Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb inderdaad al een een erg boze klant over de vloer gekregen.
Hij had net nieuwe banden bij mij laten monteren, en 3 uur later was zijn achterband afgeschreven door een gigantische schroef erdoorheen.
Als geintje gaf ik hem na vervanging van de band de desbetreffende schroef, en vroeg hem deze bij vertrek weer even bij de poort neer te leggen voor de volgende.
Hij kon er (op dat moment) niet om lachen en was boos.....

De volgende dag belde hij om zijn excuses aan te bieden. :+

Ik vind 'm leuk :Y
 
Vandaag reed er pliesie achter mij, maar om naar een ongevalletje te rijden.
Verkeer voor mij schoot niet op (kijkfile) en heb dan maar eens de NC laten schreeuwen in de tunnel.
Opeens gingen ze dan wel vooruit :/

Ook wel veel wind vandaag, m'n scherm (Givi D1111ST) heeft er een breuk van opgelopen :/
 
Vandaag reed er pliesie achter mij, maar om naar een ongevalletje te rijden.
Verkeer voor mij schoot niet op (kijkfile) en heb dan maar eens de NC laten schreeuwen in de tunnel.
Opeens gingen ze dan wel vooruit :/

Ook wel veel wind vandaag, m'n scherm (Givi D1111ST) heeft er een breuk van opgelopen :/

Kan dat dan!? :+
 
Ik heb inderdaad al een een erg boze klant over de vloer gekregen.
Hij had net nieuwe banden bij mij laten monteren, en 3 uur later was zijn achterband afgeschreven door een gigantische schroef erdoorheen.
Als geintje gaf ik hem na vervanging van de band de desbetreffende schroef, en vroeg hem deze bij vertrek weer even bij de poort neer te leggen voor de volgende.
Hij kon er (op dat moment) niet om lachen en was boos.....

De volgende dag belde hij om zijn excuses aan te bieden. :+

Goed dat ik het weet, zal beter opletten de volgende keer ;)
Misschien kan je het op een akkoortje gooien met de Profile aan de overkant, en nog wat meer rondstrooien :+
 
Zal ook wel afhangen van de ondergrond vermoed ik.

Klopt.

Is de ondergrond zacht dan zakt de jiffy erin weg en valt je motor dus om. 1 punt waar veel druk op komt.

Is de ondergrond zacht en zet je m op de middenbok, dan zakt de middenbok iets in de ondergrond tot beide banden ook de ondergrond raken en dan blijft de boel zo staan. 4 punten die de druk kunnen verdelen.

Enige factor is....hoe zacht is zacht ? het houdt een keer op natuurlijk ;)
 
Klopt.

Is de ondergrond zacht dan zakt de jiffy erin weg en valt je motor dus om. 1 punt waar veel druk op komt.

Is de ondergrond zacht en zet je m op de middenbok, dan zakt de middenbok iets in de ondergrond tot beide banden ook de ondergrond raken en dan blijft de boel zo staan. 4 punten die de druk kunnen verdelen.

Enige factor is....hoe zacht is zacht ? het houdt een keer op natuurlijk ;)

En het probleem is dat de grond nooit precies even zacht is overal. Zet je hem op de middenbok, zit er een goeie kans in dat de ene kant verder wegzakt.

Daarnaast zet je jiffy de drukpunten verder uit elkaar, waardoor je dus in principe meer weg kan zakken als het fout gaat.

De beste oplossing bij zachte ondergrond is dan ook een blikje van cola of iets dergelijks onder je standaard leggen. Dan blijft ie wel staan.
Plastic flesjes, stenen, tegels, stukken hout enzo werken overigens ook meer dan prima. Overal is wel wat te vinden.
 
De beste oplossing bij zachte ondergrond is dan ook een blikje van cola of iets dergelijks onder je standaard leggen. Dan blijft ie wel staan.
Plastic flesjes, stenen, tegels, stukken hout enzo werken overigens ook meer dan prima. Overal is wel wat te vinden.
:^

Of je pakt een platter van een afgeschreven SATA schijf en een combinatietang voor de er-niet-vanaf-schuif-randjes:

dxg9XDb.png

GVnDGVq.png


Werkt ook prima :Y
 
Ik denk dat schroeven en spijkers e.d. worden voornamelijk door klus/werkbussen verloren.
Door slecht sluitende achterdeuren b.v.
 
En het probleem is dat de grond nooit precies even zacht is overal. Zet je hem op de middenbok, zit er een goeie kans in dat de ene kant verder wegzakt.

Daarnaast zet je jiffy de drukpunten verder uit elkaar, waardoor je dus in principe meer weg kan zakken als het fout gaat.

De beste oplossing bij zachte ondergrond is dan ook een blikje van cola of iets dergelijks onder je standaard leggen. Dan blijft ie wel staan.
Plastic flesjes, stenen, tegels, stukken hout enzo werken overigens ook meer dan prima. Overal is wel wat te vinden.

kijk eens op wish,of aliexpress
wish | Motorcycle Kickstand Support Pad Soft Pad Outdoor Parking
Buy Motorcycle Kickstand Support and get free shipping on AliExpress.com
zijn van die handige dingen die je onder het voetje van standaard zet,past zo in je binnenzak
 
Laatst bewerkt:
Het is ook geen reden te doen alsof je leven er van af hangt en een zuurpruim te worden.
jawel, zuurpruim is life _O-

nee zonder gekheid, verschilt per persoon maar mij had ie een stuk beter later voelen. grapjes kunnen 'bijna altijd wel'!!

Ik denk dat schroeven en spijkers e.d. worden voornamelijk door klus/werkbussen verloren.
Door slecht sluitende achterdeuren b.v.
vorig jaar was er iemand een meetlat verloren op de oprit van de snelweg.. motorrijder kwam daar met zijn voorwiel op en ging onderuit.. motor afgeschreven en zelf in het ziekenhuis. verbaas me soms echt over de rotzooi op de weg :N
 
Laatst bewerkt:
:^

Of je pakt een platter van een afgeschreven SATA schijf en een combinatietang voor de er-niet-vanaf-schuif-randjes:

[afbeelding]
[afbeelding]

Werkt ook prima :Y

Klopt. Alleen heb ik nooit een afgeschreven SATA schijf bij me als ik op de motor ben.

kijk eens op wish,of aliexpress
wish | Motorcycle Kickstand Support Pad Soft Pad Outdoor Parking
Buy Motorcycle Kickstand Support and get free shipping on AliExpress.com
zijn van die handige dingen die je onder het voetje van standaard zet,past zo in je binnenzak

Deze ken ik. Vriend van mij heeft er ook altijd een bij. Ik had het alleen over de situaties waar je niks bij hebt en iets moet. Ritje noordkaap afgelopen zomer had ik ook niks bij. Dan kun je niet alsnog even iets via aliexpress kopen. Daarnaast was mijn bagageruimte enorm beperkt. Een platte schijf lijkt dan nog makkelijk mee te nemen, maar ook die kun je eigenlijk nergens praktisch kwijt.

Daarnaast heb ik zoiets niet altijd nodig, dus dan hou ik me aan het motto: alles wat je thuislaat, is mooi meegenomen.
 
:^

Verf blik dekseltje werkt ook goed, mocht je geen groente lusten! :+
 
Laatst bewerkt:
Clank gs500 schreef:Maar een ritje Noordkaap vraagt toch wel om enige voorbereiding, zou ik in dit geval iets minder thuis laten.(blijkt)

Klopt. Daarom had ik de motor netjes technisch goed voorbereid, maar ik had geen zijtassen (bewust, zodat ik niet zoveel bende mee zou nemen en het gewicht laag zou houden). En iets minder thuis laten betekende voor mij letterlijk dat ik een van de twee schone onderbroeken of mijn lekker warme trui thuis zou moeten laten.
 
Vandaag twee mafketels in Mercedessen gezien op de A4: op de middelste rijstroken hangen met alarmlichten aan, ongeveer 40 to 50 km/u onder de vmax. Gasten waren naar elkaar aan het roepen ofzo, ramen open en achterpassagiers bezig.. daar achter begon zich al een file te vormen. Wtf!?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan