KTM SuperDuke 990 Deel 14

Joris ouwe trikbear ,Heb dr toendertijd andere termo ingezet gaat de fan wat eerder aan

full
 
Hier ook een andere tempschakelaar erin zodat de fan eerder aanslaat.
Ik heb deze erin zitten :
Temperatuurschakelaar, radiateurventilator FACET 7.5282 - Radiator / Ventilator

De SuperDuke wordt sowieso snel warm, in de zomer een stukje stadsverkeer of een stoplicht is vaak al voldoende om de fan aan te laten slaan. Maar zolang hij afkoelt als de fan aanslaat is er niks aan het handje.
Zodra de fan het niet meer koel krijgt moet je je zorgen gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij niet....

waterpomp seal? lucht in het systeem.... (natuurlijk niet hopen op erger, koppakking etc...)

radiator is gevuld dat heb ik al gecontroleerd. Op fb pagina 990 duke hadden ze het over waterpomp seal die wel eens wil kapot gaan....
 
Waterpomp seal is wel een zwak puntje. Maar toen de mijne aan gort was koelde hij nog prima. Lucht in het systeem kan, maar dat komt er niet vanzelf in. Dat moet er dan al sinds de laatste verversing in zitten lijkt me. Ontluchten is wel vrij omslachtig.

Als je hem stationair laat draaien tot de fan aanslaat, en je laat hem een tijdje draaien, slaat je fan dan niet af?
Normaal gesproken zakt de temperatuur weer een balkje of 2 en dan slaat de fan weer af.
 
Laatst bewerkt:
Bijna klaar met het opbouwen van de Duke na reparatie van het blok. Alleen kan ik tussen mijn afbouw foto's helaas niet meer terugvinden waar onderstaande 2 kabeltjes thuis horen. Ook ben ik even kwijt hoe de "verbindingstukken" tussen de intake poorten van het blok en de throttle body gemonteerd horen.

Deze 2 jetsers die volgens mij gewoon aan het frame zaten? (rechterkant van het blok):
HLwsPQT.jpg


En hier de 2 platte rubber / ijzeren "verbindingstukken". Geen idee of deze nou om de throttle bodies gaan of om de intake poorten. Ook niet welke kant boven enz. Gaat om de onderste 2 onderdelen.
pVt2XBr.jpg


Alvast bedankt! *O*
 
Laatst bewerkt:
Die twee draadjes gaan aan het massapunt aan de linkerkant van het balhoofd denk ik.

Die twee rubber ringen horen bij de airbox, maar hoe ze precies horen te zitten durf ik niet te zeggen.

Op deze tekening zitten ze onder de airbox:
Air Filter 990 Superduke 07-11

Gokje mijnerzijds: de onderste helft van de airbox gaat over de inlaten, dan die ringen erop, dan die rubbers van de throttle bodies, en dan de throttle bodies erop. Maar dat is even een gokje.
Heb al een tijdje geen originele airbox meer.
 
Dat was mijn gok inderdaad ook. Leek me toch handig het zeker te weten voordat alles in elkaar gaat. Er zit geen originele airbox maar een Highscore airbox op.
Toch gek dat er over die 2 parts bijna niets te vinden is. Ook in de KTM parts finder niet...
 
Dat is helaas de enige afbeelding die te vinden is over de onderdelen, nampus linkte er ook al naar. Hier zie je er eentje terug komen:

Lijkt gewoon onder de airbox en om de intakes te zitten met het ijzer naar boven.
 
Dinsdag wilde ik een stukje rijden, maar de druk van mn voorrem was erg laag. Ik kon de hendel helemaal aantrekken en dan remde ik nog niet volop. Dus maar even tiewrap eromheen, nachtje laten zitten en ontlucht. De eerste keer dat ik ontluchtte kwam er sputterend olie uit, daarna nog een paar keer gedaan en er zit weer druk in.

Wel vreemd dat dit zomaar kan gebeuren? Waar kan dit aan liggen? Ik heb nu maar voorgenomen om van de winter de remolie voor en achter in zn geheel te vervangen (zit erin vanaf begin 2016).

Heb ook de db killers weer gemonteerd. Eens zien of dat acceptabel is :p Wat een irritant systeem trouwens om die schroeven erin te krijgen, moet je de db killer precies op de juiste plek hebben om de inbus erin te krijgen, maar dat kun je nergens zien... Uiteindelijk maar wat langere bouten erin zodat ik de bout er rechter in gaat. Met een inbussleutel een beetje door dat gat gepield om het zo recht mogelijk voor elkaar te krijgen. Vervolgens merkte ik dat ie in het begin heel zwaar draaiden (zat blijkbaar niet goed voor het gaatje) en uiteindelijk draait ie soepel erin (dan is de db killer waarschijnlijk beter voor het gaatje gekomen). Iemand hier een mooie tip voor om dit goed te doen?
 
Jip , als ie erin zit merken met een kraspen dus kras maken van db killer naar uitlaat gat
Zo kom je meestal goed uit als je boutje erin draait :t
 
Dinsdag wilde ik een stukje rijden, maar de druk van mn voorrem was erg laag. Ik kon de hendel helemaal aantrekken en dan remde ik nog niet volop. Dus maar even tiewrap eromheen, nachtje laten zitten en ontlucht. De eerste keer dat ik ontluchtte kwam er sputterend olie uit, daarna nog een paar keer gedaan en er zit weer druk in.

Wel vreemd dat dit zomaar kan gebeuren? Waar kan dit aan liggen? Ik heb nu maar voorgenomen om van de winter de remolie voor en achter in zn geheel te vervangen (zit erin vanaf begin 2016).

Heb ook de db killers weer gemonteerd. Eens zien of dat acceptabel is :p Wat een irritant systeem trouwens om die schroeven erin te krijgen, moet je de db killer precies op de juiste plek hebben om de inbus erin te krijgen, maar dat kun je nergens zien... Uiteindelijk maar wat langere bouten erin zodat ik de bout er rechter in gaat. Met een inbussleutel een beetje door dat gat gepield om het zo recht mogelijk voor elkaar te krijgen. Vervolgens merkte ik dat ie in het begin heel zwaar draaiden (zat blijkbaar niet goed voor het gaatje) en uiteindelijk draait ie soepel erin (dan is de db killer waarschijnlijk beter voor het gaatje gekomen). Iemand hier een mooie tip voor om dit goed te doen?


Voor wat betreft de killers: beetje lagervet of vaseline :Y
 
Dat is helaas de enige afbeelding die te vinden is over de onderdelen, nampus linkte er ook al naar. Hier zie je er eentje terug komen:

Lijkt gewoon onder de airbox en om de intakes te zitten met het ijzer naar boven.

De beide platte rubberen ringen, moeten om de airbox (aansluiting) heen vallen als het ware. Daar is de groef voor. Ook zit er aan 1 kant een plat kantje dit lijnt op met de binnenkant van je luchtfilterbox. Zal je snel genoeg duidelijk worden als je het verkeerd doet.
Die platte ringen horen dus aan de luchtfilterbox "vast" te zitten.

Als die platte ringen om/aan je onderste gedeelte van de luchtfilterbox zit, leg je dit deel los over de inlaaten. En dan komen de rubberen moffen met de slangenklemmen aan de binnenkant van je luchtfilterbox, en daar komen je gasklephuizen weer in uiteraard.

Tis ff puzzelen maar er zit wel een gedachte achter 8-) :+
 
Hmm klinkt beetje te braaf met db killers. Loopt ook net wat minder qua gevoel. Rommelt ook niet meer bij gas los. Weet niet of ze erin blijven :p
 
De beide platte rubberen ringen, moeten om de airbox (aansluiting) heen vallen als het ware. Daar is de groef voor. Ook zit er aan 1 kant een plat kantje dit lijnt op met de binnenkant van je luchtfilterbox. Zal je snel genoeg duidelijk worden als je het verkeerd doet.
Die platte ringen horen dus aan de luchtfilterbox "vast" te zitten.

Als die platte ringen om/aan je onderste gedeelte van de luchtfilterbox zit, leg je dit deel los over de inlaaten. En dan komen de rubberen moffen met de slangenklemmen aan de binnenkant van je luchtfilterbox, en daar komen je gasklephuizen weer in uiteraard.

Tis ff puzzelen maar er zit wel een gedachte achter 8-) :+

Shit ik heb ze er nu gewoon los onder zitten. Die groef leek me er inderdaad ook voor bedoeld daar te komen maar kreeg met geen mogelijkheid de box in de groef. Morgen de hele zooi maar weer uit elkaar dan. Merci!

Gaat de ijzeren kant trouwens naar boven of naar onderen?
 
Laatst bewerkt:
Gaat de ijzeren kant trouwens naar boven of naar onderen?

ijzer ring naar beneden. Volledige rubberen zijde met platte kantje komt binnenin luchtfilterbox. Dit zal je duidelijk worden zodra je de ringen om de luchtfiterbox vallen. Die platte kantjes zitten er met een reden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan