Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ritjes zijn momenteel redelijk rustig. Gisteravond viel het mij op dat de automobilist voor mij een extreme roker is. in totaal 3 sigaretten uit het raam zien stuiteren. eerste mogelijkheid om er langs te gaan dan ook direct gepakt.
Drie sigaretten is wel 20 à 30 minuten - goed, laten we zeggen dat het een erg nerveuze roker was, dan is het een kwartier. Kon je er echt niet eerder langs? :?
 
Deze week weer wat drukker op de weg. Merk wel dat de mobilisten weer moeten wennen dat er ook in dit weer nog motorrijders aanwezig zijn. Ik heb mijn toeter al een aantal keer moeten gebruiken, vaker dan normaal. Vaak bij de automobilisten die een gaatje zien in het rijtje naast hun, dan eerst insturen, dan richting aangeven, om dan vervolgens te kijken of het wel kan.

Vanochtend nog een automobilist op de A20 richting rotterdam voor het snelheidstraject waar de banen van 4 naar 3 banen gaan, die veelste vroeg invoegt van baan 1 naar baan 2, die vervolgens dan half op beide banen gaat rijden, om zo te proberen te voorkomen dat er geen anderen hem voorbij rijden. B|
 
Laatst bewerkt:
Drie sigaretten is wel 20 à 30 minuten - goed, laten we zeggen dat het een erg nerveuze roker was, dan is het een kwartier. Kon je er echt niet eerder langs? :?
Van Ommen richting Zwolle, de N340 doorgetrokken streep en stoplichten bijna allemaal op groen. Bij de stoplichten van Zwolle(kruizing met a28) kon ik er mooi snel langs. die weg doe je ook wel bijna een half uur over tijdens de spits.
 
Deze week weer wat drukker op de weg. Merk wel dat de mobilisten weer moeten wennen dat er ook in dit weer nog motorrijders aanwezig zijn. Ik heb mijn toeter al een aantal keer moeten gebruiken, vaker dan normaal. Vaak bij de automobilisten die een gaatje zien in het rijtje naast hun, dan eerst insturen, dan richting aangeven, om dan vervolgens te kijken of het wel kan.

Is dat niet wat veel? Of is mijn rijstijl dan zo bizar dat ik nooit een claxon nodig heb?
 
De rijSTROKEN worden vanaf de vluchtstrook genummerd... Je bedoelt op de A20 ri Rotterdam dus het stuk tussen knp Terbregseplein en de trajectcontrole waar de 3e strook moet invoegen bij de 2e?

Daar moet je ritsen.

Op zich zijn de regels rond ritsen heel simpel. Je moet de strook tot het eind gebruiken, Invoegers moeten de snelheid aanpassen, verkeer op de bestemmings strook moet ruimte maken. En waar het samen komt ga je netjes 1 om 1 verder.

Op deze plaats moet de linker strook invoegen bij de middelste. Omdat veel mensen inderdaad te vroeg naar de middenstrook gaan (fout 1) ontstaat op de linker een groot gat. Verkeer wat daar vervolgens blijft doorrijden langs een stoet stilstaande auto's zondigt tegen "snelheid aanpassen". (Fout 2).
Vervolgens voelen de oelewappers die te vroeg naar rechts gegaan zijn zich 'onheus gepasseerd' en willen geen ruimte meer maken voor de voorkruipende invoegers (fout 3).

Ik vind dat iemand die als invoeger met gelijke snelheid tot het einde naast het verkeer op de bestemmings strook blijft hangen zich beter aan de spelregels houdt dan bestuurders die langs het stilstaande verkeer naar voren door willen knallen en daar zich er tussen gaan wringen...

Wat denk je zelf wat het beste is voor de doorstroming?
 
Vanmorgen op de A9, Velsen richting Haarlem bij hmp 45 of zoiets, stond iemand met pech. Hoop niet iemand van hier een dat diegene goed weg is gekomen daar.

Kon niet stoppen omdat ik op derde strook reed en daar geen vluchtstrook is....
 
Van Ommen richting Zwolle, de N340 doorgetrokken streep en stoplichten bijna allemaal op groen. Bij de stoplichten van Zwolle(kruizing met a28) kon ik er mooi snel langs. die weg doe je ook wel bijna een half uur over tijdens de spits.
Is idd een heel eind! Fijn dat je niet door die brandende projectielen getroffen bent!
 
Wat is XTtje dan een fijn fietsje met dit weer,vanmorgen hadden de gemeentewerkers maar besloten om het blad op een hoop midden op de weg te blazen,nou das dan prima gaan we er toch gewoon midden doorheen :t ,ding geeft geen krimp :N
 
De rijSTROKEN worden vanaf de vluchtstrook genummerd... Je bedoelt op de A20 ri Rotterdam dus het stuk tussen knp Terbregseplein en de trajectcontrole waar de 3e strook moet invoegen bij de 2e?
Daar moet je ritsen.

Ja op dat stuk.

Rijstroken dienen vanuit het midden geteld en niet vanaf de vluchtstrook zoals menig ander wel telt.
link

Op zich zijn de regels rond ritsen heel simpel. Je moet de strook tot het eind gebruiken, Invoegers moeten de snelheid aanpassen, verkeer op de bestemmings strook moet ruimte maken. En waar het samen komt ga je netjes 1 om 1 verder.

Op deze plaats moet de linker strook invoegen bij de middelste. Omdat veel mensen inderdaad te vroeg naar de middenstrook gaan (fout 1) ontstaat op de linker een groot gat. Verkeer wat daar vervolgens blijft doorrijden langs een stoet stilstaande auto's zondigt tegen "snelheid aanpassen". (Fout 2).
Vervolgens voelen de oelewappers die te vroeg naar rechts gegaan zijn zich 'onheus gepasseerd' en willen geen ruimte meer maken voor de voorkruipende invoegers (fout 3).

Ik vind dat iemand die als invoeger met gelijke snelheid tot het einde naast het verkeer op de bestemmings strook blijft hangen zich beter aan de spelregels houdt dan bestuurders die langs het stilstaande verkeer naar voren door willen knallen en daar zich er tussen gaan wringen...

Wat denk je zelf wat het beste is voor de doorstroming?

Vertel dat maar aan de automobilisten die zeer vroeg invoegen :P
 
Drie sigaretten is wel 20 à 30 minuten - goed, laten we zeggen dat het een erg nerveuze roker was, dan is het een kwartier. Kon je er echt niet eerder langs? :?

Ik heb een collega die soms zo'n peuk in ~2 min naar binnen trekt.
Geeft een warme gloed en knettert zo gezellig. :P


Ik kom aan gereden voor een rood stoplicht. 3 baans weg. Naast me stopt er een SUV.
Van links trekt er een peloton koekblikken op en gaan dezelfde richting op die ik/wij willen.
Nadat deze gepassert is trekt vind meneer SUV dat'ie genoeg heeft gewacht en trekt op.
Van links komt er nog een nakomertje die niet weet wat'm overkomt.
SUV geeft geen teken van te willen uitwijken of af te remmen.
Nakomertje haalt allerlei kapriolen uit en mist op een klein stukje de stoeprand/lantaarnpaal.

4-5sec later springt het licht op groen en we staan met zijn allen bij elkaar 500mtr verderop.
Nakomertje druk gebarend/pratend met vrouwlief op de bijrijders stoel. Ze hebben beiden last van knikkende knietjes.
SUV verveeld voor zich uit kijkend en doen alsof....

Ik wil/ga weg uit dit verotte land..... :r :r :r


Plaatje bij praatje:
Google Maps
 
Laatst bewerkt:
Wat is XTtje dan een fijn fietsje met dit weer,vanmorgen hadden de gemeentewerkers maar besloten om het blad op een hoop midden op de weg te blazen,nou das dan prima gaan we er toch gewoon midden doorheen :t ,ding geeft geen krimp :N

Dikke 1 pitter klappen, altijd een brede glimlach *D
 
Ik heb een collega die soms zo'n peuk in ~2 min naar binnen trekt.
Geeft een warme gloed en knettert zo gezellig. :P


Ik kom aan gereden voor een rood stoplicht. 3 baans weg. Naast me stopt er een SUV.
Van links trekt er een peloton koekblikken op en gaan dezelfde richting op die ik/wij willen.
Nadat deze gepassert is trekt vind meneer SUV dat'ie genoeg heeft gewacht en trekt op.
Van links komt er nog een nakomertje die niet weet wat'm overkomt.
SUV geeft geen teken van te willen uitwijken of af te remmen.
Nakomertje haalt allerlei kapriolen uit en mist op een klein stukje de stoeprand/lantaarnpaal.

4-5sec later springt het licht op groen en we staan met zijn allen bij elkaar 500mtr verderop.
Nakomertje druk gebarend/pratend met vrouwlief op de bijrijders stoel. Ze hebben beiden last van knikkende knietjes.
SUV verveeld voor zich uit kijkend en doen alsof....

Ik wil/ga weg uit dit verotte land..... :r :r :r


Plaatje bij praatje:
Google Maps


Dus die SUV reed door het rood?
 
Op zich zijn de regels rond ritsen heel simpel. Je moet de strook tot het eind gebruiken, Invoegers moeten de snelheid aanpassen, verkeer op de bestemmings strook moet ruimte maken. En waar het samen komt ga je netjes 1 om 1 verder.
Juist, maar helaas ontbreekt daarbij de juiste verkeersmentaliteit.
 
Vandaag was het toch wel fijn rijden, beetje nat maar niet koud. Verder gewoon de doorsnee dingen weer: auto's naar links op de snelweg zonder echt te kijken EN zien, geen voorrang krijgen op rotondes en lekker filteren door de stad. Wel gegroet door een motoragent, ook voor het eerst.
 
Inderdaad fijn rijden. Werd gewaarschuwd door vrachtwagenchauffeurs die in de tegenrichting rijden omdat er een paar honderd meter verder een mobiel flitsapparaat staat. Lekker met 70 doorgetuft, en na de flitser weer vmax+10 gereden :)

Daarna op de terugweg een stom kalf dat eerst remt tot stilstand en dan pas de RAW aan zet :(
 
Ik heb een collega die soms zo'n peuk in ~2 min naar binnen trekt.
Geeft een warme gloed en knettert zo gezellig. :P


Ik kom aan gereden voor een rood stoplicht. 3 baans weg. Naast me stopt er een SUV.
Van links trekt er een peloton koekblikken op en gaan dezelfde richting op die ik/wij willen.
Nadat deze gepassert is trekt vind meneer SUV dat'ie genoeg heeft gewacht en trekt op.
Van links komt er nog een nakomertje die niet weet wat'm overkomt.
SUV geeft geen teken van te willen uitwijken of af te remmen.
Nakomertje haalt allerlei kapriolen uit en mist op een klein stukje de stoeprand/lantaarnpaal.

4-5sec later springt het licht op groen en we staan met zijn allen bij elkaar 500mtr verderop.
Nakomertje druk gebarend/pratend met vrouwlief op de bijrijders stoel. Ze hebben beiden last van knikkende knietjes.
SUV verveeld voor zich uit kijkend en doen alsof....

Ik wil/ga weg uit dit verotte land..... :r :r :r


Plaatje bij praatje:
Google Maps

Kruising Persijnlaan/Verzetslaan?
 
Beginnende filevorming: iedereen plakt links, dus ik naar de rechter rijstrook. Zoals verwacht gaat het links in de ankers, dus ik ga er voorbij, bestuurder die eerst voor me reed had dat niet helemaal door. Die kwam zonder knipperlicht naar rechts toe. Even claxon erop en alvast richting vluchtstrook sturen.
De stuuractie heb ik kunnen afbreken. Automobilist hoorde het mini toetertje van de GS500.
Waarschijnlijk dacht deze persoon dat ik nog ver achter hem reed en heeft hij/zij de schoudercheck niet gedaan. Ik zat precies in de dode hoek toen hij/zij begon te sturen.

Daarna nog een Tesla naast me bij het stoplicht die per se sneller wilde zijn.. Op een weg die daar eigenlijk net te smal voor is. Wacht dan gewoon even tot ik weer in een volledige rijstrook rij, en doe dan het gaspedaal de potmeter naar beneden.
Later zat ik te denken: leuk dat die electrische auto's zo snel zijn, maar moeten we dat wel willen? de gemiddelde automobilist in een voertuig dat ongeveer even snel is als een conventionele auto met 300+pk.
 
De gemiddelde automobilist rijdt nog niet in een Tesla, maar ik ben met je eens dat het beter zou zijn als die dingen zich zouden gedragen als een 'gewone' auto. Kun je met zo ding eigenlijk wel normaal optrekken? Uiteindelijk hangt het meer af van de bestuurder dan van het apparaat.
 
Het is natuurlijk wel 'grappig' dat je pas vanaf je 25e op vol vermogen mag motorrijden maar je wel vanaf je 18e achter het stuur van een pk pakhuis mag gaan zitten... want daarin rijd je jezelf net zo gemakkelijk dood (en als 't tegenzit nog enkele anderen).

Aan de andere kant is een zware motorfiets voor vrijwel iedereen te betalen (desnoods een 6e hands ding met 100pk?) en zijn de Tesla's en Porsches toch voorbehouden aan mensen met een iets dikkere portemonnee. Wellicht heeft 't daar iets mee te maken?
 
Gisteravond vanaf Zeist naar Zwolle gereden over de a28. Rond kwart voor 5 reed het nog lekker door en kon lekker op de linkerbaan rijen met auto's voorbijrijden.

Ik werdt echter steeds minder vrolijk naarmate ik meer auto's voorbij reed.
slierten van 5 a 8 auto's achter elkaar die of met een telefoon in de houder, of in de hand bezig waren. juweeltje was een man die met het telefoon aan zijn oor, geklemd tussen de schouder. in zijn rechterhand een tweede mobiel bediende. "gelukkig" zaten er voor de afwisseling zo nu en dan ook een automobilist tussen die (op dat moment) niet met een telefoon bezig was.

Dat er niet meer files en ongelukken voorkomen op de snelwegen...

verder gaf flitsmeister een melding voor een file van een half uur. met 5 minuten was ik er al lekker doorheen. geen oorzaak van de file gezien.
 
....de Tesla's en Porsches toch voorbehouden aan mensen met een iets dikkere portemonnee. Wellicht heeft 't daar iets mee te maken?
En dat dit soort auto’s vaak geleased worden door bedrijven en werknemers daarvan, is ook vaak aan de rijstijl te herkennen })
 
Toch heb ik onderweg veel meer last van het hersenloze volk met bestelautootje of ander oud barrel.
Niet omdat zich bewust niet aan de regels houden, maar gewoon omdat ze geen benul hebben van de regels of wat er om hen heen gebeurd.

Bijv. liever een Audi Aso die bewust een risico neemt en eventueel nog op het laatste moment weet in te grijpen dan zo'n onbenul dat die niet eens weet wat hij fout gedaan heeft.
 
Uitermate rustig en netjes, bedoel je?

Het zijn meer de kleine leasegebakjes waarvan de rijstijl 'opvalt'.
En de middelgrote.

Maar onder alle rijders, lease of niet, heb je lui met de instelling van

"Opzij opzij opzij,
Maak plaats maak plaats maak plaats!
Wij hebben ongelofelijke haast!"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan