Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
6.415
1.051
Borger-Odoorn
Deel 14 is vol; hier een nieuwe! Tja, iemand moet het doen...


Wat hieraan vooraf ging:


Deel I: Motorrijles: Vraag en antwoord, tips en tricks

Deel II: Motorrijles: kletsen over lessen (en niets anders aub!)

Deel III: Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 3

Deel IV: Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 4

Deel V: Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 5 'Bananenbende'

Deel VI: Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 6 'The last banaan'


Deel VII: Motorrijles: Kletsen over lessen #7 'Loopt de rem nou aan.?'


Deel VIII: Motorrijles: Kletsen over lessen #8 'A1?..AM zwaar!'

Deel IX: Motorrijles: Kletsen over lessen #9, 'Wacht je op het 8-je?''

Deel X: Motorrijles: Kletsen over lessen #10, 'Gaan voor de tien!'

Deel XI: Motorrijles: Kletsen over lessen #11, 'Zomer komt er aan'

Deel XII: Motorrijles: Kletsen over lessen #12, 'lessend A1/A2 feit!'

Deel XIII: Motorrijles: kletsen over lessen: 'je bent er bijna!'

Deel XIV: Motorrijles: kletsen over lessen: Deel XIV: Volgas door het achtje


In dit topic kletsen we verder waar we gebleven zijn, dus als je vragen hebt of tips zoekt over AVB, AVD of andere gerelateerde zaken, is dit de juiste plek.

Dus ben je net aan het lessen en wil je weten hoe je die achtjes soepeler kunt pakken, of heb je inmiddels veel ervaring opgedaan met rijden, weet je nog goed hoe het was en wil je meeleven of tips geven.


De oefeningen voor het AVB (Voertuigbeheersing) examen

Cluster 1:

Lopend achteruit parkeren in een (parkeer)vak (verplicht)
achteruit-parkeren.png

De kandidaat loopt met de motorfiets over een afstand van ruim 10 meter tot voorbij het vak.
Hij loopt achteruit in een bocht het vak in.
Voorwerken mag, maar het is niet de bedoeling dat de kandidaat recht achteruit het vak in loopt.
Vervolgens op-en weer afbokken, (als de midden-bok aanwezig is), waarbij de examinator de keuze heeft uit de middenbok (indien aanwezig) of de zij standaard.
Vooral het bewaren van het evenwicht staat centraal, kijken waar je naar toe moet, en het juiste gebruik van de standaard.

Cluster 2:

Langzame slalom (verplicht)
langzame-slalom.png

Het gaat bij deze oefening vooral om het houden van de balans in combinatie met een juiste bediening.
De kandidaat mag vanwege de lage snelheid en het geringe gyroscopische effect sturen vanuit de heupen of door verdraaiing van het stuur.
Met een juiste mix van gas, voetrem en koppeling regelt hij de snelheid.
Het hoeft geen constante snelheid te zijn.
Afschuinen is niet vereist vanwege de geringe centrifugaalkrachten.
De kandidaat houdt de voeten tijdens het rijden op de voet-steunen.
Het ronden van de pylonen en een slippende koppeling zijn essentieel.


Wegrijden uit (parkeer)vak
wegrijden-uit-parkeervak.png

Belangrijk is de aanvang positie van de kandidaat dat het voorwiel tegen de rand van de denkbeeldige rijbaan staat.
Hierna geeft de examinator de richting pas aan.
De kandidaat heeft de keus welke voet hij aan de grond zet.
Het hierna haak gecontroleerd wegrijden binnen een gemarkeerde rijbaan is essentieel bij deze oefening.


Denkbeeldige acht
denkbeeldige-acht.png

Bij deze oefening gaat het om het kunnen en durven afschuinen van de motorfiets in combinatie met een juiste bediening en een goede kijktechniek.( stuurgedrag)
Wel is de beschikbare ruimte waarin de oefening zich afspeelt afgebakend.
Indien de ruimte buiten de kegels gebruikt wordt, gaat de examinator daar genuanceerd mee om.
Zeker als de kandidaat de oefening goed, vloeiend en afgeschuind uitvoert.
Ook betrekt de examinator in voorkomende gevallen de karakteristiek van de motorfiets bij de beoordeling.
Het laten slippen van de koppeling is toegestaan.
Ontkoppelen wordt echter negatief beoordeeld.


Stapvoets rijden
stapvoets-rechtdoor-rijden.png

Het gaat hier met name om het bewaren van de balans bij lage snelheid in combinatie met de bediening van gas, koppeling en eventueel voetrem.
Een goede zithouding ( contact met de motorfiets) en een goede kijktechniek ( goed sturen voor het bewaren van de balans in combinatie met het rijden van een rechte lijn) zijn van belang.
Met stapvoets rijden wordt bedoeld: een snelheid waarbij normaal wordt gewandeld/stappen.
Belangrijk hierbij is dat de examinator naast of net vóór de bestuurder loopt, en jou bij kan houden.




Halve draai
halve-draai.png

Essentieel is dat de kandidaat de snelheid regelt en vasthoudt.
Het is niet voldoende om aan te rijden, het gas af te sluiten en de draai te maken op de resterende ' bewegingsenergie'
Met name het stuurgedrag ( kijk techniek) is een belangrijk element van dit onderdeel.
De kandidaat moet in een rechte lijn de oefening inrijden en ook weer in een rechte lijn verlaten.
De examinator bepaalt of de halve draai naar links dan wel naar rechts wordt uitgevoerd.
Het laten slippen van de koppeling is toegestaan.
Ontkoppelen wordt echter negatief beoordeeld.



Cluster 3:

Uitwijkoefening (verplicht)
uitwijkoefening.png

Het is belangrijk dat de kandidaat de motorfiets kan afschuinen en kantelen, in combinatie met een juiste bediening en kijk techniek.
Hij moet een constante snelheid van 50 kilometer per uur aanhouden tot aan het eerste poortje
Hierna mag hij het gas dichtdraaien.
Hij mag de remmen niet gebruiken tot aan de laatste pylon.
Essentieel bij deze oefening is dat de kandidaat de snelheid tot aan het eerste poortje vasthoudt en na het ontwijken van het ( denkbeeldige) obstakel de laatste pylon aan de rechterzijde voorbij gaat.


Snelle slalom
snelle-slalom.png

Het gaat bij deze verrichting vooral om het kunnen en durven afschuinen en kantelen van de motorfiets in een regelmatige cadans.
Dit in combinatie met het zelfstandig doseren van het gas en daarmee het zelf regelen van de snelheid.
Het gebruik van de voetrem bij deze oefening verdient niet de voorkeur maar wordt bij kort gedoseerd gebruik niet negatief beoordeeld.
De essentie van deze oefening is de bochten techniek waarbij veel elementen van beheersing van het voertuig aan de orde zijn.
(denk aan bediening, stuurgedrag en balans)
De snelheidsindicatie van 30 kilometer per uur is moeilijk exact vast te stellen en in die zin dan ook slechts richting gevend.
Het gaat er vooral om dat de snelheid dusdanig is dat de kandidaat ook kan afschuinen.
Indien door te lage snelheid onvoldoende centrifugaal krachten optreden, dan is de uitvoering van de oefening onvoldoende.

Vertragingsoefening
vertragingsoefening.png

Deze oefening toetst eerst het binnen een beperkte afstand kunnen versnellen en vertragen waarbij de bediening gereed moet zijn voor het aangegeven punt.
De daarop volgende slalom toetst het kunnen en durven afschuinen en kantelen van de motorfiets in een regelmatige cadans.
Dit in combinatie met een licht trekkende motor.
Het gebruik van de voetrem in het slalomdeel verdient niet de voorkeur, maar wordt bij kort gedoseerd gebruik niet negatief beoordeeld.
Als slechts één van de wielen blokkeert of het ABS in werking treedt is de oefening onvoldoende.
De essentie van deze oefening bestaat uit tijdig gereed zijn met accelereren voor het aangegeven punt en het gereed zijn met het vertragen, alvorens de slalom wordt ingezet.
Essentieel is de gecontroleerde bediening tijdens het vertragings-deel en het beheerst uitvoeren van het slalomdeel.


Cluster 4:

Noodstop (verplicht)
noodstop.png

De kandidaat moet de noodstop uitvoeren op een schoon, vlak en nagenoeg horizontaal wegdek.
Bij slechte omstandigheden verdient het aanbeveling de kandidaat er op te wijzen dat hij niet onbegrensd kan remmen.
Essentieel bij deze oefening is dat de kandidaat tot stilstand komt.
Normaliter is een noodstop waarbij de kandidaat niet tot stilstand komt, onvoldoende.
Het aanvangen van het remmen bij een aangegeven punt ( pylon) is alleen bedoeld om de examinator de kans te geven om te beoordelen hoe de kandidaat de remming uitvoert.
De aanvangssnelheid is 50km/h.
Als de kandidaat niet op het aangegeven punt start met remmen, maar verder aan de eisen van de oefening voldoet, is dat op zich géén reden voor een onvoldoende.
In principe wordt met beide remmen de remming ingezet.
Maar het gebruik van de voorrem is essentieel.
De examinator houdt hierbij rekening met het karakter van de motorfiets.
Het blokkeren van een wiel wordt niet als negatief beoordeeld.
Indien de motor is voorzien van ABS, is het in werking treden van dit systeem géén negatief beordelings aspect.
Terugschakelen is niet vereist.
De kandidaat handelt namelijk vanuit een gesimuleerde noodsituatie.
Essentieel is het uitvoeren van een maximale remming zonder daarbij de controle over de motor te verliezen.


Precisiestop
precisiestop.png

Het gaat bij deze oefening om een technisch goed uitgevoerde remming.
De kandidaat moet beide remmen gebruiken en kort voor stilstand terugschakelen naar de éérste versnelling.
De eigen veiligheid van de motor rijder staat hier weer voorop.
De kandidaat verdeelt de remweg gelijkmatig over de lengte van 17 meter.
De aanvangssnelheid is 50km/h.
Als één van de wielen blokkeert, is de oefening onvoldoende uitgevoerd.
De kandidaat doseert het remmen zó gelijkmatig dat hij zonder grote correcties ( met de aanvang bepaalde remkracht) bij het 2e poortje tot stilstand komt.
De kandidaat moet met het voorwiel vlak voor het 2e poortje stoppen.


Stopproef
stopproef.png

De kandidaat moet de stopproef uitvoeren op een schoon, vlak en nagenoeg horizontaal wegdek.
Bij slechte (weers)omstandigheden verdient het aanbeveling de kandidaat er op te wijzen dat hij niet onbeperkt kan remmen.
Essentieel bij deze oefening is dat de kandidaat tot stilstand komt, gebruikmakend van beide remmen.
De aanvangssnelheid is 50km/h, en het tot stilstand komen moet onder normale omstandigheden wel binnen 17 meter lukken.
Normaliter kan een stopproef waarbij de kandidaat niet tijdig tot stilstand komt onvoldoende worden verklaard.
Het aanvangen van het remmen bij een aangegeven punt ( pylon) is alleen bedoeld om de examinator de kans te geven om te beoordelen hoe de kandidaat de remming uitvoert.
Als de kandidaat niet op het aangegeven punt start met remmen, maar verder aan de eisen van de oefening voldoet, is dat op zich géén reden voor een onvoldoende.


op Youtube een filmpje gevonden waarin de bijzondere verrichtingen tijdens het uitvoeren ervan worden uitgelegd:

Als laatste nog een tip als je zelf mag aangeven waar je mee wilt beginnen:

Zeg dan dat je begint met stapvoets rijden. Als je die gehad hebt hoef je alleen nog maar de langzame slalom (die immers toch verplicht is) te doen. Op die manier hoef je geen achtje, halve draai en wegrijden uit een parkeervak te laten zien.

Succes!





Tips voor het AVD (verkeersdeelneming) examen


- Probeer het rijden over putdeksels, wegbelijning etc. zoveel mogelijk te vermijden. Dus tussen de zebrastrepen en langs de pijlen of over de hals. Maar, ga er geen rare capriolen voor uithalen om er persé niet overheen te rijden
- Goed de bochten doorkijken
- Regelmatig in je spiegels kijken, bij versnellen, vertragen etc.
- Dode hoek checken voor een zijdelingse verplaatsing
- Bij stoplichten vrijwel altijd links staan (tenzij de rechterbaan leeg is natuurlijk)
- Bij het het voorsorteren zo gaan staan dat er geen auto's tussendoor passen.
- Vlot optrekken tot de maximum snelheid.
- Zo rijden dat bij een (gelijkwaardige) kruising een voertuig van rechts gemakkelijk voor jou langs past.
- Bij veel verkeer links van het midden rijden. Zodat je goed te zien bent door verkeer dat aan het inhalen is.
- Maak oogcontact met de bestuurders, zo weet je of je gezien bent.
- Duidelijk zijn met wat je doet. Niet rollend wachten totdat je de weg op kunt, maar gewoon goed remmen en stilstaan (oftewel voorrang geven).
- Voor de bocht klaar zijn met het kijken en je snelheid.
- Bij onoverzichtelijke bochten een ruime lijn nemen, zodat jijzelf de bocht beter door kan kijken en jij sneller gezien kan worden door tegemoet komend verkeer.

Net zoals je bij je autorijbewijs (als je die hebt) geleerd heb, éérst je spiegels checken (binnen, buiten) dán je dode hoek checken (schouder) en dán pas je knippertje aan... Binnenspiegel kun je van vervangen door de spiegel van de kant waar je níet heen wilt afslaan. Dus als je linksaf wilt slaan, eerst je rechterspiegel checken, dan je linkerspiegel en dan ff over je schouder voor de dode hoek, knippertje aan en gaan!

Met dode hoek kijken moet je overigens alleen je hoofd bewegen en niet je bovenlichaam, dan maakt je motor een slinger wat weer zorgt voor onbalans...

Zorg dat je tijd voor jezelf maakt om deze handelingen te gaan doen, dus begin er op tijd mee!


stel je even kort en snel voor, hoe ver ben jij met je lessen?


Vul dan a.u.b even onderstaand lijstje in precies zoals het er staat, dat scheelt een hoop werk als ik de openingspost ga bijwerken met nieuwe leden... Thanks!

Kopieer dit lijstje even en vul hem in met je eigen gegevens:

[Gebruikersnaam]
Lessend rijbewijs: (A/A1/A2?)
Eerste rijles: 01 maand 2099
Theorie:
AVB:
AVD:
Rijschool: Naam (plaats)
Lesmotor: Merk type

het is ook altijd leuk om te melden als je bent geslaagd


Wijziging Rijbewijscategorieën A, A2
Het is niet te geloven, maar de rijbewijsregels veranderen per 1 januari 2018 alweer. Dit keer gelukkig een verandering ten goede:

Nog steeds kan je met 18 jaar examen doen voor A1 (max 125cc, 11kW).
Na 2 jaar of, als je nog geen A1 hebt, kan je examen doen voor A2: max 35 kW. Doorstromers hoeven maar 1 examen te doen; nieuwelingen AVB + AVD.

Na 2 jaar A2 of vanaf je 24ste, kan je door voor A: onbeperkt.
Doorstromers hoeven maar 1 examen te doen; nieuwelingen AVB + AVD.

Wat wordt er nu anders?
Iedereen vanaf 21 jaar mag examen doen voor A (zwaar dus). Je krijgt dan een A-rijbewijs met code 80. Dat houdt in dat je 2 jaar beperkt bent tot 35 kW maar dat je na die 2 jaar zonder nieuw examen bij het gemeentehuis een nieuw rijbewijs je volledige A kunt halen. Ben je nu dus bezig voor je A2 en ben je (bijna) 21, dan zou ik even wachten tot na 1 januari met je examen en dan voor het A-rijbewijs gaan!
Uiteraard mag je ook op een lichtere (A2) motor examen doen, maar dan krijg je een A2 rijbewijs en zal je voor A opnieuw een examen moeten doen.

Verdere, uitgebreidere info vind je hier
 
kijk, een goed begin van een nieuw topic! gefeliciteerd!

zelf zet ik het motorrijden met de Pan European even op een laag pitje. voornamelijk omdat het rollager in het balhoofd van mijn motor vervangen moet worden. op hogere snelheid (70+) voelt het stuur erg star aan en dat rijdt op z'n zachtst gezegd niet prettig (om niet te zeggen 'beangstigend'). dat zal dus eerst opgelost moeten worden.

ik blijf wel meelezen en af en toe zal ik een (hopelijk zinnige) opmerking plaatsen :)

een paar maanden geleden bekeken of mijn andere Honda, een SilverWing (GL500) uit 1982, nog wat sjoege had. wel sjoege, maar één uitlaatpijp bleef wat kouder dan de andere (au, duim gebrand. rund...) na demontage en schoonmaak van carbs lijkt het dat ze beide weer doen waar ze voor gebouwd zijn. het zou leuk zijn als ik daar in het voorjaar weer een stukje mee kan rijden.

:]
 
Olla! :W

middel door de handige tips die werden gegeven in de vorige topic's
waar ik door de zenuwe vorige week donderdag nacht / vrijdag heen bladerde,

kan ik bij deze vertellen dat de tips die werden gegeven
om stress te verminderen hebben geholpen ( bij mij werkte muziek goed en een goed onbijt :) )

ik kan namelijk vanaf afgelopen vrijdag zeggen dat ik ben geslaagd voor me A Rijbewijs :} *O*



& gelijk me huidige Motor maar showen
Een Yamaha Yzf R1 in mint conditie :]

15wnihz.jpg

103cqp4.jpg


Veder succes aan alle lessers :t
 
Laatst bewerkt:
Wow mooi ding! :) goede keuze die R1, daar ga je veel plezier aan beleven

en nog gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs
 
Ik ben ook bezig met mijn motorrijbewijs!

Helaas is mijn traject wat uitgesmeerd door vakanties, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik zit nu op 7 lessen en de instructeur verwacht dat ik er nog een stuk of 5 nodig heb. (flink uitsmeren tot 20 december dus, helaas was er niet eerder een examen mogelijkheid...)

Vind het zeer verslavend en geniet van het rijden!

Lexo
Lessend rijbewijs: (A)
Eerste rijles: 25-8-2017
Theorie: 12-9-2017
AVB: 26-10-2017
AVD: 20-12-2017
Rijschool: Paul Lam (Nijmegen)
Lesmotor: Yamaha MT07
 
Hi Lexo,
Gefeliciteerd met je AVB (ik ga ervan uit dat je het gehaald hebt?)

En alvast veel succes met de AVD in december!

Hoe lest het op de Yamaha?
 
Dankjewel! Die was inderdaad zo gehaald. Was voorbij voor ik het wist.

Ik heb 1 les op een Bandit gereden en de volgende les waren de eerste 2 MT07's net binnen, 80km op de teller. Vanwege het 2 cilinder karakter wat lastiger volgens de instructeur. Ik hoorde alleen, meer uitdaging en daarna niet meer op de Bandit gereden. Vind het een leuke motor! Ben natuurlijk geen expert maar rijdt stukken leuker dan de Bandit.
 
Ik dacht de 2 cilinders juist de motoren zijn om het goed op te leren en dat deze juist wendbaarder zijn en qua gas geven geen grote verrassingen geven etc. ?

Ik heb tot nu toe maar 1 keer op een Honda CB500 gezeten dus ik heb geen enkele ervaring of vergelijkingsmateriaal
 
Ik ben nog niet zo thuis in het technische gebeuren, maar de MT is wat bokkiger op lage snelheid. Hij reageert wat heftiger op het gas in het lagere toerengebied. Dat merk je zeker bij het AVB gebeuren.
 
Rickvaneldik en Lexo: gefeliciteerd!

Ik heb destijds gelest op een CB500; 2 in lijn. Heb daarna alleen 4cilinders gereden maar eerlijk gezegd merk ik weinig verschil. De CB was ook heel vriendelijk; wel inderdaad ietsje bokkig in de lage toeren. Maar dan leer je wel om netjes met slippende koppeling je oefeningen te doen.
Maar volgens mij heb je 2cilindermensen en 4cilindermensen. Ik ben een 4cilindermens. (en als je het echt niet weet, kan je altijd nog een Triumph kopen)
 
Zo, eindelijk begonnen met lessen!

De eerste keer moest ik achterop bij de instructeur richting de parkeerplaats. Eenmaal aangekomen leerde ik de motor kennen. Vervolgens geoefend met het schakelen en het remmen. De volgende keer mag ik (misschien) zelf rijden richting de parkeerplaats. Het verliep onwijs goed 8-)

idoby
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 30 oktober 2017
Theorie: 20 juli 2017
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Adrian (Delft)
Lesmotor: Honda CB500
 
Lady gefeli met je dochter! Lekker samen toeren dus!
Rick en lexo gefeliciteerd!

Maandag mogen wij hier onze nieuwe motoren ophalen, hopen toch nog op een paar mooie dagen en anders staan ze lekker droog en moeten we weer wachten op het voorjaar
 
Ik dacht de 2 cilinders juist de motoren zijn om het goed op te leren en dat deze juist wendbaarder zijn en qua gas geven geen grote verrassingen geven etc. ?

Ik heb tot nu toe maar 1 keer op een Honda CB500 gezeten dus ik heb geen enkele ervaring of vergelijkingsmateriaal

Mijn ervaring is dat een tweecilinder onderin de toeren bokkiger is. Bij mijn rijschool was het een Honda CB500, en als ik hem mee had voor AVB-oefeningen vond ik dat echt niet fijn.
 
ik kan namelijk vanaf afgelopen vrijdag zeggen dat ik ben geslaagd voor me A Rijbewijs :} *O*

& gelijk me huidige Motor maar showen
Een Yamaha Yzf R1 in mint conditie :]

Gefeliciteerd! Mooie machine, veel plezier ermee, hopelijk kun je dit jaar nog wat ritjes maken. :]
 
Olla! :W

middel door de handige tips die werden gegeven in de vorige topic's
waar ik door de zenuwe vorige week donderdag nacht / vrijdag heen bladerde,

kan ik bij deze vertellen dat de tips die werden gegeven
om stress te verminderen hebben geholpen ( bij mij werkte muziek goed en een goed onbijt :) )

ik kan namelijk vanaf afgelopen vrijdag zeggen dat ik ben geslaagd voor me A Rijbewijs :} *O*




& gelijk me huidige Motor maar showen
Een Yamaha Yzf R1 in mint conditie :]

[afbeelding]
[afbeelding]

Veder succes aan alle lessers :t

gefeliciteerd!!
 
Laatst bewerkt:
Op 21 jarige leeftijd heb ik "verplicht" mijn A1 rijbewijs moeten halen.

"Verplicht" omdat ik mijn avb en theorie examen behaald had en tevens al eens voor avd had afgereden. Ondanks dat ik een stevige en degelijke rit had gereden kon hij mij niet vergeven dat ik door rood had gereden (en volkomen terecht natuurlijk).

Nu 4,5 jaar later ben ik vandaag geslaagd voor mijn complete A.

Toch zou ik het zo weer over doen en weer beginnen bij A1 als ik de mogelijkheid had. Heb een hele mooie tijd er op gehad. Maar nu ik alles mag rijden is dat toch ook wel een heerlijk gevoel.
 
Gefeliciteerd N-rijder, Rickvaneldrik (mooie motor!) LadyDi, Lexo!

Ik heb m'n AVB nu op 22 november gepland staan.. maar mijn laatste les ging echt slecht. Ben zelfs met het achtje onderuit gegaan, en daarna lukte echt niets meer. B| Nu was die les om 19u en dus in het donker, en ik herken bij mezelf een patroon dat ik overdag echt zo anders rijd dan 's avonds. Wereld van verschil. Alles gaat prima overdag, maar als het eenmaal donker is lijkt het alsof ik bij m'n tweede rijles ben beland. Wát een frustrerende les was dat.. ik hoop dat de komende weer beter gaan, anders ga ik m'n AVB echt niet halen. :N ;(

Rijden tussen 't verkeer gaat me overigens wel prima af, ook in het donker. Nu heb ik nog maar 1 AVD les gehad en ben ik nog niet op de snelweg geweest, maar de provinciale wegen & bebouwde kom lukt allemaal wel.
 
je zit in de fase van frustratie. dat hebben we allemaal door moeten maken. heb je nog veel avb lessen te gaan voor 22ste?

Ikzelf heb voor t eerst na mijn examen op 2 oktober weer een les gehad en die ging best goed. volgende week nog 1 les en dan 15e nogmaals avd.
 
frustratie idd, maken we allemaal mee.
maar als je over deze nare ´drempel´ heen bent, komt de voldoening weer terug!
succes, je kan het echt wel! :t
----------------------------------------------------------------------------------
´alweer´ een nieuw draadje?
tijd gaat rap hier :Y
gefeliciteerd aan alle geslaagden.
succs met aankomend AVD Wilco!

Gr.
Lonewulf
:]
 
Laatst bewerkt:
Dankje Lonewulf.

Ellenkox er komt een moment dat het spreekwoordelijke kwartje valt en dan zal je een stuk ontspannener lessen. Feit dat je op de weg al met plezier rijdt zegt dat je op de goede weg bent.
 
vandaag ging m'n les wel weer lekker gelukkig. Halve draai rechtsom blijf ik moeite mee hebben en mn parkeervak oefening naar rechts kan ook nog wel wat beter. En ik moet de motor meer afschuinen volgens m'n instructeur

Woensdag m'n theorie herexamen, hopelijk nu wel voldoende. Ik kreeg vorige keer trouwens een vraag over 'waar kun je het beste rijden met de motor in de sneeuw?' in het spoor van een ander (asfalt was zichtbaar op de afbeelding) of op de verse sneeuw. Wat zou hier het juiste antwoord op moeten zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan