KTM SuperDuke 990 Deel 14

Ik heb vandaag mn 2005 superduke afgemaakt met een grotere tank van 2009.
Past allemaal net qua brandstofpomp en leiding/kabels onder het zadel.
De zijkappen passen niet geweldig vind ik, want de naden zijn niet overal even gelijk, omdat er een beetje spanning op de kappen staan.
Een oplossing zou zijn om andere kappen te kopen vanaf 2007.
Iemand nog zulke kappen liggen?

Ik ben erg benieuwd hoeveel km ik nu op een tank rij, ik verwacht iets van 150/200 km tot reserve.
 
Ik heb vandaag mn 2005 superduke afgemaakt met een grotere tank van 2009.
Past allemaal net qua brandstofpomp en leiding/kabels onder het zadel.
De zijkappen passen niet geweldig vind ik, want de naden zijn niet overal even gelijk, omdat er een beetje spanning op de kappen staan.
Een oplossing zou zijn om andere kappen te kopen vanaf 2007.
Iemand nog zulke kappen liggen?

Ik ben erg benieuwd hoeveel km ik nu op een tank rij, ik verwacht iets van 150/200 km tot reserve.
de kappen zijn hetzelfde, je hoeft alleen de 07 binnenkapjes er op te zetten
 
Dukers,
Ik probeerde vandaag mijn achterrem te bleeden / vloeistof verversen, maar nadat ik de bleederscrew open zette (uiteraard met kracht op de achterrem), verloor de hele rem alle druk na het weer dichtzetten. De achterrem hangt nu gewoon los en er is ook ook geen druk meer op te bouwen. Vacuum zuiger werkt vreemd genoeg ook niet. Er komt gewoon geen vloeistof uit onder hoge vacuum druk niet. De vloeistof in het reservoir is vol en het deksel zit los. Zou het kunnen dat de mastercilinder naar de klote is? Of mogelijk een rubbertje / pakking?
Als het puur lucht in het systeem zou zijn dan zou de vacuum sucker wel moeten werken lijkt me?
 
Laatst bewerkt:
Links voor, naast het balhoofd zit ook nog een massapunt, voor het geval je die nog gemist had.

Thanks.. Die heb ik niet gevonden maar verder lijkt aarde best. Vrijdag een Yuasa accu gevonden en hij start weer. Nu voordat ik weer ga rijden dus eens uit zien te vinden wat de oorzaak kan zijn geweest.. Regulator/Rectifier was al vervangen dus ik hoop toch dat die het nog goed doet :)

Dan eens gaan kijken of ik verder dingen moet gaan veranderen.. Zo blij met deze motor!!
 
:9~ :]

Eigenlijk al vanaf dag 1 (4 jaar geleden alweer) moeten / willen doen
full
 
Thanks! Ben er erg blij mee! Samen met de SD toch wel mijn droommotor, blij dat ik ze allebei kan hebben :] Is nog aardig vers en netjes ook nog :)

Enige is dat dit ding echt veel te graag op z’n achterwiel gaat... gaat echt helemaal nergens over. Echt een mountainbike op steroids..
full
 
Laatst bewerkt:
Zeer leuk speelgoed,

Hier in de buurt kan je niet fatsoenlijk crossen of je bent al wandelaars tot last....
 
Al eens de Freeride-E overwogen? Voor mij net te weinig bereik (35km) en ik ben hier nooit wandelaars tot last geweest met m’n Yamaha XT600 dinosaurus, dus toch voor deze gegaan.
 
Hallo,

Ik volg dit forum (motorforum) al jaren aangezien ik toch al wat jaartjes motor rijd, maar heb eindelijk een account aangemaakt zodat ik slap kan meelullen!

Van de week gezien dat hier een uitgebreid ktm superduke 990 topic aan de gang is, en aangezien ik deze van de week gekocht heb... is dit toch wel handig!

Ik ben 27 jaar en kom uit Venlo.
Reeds versleten:

Yamaha FZR600 (1991)
Yamaha YZF600 (1997)
Yamaha YZF1000 (1997)
Harley Davidson FXR 1400 (1988)
KTM Superduke 990 (2007) (Wát een machine!!)

Mijn KTM is uitgerust met een volledig Akrapovic uitlaatsysteem,
SAS verwijderd en akrapovic mapping.
Er zit een antihopping (?) koppeling in, wat dit precies inhoud moet ik nog uitzoeken.
Sport voorveren en achterveer.
18000km.
Kan niet rijden tot woensdag want hij heeft de welbekende olielekkage bij het peilbuisje.
Onderdeel is bestelt en komt woensdag.

Ik hoop jullie te kunnen helpen en andersom!
 
Hallo,

Ik volg dit forum (motorforum) al jaren aangezien ik toch al wat jaartjes motor rijd, maar heb eindelijk een account aangemaakt zodat ik slap kan meelullen!

Van de week gezien dat hier een uitgebreid ktm superduke 990 topic aan de gang is, en aangezien ik deze van de week gekocht heb... is dit toch wel handig!

Ik ben 27 jaar en kom uit Venlo.
Reeds versleten:

Yamaha FZR600 (1991)
Yamaha YZF600 (1997)
Yamaha YZF1000 (1997)
Harley Davidson FXR 1400 (1988)
KTM Superduke 990 (2007) (Wát een machine!!)

Mijn KTM is uitgerust met een volledig Akrapovic uitlaatsysteem,
SAS verwijderd en akrapovic mapping.
Er zit een antihopping (?) koppeling in, wat dit precies inhoud moet ik nog uitzoeken.
Sport voorveren en achterveer.
18000km.
Kan niet rijden tot woensdag want hij heeft de welbekende olielekkage bij het peilbuisje.
Onderdeel is bestelt en komt woensdag.

Ik hoop jullie te kunnen helpen en andersom!

Welkom!
Antihop koppeling wordt ook wel een slipperclutch genoemd. Deze voorkomt dat je achterwiel blokkeert als je een paar versnellingen terugschakelt en de koppeling iets te enthousiast op laat komen.
 
Vandaag lekker 300 km op de klok erbij gezet.

Mooie route door de Ardennen gemaakt.

Echter toen ik terug kwam, merkte ik aan het stoplicht dat de motor erg warm wordt (fan slaat wel netjes aan). Kan toch niet aan het warme weer liggen ofwel?
Heb gister wel de olie ververst, maar olie niveau is netjes op peil etc....

koelvloeistof niveau is ook in orde (in de radiateur nog niet gekeken, wacht eerst maar dat die afgekoeld is :+ )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan