Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisterenavond door de bijna stilstaande file op de snelweg. Dan besef je dat die automobilisten die doordeweeks in de file staan over het algemeen best goed spiegelen en rekening houden met motorrijders, en dat de zondagsrijder echt bestaat.
 
Vrijdagmiddag is ook altijd veel slechter dan de rest van de week is mij opgevallen.

Wellicht dat de vrijdagmiddag borrel dan toch ook zijn tol eist bij de koekblikkers. |(
 
Gisterenavond door de bijna stilstaande file op de snelweg. Dan besef je dat die automobilisten die doordeweeks in de file staan over het algemeen best goed spiegelen en rekening houden met motorrijders, en dat de zondagsrijder echt bestaat.
:^ Inderdaad, dat maakt heel veel uit. 999 van de 1000 dagelijkse spitsblikkers zijn a) gewoon gewend dat er af en toe een motorrijder voorbij komt, maar volgens mij veel belangrijker b) weten waar/wanneer het wel en waar/wanneer het geen zin heeft om van baan te wisselen, en laten zich dus ook allang niet meer verleiden door plotseling vallende gaten.
 
Vandaag nood gedwongen ingeblikt (onderdelen zijn nog niet binnen,en om nou zonder achterrem op pad te gaan......)

Bij afrit Arnhem een boel zout op/langs de weg.

En man,man,sinds knooppunt Beekbergen is vernieuwd is de A1 een verademing,maar nu loopt de A50 helemaal dicht,merk het op de scoot al,maar vanaf Loenen ongeveer is het echt heel veel drukker dan voorheen.

Morgen weer ingeblikt,hopelijk woensdag weer de scoot, alsik morgenavond alles tijdig gefixt krijg
 
Vanmorgen ook 2 'ghostriders' gezien! Eerst toen ik de wijk uit reed, kwam er een motor achter me rijden maar die had de gang er al niet erg in... en vanaf het moment dat ik de bocht om was heb ik 'm niet meer gezien. Maar daar zit geen afslag tussen! :?

Later op de A9, voorbij de Wijkertunnel was ik nog aan het filteren toen een, ik geloof een GS, die via de meest linkerbaan die er op dat punt bij komt dacht de rij in te halen. Ik dacht nog: had ik ook wel kunnen doen... maar toen werd 'ie geblokkeerd door een naar links schuivende auto waardoor ik 'm nog voor bleef. Maakt niet uit, even later reden we alsnog bij elkaar en heb ik 'm even laten inhalen. Lief gezwaaid enzo. Nog iets later reed ik hem weer voorbij en kwam 'ie achter me rijden... maar toen ik nog een keer in m'n spiegel keek was 'ie opeens verdwenen. :?

asjemenou.gif
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nood gedwongen ingeblikt (onderdelen zijn nog niet binnen,en om nou zonder achterrem op pad te gaan......)
Heb ik wel eens gedaan zonder een echt ongemakkelijk gevoel. Vond dat goed te doen. Gebrekkig functionerende voorrem heb ik ook meegemaakt, is veel erger. Als de voorrem totaal niet zou werken zou ik niet opstappen.
 
Gistermiddag reed ik met 't koekblik weer terug van Deventer naar Amersfoort. Bij de afslag naar de oprit naar de A1 in Deventer komt er een BMW K1300RS achter me rijden en haalt me rustig op de afslag in vlak voor de bocht. Ik had hem al gezien, maar had dit absoluut niet verwacht. Vond het nogal een rare actie!
 
Vanmorgen ook 2 'ghostriders' gezien! Eerst toen ik de wijk uit reed, kwam er een motor achter me rijden maar die had de gang er al niet erg in... en vanaf het moment dat ik de bocht om was heb ik 'm niet meer gezien. Maar daar zit geen afslag tussen! :?

Later op de A9, voorbij de Wijkertunnel was ik nog aan het filteren toen een, ik geloof een GS, die via de meest linkerbaan die er op dat punt bij komt dacht de rij in te halen. Ik dacht nog: had ik ook wel kunnen doen... maar toen werd 'ie geblokkeerd door een naar links schuivende auto waardoor ik 'm nog voor bleef. Maakt niet uit, even later reden we alsnog bij elkaar en heb ik 'm even laten inhalen. Lief gezwaaid enzo. Nog iets later reed ik hem weer voorbij en kwam 'ie achter me rijden... maar toen ik nog een keer in m'n spiegel keek was 'ie opeens verdwenen. :?

[afbeelding]
Volgens mij moet jij jouw spiegels even goed afstellen........ :+
 
Vandaag wat snel gereden. Zwaait er plotseling een BMW uit z'n raam met het gebaren van "ho, stop, langzamer!!". Ik natuurlijk van geen kwaad bewust, maar zie wat verderop een VW Polo staan met een man erin (wat leuk dat m'n zicht toch nog zo ver reikt).
En jazeker, na het vertragen tot de maximumsnelheid en het voorbijrijden van de Polo, zag ik in mijn spiegel een groot zwart bakbeest van een flitser staan aan de voorkant van de auto :')

Moraal van het verhaal: Let op met auto's aan de zijkant van de weg, zeker Polo's, Golfjes, transporters en redelijk moderne monovolumes. Heel veel kans dat het een flitswagen is :P
 
Vandaag wat snel gereden. Zwaait er plotseling een BMW uit z'n raam met het gebaren van "ho, stop, langzamer!!". Ik natuurlijk van geen kwaad bewust, maar zie wat verderop een VW Polo staan met een man erin (wat leuk dat m'n zicht toch nog zo ver reikt).
En jazeker, na het vertragen tot de maximumsnelheid en het voorbijrijden van de Polo, zag ik in mijn spiegel een groot zwart bakbeest van een flitser staan aan de voorkant van de auto :')

Moraal van het verhaal: Let op met auto's aan de zijkant van de weg, zeker Polo's, Golfjes, transporters en redelijk moderne monovolumes. Heel veel kans dat het een flitswagen is :P
Er is nog een andere moraal denkbaar: hou je gewoon aan de ter plaatse toegelaten max snelheid ( :t ), dat bespaart je de moeite van op Polo's, Golfjes, transporters en redelijk moderne monovolumes aan de zijkant van de weg te moeten letten.
 
Er is nog een andere moraal denkbaar: hou je gewoon aan de ter plaatse toegelaten max snelheid ( :t ), dat bespaart je de moeite van op Polo's, Golfjes, transporters en redelijk moderne monovolumes aan de zijkant van de weg te moeten letten.

Ja precies; dat gejakker is nergens goed voor! Een beetje 110 gaan rijden waar je 100 mag.... :+
 
Er is nog een andere moraal denkbaar: hou je gewoon aan de ter plaatse toegelaten max snelheid ( :t ), dat bespaart je de moeite van op Polo's, Golfjes, transporters en redelijk moderne monovolumes aan de zijkant van de weg te moeten letten.
True, maar ik rij graag over de "max snelheid" :+
Op een recht stuk van 70 (waar vroeger 90 was), kan je makkelijk 90 blijven rijden.
Komt natuurlijk door die stomme wet van die N-VA-er Ben Weyts (BE), dan rij ik toch wel liever in Wallonië :] Als hij nu eens standaard 90 buiten bebouwde kom tenzij anders aangegeven zei, dan ben ik wel blij :')
 
Gisteravond dacht ik even vlot naar huis te kunnen rijden, het was inmiddels 19 uur dus de drukte was wel weg.

Rij ik de hele N-weg achter een (staart van een) langzaam rijdende auto, reed 60 waar je 80 mag. En helaas was het toch nog te druk (en te slecht zicht met regen) om in te halen. Wat word je daar agressief van!

Vanochtend net als gisterochtend tijdens het filteren door dezelfde auto afgesneden, weet niet of het exacte dezelfde was, maar het type en de kleur waren hetzelfde. Ook beide met een vrouw achter het stuur B| Het was trouwens geen baanwissel, het leek erop dat mevrouw mij bewust niet langs wilde laten gaan want ze ging tegen de middenstreep aanrijden.
 
Laatst bewerkt:
Rij ik de hele N-weg achter een (staart van een) langzaam rijdende auto, reed 60 waar je 80 mag. En helaas was het toch nog te druk (en te slecht zicht met regen) om in te halen. Wat word je daar agressief van!
Heel bekend...

Vanochtend net als gisterochtend tijdens het filteren door dezelfde auto afgesneden, weet niet of het exacte dezelfde was, maar het type en de kleur waren hetzelfde. Ook beide met een vrouw achter het stuur B| Het was trouwens geen baanwissel, het leek erop dat mevrouw mij bewust niet langs wilde laten gaan want ze ging tegen de middenstreep aanrijden.
:r

Zou zo'n stebel ding daar ook tegen werken? })
 
Laatst bewerkt:
Het was trouwens geen baanwissel, het leek erop dat mevrouw mij bewust niet langs wilde laten gaan want ze ging tegen de middenstreep aanrijden.

dit is een aanname he, kan ook gewoon zo zijn dat mevrouw haar auto niet goed in kan inschatten, een afwijking heeft in ruimtelijk inzicht of wat dan ook. Kan we zeer goed voorstellen dat je er inderdaad agressieve trekjes van krijgt haha.
iets met vrouwen achter het stuur en een muur :+
 
dit is een aanname he, kan ook gewoon zo zijn dat mevrouw haar auto niet goed in kan inschatten, een afwijking heeft in ruimtelijk inzicht of wat dan ook. Kan we zeer goed voorstellen dat je er inderdaad agressieve trekjes van krijgt haha.
iets met vrouwen achter het stuur en een muur :+

Daarom zeg ik ook dat het zo leek.. inderdaad is het niet heel onwaarschijnlijk dat ze slecht ruimtelijk inzicht heeft of gewoon geen controle over de auto :+ Daar word ik trouwens niet zo agressief van, ik schud alleen wel mijn hoofd in het voorbij gaan.


:r

Zou zo'n stebel ding daar ook tegen werken? })

Denk het niet, maar denk wel dat het een leuk effect heeft. Kijkt ze je boos aan na het uitschieten met de mascara (want make-uppen doe je natuurlijk wanneer je in de file staat).
 
dit is een aanname he, kan ook gewoon zo zijn dat mevrouw haar auto niet goed in kan inschatten, een afwijking heeft in ruimtelijk inzicht of wat dan ook. Kan we zeer goed voorstellen dat je er inderdaad agressieve trekjes van krijgt haha.
iets met vrouwen achter het stuur en een muur :+
Of mevrouw bewust en onbewust incapabel is om te rijden is irrelevant. Ze is en blijft incapabel om te rijden.

Aantekening in het rijbewijs? Alleen bevoegd met lane departure systeem.
 
Zat gisteravond ook in het drukste spitsuur van het jaar en heb een deel van die 1014 km file dus ook meegemaakt. Dat drukt je weer met de neus op het feit dat een motor een heerlijk vervoermiddel is! *O*
 
Of mevrouw bewust en onbewust incapabel is om te rijden is irrelevant. Ze is en blijft incapabel om te rijden.

Aantekening in het rijbewijs? Alleen bevoegd met lane departure systeem.

Lol.. ik kende dit niet. Maar zo word je dus ook gedwongen je richtingaanwijzer te gebruiken. Wat cool!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan