Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb donderdag AVD, het gekke is dat ik daar meer gespannen voor ben dan dat ik voor me AVB was.

Vanaf zaterdag kom ik al moeilijk in slaap, soms leg ik 2 uur wakker in me bed aan dat examen te denken en, heb ook nog het gevoel dat ik ziek ga worden :(
 
Ik heb donderdag AVD, het gekke is dat ik daar meer gespannen voor ben dan dat ik voor me AVB was.

Vanaf zaterdag kom ik al moeilijk in slaap, soms leg ik 2 uur wakker in me bed aan dat examen te denken en, heb ook nog het gevoel dat ik ziek ga worden :(

Dat is je geraden ook! Het is echt een verschrikkelijk spannende gebeurtenis, waar je doodzenuwachtig van moet worden!

Kop op man! De examinator eet je niet op. Gewoon een lekker stukje rijden :] En eet een banaantje of valdispert van te voren. Dan moet het vast goedkomen. Je mag niet voor niks op voor je AVD hè? Je instructeur heeft gezien dat je dit aankunt, dus laat alsjeblieft je zenuwen niet de boel bederven. Zet hem op :t
 
Ik heb donderdag AVD, het gekke is dat ik daar meer gespannen voor ben dan dat ik voor me AVB was.

Vanaf zaterdag kom ik al moeilijk in slaap, soms leg ik 2 uur wakker in me bed aan dat examen te denken en, heb ook nog het gevoel dat ik ziek ga worden :(


Xanax nemen, heb ik ook gedaan. ik was bij mijn AVB super gespannen. zo erg dat ik die ochtend niks kon eten. zelfs geen banaan dus die nam ik maar mee naar daar.toen de examinator ging uitleggen wat de bedoeling was en of het voor iedereen duidelijk was vroeg ik hem het nog eens uit te leggen. ik werd zelfs duizelig maar eenmaal begonnen toch makkelijk door alle oefeningen heen gekomen en geslaagd, daarna viel de spanning gelijk weg en at ik 4 bananen achter elkaar.ik heb toen op weg terug naar huis de instructeur volledig kwijt gereden. ik voelde me ineens zo goed en ging overal vlot voor en tussen. maar daarna dacht ik dit gaat mij niet meer gebeuren bij AVD dat ik zoveel spanning heb.dus heb ik 2 weken van te voren elke dag Xanax genomen en kon toen wel eten en slapen voor het examen.
 
Xanax nemen, heb ik ook gedaan. ik was bij mijn AVB super gespannen. zo erg dat ik die ochtend niks kon eten. zelfs geen banaan dus die nam ik maar mee naar daar.toen de examinator ging uitleggen wat de bedoeling was en of het voor iedereen duidelijk was vroeg ik hem het nog eens uit te leggen. ik werd zelfs duizelig maar eenmaal begonnen toch makkelijk door alle oefeningen heen gekomen en geslaagd, daarna viel de spanning gelijk weg en at ik 4 bananen achter elkaar.ik heb toen op weg terug naar huis de instructeur volledig kwijt gereden. ik voelde me ineens zo goed en ging overal vlot voor en tussen. maar daarna dacht ik dit gaat mij niet meer gebeuren bij AVD dat ik zoveel spanning heb.dus heb ik 2 weken van te voren elke dag Xanax genomen en kon toen wel eten en slapen voor het examen.

Of Xanax (Werkzame stof: alprazolam) echt handig is vraag ik me af:

  • U kunt suf, slaperig of vermoeid worden en uw reactievermogen neemt af. Gebruikt u alprazolam elke dag? U mag niet autorijden. Gebruikt u het af en toe? Dan mag u 3 dagen (72 uur) na iedere inname niet rijden.
  • Andere bijwerkingen: slappe spieren, verminderde coördinatie en geheugenproblemen. U kunt eerder vallen.

Ik zou het bij de banaan houden ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja maar dat is enkel de eerste dagen maar geloof ik, en je hoeft ook geen bijwerkingen te krijgen.aan elk medicijn zitten mogelijke bijwerkingen.ik heb er totaal geen last van gehad.

ik heb zelfs voor mijn AVD examen nog 1mg Xanax genomen.

liever hield ik het ook bij de banaan maar je moet hem dan wel eerst door je keel kunnen krijgen natuurlijk.
 
AVB is spannender dan AVD , AVD is gewoon lekker een stukje rijden niet letten op die auto achter je en gewoon de navigatie in je oortje volgen was voor gewoon een ontspannen ritje dus gewoon genieten
 
Gisteren m'n laatste volledige les gehad voor m'n AVB.. mag om 13:50 op. Ondanks dat m'n wegrijden uit parkeervak, halve draai en achtje niet altijd even goed gaan, heb ik er wel vertrouwen in. Je kan maar 2 oefeningen per cluster krijgen, toch? Aangezien die drie allemaal al in het langzame cluster vallen. Dan zou ik er maar 1 van hoeven doen, naast de langzame slalom.

Kreeg gister zelfs nog een compliment van m'n instructeur dat ik de langzame slalom echt heel goed doe. Beter/beheersder dan hij doet zei ie zelfs _O- En dat terwijl ik daar in de eerste paar rijlessen zo tegenop zag. Dat was de oefening waar ik geen vertrouwen in had. Gek hoe dat dan toch verandert :P

Zo ook voor het eerst de snelweg op. Vind ik spannender dan m'n examen.. Het waait... ;( Maar ach, het is in ieder geval droog en het zonnetje schijnt! Jullie horen het vanavond van me of ik geslaagd ben :)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren m'n laatste volledige les gehad voor m'n AVB.. mag om 13:50 op. Ondanks dat m'n wegrijden uit parkeervak, halve draai en achtje niet altijd even goed gaan, heb ik er wel vertrouwen in. Je kan maar 2 oefeningen per cluster krijgen, toch? Aangezien die drie allemaal al in het langzame cluster vallen. Dan zou ik er maar 1 van hoeven doen, naast de langzame slalom.

Kreeg gister zelfs nog een compliment van m'n instructeur dat ik de langzame slalom echt heel goed doe. Beter/beheersder dan hij doet zei ie zelfs _O- En dat terwijl ik daar in de eerste paar rijlessen zo tegenop zag. Dat was de oefening waar ik geen vertrouwen in had. Gek hoe dat dan toch verandert :P

Zo ook voor het eerst de snelweg op. Vind ik spannender dan m'n examen.. Het waait... ;( Maar ach, het is in ieder geval droog en het zonnetje schijnt! Jullie horen het vanavond van me of ik geslaagd ben :)
Heel veel succes! Ik hou dit draadje in de gaten om te horen hoe het gegaan is.

De langzame slalom vond ik ook de lastigste oefening. Moest die op het examen dus een tweede keer doen; toen ging het gelukkig goed. Jij moet het dus ook kunnen :Y
 
5s0ytyeq3njxl.jpg
 
hahah! Ik ben geslaagd voor m'n AVB :D Als keuze-oefeningen kreeg ik halve draai (uiteraard... 2x moeten doen, maar ik bleef iig binnen het vak haha), vertragingsoefening (2x moeten doen) en de precisiestop.

Langzame slalom ook 2x moeten doen want ik had te weinig snelheid en zette toen een voet aan de grond. Jammer, want die oefening ging me de laatste lessen juist heel goed (foutloos) af. Maar ach, alles gehaald en geslaagd! Eindelijk van die pylonnen af :D

Eerste keer snelweg was wel even spannend, vooral met het kijken in je spiegels met al die rijwind. Jeetje. Weg terug was een AVD les dus lekker door dorpjes en landweggetjes gecruised. Nu m'n theorie volgende week en dan hopelijk snel dat A-tje op m'n pasje! :D
 
hahah! Ik ben geslaagd voor m'n AVB :D Als keuze-oefeningen kreeg ik halve draai (uiteraard... 2x moeten doen, maar ik bleef iig binnen het vak haha), vertragingsoefening (2x moeten doen) en de precisiestop.

Langzame slalom ook 2x moeten doen want ik had te weinig snelheid en zette toen een voet aan de grond. Jammer, want die oefening ging me de laatste lessen juist heel goed (foutloos) af. Maar ach, alles gehaald en geslaagd! Eindelijk van die pylonnen af :D

Eerste keer snelweg was wel even spannend, vooral met het kijken in je spiegels met al die rijwind. Jeetje. Weg terug was een AVD les dus lekker door dorpjes en landweggetjes gecruised. Nu m'n theorie volgende week en dan hopelijk snel dat A-tje op m'n pasje! :D
*O* Hoera! :} Op naar het volgende examen!
 
Hallo allemaal,

ik ben gisteren geslaagd ( Theorie 1x, AVB 1x, AVD 2x ) en ben erg blij dat ik ervan af ben ;-)
Dat oortje word je wel zat na een aantal lessen.

Nu kijken welke motor het wordt?

Was van plan om een naked te kopen maar de wind op de snelweg als je 120/130 rijdt is behoorlijk vind ik alhoewel dat wel wat went na een paar keer moet ik eerlijk toegeven.

Moest afrijden in de regen en het zicht is niet echt optimaal te noemen met een helm op ;-)

De eerste keer gezakt omdat ik
1: te dicht achter een vrachtwagen stilstond ( ben de auto gewend ) dus voor wie nog moet: Vermijd vrachtwagens.. blijf er achter vandaan maar beter is ga er redelijk vlot aan voorbij want je moet niet ( te) lang in de dode hoek blijven hangen.

2: Blijkbaar iets teveel witte pijlen meegepakt. Was ik het niet mee eens maar dat helpt toch niks meer.

Veel succes aan iedereen die nog bezig is!

Belangrijkste punten die ik mee kreeg van mijn lessen waren toch vooral:

1:Rust in je rijden, op tijd klaar voor de bochten.
2: Rustig waar nodig ( wijken, kruisingen) en vlot waar je kan dus als je een tijdje 30 hebt gereden en je mag daarna 50 niet blijven hangen maar vlot gas erbij.
3: Zelfverzekerd rijden, beslisvaardig als je in een moeilijke situatie komt.

4: Kijken kijken en kijken.

5: Invoeg strook in zijn 2 ( gas open en gaan! ) naar 90/100 km, kijk 2 keer voor je invoegt en pas je richtingaanwijzer aan als je ook gaat.

6: Links bij rotondes ( als er 2 zijn natuurlijk ) en inhalen als er rechts veel verkeer of vrachtwagens rijden maar niet onnodig links blijven hangen, is verleidelijk op de motor maar vinden ze bij het CBR niet leuk!
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd en herken goed wat je hier schrijft,
als je eenmaal zelf gaat rijden na het behalen van je rijbewijs doe je toch alles wat het cbr je verboden heeft te doen .ik heb vandaag nog een ritje gemaakt ,twas hier mooi weer en heb heel wat pijlen en zebra strepen meegepakt ,zinkputjes kijk ik ook niet zo naar en als het regent en glad is dan rijd ik toch niet.bij invoegen verplaats ik eerst en geef daarna pas richting aan.dit deed ik op les ook altijd en werd op gehamert door mijn instructeur met lessen dat ik daarop zou zakken maar wat kan mij het schelen haha. ik heb nu toch lekker mijn rijbewijs en schijt aan heel dat CBR!!
 
Gefeliciteerd en herken goed wat je hier schrijft,
als je eenmaal zelf gaat rijden na het behalen van je rijbewijs doe je toch alles wat het cbr je verboden heeft te doen .ik heb vandaag nog een ritje gemaakt ,twas hier mooi weer en heb heel wat pijlen en zebra strepen meegepakt ,zinkputjes kijk ik ook niet zo naar en als het regent en glad is dan rijd ik toch niet.bij invoegen verplaats ik eerst en geef daarna pas richting aan.dit deed ik op les ook altijd en werd op gehamert door mijn instructeur met lessen dat ik daarop zou zakken maar wat kan mij het schelen haha. ik heb nu toch lekker mijn rijbewijs en schijt aan heel dat CBR!!
Ook aan je medeweggebruikers ...? :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan