezen, waarschijnlijk kom ik nog een hoop leuke dingen tegen! Om het af te maken, hierbij nog een foto:
[afbeelding]

Welkom! Zelf langzaam de motor verder en verder tweaken is het leukste *O*
 
Goedemiddag!

Na een tijdje geen motor gereden te hebben, ben ik sinds vorige week de trotse eigenaar van een 2005 SD 990, welke nog redelijk standaard is; enkel een K&N luchtfilter en bar-end spiegels zijn nu gemonteerd.

Allereerst wil ik binnenkort nieuwe bandjes laten monteren (ik twijfel nog tussen de Bridgestone Battlax T31 en de Michelin Road 5) en de olie en het oliefilter verversen. Daarna andere uitlaatdempers en ik zit stiekem al te kijken naar zo'n Rottweiler SAS kit en luchtfilter... :9~

Vanavond ga ik het topic nog eens doorlezen, waarschijnlijk kom ik nog een hoop leuke dingen tegen! Om het af te maken, hierbij nog een foto:
[afbeelding]

Welkom!
Hoe bevalt de Duke in vergelijking met de 1125 cr?
 
Hoi,

Ik heb een superduke 990 2005 gekocht maar de actieradius is redelijk weinig. (100km tot reserve).
Is er nog aftermarketspul om een extra tank te monteren?

Anders moet ik toch maar opzoek naar een adventure 990. Als ik dit van te voren had geweten zou ik niet zo'n SD kopen.
 
Hoi,

Ik heb een superduke 990 2005 gekocht maar de actieradius is redelijk weinig. (100km tot reserve).
Is er nog aftermarketspul om een extra tank te monteren?

Anders moet ik toch maar opzoek naar een adventure 990. Als ik dit van te voren had geweten zou ik niet zo'n SD kopen.

Welkom,
100 km tot reserve is wel aan de krappe kant, fatsoenlijk laten afstellen scheelt al iets.
Je kan ook eventueel kijken voor een tank van een SuperDuke vanaf 2007, die zijn 3 liter groter. Maar met je huidige verbruik zou dat ook nog niet echt veel verschil maken, dus ik zou eerst eens naar de afstelling laten kijken.

Er is ook ooit een Ktm powerparts 20 liter carbon tank gemaakt, maar die zijn nieuw niet meer te krijgen denk ik (en waren €1850 oid) en tweedehans zeer zeldzaam. Zo nu en dan op eBay.de komt er een voorbij.
 
Laatst bewerkt:
Met een 2007+ tank en een goede afstelling is ruim 200 makkelijk te halen.

Ik heb de grafietpakking vam de uitlaat ook maar eens vervangen. Was wel nodig.... wat een verschil tussen oud en nieuw!
full
 
Welkom! Zelf langzaam de motor verder en verder tweaken is het leukste *O*
Haha precies! ;)

Welkom!
Hoe bevalt de Duke in vergelijking met de 1125 cr?
De 1125CR was echt een verschrikkelijk vet ding. Ik ben 2 meter dus ik had een redelijk sportieve zithouding en de dikke 2-cilinder 1125cc met bijna 150pk en 110Nm koppel is gewoon belachelijk veel en snel. Daarbij zat er ook een dikke Termignoni uitlaat onder dus hij klapte aardig; niet een fiets voor de anonieme rijder zullen we maar zeggen...

De SD heeft in vergelijking met de 1125CR een comfortabele zithouding en het vermogen komt prettiger vrij, dus veel beter mee te spelen. :]
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb een superduke 990 2005 gekocht maar de actieradius is redelijk weinig. (100km tot reserve).
Is er nog aftermarketspul om een extra tank te monteren?

Anders moet ik toch maar opzoek naar een adventure 990. Als ik dit van te voren had geweten zou ik niet zo'n SD kopen.
Ik zou gaan voor een adventure :Y
 
Haha precies! ;)De 1125CR was echt een verschrikkelijk vet ding. Ik ben 2 meter dus ik had een redelijk sportieve zithouding en de dikke 2-cilinder 1125cc met bijna 150pk en 110Nm koppel is gewoon belachelijk veel en snel. Daarbij zat er ook een dikke Termignoni uitlaat onder dus hij klapte aardig; niet een fiets voor de anonieme rijder zullen we maar zeggen...

De SD heeft in vergelijking met de 1125CR een comfortabele zithouding en het vermogen komt prettiger vrij, dus veel beter mee te spelen. :]
welkom terug :W
 
Hoi,

Ik heb een superduke 990 2005 gekocht maar de actieradius is redelijk weinig. (100km tot reserve).
Is er nog aftermarketspul om een extra tank te monteren?

Anders moet ik toch maar opzoek naar een adventure 990. Als ik dit van te voren had geweten zou ik niet zo'n SD kopen.

Andere tank monteren idd, of een nieuwere SD kopen.. vanaf 2007 krijgen ze een grotere tank mee en kun je aanzienlijk verder komen op een tank. Met mijn 2010 SDR kom ik met sportief gebruik nog ruim boven de 200km op een tank.
Maar wellicht kun je met een finetuning van de gebruikte map ook nog wel wat winnen?


vwb het van tevoren weten; ik heb weleens gehoord van een soort van database met informatie inzake een grote diversiteit aan onderwerpen, via de juiste kanalen kan je met behulp van een soort van geheime tool die informatie ontsluiten aan deze database... niet verder vertellen maar ik heb viavia vernomen dat de naam van die tool "Google" is... wellicht kan je daarmee in het vervolg dit soort verrassingen voorkomen?

:+
 
Andere tank monteren idd, of een nieuwere SD kopen.. vanaf 2007 krijgen ze een grotere tank mee en kun je aanzienlijk verder komen op een tank. Met mijn 2010 SDR kom ik met sportief gebruik nog ruim boven de 200km op een tank.
Maar wellicht kun je met een finetuning van de gebruikte map ook nog wel wat winnen?


vwb het van tevoren weten; ik heb weleens gehoord van een soort van database met informatie inzake een grote diversiteit aan onderwerpen, via de juiste kanalen kan je met behulp van een soort van geheime tool die informatie ontsluiten aan deze database... niet verder vertellen maar ik heb viavia vernomen dat de naam van die tool "Google" is... wellicht kan je daarmee in het vervolg dit soort verrassingen voorkomen?

:+

:+
 
Dag heren,

Kan iemand mij misschien helpen met het volgende?
Ben halverwege de eerste (test)rit van het seizoen en sta nu stil bij een tankstation omdat mijn batterij lampje ging branden. Verder rijd hij prima. De (gloednieuwe) accu is helemaal leeg, dus ik vermoed dat hij de afgelopen 20km niet heeft bij geladen. Heb even de spoiler eraf gehaald om te zien of ik iets obvious kan vinden en ik tref inderdaad een los kabeltje aan, met twee groene draadjes. Weet iemand waar deze hoort?

Andere suggesties zijn welkom!

|(
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan