KTM SuperDuke 990 Deel 14

Ga voor eind vd week koppelingsvloeistof vervangen, is soort erwtensoep nu :+
De magura mineral oil (zoals origineel voorgeschreven) was op voorraad bij Louis *O*
 
Laatst bewerkt:
Ga voor eind vd week koppelingsvloeistof vervangen, is soort erwtensoep nu :+
De magura mineral oil (zoals origineel voorgeschreven) was op voorraad bij Louis *O*

Iedere minerale hydraulische olie is geschikt, die magura is enorm overpriced.

Ik heb er al jaren eurol lhm+ inzitten.
Kost +-10 per liter ipv €10 per 100mL
 
Laatst bewerkt:
Iedere minerale hydraulische olie is geschikt, die magura is enorm overpriced.

Ik heb er al jaren eurol lhm+ inzitten.
Kost +-10 per liter ipv €10 per 100mL
Achja, wilde gewoon het juiste er in, voor de volgende keer dan maar die Euro LHM :Y
 
Nou.. de import is voor 99% gelukt zo te zien. Had ik het maar niet op een maandag moeten plannen. :+
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in het 'Te koop gevraagd'-gedeelte ook al een topic aangemaakt, maar wil hier ook graag een oproep doen; Ik ben namelijk op zoek naar een goede 990 SD tank, idealiter een facelift model in de matzwarte kleur, maar ook een pre-facelift model is in dit stadium prima!

Heeft iemand een tip of zelf ééntje liggen waar hij/zij niets mee doet? De prijzen die ik tot op heden (nieuw en tweedehands) tegenkom - als ik er al eentje tegenkom in Nederland - vind ik bijzonder hoog...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in het 'Te koop gevraagd'-gedeelte ook al een topic aangemaakt, maar wil hier ook graag een oproep doen; Ik ben namelijk op zoek naar een goede 990 SD tank, idealiter een facelift model in de matzwarte kleur, maar ook een pre-facelift model is in dit stadium prima!

Heeft iemand een tip of zelf ééntje liggen waar hij/zij niets mee doet? De prijzen die ik tot op heden (nieuw en tweedehands) tegenkom - als ik er al eentje tegenkom in Nederland - vind ik bijzonder hoog...

PM maar, ik heb er nog een liggen die ik wellicht wel wil verkopen voor de juiste prijs.
 
Laatst bewerkt:
niet van de pomp idd, heb dat kreng tig keer uit elkaar gehad destijds .
puntje van aandacht zijn de 2 grote afdichtings o -ringen met beleid erin zetten duwen, vaseline of wat olie erop . want die zijn belachelijk duur net als de filter voor wat het is.
en niet te vast draaien je draait ze zo stuk . vast is vast
 
niet van de pomp idd, heb dat kreng tig keer uit elkaar gehad destijds .
puntje van aandacht zijn de 2 grote afdichtings o -ringen met beleid erin zetten duwen, vaseline of wat olie erop . want die zijn belachelijk duur net als de filter voor wat het is.
en niet te vast draaien je draait ze zo stuk . vast is vast


Met beetje vet gedaan indd .

Denk dat ie nog op de werkbank zwierf
 
Net terug van een lang weekend Cochem, ik heb de SuperDuke al lekker onder de knie, voor mijn gevoel is het stuur wat smal. Of voelt smal aan. Zijn er hier mensen die een iets breder stuur hebben gemonteerd? Zo ja hoor ik graag de ervaring en of dit kan met alle kabels leidingen etc.

Ik weet dat een stuur iets persoonlijks is maar iemand met ervaring met een bepaald type?


Hoor het graag....
 
Ik had er een stuur van een Ducati Monster 796 op.
Die is dacht ik iets breder maar vooral een stukje lager, zat voor mij fijner.

Ook heb ik een pro-taper Contour Handlebars | Contour | Handlebars | ProTaper.com er op gehad. Ook die is breder, lager maar ook rechter. Het is wat je fijner vindt.

Die pro-taper heb ik nog wel te koop eventueel mocht je interesse hebben. Bij de verkoop van mijn 990 heb ik die eraf gehaald omdat het nogal prijzige stuurtjes zijn.
 
Ik had er een stuur van een Ducati Monster 796 op.
Die is dacht ik iets breder maar vooral een stukje lager, zat voor mij fijner.

Ook heb ik een pro-taper Contour Handlebars | Contour | Handlebars | ProTaper.com er op gehad. Ook die is breder, lager maar ook rechter. Het is wat je fijner vindt.

Die pro-taper heb ik nog wel te koop eventueel mocht je interesse hebben. Bij de verkoop van mijn 990 heb ik die eraf gehaald omdat het nogal prijzige stuurtjes zijn.

Welke bend had je erop dan Folkmar?

Ik heb de Henry/Reed en vind die erg lekker sturen :Y
 
Ik ook de Henry Reed bend fijn iets breder en iets rechter stuurtje. Maar helaas nooit mee gereden omdat ik zo maar besloot dat er een andere SD moest komen _O-

Voor de sier zit ie nu op mijn speed triple ombouw project.
 
Laatst bewerkt:
Ben bang dat ik het antwoord al weet... maar vanmorgen ging m’n dashboard niet meer aan. De achtergrond verlichting doet het wel, maar geen enkel lampje / indicatie wordt weer gegeven. De motor zelf doet het nog prima en alles werkt. Als ik het goed heb onthouden kan het eigenlijk niet anders dan een nieuw dashboard/instrument cluster bestellen? Of is er nog iets wat ik kan checken?

:/

full
 
Op sd.net hebben er een paar succes gehad met open maken en schoonmaken, en het kan ook nog een connector in de koplamp zijn.
Van sd.net: check for broken red/white wire at 12 pole connector to bottom lhs (sitting on the bike) behind headlamp - from the wiring diagram, this appears to be the power source (excluding backlight) for the speedo unit -
Bij mij was het echt het dashboard helaas '(
 
Heb ik ook al een paar keer gehad, geen goedkope grap, ik had nog eens een andere vraag, ik heb sinds gisteren gemerkt dat ik blijkbaar weer met een klein olielek zit, als hij stilstond vielen er een paar druppels olie links uit de spoiler rond de batterij, ik heb deze eraf gevezen en op de buitenkant van de kabels die daar zitten zat er ook wat olie, met een lamp aan het zoeken geweest, maar niets gevonden waar de olie uit zou kunnen komen, ook hogerop niet, heeft er iemand dit al eens gehad? lekje is redelijk minimaal, op 100 km is het oliepeil niet merkbaar gezakt, ik heb nu alles wat proper gemaakt en ga morgen nog eens kijken of ik dan wel iets kan zien...
 
Ik had er een stuur van een Ducati Monster 796 op.
Die is dacht ik iets breder maar vooral een stukje lager, zat voor mij fijner.

Ook heb ik een pro-taper Contour Handlebars | Contour | Handlebars | ProTaper.com er op gehad. Ook die is breder, lager maar ook rechter. Het is wat je fijner vindt.

Die pro-taper heb ik nog wel te koop eventueel mocht je interesse hebben. Bij de verkoop van mijn 990 heb ik die eraf gehaald omdat het nogal prijzige stuurtjes zijn.

Als Kweenie geen interesse heeft, heb ik dat wellicht wel.
Welke bend en kleur heeft het stuur?
 
Terug
Bovenaan Onderaan